התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תקלה P0338 טרופר דיזל 3.0



נדב ש.
13-03-17, 17:48
מחשב טק2 רושם את התקלה הנ"ל אבל בלי נימוק(Unknown) , היא גם לא קיימת בספר מכונאות, מה שקיים בספר זה P0337 שמתייחס גם כן לחיישן קראנק, חיבור רופף/קצר/נתק.
כרגע הרכב מניע אבל מזייף, עובד על 3 בוכנות, מס' 2 לא מגיבה, יש עשן לבן(עודף סולר), כשהרכב מגיע לטמפ' עבודה המנוע מפסיק לזייף ועובד "עגול", מס' 2 חוזר להגיב בבדיקה עם טק2.

השאלה אם מישהו ניתקל בתקלה כזו? רעיונות?
שאר הפרמטרים בנתוני מנוע נראים תקינים.
מאיפה להתחיל ע"מ לאתר את הקצר/נתק או מה שזה לא יהיה בצמה?

אביב3
13-03-17, 19:42
במגיב / לא מגיב אתה מתכוון להזרקה עצמה?


Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
13-03-17, 21:34
חיובי, שמנוע קר מזייף-מזרק 2 לא מגיב, כשמנוע בטמפ' עבודה מזרק2 מגיב רגיל, בטק2 יש 2 בדיקות-בדיקת קליקים לסולונואיד המזרק, ובדיקת באלנס צילינדר.
מזרק 2 הוחלף פעמיים כדי לישלול תקלה במזרק עצמו, הוחלפה גם צמת מזרקים כדי לשלול תקלה בצמה עצמה.

נדב ש.
13-03-17, 21:42
נ.ב
הוחלף חיישן קראנק לאחד אחר ונישארה אותה תקלה.

לאחר קריאת סכימת חשמל בספר יש ריליי בקופסת הפיוזים המקושר לחיישן ולמחשב רכב, איך בודקים ריליי שהוא תקין ומתפקד לפני שמתחילים לחפור בצמת חשמל ראשית של הרכב?

אביב3
14-03-17, 05:01
בוקר טוב
בגדול זה תלוי בסוג הריליי (ממסר) .
אני אישית לא משחק איתם ומחליף לבדיקה.
במידה והבעיה אינה בממסר הייתי מפרק מחשב ולוקח לבדיקה .
גילוי נאות לא מכיר את הטרופר ספציפית.

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
14-03-17, 09:00
בוקר טוב אביב ותודה על המענה, המחשב קורא סל"ד מנוע תקין בינתיים, אחרי כמה חפירות ברשת הבנתי שיכול מאוד להיות שהתקלה בכלל במערכת החשמל-אלטרנטור, מצברים וכו', p0338 מתייחס ל A circuit high voltage ,נבדוק הכל ונעדכן.
אם למישהו יש עוד הצעות לבדיקה יתקבלו בברכה, תודה.

אביב3
14-03-17, 16:35
נדב נראה לי שאתה קצת מבולבל .
מדבר על מזרק 2 אחרי זה חיישן קראנק אחרי זה אלטרנטור מצברים , עשה קצת סדר עם עצמך ותחזור אלינו. אני בטוח שתקבל פה אחלה עזרה.
בהצלחה ותעדכן
נ.ב זה שהמחשב קורא סל"ד לא מעיד על תקינותו המלאה

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
14-03-17, 17:44
למה מבולבל? P0338 מדבר על תקלה בחיישן קראנק, מתח גבוה לחיישן, מה שגורם ככל הנראה לפיספוס הזרקה במזרק 2, לא שללתי שום דבר בינתיים, נעשה את הבדיקות לפי הספר כולל היציאות מהמחשב לחיישן ונעדכן, תודה רבה.

אביב3
14-03-17, 18:13
אוקי אז אולי אני התבלבלתי.;)
בהצלחה

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
16-03-17, 18:21
היום ניבדקה הצמת חשמל מהחיישן למחשב, לא נימצאה חריגה כלשהי, הוחלפו ריליי בקופסת פיוזים לבדיקה ולא עזר.
מה עוד יכול לגרום לתקלה הזו להופיע? P0338 (CKP Sensor Circuit High Duty Cycle), רק לציין שהחיישן קראנק בטרופר דיזל הוא 3 חוטים...
ועוד דבר אחד, שמתי לב כשמעלים סל"ד בערך ל 3000 לכמה שניות המנוע לא מזייף וצ׳ק אנג׳ין ניכבה, כשעוזבים את הדוושה אחרי כמה שניות התופעה חוזרת... אולי יש משהו בזר שיניים על גלגל התנופה?
יש עוד מה לבדוק לפני ששולחים את המחשב לבדיקה?

