צפייה בגרסה מלאה : ארגז כלים בגיפ?מה יש בפנים?
שלום אני רוצה להכין לי ארגז כלים בסיסי שיהיה לי בגיפ לכל מקרה צורך בכביש או בשטח.
כרגע יש לי בגיפ לדרמן ורצ'ות
האם לכם יש ארז כלים?
מה יש בפנים?
מה חשוב שיהיה בפנים?
תמונות יתקבלו בברכה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
09-03-17, 20:01
יש כתבה בעניין אם בא לך
בגלל שמרפי מניאק...הכל
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1009-jeepolog-archive
שאלה בעייתית... כי מה שיש לי באוטו... באמת לא כדאי לך שיהיה לך.
תנסה לצמצם למינימום וכנראה תגיע לסט 3/8, סט מפתחות פתוח סגור, ג׳בקה פטיש משורית ושני מברגים.
כל דבר מעבר לזה... השמיים הם הגבול.
אסף.
GodsFather
09-03-17, 20:29
שכחת איזולירבנד
שכחת איזולירבנד
רסקיו טייפ
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
לפני חודשיים הבן החייל לקח את הפג'רו לטיול שהתחיל בעמק האלה ונגמר במצוקי דרגות ושאל אותי מה לקחת איתו. הנה התשובה שקיבל:
* עוד רכב 4X4
* M16 עם שתי מחסניות לפחות
* Duct tape
* לדרמן
* אזיקונים
* סט מפתחות פתוחים
* פטיש
* קומפרסור, רצועות גרירה ושאקלים
הרכב והילד חזרו בשלום.
לגביי הm16 אני לא בטוח אבל על השאר אוכל להתארגן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לי יש קומפרסור. רצועה ושישיית מים.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
הכיוון שלי.
בניגוד לעבודה במוסך, בסדנה, בבית, שאז אני חסיד של כלים יעודיים ומתאימים לכל דבר, בארגז כלים של רכב אני בגישה הפוכה.
אני מעדיף מעט כלים אוניברסלים (לעומת הרבה כלים יעודיים).
זה תופס פחות מקום, אבל לעומת זאת, מאיט את העבודה וגם לא הכי בריא לברגים, אבל לדעתי זו הגישה הנכונה.
זאת אומרת , מפתח שבדי וג'פקה יותר חשובים מסט שלם של מפתחות פתוחים ( ברכב יש לי רק את הנפוצים).
אין כלים חשמליים (מברגות), כל המברגים זה ראשים מתחלפים.
דרך אגב, בנוסף לכלים, איזה חלפים?
כמה מקום כבר תופס סט מפתחות רינג פתוח איכותי מגולל בבנדלה וכמה מברגים איכותיים???
להיתקע במצב מחורבן ועוד עם כלים מחורבנים זה טוב רק אם אתה ממש שונא את עצמך...
וחוץ מזה ישנם לא מעט ברגים ברכב ששבדי או ג'בקה פשוט לא יכנסו וחוץ מלשבת וליילל לכיוון הבורג עם דמעות בעיניים, לא יעזרו לך הרבה...
כנ"ל גם לגבי הדרק הזה של הראשים מתחלפים.
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אולי מישהו מנהלים יוכל להוסיף לכותרת את הפיג'מה החסרה...מסיבות מובנות כל פעם נדמה לי שפונים אלי אישית.....
Sent from my Nokia 5310
שמע סיפור.
מעט מאוד אנשים מתקרבים לכמות הכלים שרכס, מסוגל (ולוקח!) אצלו בטויוטה.
לפני כמה זמן, אנחנו בהפסקת קפה (באמצע שום מקום), ופתאום מגיעים שני אופנועים "בצליעה" ושואלים אם יש לנו כלים שיכולים לעזור להם עם השרשרת של אחד האופנועים.
אני, אם הארגז פעולה שלי, אפילו לא קם.
רכס פותח שתי מגירות של מטר, והחברה מתחילים לחפש מפתח מתאים.
בקיצור, בסופו של דבר, השלושה כלים האוניברסלים שהיו אצלי עשו את העבודה.
אז נכון שכדאי שתכיר את הרכב שלך! ויהיו לך הכלים שמתאימים לך, אבל גם שאני מדבר על כלים אוניברסלים, אני מקפיד על איכות בסיסית.
לכן גם כתבתי סט שלם. לא אמרתי לא להחזיק אף מפתח, אבל האם את כולם? סטים שלמים?
יש פה אנשים שמחזיקים סטים שלמים, אינצ'ים ומ"מ... מ6ממ ועד 20+. מברגות נטענות....ידיות טורק.....
יש לי מפתחות פתוחים, אבל זה מהסוג הזה -
http://www.ebay.com/itm/7-Piece-MM-Ratcheting-Open-End-Static-Box-End-Combination-Wrench-Tool-Set-/291884157136?hash=item43f5a6c8d0
ואז זה נותן גם פתרון לא רק לברגים של 8 פאות (שאל פה את אסף על ברגים שונים עם 12 פאות...).
ויש לי גם מפתח כזה -
http://www.ebay.com/itm/HUSKY-TOTAL-SOCKET-Universal-Adjustable-Low-Profile-Wrench-SAE-Metric-Replaces/222308311297?_trksid=p2047675.c100005.m1 851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE% 26ao%3D2%26asc%3D41376%26meid%3D1e351311 4df844b69fa1aea2ebebca5a%26pid%3D100005% 26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D271318893901
ודרך אגב, להחזיק מפתחות בבנדלה, זה מתכון בטוח להשאיר מפתחות בשטח. מפתחות ובוקסות צריכים להיות מאוכסנים בצורה שיהיה ברור שחסר משהו (בזמן שסוגרים).
המחצות על סט מםתחות פתוח במחיר טוב?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אולי מישהו מנהלים יוכל להוסיף לכותרת את הג' החסרה...מסיבות מובנות כל פעם נדמה לי שפונים אלי אישית.....
Sent from my Nokia 5310
בררר...
