צפייה בגרסה מלאה : סופה - מנוע משתנק
התופעה כמו סתימת דלק או צ'וק פתוח במנוע 2 פעימות קטן:
המנוע פתאום משתנק, מגמגם, לא עולה בסל"ד, פעם אחת אפילו כבה.
המיכל חצי מלא (תדלקתי כ-35-40 ליטר)
סתימת דלק?
אולי בעייה במשאבה?
רעיונות?
בעיית מגעים למשאבה. יכול להיות מהקונקטור שמאחורי הגלגל האחורי (צמוד לשלדה).
snirjeepdreamer
12-02-17, 16:02
תתחיל באמת מהבדיקות הטרוואליות:
1. תבדוק מצב מסנן דלק
2. תבדוק מצב משאבה
אם לא מסתדר נעבור לחיישנים ואפילו ניקוי מזרקים
תודה
חשוב לציין שקורה רק בסלד נמוך (ואז מן הסתם לא עולה בסלד...)
בסל"ד גבוהה עובדת מצויין, כרגיל
יכול להיות משאבת דלק, וסת או מרססים, ויכול להיות גם בית מצערת מלוכלך או מנוע צעדים.
אני הייתי מתחיל בניקוי של בית המצערת ומנוע הצעדים.
אם לא פתרת את הבעיה בזה, כדאי לבדוק לחץ דלק בזמן עבודת המנוע, לפני פילטר דלק ואחריו, עם ואקום לווסת ובלי ואקום, ועם צביטת קו ההחזרה כדי למדוד לחץ מקסימלי ללא ויסות. משם תוכל להתכוונן לאיתור הבעיה במערכת הדלק ולהבין מהו הרכיב התקול
קובי
נסה להסביר שוב את התופעה, לא כל כך ברור ממה שתיארת עד כה -
בסל"ד נמוך המנוע לפעמים נחנק למרות שאתה פותח מצערת, ואילו בסל"ד גבוה (כשזוכה להגיע לשם) נוסע פיקס גם זמן ממושך?
תן פרטים בלי לחסוך.
מזרקים דולפים או מנוע צעדים לא נראים בכיוון של המתואר למעלה.
אפשר לדבר על משאבה בגסיסה ועל לחצים בקו, אבל אלה בדרך כלל דופקים את העסק דווקא בסל"ד גבוה או בעומס.
צריך להבין יותר מדוייק מה קורה שם.
גיתאי, הבנת נכון, בדיוק כמו שרשמת....
קודם כל התופעה חדשה...
מניע בקלות, כמו תמיד.
לפעמים בהתחלה מעט מגמגם כמו מנוע קרבורטור קר.
בנסיעה כשהמנוע חם ובסלד גבוה - אין בעייה כלל.
ובסלד נמוך (שביל, או נסיעה איטית) לפעמים שוב מגמגם ומשתנק - מאוד מזכיר צ'וק פתוח במנוע 2 פעימות קטן (כמו שעבדתי פעם על הטסטר בטוסטוס.... אבל זה לסיפור אחר), או סתימת דלק באותו המנוע.
פעם אחת גם כווה פתאום. אח"כ לא היתה בעייה (אבל הסתובבתי וחזרתי הביתה).
נשמע כמו מנוע צעדים - תחליף עם מישהו ותראה אם התופעה חולפת (זה 2 ברגים וקונקטור, נגישים יחסית)
אם אתה באזור כפ"ס/ת"א, אתה מוזמן לקבל ממני בהשאלה :)
נדב לפני שאתה שולח אותו להחליף החלפות, למה לדעתך זה מנוע צעדים?
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
תודה לכולם,
נדב, אני צפונה מחדרה אז תודה בכל מקרה.
יש לי כאן ממי להשאיל את היחידה
תבזבז את זמנך משתי סיבות.
הראשונה כי לא עושים אבחון על סמך ניחושים באוויר.
השניה כי לפני שעושים הצלבות חושבים כיצד ניתן לאבחן ו\או לתקן את החלק עצמו.