אביב3
16-03-17, 18:36
בהתחלה אמרת high voltage עכשיו high dutycycle ?
אילו בדיקות ביצעת על צמת חיישן הקראנק?
התנגדות לחוטים עצמם בדקת?
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
16-03-17, 18:55
אביב, יש ברשת כל מיני פרשנויות לקוד הנ"ל...
ביצעתי בדיקת רציפות והיתנגדות, יצא 0.5 אום.

נדב ש.
16-03-17, 19:04
113758
113759

אביב3
16-03-17, 19:29
לפי הנתונים שנתת ,חיישן תקין , צמה תקינה ובעקבות כך שאתה אומר שהמנוע מתחמם הבעיה נעלמת דבר ששולל עצם זר שמפריע לסיגנל .
אני שוב חוזר לכך שהייתי לוקח את המחשב לבדיקה.

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
16-03-17, 19:39
אחלה, נישלח אותו לבדיקה ונעדכן, שוב תודה.

נדב ש.
17-03-17, 11:46
המחשב פורק, בתחילת שבוע ישלח לבדיקת מעבדה, יש המלצות?

באותו עיניין, מנסה לחשוב על הגורם הישיר לתקלה- מדדתי על הקונקטור בחיישן 12v (לא זוכר כרגע על איזה מהחוטים ספציפית), ופעם שניה על 2 חוטים אחרים בקונקטור 5v, יש מצב כזה שבכניסה למעבר מים החיישן עשה קיצור ושלח אותו לסיגנל ברגל j32 במחשב ומישם הבעיה?
כוונתי היא שכרגע לאור התקלה המחשב לא יודע איזה נתון הוא מקבל חזרה מהחיישן התקין וזה הגורם לזיופים במנוע, עודף סולר ועשן?

אביב3
17-03-17, 14:41
כשעשית בדיקות לא ניקית את כל המחברים עם ספרי מגעים ?
בנוגע למעבדה אני שמעתי על א.א מערכות בפתח תקווה .
לא יצא לי לעבוד איתם עדיין.


Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
17-03-17, 15:26
היו נקיים, אבל ריססתי בכל זאת.
מציין שוב-j32 במחשב אמור "לקבל" סיגנל בחזרה מהחיישן, לא לתת, בדיקת החיווט בצמה נימצאה תקינה, אין שום סימנים על המחברים או בקונקטורים של המחשב.

tallevi
19-03-17, 11:45
לא מכיר טרופר, אבל על פניו לפי הבדיקות שעשית ועל סמך זה שהחלפת את החיישן ותיאור הקוד, זה נראה כרגע מאוד סביר שמשהו במעגל הכניסה של החיישן במחשב לא תקין...
יש תוצאות מבדיקת המעבדה?


טל.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
19-03-17, 11:49
תודה טל, המחשב נישלח היום לבדיקה, נעדכן בהמשך.

נדב ש.
21-03-17, 14:15
עידכון- לא נימצאה תקלה במחשב, המחשב אפילו הוחלף באחר כדי לוודא.

מה עוד יכול לגרום לתקלה הנ"ל?
האם הזר שיניים על גלגל התנופה? יכול להיות שעקום או משהו?
כדי לבדוק אותו צריך להוריד גיר... אם אין משהו אחר זה כנראה השלב האחרון.

אביב3
21-03-17, 15:59
שוב אני לא הייתי חושד בגלגל תנופה כי אתה אומר שכשהרכב מתחמם הכל תקין.


Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
21-03-17, 17:14
כן, אבל זה בדיוק הפוך ממה שקורה ברכבים אחרים לדוגמה סופה- חיישן דפוק כשמנוע חם לא מניע, מתקרר ומניע רגיל...

הטרופר מיוחד כבר אמרנו :-)

tallevi
21-03-17, 22:31
לפי זה http://www.troublecodes.net/pcodes/p0338/ זה אומר שיש מגע היכן שהוא בין כבל הסיגנל לכבל המתח. יש גם סברה שיכול להיות מתח כללי גבוה במערכת, (מהאלטרנטור, וסת מתח פגום..), אבל זה לא נראה לי..


