PDA

צפייה בגרסה מלאה : בגי"ה הנעה בכבלים - האם יכול לגרום לשריפת כויל?



איל מ
26-02-17, 10:22
מדובר בפרייבט מודרני עם כויל לכל צילינדר (טויטה קורולה אם זה משנה ).
לאחר הנעה של רכב אחר, (כשהרכב מונע), התגלה שנשרף אחד הכוילים ברכב התורם".
האם צירוף מקרים, או שיכול להיות קשר?
מידע נוסף- לפני כחודש, הלך כויל אחר, מה שמגביר את החשד שהתזמון מקרי.
נ.ב. לא נכחתי במקום בזמן ההתנעה ולכן אני לא פוסל חיבורים שגויים, אבל במסגרת הסביר, מכיוון שא' הבחור שחיבר נשמע כמו אחד שמבין עניין, וב' הרכב הניע.

שאלה שניה, אני מכיר את האסכולה הטוענת שאין להניע עם רכב מונע מה בדיוק הסיבה לכך? (אישית אני מחבר ישירות למצבר, ומעדיף רכב מונע גם כדי להטעין את הפציינט קצת, וגם כדי לא להשאר עם שני רכבים מתים במקרה של נסיונות הנעה ארוכים. מעולם לא נתקלתי בבעיה).
תודה למשיבים.

boaz avrahami
26-02-17, 14:03
אם היית אומר אלטרנטור הייתי יכול להבין.
הרכב התורם מוגן על ידי המצבר. אם לא היה היפוך קטבים אני לא רואה שום דבר שיכול לגרום לנזק כלשהו בתורם...
מצד שני אני רק חובב ולא בעל מקצוע

איציק - 4X6ZH
26-02-17, 15:39
אז למה נשרף הכויל הראשון ?

סלילי הצתה ( כויל ) הם רעה חולה של הרכב המודרני
הם נשרפים "מהאיכות "הגבוה שהם מיוצרים
המוסכים לא מקפידים של שימוש בפלגים מתאימים
מרווח הפלג גדל כאשר מרווח הפלג גדל המתח הנדרש לפריצת הניצוץ עולה
לכן סלילי ההצתה מתפרצים ( נשרפים )

רצוי להחליף את כל הסלילים יחד עם הפלגים
אבל זה יקר אז מחליפים לפי הצורך

איציק

רפי לין
26-02-17, 23:20
כהשלמה לדבריו הנכונים של איציק:
מתח ההצתה הנוצר בסליל המשני שבסליל ההצתה (קויל) עולה בערכו עד שהוא מצליח לפרוץ את המרווח שבמצת (פלאג).
אם המרווח מצת גבוה מדי, או הוא פגום או אינו מקורי/מתאים עלול מתח ההצתה לא לפרוץ במתח הנכון ומתח ההצתה הזה ממשיך לעלות לערך גבוה עד שהוא פורץ, פנימית, בתוך סליל ההצתה.
פריצת מתח פנימית זאת, משרה בחזרה מתח כלשהוא, גבוה מדי, בסליל הראשוני של סליל ההצתה ומתח מושרה זה חוזר אחורנית אל מודול ההצתה שנמצא בתוך מחשב נהול המנוע והמודול הצתה (עם המחשב) עלול להיפגע.
בברכה - רפי לין

ד ו ר ו ן
27-02-17, 19:24
מדובר בפרייבט מודרני עם כויל לכל צילינדר (טויטה קורולה אם זה משנה ).
לאחר הנעה של רכב אחר, (כשהרכב מונע), התגלה שנשרף אחד הכוילים ברכב התורם".
האם צירוף מקרים, או שיכול להיות קשר?
מידע נוסף- לפני כחודש, הלך כויל אחר, מה שמגביר את החשד שהתזמון מקרי.
בקורולה שלנו קויל ראשון התפגר עצמאית (רכב מקרטע ונורת בדיקת מנוע נדלקה).
קויל מקורי מהמפעל, לאחר כ- 8 שנים על הכביש.
במוסך היבואן החליפו, ואמרו שבסבירות גבוהה האחרים בדרך, כי יש להם אורך חיים די זהה באותם התנאים.

אחרי 3 חודשים השני התפגר.

החלפתי באותה ההזדמנות את כל הנותרים ליישור קו.

איל מ
27-02-17, 20:17
נשמע דומה, ואכן אחרי כ9 שנים.

ino
01-03-17, 21:38
תודה למשיבים, השכלתי.
תוספת לנושא ההנעה בכבלים - טרחתי לקרוא את ספר הרכב של הקורולה, שם כתוב להשאיר את הרכב המניע פועל גם בזמן ההנעה.
וכשמהנדסי טויוטה אומרים, קשה לשבור להם את המילה (לפחות בקורולה, בלנדקרוזר סיפור אחר );)

-->