גם בתגובה שלי הטלפון החליט לתקן לבד רגע לפני השליחה.... התכוונתי לאות ג' החסרה בכותרת.
כל מפתח שאי פעם הצטרכתי בטיפול ברכב... נשאר ברכב...
כל בורג שפירקתי... קניתי עוד אחד והשארתי בג'יפ
סט 3\8 + חצי + רבע. ידית כח . סט מפתחות , פטיש , סט מברגים , מברגת אימפקט 16v , צלב ספייר , פלייר פטנט , פלייר שפיץ , פלייר הפוך והכי חשוב... מפתח צינורות
איזולירבנד חבלה , אפוקסי, rtv ואת כל הנוזלים של הרכב...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
קבוע ברכב מאחורי הכיסא הנוסעים:
פטיש בינוני
בנדולרה עם מפתחות פתוחים-רינג
מברג שטוח גדול (40ס"מ).
מפתח צינורות/שוודי (ראש מתהפך)
סט ראטצ'ט עם בוקסות חצי וסט קטן עם בוקסות 3/8 (כי יש מספיק מקומות תצרים הבם הבוקסות חצי לא נכנסות).
לדרמן בתא-כפפות.
אזיקונים
רסקיוטייפ
איזולירבנד.
סט תיקון פנצ'רים.
צינור הארכה לידית כוח.
מתחת לכיסא נוסע- צינורות המים הראשיים ורצועות המנוע שהוחלפו בפעם האחרונה.
בטיולים של יותר מיום- או טיולים טכניים:
ארגז כלים מתכתי
פלאייר פטנט גדול+קטן
פלאייר שפיץ
מברגים
ברגייה שמתאימה לרכב.
נורת ביקורת
2מ' של חוטי חשמל 4+6 ממ"ר
סכין יפנית
מפתח למיסבי גלגל קדמיים.
פטיש חצי קילו עם ידית קצרה.
מפתח פילטר שמן
ידית מומנט
דבקים- אפוקסי, פוקסלינה, סופר7, סופרגלו
בושינג לקפיצים+בולמים
משורית מתכת
חולץ פיטמן גיבור.
קלמרה.
1מ' מגולגל של חוט ברזל.
דורן פלדה עבה+דק
דורן אלומיניום עבה.
ובטח עוד פיצ'יפקס קטנים ששכחתי.
בנוסף, בצד, זרוע פיטמן, הגה יו-בולט קדמי+אחורי, ושאקלים).
גלון שמן מנוע
גלון נוזל קירור
גלון שמן גיר
פחית נוזל בלמים
GodsFather
10-03-17, 11:18
בקצרה - קפוץ לל.כ. עם כרטיס אשראי. שיהיה בהצלחה
קח בפרופורציה את הרשימות שנתנו לך כאן.
יש בחלק מהן יתירות מוגזמת וכלים שלא בטוח שתדע איך להשתמש בהם (מלשון איך לבצע את התיקון).
קרא בעיון את הכתבה שקישרו כאן ונסה להבין מה באמת יועיל לך ומה סתם יכביד ויתפוס מקום.
בתור אחד שנוסע ברכב שלא מפורסם בזכות האמינות שלו, אני נוסע ללא חלקי חילוף כלל למעט רצועת מנוע (שלי במצב טוב אבל כבר לא חדשה), ומעולם לא נתקעתי במצב שלא איפשר לחזור הביתה בשלום. גם אם זה באלתורים.
הכל שאלה לאיזו מטרה.
אם על מנת להמשיך ולטייל בכל מחיר, מבלי שהטיול ייפגע יותר מדי, אז הרשימה של דורון (שדי דומה למה שיש אצלי) היא נכונה וטובה.
אם מדובר על ''הישרדות'', ז''א סבירות גבוהה לפתרון כזה או אחר לרוב התרחישים הסבירים, בפרק זמן שישאיר אותך בחיים, אז הרשימה מצומצמת מאוד ויכולה גם להיות מאוד קומפקטית.
מצרף תמונה של ציוד החילוץ והכלים שלקחתי איתי לקירגיסטן למסע של 8 ימים בג'יפ בודד.
הציוד הזה הוכיח את עצמו לגמרי וזו לדעתי הרשימה הבסיסית ביותר שנותנת מענה לכמעט כל התרחישים הסבירים.
אם כבר..
יונתן, הזכרת לי את הבאנדים, שלדעתי זה חובה.
ומה שהצגת מצומצם ונכון, אבל לא הייתי מוותר על מפתח צינורות, כדי לתפוס קונטרה על עצמים עגולים כמו מוט הגה.
בשביל לחסוך כלים, יש ב-ל.כ. מפתח שוודי עם לשונית מתהפכת שהופך למפתח צינורות.
אני חושב שזה גם מאוד תלוי בסוג הרכב.
דין ג'ימני חדש מהניילון אינו כדין סמוראי בן 30.
מה שדורון לוקח לטיולים של יותר מיום או טיולים טכניים זה מה שיש אצלי קבוע ברכב, ועוד... וכן, אני מודע שאני סוחב הרבה, זה הציל אותי וכמה מחברי מסיטואציות לא נעימות.
עובדים לפי מרפי.. אם תיקח כנראה שלא תצטרך. אם לא תיקח כנראה שתתצטרך בדיוק את מה שלא לקחת.
המחצות על סט מםתחות פתוח במחיר טוב?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לפני שבועיים קניתי בשוכראללה בסכ'נין סט כלים של Pioneer PSTS120 ב500 ש"ח. כולל בוקסות אינציות ומילימטריות, שלושה גדלים של ידיות רצ'טים, מפתחות פתוחים וסגורים, בוקסות ארוכות, ראשי טורקס, מברגים ועוד.
אין לי מושג אם הכלים איכותיים או לא, אבל כיוון שאני לא מוסך, נראה לי שהם ישרדו לנצח אצלי
אני חושב שרק כשמתפוצץ לך מפתח והיד עפה לפרצוף, אתה מבין את המשמעות של כלים זולים מדי.
אסף.
אני חושב שרק כשמתפוצץ לך מפתח והיד עפה לפרצוף, אתה מבין את המשמעות של כלים זולים מדי.
