PDA

צפייה בגרסה מלאה : איך יודעים מתי ה fan clutch זקוק להחלפה?



Mushu
08-03-17, 22:13
שלום לכולם.
במסגרת תחזוקה מונעת שאני עורך למערכת הקירור תהיתי באשר למידת תקינותו של ה Fan clutch.
האם יש דרך לבדוק את תקינותו? איך אני יכול לדעת שה"קלאצ'" לא תפוס או תפוס חלקית ולמעשה המאוורר מסתובב סתם, מה שגורע מהביצועים, גורע מצריכת הדלק ומאט את קצב התחממות מנוע קר?

תודה לעונים!

אמיר ב.א
08-03-17, 23:10
יש כל מיני שיטות ,

בגדול אתה יכול לקחת עיתון או משהו כזה , ובזמן שהרכב חם לנסות לעצור אותו , אם אתה מצליח והוא מסתובב חופשי גם שהרכב חם - הוא דפוק.

הדגמה :

https://www.youtube.com/watch?v=cOXcrbQRDWU


בזמן שהרכב קר הוא אמור להסתובב יותר חופשי...
(https://www.youtube.com/watch?v=cOXcrbQRDWU)

נדב ש.
09-03-17, 07:09
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1301-jeepolog-archive

amirmoshe
10-03-17, 07:17
ברמת העקרון, נסיעה טובה עם מאמץ עד שהרכב מגיע לטמפ עבודה. עצירה בחניה. פתיחת מכסה מנוע. דימום הרכב תוך כדי מבט למניפה. עצרה מיד או קרוב מאוד למיד, כנראה תקין. נתנה עוד 2-3 סיבובים כנראה שהפאן קלאץ' גמור.
לפני מספר חודשים העלתי לכאן מדריך לשיפוץ פאן קלאץ'.
ובלי קשר מנסיוני, קרה לי שפאן קלאץ' שהיה נראה תקין ושרק ועצר כמו שצריך היה גורם להתחממות. אחרי שיפוץ הכל שב לקדמותו.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Mushu
11-03-17, 11:41
תודה.
אני שואל את השאלה מהכיוון ההפוך, האם יכול להיות מצב שהפאן קלאצ' יהיה "חצי תפוס"? אני תוהה האם כאשר הרכב קר הפאן קלאצ' לא תפוס מדי.

asypeer
11-03-17, 12:46
אם הוא מסתובב שהרכב קר, תבדוק שלא קיבעו לך אותו עם בורג קודח..


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
12-03-17, 08:39
אני לא יודע אם זה נכון לגבי הפאן קלאץ' המדובר, אבל באחרים שהכרתי ובחנתי, בשלוש הדקות הראשונות לעבודת המנוע כשהוא קר, הקלאץ' דווקא מצמיד למרות שהמנוע קר, וזאת עד להתחממות לטמפ' עבודה של הנוזל הויסקוזי, אז בזהירות עם הקפיצה למסקנות.

יונתןמצפה
12-03-17, 08:59
חנן, אני גם שמתי לב לזה.
לדעתי זה נובע יותר ממיקום הנוזל בתוך מנגנון ההצמדה אחרי עמידה ממושכת, אז הוא נאגר בהיקף המכלול (בתחתית). אחרי זמן קצר להבנתי הנוזל "נכנס" למחזור העבודה שלו (דרך החריר הפתוח) ואז יש פחות נזול בהיקף והוא משתחרר.
אני לא חושב שיש לזה קשר לטמפ' עבודה של הנוזל. הטמפ' לדעתי לא משפיעה יותר מדי על הצמיגות כמו על הטרמוסטט שסוגר את החריר ומאלץ את הנוזל להישאר בהיקף של המכלול ובכך להצמיד אותו.

אתה כמובן מוזמן לתקן אותי אם אני טועה.

boaz avrahami
12-03-17, 09:53
גם אצלי לוקח לו זמן או סלד גבוה בשביל להשתחרר כשהמנוע קר.

נדמה לי גם שיש דגמים שמאפשרים סיבוב חופשי אם הסלד יורד מתחת למהירות המאוורר. באלו המניפה לא תעצור מייד עם המנוע.

-->