PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיפ ראשון



nahmany
21-03-17, 19:06
שלום חבר'ה
- שמי אופיר בחור צעיר בן 24.
- סטודנט ללימודי ארץ ישראל, החלטתי שהגיע הזמן לקנות את הגיפ הראשון.
- אני מודה שאני מתלבט ואשמח לעזרה, מאחר ואני סטודנט ואני גיפאי מתחיל חשבתי על אחד מהדגמי סוזוקי.
- לגבי סוג הרכב אני חושב על גימני החל משנת 2010(בייחוד 2015 ומעלה דגם ידני), או גרנד ויטרה בין 2008 - 2010(רוב מה שראיתי זה דגם 3 דלתות).
- אשמח לטיפים מה לשים לב שאני רואה את הרכב? בדיקת רכב? שיפורים מסוימים להתחלה ואם כן איפה?

תספרו לי קצת מהניסיון שלכם.
ברגע שאקנה אשמח להצטרף לחבורת מטיילים וללמוד מהם קצת
תודה!!

erezgur
21-03-17, 19:52
ברוך הבא לפורום ולתחביב.

שים לב שיש לנו פורום מיוחד לג'יפאים מתחילים והתלבטויות לפני קניה. בראש אותו פורום ישנו שרשור דביק עם מספר שאלות שאם תענה עליהן, תוכל לקבל תשובה טובה יותר המתאימה יותר לדרישות שלך.

בנוסף - תחפור קצת בפורום - הרבה כמוך נכנסים לכאן מדי שבוע ומקבלים הרבה מידע. אתה יכול ללמוד קצת מהתשובות שמקבלים אחרים ולאחר מכן תוכל לשאול שאלות נקודתיות שיאפשרו לך לקבל החלטות.

k9.amit
22-03-17, 11:08
ברוך הבא,
ההחלטה ללכת על סוזוקי נכונה לדעתי. רכבים פשוטים ואמינים.
לגבי הג'ימני, הוא יובא לארץ עד שנת 2010, לאחר מכן הדגם החדש הוא משנת 2015. אין בין לבין. בין הדגמים עצמם (מ2005 עד 2010 לבין 2015 ומעלה) אין הרבה הבדל, לדעתי המשמעותי ביותר הוא מערכת בקרת משיכה שקיימת בדגמי 2015 ומעלה.
אם אתה שואל אותי, הייתי מחפש ג'ימני עד 2010, ידני.
הגרנד ויטרה בשנים שציינת נחות משמעותית מהג'ימני ביכולות השטח. אפשר לשפר, להגביה למגן וכו' ועדיין, זאת חיה אחרת. תנסה קצת יותר למקד את אופי הטיולים שאתה מחפש ונדע להכווין אותך יותר טוב.

לגבי בדיקת הרכב, לגיר האוטומטי בג'ימני יש נטייה להתאבדות, שים לב אם החליפו גיר בעבר ואם מותקן קולר גיר באוטו. בכל מקרה לדעתי עדיף ידני.
יש מספר "גורואים" לג'ימני ברחבי הארץ, ד"ר מורי בראשון לציון, זוקילנד בנתניה וכו'. שווה לקחת אליהם את הרכב לבדיקה לפני קניה.
בנושא השיפורים, אם תחליט ללכת על ג'ימני הוא רכב שטח נהדר גם במצב סטנדרטי. הגבהה של 2" ונעילה אחורית יתנו לך נסיעה שקטה בכמעט כל מקום בארץ. בכל מקרה אם עוד לא טיילת הרבה ועוד לא סגור על אופי הטיולים, חכה עם השיפורים ותלמד לבד מה אתה רוצה להוסיף לאוטו.
שים לב לנושא ההגבהה, הוא בכותרות עכשיו. בהנחה ואתה קונה רכב שכבר מוגבה קח בחשבון שסביר להניח שלא תוכל לאשר אותה חוקית.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

nahmany
22-03-17, 11:31
תודה רבה עמית וארז,
- אני עשיתי בהחלט בדיקה ואלך על גימני.
- אני גם היום נוהג על ידני ומרוצה מזה.
- התכנון שלי מבחינת טיולים הם אחד לחודש מסלול של יומיים בארץ.
מאמין שעם הזמן אשכלל את עצמי ברמות הקושי של העבירות.
כרגע מאמין שאסע בדרכים עד רמת קושי בינונית
- לגבי השיפורים אני באמת אקח את הזמן ואראה תוך כדי (אולי רק מיגון תחתון + וו גרירה?)
האמת חשבתי לקנות את הדגם הידני משנת 2015?מה חושבים? לדעתכם עניין הק"מ בשנתונים עד 2010 לא חשוב?

מוני אורבך
22-03-17, 12:13
בקרת המשיכה מוסיפה הרבה מאוד לרכב, בתחום העבירות.
יש יגידו, עדיף נעילה אמיתית.
נכון עדיף, אבל למטייל ממוצע - מתחיל בקרת משיכה מקורית מהיצרן ללא כאבי ראש של התקנה מקומית.
הרכב יחסית נמוך במקור, שום דבר שהגבהה 2" (שהיום אפשר להפוך אותה לחוקית) ומגונים במקומות הנכונים לא יתקנו.
וגם במצבו הסטנדרטי ניתן לנסוע איתו ברוב שבילי הארץ, רק בזהירות על התחתית..
ק"מ תמיד חשוב אבל יותר חשוב מצב הרכב הלכה למעשה ולא רק קילומטר.
רכב מוזנח ללא טיפולים קבועים שנסע רק בעיר יהיה לו הרבה פחות קילומטרים מרכב שמור ומטופל שנסע קבוע בין עירוני.
האם זה אומר שהוא במצב יותר טוב ??

-->