אסף.
בדיוק מה שהוא אמר...
מסכים לגמרי אסף.
היום הייתי בחנות הבניין ליד הבית
רכשתי כפפות כפפות עבודה איזולירבנד כמה בנדים לצינורות אזיקונים ושקלים קניתי עוד רצועה בנוסף למה שיש שיהיה.
מחר אעשה סקר שוק לגבי הכלים כי זה כבר לא כמה שקלים פיליפס ושטוח לא נראה לי שיש אדם שאין לו 😆
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני חושב שרק כשמתפוצץ לך מפתח והיד עפה לפרצוף, אתה מבין את המשמעות של כלים זולים מדי.
אסף.
צר לי, אך התגובה לא רלוונטית.
אם היית אומר "כלים איכותיים" הייתי מוכן לקבל זאת. אבל את אותו הסט ראיתי גם ב850₪ וגם ב1050₪, כך שמדובר במציאה.
תג מחיר הוא ערובה לאיכות? Since when?
זו חברה לא מוכרת, מיוצר באיזה מפעל מבודד בסין, מדבקה, והופ למדף. תשים על זה גם מדבקה עם 5 ספרות - זה לא ישנה את האיכות.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
תג מחיר הוא ערובה לאיכות? Since when?
זו חברה לא מוכרת, מיוצר באיזה מפעל מבודד בסין, מדבקה, והופ למדף. תשים על זה גם מדבקה עם 5 ספרות - זה לא ישנה את האיכות.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
בוא תסביר לי איך אני יודע שכלי איכותי
ואני מסכים איתך שמחיר הוא לא ערובה לאיכות. אבל אסף כתב "כלים זולים מדי" ולא 'כלים לא איכותיים'.
מבחינתי הכלים מצוינים.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
זולים לא במחיר אלא באיכות.
וכן. מחיר נמוך מאוד לא יכול להיות של מוצר איכותי.
בגלל שאני לא יודע לחוש או להעריך איכות של כלים - אני כן מסתמך על השם שעל האריזה ועל האחריות שמתלווה אליו.
בוא נגיד שבשביל לתקן מכונת כביסה כנראה גם סט עלום שם יספיק. אבל לתיקונים ברכב היכן שמפעילים כוח גדול לעתים קרובות, ושהדיוק במידה של הכלי מבטיח שברגים לא ייהרסו למשל - אני חושב שזו טעות להשתמש באופן גורף בכלים כאלה. גם אצלי יש כמה כלים של הבזול- אבל כגיבוי או למקרים שצריך כלי שני רק להחזיק וכן הלאה.
וזה מגניב שמצאת סט ב500 במקום 1000. אבל זה שהמחיר שלו 1000 לא אומר שלא יישברו לך שיניים בראצ׳ט בפעם הראשונה שתפעיל עליו כוח.
וגם לא מבטיח שזה כן ייקרה. זה סוג של הימור.
אסף.
הכל תלוי בכלי עצמו אני מאמין
חברה שמאמינה שהגלי שלה לא יישבר אחרי 2 או 3 פתיחות נותת אחריות מסויימת על הכלי.
יש לי סט מפתחות פתוחים שקניתי ב25 שקל בחול פותחת ברגים ועושה עבודה יפה בבית
אבל מפה ועד לקחת אותה באוטו ולסמוך עליך לצורך תיקון ההפרש ענק
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
11-03-17, 13:17
תכיר את הרכב שלך והכלים שלך. ככל שיהיה לך יותר בטחון והכרה, כך תדע מה לקחת קבוע ומה לשים בתיק כלים שיבוא איתך רק בטיולים ארוכים יותר.
כלי עילית תשאיר לעבודה בבית. כלי ביניים יש בשפע. אל תקנה באייס/הום סנטר.
אם יש ספק, תעלה לפה שאלה.
Yato נחשבת חברה טובנ?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
כלי עילית תשאיר לעבודה בבית.
מה הרעיון?
דווקא בשטח, אני רוצה להפחית את הסיכוי שכלי יכשל.
בבית, אני יכול להרשות לעצמי שכלי יתפקד קצת פחות מ-100% כחלק למצוא חלופות.
הכלים שאני לוקח לשטח הם אלו שאני משתמש בהם בבית.
לא בעייתי כל פעם לצאת לטיול ולהכין ארגז..לא עדיף לשים כמה שקלים ושיהיה לך איד ברכב מוכן לכל צרה שהיא
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
תקשיבו קטע.
במקרה היום חצי שעה אחרי שכתבתי את התגובה הקודמת, קיבלתי משימה לפרק איזה רהיט שבניתי לפני כמה שנים.
יש לי סט ראצ׳ט ובוקסות עלום שם ב100 שקל שקניתי פעם בהום סנטר שיהיה בבית לדברים קטנים כשאין לי כוח להביא בוקסות מהאוטו.
בקיצור... בבורג השלישי הראצ׳ט מתחיל לעבוד שן כן שתיים לא. עד הבורג הרביעי הוא כבר הפסיק להסתובב לצד אחד. שתי חבטות והוא הסתדר. הלכתי להביא מהארגז כלים את הראצ׳ט הטוב...
אסף.
זה ידוע אבל שכלים טובים גם מאריכים אץ.חייך וגם את חיי עצמם
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
בכל הרשימות כאן בשירשור שכחו לציין שני דברים מאאאאאאד חשובים. הראשון והכי חשוב ערכת קפה טובה. כל תקלה מתחילה קודם כל בקפה.
והדבר השני פיוזים ספייר.
boaz avrahami
13-03-17, 09:30
בכל הרשימות כאן בשירשור שכחו לציין שני דברים מאאאאאאד חשובים. הראשון והכי חשוב ערכת קפה טובה. כל תקלה מתחילה קודם כל בקפה.
והדבר השני פיוזים ספייר.
וריליי לפחות למשאבת דלק...