ואם היחידה 'המחליפה' גם תקולה?
ואם הבעיה היא בכלל בחיווט?
ואם הבעיה היא במגעי הקונקטור?
ואם הבעיה היא בקונקטור של חיישן\צרכן אחר שמקצר וזה משליך גם על המנוע צעדים?
ואם זו בעיית מחשב?
ואם, רק אם, אין שום קשר בין התופעה המתוארת לבין מנוע הצעדים?
אז לפני ששולחים והולכים ורצים במשחק "נדמה לי", כלל בסיסי הוא להסביר את התזה. אולי צודקים, אולי טועים, אבל ללא הסבר - אין בסיס לשום דיון, או דיון רציני.
אלה השני סנט שלי, הבחירה שלך
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
נדב לפני שאתה שולח אותו להחליף החלפות, למה לדעתך זה מנוע צעדים?
היתה לי תקלה במנוע צעדים, ואלו היו בדיוק אותם הסימפטומים שמתוארים כמה הודעות למעלה.
לפני שמחפשים חלק חלופי, אגב, אתה יכול להוציא את מנוע הצעדים ממקומו (בלי לנתק את הצמה שלו), לנתק את כבל ההצתה הראשי (כדי שהמנוע לא יניע) ולבקש ממישהו לתת סטארטר קצר (2 שניות בערך). אתה צריך לראות את מנוע הצעדים עושה תנועה לשני הכיוונים בפרק הזמן הזה.
הוא מתאר מצב שבו המנוע נשנק עד נכבה בסל"ד נמוך - אבל לאו דווקא בסרק.
הוא מתאר מצב שבו הוא פותח מצערת ולמרות זאת הטורים לא מטפסים.
איך זה משתלב עם מנוע הצעדים?
מנוע צעדים עובד כל הזמן (שצריך), לא רק בסרק.
מנוע נשנק בסל"ד נמוך תחת עומס זה בדיוק במגרש של מנוע צעדים.
בפתיחת מצערת מנוע הצעדים כבר פחות רלוונטי, אבל אם מראש הסל"ד ביב נמוך על סף כיבוי, אז פתיחה מהירה מדי של המצערת (בלי תיקון של מנוע צעדים) עשוייה גם לגרום לכיבוי.
אולי בסוף זה יהיה משהו אחר, אבל בעיני הסימפטומים מתאימים, והבדיקה קצרה וקלה (אפילו בלי חלק חלופי, כמו שכתבתי קודם) אז למה לא לבדוק ?
קצת מצחיקים אותי הויכוחים האלו של דיאגנוסטיקה בהתכתבות.
זרקתי רעיון, הסברתי למה (כי קרה לי במנוע כזה בדיוק עם סימפטומים דומים) , והסברתי איך לבדוק בקלות. למה צריך להפוך כל שרשור לדיון הוכחות משפטי, בסה"כ מנסים לעזור ...
אתה מפספס את הנקודה נדב.
שים לב שהתגובה האחרונה היא למעשה הראשונה שבה הסברת למה דווקא מנוע צעדים לדעתך.
וכן, מה שעושים באתר הזה זו בדיוק דיאגנוסטיקה בהתכתבות. ככה כולם לומדים - 'בעל' הבעיה, אני, ואולי אפילו מציע הפתרון בעצמו.
האתר הזה נחשב איכותי כי אנשים נותנים בו תשובות מבוססות-רציונל, ולא שליפות בנוסח "כי גם אצל השכן היה ככה". אתה הרבה יותר רציני מזה נדב.
אתה יודע כמה סיבות אפשר למצוא לחום מנוע? לרעידות? לבעיות היגוי? אז לומר "כי גם אצלי היה ככה" זו אפילו לא תחילתה של דיאגנוסטיקה, לא בהתכתבות ולא בכלל.
