התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מיצובישי ישנה רועדת ונכבית בירידה לסל"ד נמוך. רעיונות לאבחון?



Derish
22-02-17, 20:05
שלומות,

הסופר לנסר הקשישה שלי ממשיכה לספק לי עניין בחיים. יומיים אחרי שעברה טסט, במהלך נסיעה בין-עירונית, בירידה ממאה קמ"ש לעצירה ברמזור - פתאום החלו רעידות קשות עד כדי כיבוי מנוע. הנעה מחדש והכל סבבה, נוסעת כאילו כלום. סל"ד סרק בעמידה יציב. כיום התופעה חוזרת באופן רנדומלי אחת לכמה ימים, תמיד בירידה ממהירות גבוהה (מעל 60) לעצירה, וללא תלות במזג אוויר או מנוע חם/קר.

לפני המשך הסיפור אעצור פה ואשאל מה דעתכם. מה הייתם בודקים במצב הזה?

וכעת לחלק ב':

לפני שבוע הפציינטית נכנסה למוסך שאני סומך עליו, ובעל הבית שהתמחה בעבר במיצובישי ומכיר את הדגם על בוריו מיד הצביע על מנוע צעדים כאשם הבלעדי. המכלול נפתח לבדיקה, נמצא תקין מכנית, אך לטענתו לא היה מכוון, כנראה בעקבות פרוצדורה שבוצעה לפני מספר שבועות. בסיום הכיוון נבדקו תקלות במחשב הרכב (לא ידעתי שיש לי כזה) ונאמר לי שלא נרשמה שם אף תקלה. לפיכך המכלול עבר כיול מחדש והרכב שוחרר ללא עלות.

כבר למחרת הטיפול הרגשתי שוב את התופעה, אמנם לא עד רמת כיבוי אך בהחלט רעידות לא בריאות. זה שוב קרה באופן רנדומלי, פעם כן פעם לא, עם מזגן או בלי... שום עקביות. והיום שוב הגענו לרמה שהרכב רועד ונכבה. עם המוסך ההוא יש לי מערכת יחסים ארוכה, אך לאור הרקורד הבעייתי במקרה הנ"ל אינני ממהר לחזור לשם. הייתי שמח לנסות לשחק עם הכוונונים האלה בעצמי, אך אני לא מוצא חומר רלוונטי מלבד לשחק עם בורג הכיוון, מה שזכור לי כמדרון חלקלק ממכוניות ישנות שהיו במשפחה בעבר.

אשמח לשמוע רעיונות נוספים לדיאגנוסטיקה, כי לגבי מנוע הצעדים אני די סקפטי.

בתודה מראש.

shmil
22-02-17, 20:25
תבדוק אם יש באוטו חיישן מהירות, ואם הוא לא מחובר עם נתקים בקצה.

asafk
24-02-17, 14:30
זה קורה רק בלחיצה על הבלם או גם בהאטה רגילה?

אסף.

Elad Shamir
24-02-17, 18:31
1.קרבורטור או הזרקה?
2.זה קורה אחרי נסיעה ממושכת במהירות גבוהה ואז האטה או גם אם מיד אחרי שהגעת למהירות הגבוהה האטת?

Sent from my Power using Tapatalk

רפי לין
24-02-17, 18:48
מכיוון שהוזכר בשאלה מנוע צעדים אז מדובר במע' הזרקת דלק.
מידע על שנת ייצור המכונית ונפח מנוע, אולי יעזור לסייע.
אם יש צנור גומי לכניסת האויר למנוע, כדאי לבדוק שהוא אינו סדוק ו/או
משוחרר וגורם לכניסת אויר בלתי מדוד למנוע שמפריע בעיקר לפעול המנוע בסרק.
בברכה - רפי לין

Derish
25-02-17, 19:50
מדובר במיצובישי סופר-לנסר 96' עם מנוע הזרקה 1600 וגיר אוטומטי. רכב מאד שמור בסה"כ שבשאר הזמן נוסע יותר שקט וחלק מכמה מאזדות ליסינג בנות שנתיים שיצא לי לנהוג בהן.

התופעה מורגשת גם בלחיצה על הבלמים וגם כשמאטים מספר דקות אחרי האצה. שניות אחרי האצה לא בדקתי. ניסוי רצוף של שעה בוצע על כביש 40 בין פ"ת לכנות, איפה שיש רמזורים כל כמה ק"מ, שם זה קרה בערך שלוש פעמים מתוך איזה עשרה רמזורים. לא הצלחתי לבסס חוקיות או תלות כלשהי בסל"ד, הפעלת מזגן, שמיעת מוזיקה קלאסית ברדיו, אכילת גלידה בטעם וניל (http://www.snopes.com/autos/techno/icecream.asp/) וכד'.

אתמול פירקתי ובדקתי את צינור האוויר - לא ראיתי סדקים, דליפות או חיבורים רופפים. ציפיתי למצוא שכבת פיח נאה בפתח בית המצערות (היכן שהפרפר), אך הוא היה נוצץ ובתולי, כנראה שעבר ניקוי במוסך. כל הקונקטורים החשמליים באזור היו שלמים ולא נראו חוטים פצועים או מותכים. מה שכן - ראיתי שהצינור השרשורי שבתוכו עברו כמה מהכבלים התפורר, ואחד החוטים נח ישירות על הסעפת. אני לא חושב שזה מקור הבעיה, אבל ליתר בטחון הרחקתי אותו משם.

בהיעדר אופציות אחרות העליתי מעט את סל"ד הסרק באמצעות בורג הכיוון, בימים הקרובים אבדוק אם התופעה חוזרת. ברקע אני נשאר פתוח לרעיונות נוספים.

boaz avrahami
25-02-17, 20:08
בורג כיוון לסרק?
זה לא מה שעושה מנוע צעדים מכוייל?

Derish
29-03-17, 07:12
ראיתי שהצינור השרשורי שבתוכו עברו כמה מהכבלים התפורר, ואחד החוטים נח ישירות על הסעפת. אני לא חושב שזה מקור הבעיה, אבל ליתר בטחון הרחקתי אותו משם.

בהיעדר אופציות אחרות העליתי מעט את סל"ד הסרק באמצעות בורג הכיוון, בימים הקרובים אבדוק אם התופעה חוזרת.
כעבור חודש, מעדכן שהתופעה לא חזרה יותר.

לא יודע מה בדיוק פתר את הבעיה, הרחקת הכבל או כוונון הסל"ד, אבל מאז הכל עובד די חלק וללא תופעות לוואי.

-->