אני מחזיק מזוודה של סיגנט ממ עם דרייב 1/4,3/8,1/2. מפתחות פתוחים אלן וטורקס כלול
עוד תיק בד ובו פליירים גבקה איזמל משורית סכין יפנית מספרי פח וכו
פס בוקסות אינצ׳י לדרייב 3/8 ( אצלי חצי מהאוטו אינצי).
בנדולרה עם 6 מברגים ופתוחים אינצים.
תיק קטן ובו אביזרים לתיקון חשמל, טרמוסטט, פקק רדיאטור, חוט פלאג ארוך מנורת בדיקה ושאריות מתיקונים קודמים.
עוד תיק בד עם ברגים מסוגים שונים במשקל קילו.
אזיקונים וחוט ברזל
שכחתי משהו?
בטח, ערכת תולעים לפנצ׳ר ורצועות קשירה
ריליי זה חשוב אבל ממש לא הכרח.
ניתן לגשר ריליי בקלות.
לדעתי כל מה שניתן לאלתר בשטח או שלא משבית, מיותר לקחת.
כל מה שרשמו כאן נכון ויפה אבל אנחנו מסתובבים כאן עמוק עמוק בתוך המגרש הביתי של מרפי. לכן, לדעתי ומנסיוני, שני הדברים הכי חשובים לקחת לשטח הם הכרות מעמיקה עם הרכב וכושר אילתור והמצאה. ערכת כלים לבדה לעולם לא תוכל להספיק. מקיפה עד כמה שתהיה.
אני רק אוסיף שהכלל המקובל הוא שלשטח לוקחים כלים שיאפשרו לך לתקן דברים שגם תוקעים אותך בשטח וגם אתה יודע לתקן.
ברוב כלי הרכב סט בסיסי ביותר מספיק.
בדיון של רכב המסעות האולטימטיבי במזרח התיכון (דכשלעצמו היה או קורע מצחוק או עגום מאוד), צירפתי את רשימת הציוד והכלים שיש לי בקמפר. שהיא ללא ספק מוגזמת. אני מציע לא לקחת ממני דוגמה אבל בכל זאת לשים לב שפרט לבסיס יש כלים חשובים כמו בוקסה כוכב לציריה.
אסף.
הכרות מעמיקה עם הרכב וכושר אילתור והמצאה. ערכת כלים לבדה לעולם לא תוכל להספיק. מקיפה עד כמה שתהיה.
היום עם הסמארטפון, זה יכול להיות זמין יותר מתמיד.
יש לי בטלפון PDF של FSM המקורי של הרכב.
לי יש קומפרסור. רצועה ושישיית מים.
השתדרגתי מאז .. ( גם כי נגמרה לי האחריות - וגם כי פתאום מצאתי את זה זרוק באיסה ארון )
ועכשיו יש סט סיגנט של מפתחות .. וידית כוח טובה עם כמה בוקסות ...
ויחד עם הכתיבה של זה , באה ההבנה .. שעכשיו הדאסטר מפסיק להיות אוטו יום יומי שמידי פעם נוסע לטייל .. והופך להיות רכב שטח .. שמוכן לכל תקיעה של 4 שבועות במדבר ללא קליטה וללא גישה לציביליזציה ..
:(
סיומה של תקופה.
תרומתי הצנועה...
מתחילים עם סט בוקסות מילימטרי דרייב 1/2:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/a54609b0cb88b6d29b1b029d28aff6fd.jpg
להשלמת הספקטרום, 2 סטים של בוקסות דרייב 1/4 - מילימטרי ואינצ'י:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/afbcc98deb1c9832cdc338084b8d8de3.jpg
קופסה קטנה שמוכיחה את עצמה פעם אחר פעם: אוסף בלתי נדלה של ביטים רגילים וביזאריים ...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/166e41e82ce7590d280349fb58cb2394.jpg
תיק שורש עם סט בוקסות אינצ'יות דרייב 1/2 (למי שתהה האם הן חסרות...), בוקסות לפתיחת גלגלים, מפרקים, מתאמים ושאר מפתחות מיוחדים שהצטרפו עם הזמן:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/250d23e227b2d5164362e27165cd6f9b.jpg
תיק שורש נוסף, הפעם עם חומרים כגון סרטי בידוד, טפלון והצלה, דבק פאנצ'רים ונחשים, גריז, אפוקסי ברזל ואלומיניום, אזיקוני פלסטיק ונירוסטה, ועוד:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/e2e4ec57b89aa414371f876343d0265a.jpg
תיק שורש שלישי ואחרון - דברי חשמל כגון מלחם חשמלי, מלחם גז, בדיל, עוד סרטי בידוד, מחברים למיניהם, ממסרים ובית ממסר, פיוזים, חוטים ועוד:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/a3fdf8b3d25dcfbc8bfa41b84896d8a8.jpg
סטים של מפתחות פתוח/רינג, אינצ'י ומילימטרי:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/3cc0d700d246b18a41603816806484e2.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/2ee4ea12351d9af6e5d9ee68134767b3.jpg
כפפות עבודה גסות ועדינות:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/c77e825e8ba1794ae44454383c5a003d.jpg
אזיקונים גדולים וכף פאנצ'רים עוד יותר גדולה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/fd29cd6911b7bd39f0a61760d7ff4344.jpg
פלאיירים, קאטרים, שוודי, מפתח צינורות וג'אבקות:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/550470fb220b940c564bdd1567244e09.jpg
הביריונים: פטיש, ראצ'ט לפתיחת אומי גלגל, ידית כוח ועוד כמה אביזרי דרייב 1/2:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/7f2360be498440ff4636e1c473a8aaa5.jpg
שאר שונות שהתאספו להם עם הזמן: מגנט ומראה טלסקופיים, אלנים, דוקרנים, סכין יפנית, כלים לתיקון פאנצ'רים, WD40:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/63cca0c41fd0414c40226d2d16628827.jpg
שחקן חיזוק מהזמן האחרון: אימפקט נטען מפלצתי, מאלו שגוזרים ברגי גלגל אם לא נזהרים בסגירה ...