הפואנטה היא לא דיון הוכחות משפטי, אלא להבין שאם רוצים באמת לעזור לשואל - אז לטרטר אותו להחלפות או אפילו לבדיקות כאלה ואחרות בלי להסביר מה עומד מאחורי זה, לא עוזר לו. נהפוכו. אפשר לשלוח אותו גם לבדוק אוויר בצמיגים, גם זו בדיקה קלה ומהירה.
הסיבה לחפירות היא לא כי צדקת או שגית, ולא כי אני צודק או שוגה - אלא כי ניסית לשלוח את השואל להרפתקת החלפה, ואחר כך עברת לגרסה לייט בנוסח השקעת זמן בדיקה, בלי לשתף בשום רציונל כלשהו.
ואגב כל זה לא עומד בסתירה לכך שמותר לטעות, כמובן. לכולנו. אבל לפחות להעמיד את הטיעון שלנו לאפשרות של בחינה על ידי עיניים נוספות.
אומר משהו יותר חריף; אתה יכול לעזור לשואל, לא כי האבחון שלך נכון אלא כי הוא מנומק - ואפילו אם אם יסתבר ששגית!
וגם ההיפך הוא הנכון - אבחון נכון-בדיעבד אבל לא מנומק, אולי - יפתור לו את הבעיה נקודתית, אבל לא באמת יעזור לו בראייה טיפה יותר רחבה.
לעצם העניין,
מנוע צעדים רלבנטי רק בסרק, מהסיבה הפשוטה שהוא פותח מעקף לאוויר מעל ומתחת לפרפרית המצערת. ברגע שהמצערת נפתחת אפילו מעט, אפילו במנוע צעדים לא מתפקד - המנוע ינשום והסל"ד יתרומם לרמה נורמלית מייד.
לפי התיאור בהחלט ייתכן שקיימת בעיה במנוע צעדים (גמגום בהתנעה) - אבל גם אם כן, היא לא היחידה מאחר והוא תיאר השתנקות גם במצב פתיחת מצערת.
אגב, אני יוצא מהנחה שלא דולקת נורית תקלה נכון?
לכן הייתי מתחיל כמו שקובי הציע - לנקות בית מצערת, לפרק מנוע צעדים (שני ברגי כוכב קטנים) ולנקות טוב על השולחן עם ספריי קרבורטורים ולו כדי לסגור את הפינה הזו. בדוק ונקה גם את מגעי הקונקטור (שקע תקע) בספריי מגעים וודא שלמות חיווט באזור.
אבל כאמור זה לא יפתור לך את הבעיה, או לפחות לא את חלקה.
הלאה,
מערכת ההצתה:
וודא הידוק בורג ה-Y שמקבע את המפלג למקומו, ולאחר מכן נסה להזיז את המפלג - לא אמורה להיות שום תנועה
אני לא מאמין שפה טמונה הבעיה במקרה שלך, אבל נצל את ביקורך אצל המפלג והסר את כובע המפלג כדי לבדוק שלמות והעדר קורוזיה במגענים שבכובע וברוטור, כדי לשלול בעיית הצתה בסגמנט הזה
לאחר מכן, דלק:
בדוק את הקונקטור למשאבה, כמו שהציע אייל - שלמות, מגע טוב, נקיון, בידוד, הידוק שקע לתקע
מתי החלפת מסנן דלק? אם מזמן - זה הזמן. בכל מקרה פתח את הכוסית ובדוק שאין משקעים ולכלוכים באזור המסנן
אם יש לך אפשרות, נתק צינורות דלק גמישים לפני- ואחרי- צינור ההזנה המתכתי הקשיח (זה שרץ לאורך הקורה השמאלית) ונקה את הצינור הקשיח באמצעות לחץ אוויר.
חבר הכל וסע לשלום.
אם הבעיה עדיין קיימת - חזור לפה עם דיווח מלא ונמשיך הלאה.
גיתאי, ברור שאנחנו עושים פה דיאגנוסטיקה בהתכתבות. זה כל הרעיון.
