PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקברי 2 - קפיצים ,,,,



נוה
05-03-17, 18:08
שלום לכל חובבי הכרכרות
הדיסקו 2 שלי עמוס בכל טוב
כולל אוהל גג מגירות פגושים וכננת
אשמח לחוות דעת ,,,
האם משהו הרכיב את הקפיצים הצהובים שגקי מביא לארץ


נוה

איל מ
05-03-17, 19:05
תברר אם זה סט של טרה-פירמה.
אם כן, פחות מומלץ.

Gershon
06-03-17, 13:49
זבל של קפיצים

noamh23
10-03-17, 00:16
לא יודע למה החברה כאן לא אוהבים טראפירמה - בחו"ל הם הולכים טוב ונותנים תמורה טובה ביחס למחיר.

מנסיוני איתם הם לא יקרים ועושים עבודה טובה ,כבר שנה אני עם 5 בולמים שלהם ואין לי תלונות . הרכב נוסע בעיקר בכבישים ונוחות הנסיעה קצת קשה מעל מהמורות ,אבל בסך הכל טובה.
במחיר הזה האיכות טובה מאוד,הבולם בנוי טוב ,ריתוכים יפים, החיסרון היחיד שלהם זה הפלסטיק המגן, הוא קצת שברירי.

פורים שמח
נועם

איל מ
10-03-17, 08:22
בחו"ל הם הולכים טוב כי הם זולים. תקרא בפורומים ותראה שגם שם לא מהללים אותם.
עם זאת,
אתה בעל הנסיון ולא אני אז מי אני שאתווכח...
נ.ב.
השאלה היא גם על קפיצים (ושקיעתם ) ולא רק על בולמים.

אסף ד.
10-03-17, 12:33
נווה,
מזל טוב להולדת השותף הקטן למשפחה...
תחליף לקפיצים רק אם הכריות עושות בעיות הנוחות שלהם עולה על קפיצים כלשהם, ראה רכבים כבדים ודגמים מפוארים של לנדרובר וגרנד צ'ירוקי החדשים.
במידה ואתה עמוס מאוד ברכב,תחליף לקפיצים כי ברכב עמוס הן פשוט מתפוצצות, כן זה אמיתי, לא שורדות רכב עמוס לעייפה בציוד.
בשבוע שעבר בשביל טכני מאחורי יער קולה כרית חדשה מהקופסה פשוט התפוצצה אחרי פחות מקילומטר בשטח.

קפיצים לרכב עמוס הם האפשרויות הבאות:
אולדמן דגם 2763
בריטפרט DA4205
שני הסטים הם ברמת קושי של 360lbs/inch יחסית קשיחים אבל מיועדים לרכב עמוס.

נוה
12-03-17, 11:48
שלום אסף ,

תודה על התגובה המפורטת :)
אני שוקל לככת על הסט של בריטברט - כרגע יש שיקול מחיר { עולים חצי מכל קפיץ אחר }
ברכב יש בולמים מרוץ שכוללים מכלי גז
קדימה מורכב פגוש אספיר { לא כבד מידי } וכננת .
הרכב כולל גגון מלא פלוס אוהל גג והיילפיט
סט מגירות מלא כולל מגירה מגירה למקרר + פלוס מיכל מים 78 ליטר אלומיניום
פגוש של אספיר { גם לא כבד }

קדימה שוקל לככת על DA4198 בריטפרט
http://www.britpart.com/parts/suspension-and-axle/springs/coil-springs/britpart-performance-lifted/discovery/discovery-2/da4198/

אחורה מתלבט בין שני דגמים אשמח לחוות דעת
DA4205
http://www.britpart.com/parts/suspension-and-axle/springs/coil-springs/britpart-performance-lifted/discovery/discovery-2/da4205/
http://www.britpart.com/parts/suspension-and-axle/springs/coil-springs/britpart-performance-lifted/discovery/discovery-2/da4197/
DA4197