(סוללה קטנה כדי לחסוך במשקל, מטען אחד בבית, השני מתחבא מתחת לספסל האחורי בצ'רוקי למקרה קצה)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/065c079e135dbf5a41454b0f0f9cfc1b.jpg
והרכש האחרון שהצטרף ממש היום - מברגים עדינים ומברגי דפיקה:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/9bbbec64678736bfd46c94178bb860d1.jpg
אז עכשיו בטח תשאלו איפה נכנס כל הטוב הזה ?
בארגז 40X60 אחד, כמו אלו שאני משתמש למנגלים ולאריזה כללית בטיולים, הנה כך:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/3dc0f8867453f6617b0f5e798c538fe5.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180524/282b627e577a831d485654258f0e898a.jpg
הגזמתי ?
אולי. כנראה...
אבל אני מטייל לפעמים לבד גם בעומק המדבר, אז מעדיף להיות מוכן מאשר מופתע.
בנוסף יש גם אוסף צנוע (באמת !) של חלקי חילוף, ג'ק בקבוק קטן וגדול וכמובן היי-ליפט, אבל הם כבר שייכים לדיון אחר...
חג חמישי שמייח :)
אה, וכמובן לדרמן (Surge), שפותר לפחות חצי מהתקלות ...
משהו שכדאי להוסיף, בעיקר לאלו מאיתנו שנוסעים על קפיצי עלים זה ראצ'ט (קשירה) מסיבי.
בטיול בדד לפני כמה חודשים בנחל צין, ממש אחריי המעבר מים הגדול,הסיקס משמיע קולות מוזרים... יוצא להסתכל, השתחררה הנדנדה ונפלה הגומיה, האוטו נשען על הבורג, ההברגה נשחקה. על סיפור הגבורה של אישתי שחצתה נחלים וואדיות כדי למצוא את הגומיה אשמור לפעם אחרת...
בלי הראצ'ט, רק עם הידיים, בחיים לא הייתי מצליח ליישר את הקפיץ שיתמרכז מספיק בשביל להשחיל חזרה את הבורג, בלי לבצע פירוק של כל הקפיץ..
בלי קשר, ראצ'ט יכול לסייע במצבי קיצון כמו גשר גיר שקורס, תושבת קפיץ שנתלשה או שלדה שנשברה.
אני מחזק את המוסכים הניידים, ומעלה בצינורות גומי (מים, דלק וואקום)
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
פתאום אני קולט כמה הארגז שלי דליל..
היום אני נוסע לשפצר אתו
Sent from my iPhone using Tapatalk
liontamer84
25-05-18, 09:40
תרומתי הצנועה...
:)
מה שאני אוהב אצלך, זה שאתה אף פעם לא מגזים.
אני ? מגזים ???
רק באוכל... אולי ... לפעמים ...
אני דווקא עשיתי מהלך הורדת משקל בארגז הכלים של הקמפר.
למשל... במקום 8 מברגים רגילים עכשיו יש סט של מברגים מתחלפים על 2 ידיות אחת רגילה ואחת T מהסט 1/2 דיללתי את הראצ'ט והמאריכים, במקום זה נשארו רק ידית כוח אחת ומתאם לראצ'ט 3/8. את הסט 1/4 סידרתי וניפיתי כפילויות. במקום שני פליירים של סירקליפים השארתי רק את האחד שיש לו שימוש בטרנספורטר.
בסוף המשמעות היא משקל ומקום. זה חשוב.
מצד שני הארגז האינצ'י שנמצא אצלי במשפחתומטית, מחכה להיתקלות בשטח עם ננ או אביר תורמי איברים, כבר עבר את ה30 קילו. [emoji51]
אסף.
אד הלכתי לסדר את המחסן ועשיתי איסוף והתקדמנו..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/4c7af1e99fdab53dd82a8b7b0e2ce5a8.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
סליחה על הכפילות
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/e82a2f6fa341a18589ae140afd82663b.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
אד הלכתי לסדר את המחסן ועשיתי איסוף והתקדמנו..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/4c7af1e99fdab53dd82a8b7b0e2ce5a8.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalkמעניין - מה אתה עושה עם הכלי של הרשתות ברכב?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
מעניין - מה אתה עושה עם הכלי של הרשתות ברכב?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalkאו הפלס...:)
זה פחות של הרכב אם הנסיעה גדולה הוא עולה לרכב אם לא הוא לבית יש לי ארגז כלים קטן יותר ופרקטי לרכב
Sent from my iPhone using Tapatalk
חברים, אני מזהה: ככה נראה ארגז כלים של מושבניק!!!
אתם יכולים לצחוק, אבל הוא כנראה יכול עם הכלים האלו לתקן הרבה יותר דברים, יותר מהר ויותר טוב מכל אלו עם ערימות הציוד המלוקלק "והכלי הנכון לעבודה הנכונה" כשהכל מסודר בפאוצ'ים מוחרשים ל"מקרה חירום" ב"עומק המדבר" שלעולם לא יגיע :rolleyes:
boaz avrahami
26-05-18, 10:11
חברים, אני מזהה: ככה נראה ארגז כלים של מושבניק!!!
אתם יכולים לצחוק, אבל הוא כנראה יכול עם הכלים האלו לתקן הרבה יותר דברים, יותר מהר ויותר טוב מכל אלו עם ערימות הציוד המלוקלק "והכלי הנכון לעבודה הנכונה" כשהכל מסודר בפאוצ'ים מוחרשים ל"מקרה חירום" ב"עומק המדבר" שלעולם לא יגיע :rolleyes:
נמרוד, אם היית מושבניק על אמת היית מזהה את הפריט החסר שבלעדיו ארגז של מושבניק לעולם לא יהיה שלם.
נסה לנחש
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
חוט ברזל חלוד וזנב חוט קשירה שחור.
מזמרה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
boaz avrahami
26-05-18, 10:18
חוט ברזל חלוד וזנב חוט קשירה שחור.