החלק שמצחיק (או אולי מעציב) אותי זה הויכוחים וההתנצחויות המיותרים ולכן לא אמשיך בכך.
ובכל זאת לתרום משהו נוסף לדיון ולידע הקולקטיבי: כשמנוע הצעדים שלי היה תקול הרכב לא נסע חלק בסל"ד נמוך. לא עשיתי מחקר אקדמי, אבל בנסיעה איטית על שבילים עם הדורים במדבר, המנוע היה משתנק ולא פועל יציב, וגורם לכל הרכב להטלטל כמו הרכבים של פעם עם קרבורטור לא מאופס על עצמו. הבעייה נפתרה לחלוטין עם החלפת מנוע הצעדים.
אתה מפספס את הנקודה נדב.
שים לב שהתגובה האחרונה היא למעשה הראשונה שבה הסברת למה דווקא מנוע צעדים לדעתך.
וכן, מה שעושים באתר הזה זו בדיוק דיאגנוסטיקה בהתכתבות. ככה כולם לומדים - 'בעל' הבעיה, אני, ואולי אפילו מציע הפתרון בעצמו.
האתר הזה נחשב איכותי כי אנשים נותנים בו תשובות מבוססות-רציונל, ולא שליפות בנוסח "כי גם אצל השכן היה ככה". אתה הרבה יותר רציני מזה נדב.
אתה יודע כמה סיבות אפשר למצוא לחום מנוע? לרעידות? לבעיות היגוי? אז לומר "כי גם אצלי היה ככה" זו אפילו לא תחילתה של דיאגנוסטיקה, לא בהתכתבות ולא בכלל.
הפואנטה היא לא דיון הוכחות משפטי, אלא להבין שאם רוצים באמת לעזור לשואל - אז לטרטר אותו להחלפות או אפילו לבדיקות כאלה ואחרות בלי להסביר מה עומד מאחורי זה, לא עוזר לו. נהפוכו. אפשר לשלוח אותו גם לבדוק אוויר בצמיגים, גם זו בדיקה קלה ומהירה.
הסיבה לחפירות היא לא כי צדקת או שגית, ולא כי אני צודק או שוגה - אלא כי ניסית לשלוח את השואל להרפתקת החלפה, ואחר כך עברת לגרסה לייט בנוסח השקעת זמן בדיקה, בלי לשתף בשום רציונל כלשהו.
ואגב כל זה לא עומד בסתירה לכך שמותר לטעות, כמובן. לכולנו. אבל לפחות להעמיד את הטיעון שלנו לאפשרות של בחינה על ידי עיניים נוספות.
אומר משהו יותר חריף; אתה יכול לעזור לשואל, לא כי האבחון שלך נכון אלא כי הוא מנומק - ואפילו אם אם יסתבר ששגית!
וגם ההיפך הוא הנכון - אבחון נכון-בדיעבד אבל לא מנומק, אולי - יפתור לו את הבעיה נקודתית, אבל לא באמת יעזור לו בראייה טיפה יותר רחבה.
בסופו של דבר ההתנהגות הזאת ,שאמנם שואפת לאיכות של האתר, מפספסת את המטרה.
אני מעל לעשור גולש פה באתר, בשנים הראשונות הייתי מגיב ומנסה לעזור, אבל מאז שכבר תקופה יש פה את התופעה הזאת של ההתנצחויות אני נמנע מלהגיב
ופה לדעתי הפספוס וזאת גם דעתם של חברים שלי שגם גולשים פה שנים.
ואני מכיר לא מעט חברים, חלקם מקצוענים שבעבר תרמו המון מהידע שלהם, שהדירו את רגליהם מפה בדיוק כמוך אבל מהסיבה ההפוכה לגמרי - כי לתחושתם רמת הדיונים הכללית פה ירדה להצעות-לפתרון על סמך סיפורי "מורשת קרב" ומשחקי "נדמה לי".
התנצחות קיימת כשכל אחד מנסה להוכיח ששלו יותר גדול.
