PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר נכבה, איבד את כל השמן



or_t
20-02-17, 09:35
טרופר דיזל 2003, נכבה לי ביציאה מהחניה אתמול בבוקר. בדיקת שמן העלתה שאין לו שמן בכלל, למרות שלא זיהיתי נזילות משמעותיות ולמרות שבטיפול לפני שלושה שבועות הוחלפו 7 ליטר שמן סינטטי מלא. לא הנעתי אותו מאז כדי לא להרגיז את אלת ה 4JX1 , אבל מתחתיו יש עכשיו נזילה קטנה, לדעתי של סולר לפי הריח. הוא עכשיו בדרכו בגרירה למוסך .

רעיונות?

shachar
20-02-17, 10:45
הוחלפו 7 קילו שמן סינטטי או נרשם שהוחלפו....?

or_t
20-02-17, 10:54
הוחלפו. סומך על המוסך בגלל קרבה משפחתית...

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

liontamer84
20-02-17, 11:55
בדקת שהטורבו יבש?

רפי לין
20-02-17, 13:30
אולי שכחו לסגור את פקק ריקון השמן מנוע או שאגן השמן (קרטר) נסדק.
בברכה - רפי לין

or_t
20-02-17, 13:47
בדקת שהטורבו יבש?
לא. איך בודקים ואיפה?

נדב ש.
20-02-17, 18:11
בהחלפת שמנים ו 2 פילטרים ניכנס 7.5-8 ליטר, ז"א שאתה כבר בחוסר של ליטר...
את הפילטרים יש להדק לפי הוראות יצרן לא סגירה רגילה אחרת נוטים להישתחרר, ניתקלתי כבר בפילטר ש"נפל" בשטח וכל השמן יצא והרכב כבה.
אם אין עשן יתר והרכב לא נסע הרבה מאז הטיפול לא הגיוני שזה הטורבו, כדי לבדוק אותו צריך לפרק את צינור יניקת אוויר מהפילטר עד הכניסה לטורבו(צינור שחור), בדוק חופש בטורבינות ורטיבות.

מה ההיסטוריה של הרכב? כמה זמן אצלך? המדיד יבש או שיש שמן על הקצה?

or_t
20-02-17, 18:14
בהחלפת שמנים ו 2 פילטרים ניכנס 7.5-8 ליטר, ז"א שאתה כבר בחוסר של ליטר...
את הפילטרים יש להדק לפי הוראות יצרן לא סגירה רגילה אחרת נוטים להישתחרר, ניתקלתי כבר בפילטר ש"נפל" בשטח וכל השמן יצא והרכב כבה.
אם אין עשן יתר והרכב לא נסע הרבה מאז הטיפול לא הגיוני שזה הטורבו, כדי לבדוק אותו צריך לפרק את צינור יניקת אוויר מהפילטר עד הכניסה לטורבו(צינור שחור), בדוק חופש בטורבינות ורטיבות.

מה ההיסטוריה של הרכב? כמה זמן אצלך? המדיד יבש או שיש שמן על הקצה?
רכב אצלי כבר שנתיים, מדיד יבש לגמרי. מאז הטיפול נסע כמה מאות קילומטרים

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

erezgur
20-02-17, 19:39
לא מסתדר לי:

בטיפול לפני שלושה שבועות הוחלפו 7 ליטר שמן סינטטי מלא. לא הנעתי אותו מאז
אבל גם

מאז הטיפול נסע כמה מאות קילומטרים
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
האם אתה מתכוון שלאחר הטיפול מייד נסעת מאות ק"מ עד לכיבוי המנוע ואז לא הנעת יותר?

or_t
20-02-17, 19:42
לא מסתדר לי:

אבל גם

האם אתה מתכוון שלאחר הטיפול מייד נסעת מאות ק"מ עד לכיבוי המנוע ואז לא הנעת יותר?
כן. מאז הטיפול נסעתי, אבל מאז גילוי הבעיה (דומם באמצע נסיעה) לא הנעתי.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
20-02-17, 21:17
בהחלפת שמנים ו 2 פילטרים ניכנס 7.5-8 ליטר, ז"א שאתה כבר בחוסר של ליטר...
וליטר זה בד"כ מה שמסומן על המדיד בין קו עליון לתחתון.
אז יכול להיות שמראש אין מספיק שמן להגיע לתחתית המדיד.

בדקת אחרי הטיפול מפלס שמן?

נדב ש.
20-02-17, 22:04
וליטר זה בד"כ מה שמסומן על המדיד בין קו עליון לתחתון.
אז יכול להיות שמראש אין מספיק שמן להגיע לתחתית המדיד.

בדקת אחרי הטיפול מפלס שמן?

כן.
ובטרופר דיזל אם אין שמן במינימום לפחות יהיו קשיי התנעה או בכלל לא יניע, לא מצליח לינוק שמן למערכת ההזרקה ההידראולית.
אם עשית כמה מאות ק"מ, ומראש היית בחוסר שמן, יכול להיות שהמנוע גם קצת אוכל שמן אם אתה משייט בתלת סיפרתי.

avikkllk
21-02-17, 07:08
אולי באחד הטיולים קיבלת מכה בקרטר?
קרה לי נבקיה ספורטז לשעבר...מכה קטנה גרמה לפנס קטן שהיה עושה הזעה קטנה של שמן..לאחר כמה שבועות נשארתי עם חצי ליטר בלי לשים לב..רק מהמנורה שנדלקה...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

or_t
21-02-17, 08:08
נבדק אחרי הטיפול מפלס שמן והיה תקין. לא סביר מכה בקרטר כי הוא ממוגן מלא בגחון. החלק המוזר הוא שנורת שמן לא דלקה, היא הבהבה לשניה ערב לפני ונכבתה. ובבוקר הארוע הכל נראה תקין בלוח המחוונים. תכננתי ללכת למוסך יום אחרי בגלל ההבהוב הרגעי הזה אבל הרכב הקדים אותי....

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

or_t
16-03-17, 23:02
עדכון - לפני חודש הרכב נגרר למוסך ואם כי מדיד השמן נראה ריק, במוסך אומרים שהיה שמן אך החוסר בשמן היה כזה שמספיק להראות מדיד ריק ולגרום לכיבוי מנוע בגלל חוסר לחץ שמן. אותרה נזילה מינורית מהטורבו אבל במוסך לא חושבים שהגיע זמנו כי הסחיבה טובה והנזילה קטנה. מלאו שמן וכבר חודש אני בודק והכל תקין אז נקווה לטוב...

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

נדב ש.
17-03-17, 07:56
בדקת חופש בטורבינה?
גם טורבו גמור יכול לסחוב מצויין, אין קשר.
אם יש חופש בטורבו כדאי לטפל ולהחליף, החופש הזה אומר שחיקה במייסבים, בעקבות זה גם זורק שמן שמלכלך את כל האיזור וזורק גם לתוך האינטרקולר וסותם אותו, השלב הבא זה שריקה ואז הציר של הטורבו ניגזר מה שגורם תקיעה ונזק יותר גדול, כל זה באמת תלוי במצב הטורבו, כמה אתה נוסע ואיך.

-->