[emoji106]
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
נראה לי שהוא מדבר על גבקה
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/841f1db0905bcf779d8a7dbcd6aac67f.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/369624a11576d81e027daff616eb0aa3.jpg
תבחר אתה
Sent from my iPhone using Tapatalk
נמרוד, אם היית מושבניק על אמת
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
4Z7BOZ
הוא מ״ההרחבה״..
אולי הנכדים שלו אם ישארו במושבה יזכו להנחה.
חוט ברזל חלוד וזנב חוט קשירה שחור.סופסוף הבנתי למה האוטו שלי מלא בחוטי ברזל וחוטי קשירה.....
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
מעניין - מה אתה עושה עם הכלי של הרשתות ברכב?
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalkזה לא רציני...כמו לעשות ניתוח לב פתוח עם דיסק.
אתה חייב להתחיל מההתחלה.
סט רינג פתוח איכותי.
סט מברגים איכותי.
מברג אחד ממש גיבור גדול, (רצוי דפיקה).
שבדי טוב.
יפנית.
שני פטישים גדול וקטן.
סט בורסות חצי וסט בוקסות 3/8.
לומיק קטן.
ג'בקה איכותית!
צינורות בינוני גוף אלומיניום מומלץ.
זה הבייסיק.
רצוי לא לזרוק באוטו כל מיני כלים ג'אנק שמצאת על הדרך, הם הרבה לא יעזרו, סתם מוסיפים משקל ותורמים רק לאי סדר בארגז.
טל.
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
חברים נדב היחיד הרציני פה מה זה כמות כלים שאפשר לסחוב על יד אחת?
Sent from my F5121 using Tapatalk
לכתוב כולכם יודעים..להראות לנו מה יש לכם?לא ראינו הרבה..
Sent from my iPhone using Tapatalk
לכתוב כולכם יודעים..להראות לנו מה יש לכם?לא ראינו הרבה..
Sent from my iPhone using Tapatalkולצאת החוצה בחום הזה??!!
אל תהיו רעים..
Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk
זאת תמונה חלקית אבל מספקת...
שלושת ארגזי הפלסטיק שבצד שמאל הם חלפים לרכב; יש עוד שני מאגדים של צינורות שלא בתמונה
חלפים:
- טרמוסטט
- מכסה רדיאטור 0.9
- צלב
- צינור מים תחתון ועליון
- צינור מים אוניברסלי בקוטר שמתאים לרכב
- רצועות אלטרנטור
- רצועת הגה כוח
- צינורות דלק סטנדרטיים אוניברסליים
- צנרת וואקום למערכת 4X4
- בולגויינט עליון
- תפוחי היגוי
חשמל:
- H4 לאור ראשי
- T10 לפנסי צד
- נורת ברקס
- נורת ווינקר
- סט פיוזים סטנדרטי
- פיוזים ראשיים
- יחידת סלנואידים – וואקום
- 2-3 אלקטרודות ריתוך.
לא בתמונה - כבלי הנעה ושרשור לטובת ריתוך. בוסטר משאית.
כלי עבודה :
- כלי עבודה – – בוקסות ¼, ½, 3/8. בתפזורת בתוך הארגז תחמושת,סט מכל אחד +סט 3/8 נוסף יש גם כמה אינטשים
- סט מפתחות מילימטרי, צד אחד רינג צד אחד פתוח, –
- מתאמי ידית מ-1/2 ל-3/8, מ- 3/8 ל- ½ ול-1/4.
- מאריך לראצט 5/15/50 ס"מ – בגודל 3/8.
- מפתח פילטר שמן עכביש.
- מברג פיליפס ארוך ראש בינוני גדול יותר מ-30 ס"מ - שני סוגים - נדרש במיוחד לפאגרו Q
- סט מברגים שטוחים ופיליפס - מברגי דפיקה
- פליירים
- סט מפתחות אלן
- שפיץ פלייר
- קאטר
- רב מודד
- סכין יפנית
- בנדים בגדלים שונים
- אזיקונים בגדלים שונים
- פלייר לפתיחת אבטחות
- WD40
- בקופסת כסף ברגים ואומים שונים בתפזורת לדוגמא – בורג ואום בולם תחתון , אומי בולם עליון, בורג ואום לבולגויינט, בורג ואום לדרייבשאפט.
- אופוקסי פלסטלינה – טיובה
- חולץ תפוחים דפיקה ורגיל
- פיטש 2 קילו ועוד פטיש עדין יותר
- ידית כוח ½
- מפתח שוודי
- מפתח צינורות
- פלייר פטנט -3
- איזוליר בנד ו RESCUE TAPE
- ביטחוניות
- מברגה מתחברת למצית
- כפפות מכונאים
- סטנד רכב
- אין בתמונה - 2 ג'קים שונים ופלטות מפזרי לחץ
- סט מקדחים
- מלחם גז + בדיל + שרינקים
- ועוד מליון דברים בארגז כלים
119762
טל, אפשר לצלם גם בלילה כשיותר קריר ...
צינורות בינוני גוף אלומיניום מומלץ.
אפילו לא ידעתי שיש כזה ... בפעם הבאה שיירכש יהיה מהסוג הקליל יותר ...
חוט ברזל חלוד וזנב חוט קשירה שחור.
חוט קשירה דווקא יש, הוא פשוט נמצא עם ציוד החילוץ (נשדד מאיזה מושבניק בנחל צניפים) ...
חוט ברזל, זהו, ידעתי ששכחתי משהו (למרות שיש אזיקוני נירוסטה ...)
מותר שיהיה בלי חלודה ? (אחרת אצטרך לרכוש במיוחד ...)
אז קבלו, ושלא תגידו שלא נשאר כלום מהמושבניק, למרות שכבר כמה עשורים אני מתגורר בעיר, (ולא לשמחתי) ...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/db4c5897f37fe1bb227827c1396fbca2.jpg
מה שאני אוהב אצלך, זה שאתה אף פעם לא מגזים.
אני נוסע ברכב אמריקאי, ואני לא מכיר בו כל בורג.
מאלו שאני כן מכיר, יש אינצ'יים וגם מילימטריים (גם במקור, לא רק בשפצורים מקומיים), אלנים, טורקסים, ופיליפסים.