תודה מראש

איל מ
12-03-17, 14:04
מה זה בולמי מרוץ?
יש מספר חברות שמייצרות בולמים עם פיגי-באק. ברוב המקרים ניתן לשפץ את הבולמים האלו במחיר של בולם זול. ואז אתה מקבל ארבעה בולמים במצב חדש רק באיכות של בולם שעולה פי שלוש....
בבולמים בד"כ החלקים שמתבלים מוחלפים בשיפוץ ואלו שנשארים הם ברזלים טיפשים ללא בלאי.
בקיצור, ההבדל בין בולם חדש למשופץ הוא בד"כ אפסי. אם מבחינת מידות הקודמים מתאימים לך, תשפץ

אם במקרה זה בולמים של פוקס דבר עם איתי מאאוטבק.
אל תקנה את הזבל של בריטפארט.

נוה
12-03-17, 16:55
תודה איתי
הבולמים תקינים השרשור דבר על קפיצים אשמח להמלצות בנושא

- - - Updated - - -

סליחה אייל

אסף ד.
13-03-17, 13:53
לפי הציוד שאתה נוסע איתו יתאים לך בעיקרון הקפיץ DA4205.
אין לי נסיון עם הקפיצים הללו, ג'קי כבר שיווק כמה זוגות כאלו לחברים עם דיסקברי 1 או 2.

אסף ד.
25-03-17, 16:34
נווה,
קפיצים טובים DA4205.
אם אתה מרכיב לבד תשתמש במכווץ קפיצים רציני.
https://youtu.be/cHzHJ63Vn28

אילן ללל
25-03-17, 18:52
גם אני עם דיסקו 2, בדרך כלל נוסע עמוס וכבד, אחרי מספר ניסיונות כושלים של סוגים שונים של קפיצים, התקנתי קפיצים של דיפנדר 110 בסרן האחורי, תוך התאמת התושבת לרוחב הקפיץ ויצירת תותב להארכת מהלך הבולם (פוקס). ביצעתי לפני כ3 שנים ומאז החיים הרבה יותר יפים... מומלץ!

אסף ד.
25-03-17, 20:45
לא הבנתי איך קפיץ של 110 נכנס בתושבת העליונה.
תעלה צילום.

איל מ
25-03-17, 20:54
נווה,
קפיצים טובים DA4205.
אם אתה מרכיב לבד תשתמש במכווץ קפיצים רציני.
https://youtu.be/cHzHJ63Vn28
אולי בדיסקו זה שונה מהדיפנדר, אבל בשביל מה צריך מכווץ קפיצים?
מפרקים את הבולם, משחררים את התושבת של צינור הבלם (לא מפרקים את הצינור עצמו) ונותנים לסרן לרדת עד הסוף. אם עדיין יש בעיה ניתן לשחרר גם מוט מייצב.

אסף ד.
25-03-17, 21:50
ניסיתי, לא נכנס אם אתה עושה צד אחד בלבד, אין מספיק מהלך מתלה עם כל הפירוקים שציינת, כל שכן הקפיצים הם 43 סמ אורך חופשי.

Sent from my LG-H990 using Tapatalk

איל מ
25-03-17, 22:13
זה מה שחשבתי,
בגלל זה עושים שני צדדים ביחד הסרן יורד יותר (גיליתי את זה דרך צינורות הבלם שבהרמת צד אחד הם סבבה, אבל כשמרימים את שני הצדדים, הם פתאום קצרים מדי).
יותר קל (וזול) להשיג שני בוקים רציניים ולהרים את שני הצדדים יחד, מאשר להשיג מכווץ קפיצים. כך גם עושים שני צדדים בבת אחת (במילא צריך).
והכי חשוב,
לא להתפתות לכל מיני פטנטים כמו כיווץ עם ראצ'ט וכו'... אם החלטת על כיווץ, תעשה כמו שאסף כתב, עם מכווץ נורמלי.