מה שאותי הקפיץ, מתוך אכפתיות לפות"ש, היתה ההצעה לשלוח אותו למחוזות לא רלבנטיים - והכל מתוך רצון חברי לעזור כמובן - בלי להסביר ובסוג של פסקנות שאין לה קשר לאבחון מושכל.
כנראה שהרוב היו שותקים ונותנים לו להתקשקש לשווא, אני לא - ולכן בסך הכל ניסיתי להציף את הצורך בהסברת הפתרון שהוצע. לא רואה את הבעיה פה, או את ההתנצחות. אבל אולי אתה צודק מוריס, ומצד הפוליטיקלי-קורקט עדיף לי לשבת בצד בשקט בפעם הבאה.
אחרי הכל מכפת לי, לא אותי מטרטרים.
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
boaz avrahami
22-02-17, 11:48
תפסיקו עם כל הרגישויות וההתבכינות הזו. זה לא מתאים לג׳יפאים מסוקסים...
כתב גיתאי את אשר על ליבו
ענה נדב בצורה מכובדת.
הכול לגיטימי. קצת אמוציות מוסיפות חיים לאתר.
מה שהופך את האתר הזה לכל כך מיוחד זה ההון האנושי המשובח והמגוון
לעצם העניין, IAC זה ראשי תיבות של Idle Air Control.
מעצם שמו ניתן להבין שהוא אחראי על סרק...
הסבר על אופן פעולתו בסרטון להלן.
https://youtu.be/v68i0S9eUR0
לעצם הדיאגנוזה, אני תמהה מדוע גיתאי לא המליץ על בדיקת לחץ דלק.
כי בעיית לחץ שנובעת ממשאבה לפני גמלאות, בדרך כלל: תלך ותסלים, תבוא לידי ביטוי דווקא בעומס, ולא תופיע ברנדומליות רחוקה-יחסית כמו שמתואר במקרה הזה.
פה עושה רושם שיש משהו אקראי יותר. לכן לענ"ד מומלץ לשלול קודם סתימה במשקעים או חסמים-זרים אחרים בקו ההזנה, ורק לאחר מכן, אם הבעיה לא תיפתר, לבדוק לחץ.
תודה לכולם,
בינתיים עברו מספר ימים, כולל נסיעות (בכוונה) לאט בסלד נמוך, מעבר טסט (!) ועוד, והתופעה (טפו טפו טפו) איננה!
ומה אומרת אשתי - סתם איזה לכלוך הפריע, ונעלם...
תקלות לא נעלמות, הן רק מתחבאות כדי להגיח שוב ברגע הכי תקוע
boaz avrahami
24-02-17, 09:32
אי אפשר להתעלם מזה ששקלת למכור אותה.
אולי היא נעלבה
הגמגום התחיל מאז החורף?
הוא קורה רק במנוע קר או גם כאשר הנוע חם?
כיצד המנוע שומר סרק בעמידה לאחר שעה שעה של נסיעה?
האם יש לך מד לחץ דלק?
מתי הוחלף מסנן דלק לאחרונה?
האם יש תקלות מנוע?
האם המנוע גם כבה בעת השתנקויות?
האם סליל הצתה מקורי?
מתי הוחלפו חוטי הצתה?
מתי הוחלף סביבון במפלג?
האם הרכב "מושך חזק" בהילוך שלישי דוושה ב"פח"? האם הוא מגיע עד 140 קמ"ש בשלישי על מנתק ההצתה?
האם מותנת מערכת אזעקה על מערכת ההצתה?
האם מחבר מתח נמוך בסליל הצתה שלם?
האם הסליל מהודק היטב לבלוק המנוע?
האם יש קורוזיה בבית ממסר ASD?
האם יש קורוזיה בבית ממסר משאבת דלק?
האם יש "קיפוד" על חיישן גל ארכובה?
כיצד נראה מחבר החיישן אשר בתוך המפלג?
נא לענות ביסודיות.
קיד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.