הג'יפ ישן, מעל 20 שנה, ויש בו לא מעט ברגים שכנראה מעולם לא נפתחו.
אז תאמר לי ידידי: מה מהכלים אצלי בארגז מיותר לדעתך ?
(שזה כמו לפתוח בורסת הימורים "מה הכלי הבא שאזדקק לו בשטח ?" ...)
דבר אחד כבר לקחתי מהשרשור המחודש, פיצול ״ארגז כלים של בית״ וארגז כלים לטיול.
הארגז כלים לטיולים השמין הרבה מעבר לנדרש.
היום אני עם ארגז אקורדיון מתכת גדול, שוקל 20קג לפחות.
יש בו הכל.
מצד שני יש בו דברים שאני חושב שההסתברות לשימוש בשטח נמוכה.
ברכב יש קבוע:
מפתח צינורות, שוודי בינוני, סט ראטצט 1/2, סט 1/4, מוט אלומיניום 1מ כמאריך, סט מפתחות פתוחים, מברג גדול+מברג דו-צדדי קטן, גליל איזולירבנד רחב, אזיקונים קטנים וגדולים, פטיש 300גר, רצועות מנוע+צינורות ראשיים שנשארו מההחלפה הקודמת, פיוזים ונורות ראשיות, rescue tape, u-bolt, מטר חוט חשמל, חוט חשמל כפול עם תנינים בקצה, מוט טלסקופי עם מגנט בקצה, גליל אפוקסי, שפורפרת סופר7, איזולירבנד שחור, פלאייר, מולטיטול של סוג, ובטח עוד כמה שאני לא זוכר בשליפה, וכל זה בחלל מאחורי הכיסא האחורי.
בטיולים מצטרף ארגז כלים גדול, שבו יש גם ברגייה תואמת לרכב, בוקסה 54ממ למיסב גלגל קדמי, פטיש בריא, דורן, דורן רך מאלומיניום ואחד מעץ, מחברי חשמל, אפוקסי, ידית מומנט, סכין יפנית, סט מברגים מקטן מאד ועד גדול, חוטי חשמל, שרינק, בד שמיר, מפתח פילטרים, פלאייר פטנט קטן+גדול, קאטר רגיל ואחד מקבילי, פלאייר שפיץ, פלאייר C-Clip, בושינג לקפיצים ובולמים, בנדים מגדלים שונים, מפתח פתוח לפטמות בלם, פטמות בלם וגירוז ספייר, מברשת פליז גדולה, מברשת ניילון+מתכת קטנה, מכסה רדיאטור, איזולירבנד שחור+אדום, להב משורית מתכת, תרמוסטט, צלב וחצי מטר צינור דלק, ועוד..
בקיצור, חוץ מהבסיס, כל כלי שהיה פעם אחת חסר, הצטרף ונשאר..
אד הלכתי לסדר את המחסן ועשיתי איסוף והתקדמנו..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180526/4c7af1e99fdab53dd82a8b7b0e2ce5a8.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
חוט ברזל ולומיק גם לי יש ....
אבל ... אני תמה מה קשור פה החותך פיצות ?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
מאז שעברתי לדיסקו עוד לא ארגנתי לי ארגז קבוע ברכב (בגראנד הייתה מגירת כלים).
בכל מקרה, לטיולים אני מעמיס ארגז כלים עם סט בוקסות רבע, 3/8 וגם כמה 1/2 גדולות.
פטיש, שוודי, קצת בנדים, פיוזים, מברגים, דיסק נטען ואימפקט נטענת
חוט ברזל ולומיק גם לי יש ....
אבל ... אני תמה מה קשור פה החותך פיצות ?!
Sent from my iPhone using Tapatalk
קודם כל, חותך פיצות זה קריטי בטיול.
119765
119764
אבל בתמונה ההיא ספציפית זה כלי להתקנת רשתות נגד יתושים במסגרת אלומניום :)
מאז שעברתי לדיסקו עוד לא ארגנתי לי ארגז קבוע ברכב (בגראנד הייתה מגירת כלים).
בכל מקרה, לטיולים אני מעמיס ארגז כלים עם סט בוקסות רבע, 3/8 וגם כמה 1/2 גדולות.
פטיש, שוודי, קצת בנדים, פיוזים, מברגים, דיסק נטען ואימפקט נטענתאל תשכח בנוסף לכל הכלים המילימטריים, בלנדרובר צריך גם פתוח סגור אחד מידה 9/16 עבור הגלי הינע.
הסט 1/2 בדרך כלל נגמר לפני, אבל אתה צריך בוקסה 30 למוטות רדיוס. תוודא שיש.
אסף.
זכור לי שבדסקברי צריך כמה בוקסות לאומי גלגל, משהו ל-עם כיסוי ו- בלי כיסוי וכו...
אל תשכח בנוסף לכל הכלים המילימטריים, בלנדרובר צריך גם פתוח סגור אחד מידה 9/16 עבור הגלי הינע.
הסט 1/2 בדרך כלל נגמר לפני, אבל אתה צריך בוקסה 30 למוטות רדיוס. תוודא שיש.
אסף.
חייב 9/16 אחד.
בוקסה 30 לדעתי רק לדיסקו 1 .
ממליץ להוסיף צינור בקוטר מתאים לעובים ציריה ע"מ לישלוף את הגדם מבית סטליטים כששוברים ציריה(למי שלא עם מחוזקות).
בוקסות לאומי גלגלים 26/27/28 , תלוי כמה הפנצ׳רמעכר דפק אותם עם הפטיש אוויר.
אצלי יש בעקרון כל מה שנירשם בתגובות האחרונות, סטים של בוקסות, מפתחות פתוחים, דבקים וכו'.
אצלי רוב הכלים עולים לרכב רק לפני טיול(רכב יומיומי), ישנו ארגז קטן קבוע ברכב ועוד כמה דברים.