טל.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
22-03-17, 08:25
בוקר טוב טל, הצמה של החיישן ניבדקה שוב, לא נימצא מגע בין החוטים....

נ.ב
גם האלטרנטור נותק לבדיקה, לא עזר.

tallevi
22-03-17, 23:21
בסורק שלך יש סקופ או אתה יכול לחבר סקופ לחוט של הסיגנל לראות את רמת המתחים?
הייתי בודק גם את החיווט/קונקטורים של החיישן קאמשפט אולי משם מגיע המתח הגבוה.

כמו-כן יש גם את זה...

Faulty crankshaft position sensor
Crankshaft position sensor harness is open or shorted
Crankshaft position sensor circuit poor electrical connection
Signal plate may be damage
Starter motor may be faulty
Starting system circuit
Dead or weak battery
Read more: https://www.autocodes.com/p0338.html

נדב ש.
23-03-17, 15:37
תודה טל, ניבדקו כל הכיוונים, מה שנישאר זאת רק הפלטה שעל גלגל התנופה, כמו שכתוב באחד הסעיפים שהעלת- Signal plate may be damage.
ההשערה היא שכשהרכב צלח מעבר מים(ששם גם המנוע כבה) המעבר מחום לקור של המים גרם נזק לפלטת מתכת, אולי ניסדקה/נישברה שן וכו', לא ניתן/קשה מאוד לראות את השיניים בלי לפרק גיר...

- - - Updated - - -

זה גלגל תנופה עם פלטת שיניים תקינה, מזל שזה טרופר דיזל, לאיפה שלא תיזרוק אבן תימצא אחד בפירוקיה :-)

113842

tallevi
23-03-17, 23:21
זה היה הגורם השני ברשימה שהייתי חושב עליו, אבל העובדה שהתופעה נעלמת בטמפ' עבודה סותרת את זה.
אם מורידים את הסטרטר זה לא עוזר לראות את signal plate?


טל.

tallevi
04-04-17, 00:07
יש פה הרגשה של חדר המתנה ליד חדרי הניתוח.
כולם ממתינים שהרופא ייצא...:)

נדב ש.
04-04-17, 08:21
חחחח
קשה לראות גם כשהסטרטר בחוץ.
עדיין לא פורק גיר, נעדכן על ממצאים בקרוב... אני מקווה.

נדב ש.
04-04-17, 12:20
הקרוב הפך לקרוב מאוד, הוחלף גלגל תנופה קומפלט מפרוק, 1000 שח לא כולל פירוק/הרכבת גיר, התקלה נפתרה.

אביב3
04-04-17, 12:43
הזוי.
היו ממצאים על הגלגל הישן?
איך אתה מסביר שכשמתחמם התקלה היתה נעלמת?

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

נדב ש.
04-04-17, 14:22
שן עקומה על הזר, מה שגרם כנראה לקריאה שגויה של החיישן.
אין לי הסבר לאיך ולמה כשהמנוע מגיע לטמפ' עבודה הכל "בסדר", כמו שציינתי לפני-ברכבים אחרים קורה הפוך, שהמנוע חם אין קריאה מהחיישן והוא לא מניע בכלל עד שמתקרר.

כמו כן, מה שקרה איתו בהמשך זה שה- flex plate נישברה והתחילה להרעיש מה שחייב פירוק הגיר, מה שאומר שההשערה הראשונית היתה נכונה, בצליחת המעבר מים הפרשי הטמפ' כנראה גרמו לעיוות וחתיכה שעפה עיקמה את השן והרסה את החיישן.
תמונות ישלחו בערב.

- - - Updated - - -

114176

אביב3
04-04-17, 15:30
נו זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בתופעות מוזרות.
מברוק נסיעות טובות

Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk

zivo
04-04-17, 16:49
כל הכבוד על התהליך והזיהוי של הבעיה, אני בספק כמה מוסכים היו מסוגלים לעשות תהליך כזה.

THUMBS UP

erezgur
04-04-17, 18:20
כל הכבוד על התהליך והזיהוי של הבעיה, אני בספק כמה מוסכים היו מסוגלים לעשות תהליך כזה.
THUMBS UP

+1 בהחלט. מרשים, כל הכבוד נדב.

נדב ש.
04-04-17, 19:35
תודה רבה חברים.

אני רק יציין שמקרה כזה די נדיר שקורה, נתקלתי בעבר במקרה דומה רק פעם אחת אבל שם היה רעש נוראי מהברגים של הטורק בחיבור לפלטה.

-->