אסף ד.
25-03-17, 23:16
למען האמת, מההיבט הבטיחותי, לא הרמתי על שני בוקים למרות שיש לי, אלו של ל.כ. של ה 6 טון.
זה לא ליפט, עם כל הבטיחות שלו, לכן העדפתי לעשות כל צד בנפרד ולהושיב את הבודי בשתי נקודות אבטוח, אחת בחיבור של המוט רדיוס לבודי, בשני מתחת למיגון צד של גתוס המותקן ברכב ומחובר לשילדה.
חייב מכווץ קפיצים מסוג מקפרסון (https://www.forcetools-kepmar.eu/WebRoot/StoreNL/Shops/457210838/4A1F/919B/A6EE/4EC6/80C7/C0A8/28BC/880B/2158_ml.jpg), ולא כל המכווצים צעצוע שקיימים בשוק לפרייבטים, גם איתו היה מלחיץ לכווץ קפיץ כזה עבה בעובי סליל 19 מ"מ וקושי של 360Lbs/ft, צריך לעבוד ממש בזהירות, קפיץ כזה עף מהלוחץ...

בכל מקרה תלוי כמה הרכב מועמס, יכול להיות שעם רכב כבד כמו של נווה, כבר צריך קפיצים של אולדמן מק"ט 2868 אם צריך הגבהה אמיתית תחת עומס של 2" מגובה סטנדרט, מה שאין לבריטפרט בקטלוג, אבל אני לא בטוח שהם מתאימים בתוך התושבת קפיץ העליונה אחורית של הדיסקברי 2.
רצוי להמנע משימוש בספייסרים על מנת להרויח את כל מהלך הקפיץ.
מה שכן, הקפיצים של בריטפרט לא פרוגרסיבים אלא ליניארים.
http://blog.modbargains.com/linear-rate-vs-progressive-springs-whats-best-4-street/

בפאלו
03-05-17, 17:24
בחו"ל הם הולכים טוב כי הם זולים. תקרא בפורומים ותראה שגם שם לא מהללים אותם.
עם זאת,
אתה בעל הנסיון ולא אני אז מי אני שאתווכח...
נ.ב.
השאלה היא גם על קפיצים (ושקיעתם ) ולא רק על בולמים.

בריטפארט זולים ב30% מטרפירמה אז מאיפה הקביעה?

noamh23
04-05-17, 21:09
בריטפארט זולים ב30% מטרפירמה אז מאיפה הקביעה?

עזוב, זה וויכוח עקר מהיסוד.
יש אנשים שנעולים על מוצרים מסויימים סתם, לא בגלל האיכויות שלהם . אלא בגלל היוקרה והשם.

יכול להיות שיש בולמים\קפיצים הרבה יותר טובים ,נו אז... אם מוצר מסויים עונה על הציפיות ,והמחיר סביר, זה מתאים לקונה ...אז ..בכבוד..
אני חושב שלבזבז הרבה כסף על קפיצים ועל כל מיני שדרוגים למיניהם זה מיותר. אלא אם כן, הלקוח באמת רציני לדבר ,ומשתמש ברכב באופן אינטנסיבי.
לנדרובר גם ככה רכב שטח רציני ללא שום שידרוג. והרכיבים שמוצעים לנו [גם בריטפרט] הם ברמה סבירה \ממוצעת.

לסיכום , מה שאני רוצה לומר זה שעדיף להשקיע במכניקה וטיפולי מנע במקום לזרוק כסף על חלקים,לטווח הארוך הרכב ייתן תמורה הרבה יותר טובה כשהוא מטופל בזמן ונוסע.