יש כתבה בעניין אם בא לך קודם תלוי איזה גיפ,, כי לכל גיפ יש "תקלות חוזרות וידועות שמצריכות דברים ספציפיים.. אבל מעבר למה שכתבו פה, שווה לחשוב על תוספים קטנים ויעילים למיכלול בעיות, FOXY שזה מעין פלסטלינה שנהפכת למתכת ומסייעת לחורים ברדיאטור, אגזוז, צינורות מתכת חמים, RESCUE-TAPE שמיועד לזרימות, חורים ותלות בכל צינורות הגומי החמים, ו DUCKING-TAPE לחבר אביזרים שניתקו כמו צינור הואקום מתחת לגימיני שאוהב להיתפס בשיחים וסלעים, וכמובן "תולעים וערכת פנצרים" למיקרה והיה לך מזל והחור מבורג,, זכוכית או אבן חדה,, הוא במעטפת הצמיג ולא בדופן הצד,, כי דופן הצד של הצמיג לא ניתנת לתיקון בשטח ובדרך כלל גם אסורה לתיקון בפנצ'ריה - ומומלץ גם את רצועת המאוויר והאלטרנטור כי אם הוא ניקרעת אי אפשר להמשיך להעלות זולה,, כל הנאמר למעלה עולה ביחד 200 ש"ח או קצת יותר :-) בהצלחה גיפון-נעים
"תולעים וערכת פנצרים" למיקרה והיה לך מזל והחור מבורג,, זכוכית או אבן חדה,, הוא במעטפת הצמיג ולא בדופן הצד,, כי דופן הצד של הצמיג לא ניתנת לתיקון בשטח
כתלות בגודל החור, ניתן לתקן תיקון חירום בדופן על מנת להגיע לכביש.
לא הייתי נוסע ככה בכביש, אבל תולעים(ברבים..), כן מאפשרות תיקון גם בדופן.
לי ערכת כלים בסיסית הכוללת בוקסות ומפתחות ואת הכלים הנוספים הרגילים (ג'בקה, שפיץ פלאייר פטיש מברגים, כולל מברג אימפקט, וכו....).
בנוסף, בוקסות יעודיות ומפתח לפולי מאורר.
רסקיו טייפ טפלון איזולירבנד אפוקסי כמה חוטי חשמל וכו...
לא לוקח חלקי חילוף מעבר לרצועת אביזרים. פשוט אין לזה סוף ואת כל התקלות ניתן לאלתר או לגרור לכביש. מה שלא ניתן, כנראה גם לא יהיה לזה חלקי חילוף, אלא אם אתה נוסע עם נגרר של חברת המזרח.
סתם דוגמה- מלחם. זה טוב לתיקון קבע בבית. בשטח בד"כ יספיק ליפוף החוט+איזולירבנד עד סוף הטיול. וגם אם משום מה חייבים מלחם, מברג שחומם על הגזיה יעשה את העבודה.
מעולם לא הגעתי למצב בו אני תקוע בשטח בלי יכולת אלתור, וברזומה שלי לא מעט כלי רכב שאמינות (לפחות במוניטין) היא לא הצד החזק שלהם.
אני חושב שבתפיסה, ארגז כלים מוגזם ו300 ק"ג של חלקי חילוף היא מוטעית לרכב שאינו רכב מסעות המיועד לחצות את הקלהארי.
כתלות בגודל החור, ניתן לתקן תיקון חירום בדופן על מנת להגיע לכביש.
לא הייתי נוסע ככה בכביש, אבל תולעים(ברבים..), כן מאפשרות תיקון גם בדופן.
אכן. בדוק ...
הספיק כדי להגיע הביתה ולהזמין זוג צמיגים ...
לא לוקח חלקי חילוף מעבר לרצועת אביזרים. פשוט אין לזה סוף ואת כל התקלות ניתן לאלתר או לגרור לכביש. מה שלא ניתן, כנראה גם לא יהיה לזה חלקי חילוף, אלא אם אתה נוסע עם נגרר של חברת המזרח.
סתם דוגמה- מלחם. זה טוב לתיקון קבע בבית. בשטח בד"כ יספיק ליפוף החוט+איזולירבנד עד סוף הטיול. וגם אם משום מה חייבים מלחם, מברג שחומם על הגזיה יעשה את העבודה.
מלחם הגז הקטן שלי כבר הספיק לתקן אמבטיית פלסטיק של רדיאטור היילקס בנחל צניפים, אחרת היה צריך לגרור אותו כל הדרך לכביש ...
ולגבי חלקים - אני מחזיק את החיישנים הקריטיים לפעולת המנוע, מכסה ורוטור מפלג, כבל הצתה בין הכוייל למפלג (כוייל בדרך לארץ), רצועת אביזרים, צלב אחד מכל סוג.
החלקים גרים (עם ג׳ק בקבוק) מתחת לספסל האחורי בחללים שלא ממש שימושיים לשום דבר אחר, אז זה לא מקום מבוזבז...
כל רכב לסוגו והבעלים אמור להכיר מה הוא צריך ומה לא.
אישית בדיסקו אני גם לא סוחב חלקים מלבד כרית(קפיץ) אוויר חדשה ספייר.
אני חושב שאם הרכב מטופל נכון ובחלפים טובים אין סיבה אמיתית שצריך לסחוב חצי חנות חלפים בשטח(שוב, אם יש משהו שידוע ככושל ברכב מילא, או אופי הטיול הוא עכשיו כמריר אז חלק מהכלים ירצו לקחת איתם ציריות... או ניגרר חלקים ספייר), מכיר כבר כאלה שסחבו איתם בלמים והחליפו בשטח... כאילו מה לא היה לכם זמן לזה בבית/במוסך???
אלא אם כן זה שבר וזה כבר כבר משהו אחר, עדיין לא ימנע נסיעה/חילוצון לכביש הקרוב.
אלא אם כן זה שבר וזה כבר כבר משהו אחר
אה, שכחתי לציין שיש גם אלקטרודות לריתוך, וצמד סוללות התנעת החירום מאפשר שימוש נייד בהן גם בלי להתחיל לפרק מצברים ☺
(אבל עדיף שיהיה בקהל מישהו שיודע לרתך יותר טוב ממני ...)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.