שבת שלום

איל מ
04-05-17, 22:04
חולק עליך.
מנסיון עם מתלים גרועים, אחרי חצי יום טיול אף אחד מהנוסעים לא מוכן לטייל יותר, והנהג מגיע בעצמו להלך רוח הזה אחרי יומיים.
בנוסף, זה מבאס שאתה מוריד לכולם את הקצב בטיול או שאתה עושה קטע של חצי יום ביום שלם בגלל שהמתלים חרא.
הופך את הטיול לסבל אחד גדול.
אני מסכים שהקפדה על תקינות מכנית היא חשובה לא פחות, אבל אי אפשר לקנות ארבעה בזנטים ולשים בארבע פינות הרכב רק כי "זה לא משהו שצריך להשקיע בו".
ושוב, אין לי נסיון אישי עם המתלים הנ"ל. כן יש לי נסיון עם מוצרים אחרים של בריט פארט. ולא נסיון טוב.

noamh23
04-05-17, 22:38
לחלוק זה טוב .
אבל העובדות מספרות אחרת . אני אסביר.
לפי מה שידוע לי החברות המיתלים היקרות עושות בדיוק הפוך ממה שאתה מתאר. המיתלים מוקשחים יותר מהרגיל בכוונה למנוע גילגול , וליצור נסיעה ספורטיבית יותר בכביש. לעומתם החברות הזולות יותר נותנות נסיעה רכה יותר- תכונה זו מפורשת היום לחוסר בטיחות בכביש ובשטח.
אני בטוח שיש היגיון בהקשחת המיתלים וההליכה לכיוון הזה נותנת הרבה. אבל לא לכולם זה מתאים. בלי קשר לנושא האשכול , אני בחרתי במיתלים שלי מכיוון שלא רציתי לקנות לא בילשטיין ולא מהחברה האוסטרלית.
בשתי המקרים דווחו נסיעה קשה יותר מהרגיל.

לסיכום: לפעמים לא היקר הוא הכי טוב. את זה למדתי על בשרי בעסק לי , לפעמים כלים סיניים עוסים עבודה טובה.
הכל תלוי בצרכים.
סתם דוגמא חמה: היום קניתי אקדח ניטים... ב280 פלוס מעמ פשוט של פרופלקס עם אחריות לכל החיים. ובחנות היה אותו אקדח רק של הייז גרמני שעלה 1555 פלוס מעמ ... למה אני צריך לשלם כמעט 1200 יותר על אותו אקדח שעושה אותו דבר בדיוק ?! נראה לך הגיוני שאקדח שווה את ההפרש?? ...

יש ליהודים נטיה להיות קצת תוכים ולהתלהב משטויות צריך ללמוד קצת מהגויים איך מתנהלים בדברים מסויימים.

ברכה והצלחה . שבת שלום

איל מ
05-05-17, 08:59
אז זהו, שבכל חברה יש מספר דרגות קשיחות, ודווקא חוות הדעת על הקיטים הבריטים הם שהאוטו מרגיש כמו בטון.
אגב, בחברות היקרות (לא טוען שמומלץ) ניתן להשיג קפיצים פרוגרסיבים ובולמים מתכווננים.
בכל אופן אני מדגיש, אין לי נסיון אישי עם הקיטים של טרה פירמה והכל על בסיס פורומים מחול. שם מדברים על שקיעת קפיצים ובולמים קשים.

GodsFather
05-05-17, 10:46
קשיחות לעתים מתוכננת מתוך כוונה שהרכב יהיה עמוס ומכאן שהמשקל הנוסף יאזן את הקשיחות לרמה יותר נסבלת.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אסף ד.
08-05-17, 22:20
נווה,

בכל מקרה אם תרצה להתרשם מהקפיצים של בריטפרט מורכבים על הרכבDA4205http://www.britpart.com/parts/suspension-and-axle/springs/coil-springs/britpart-performance-lifted/discovery/discovery-2/da4205/

מוזמן לסיבוב...

נוה
29-05-17, 00:04
לאחרונה עסוק בפרויקט גדול בעבודה אין כל כך זמן ,,,,
לכן מגיב באיחור :)

אסף אשמח לחוות דעת על הקפיצים ועל רמת המשקל ברכב שלך
וכמובן אקפוץ גם לעשות סיבוב בהזדמנות

-->