התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אלומיניום למיגון הרכב



אילנגן
21-03-17, 19:32
שלום,
יש חלק נוסף שאני מעוניין למגן בסוזוקי גרנד ויטרה שלי שאותו שום יצרן / מתקין מגונים לא עושה.
אני צריך פלטה בעובי של 6-6.5 מ"מ בגודל של 57 ס"מ / 14ס"מ שאכופף לזווית של כ 3-4 / 10.
מאיזו סגסוגת (מספר) עשויים המגונים שלנו ברכב?
איפה קונים פלטה כזו?
איפה מכופפים?
בברכה

נמרוד
21-03-17, 20:06
5052
מפעלי עיבוד מתכת רבים היום חותכים ומכופפים CNC. תן לגוגל למצוא מפעל באזור שלך.

https://www.google.co.il/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=%D7%97%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%9A+%D7%9 5%D7%9B%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A3+%D7%90%D 7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%95 %D7%9D&*

הסוד לקבלת התיחסות רצינית לעבודה קטנה בכל מפעל, הוא לשלוח שרטוט מדויק וברור לחלוטין של מה שאתה רוצה לייצר.

אילנגן
21-03-17, 20:15
תודה,
ואיזה חומר / סגסוגת לבקש?

נמרוד
21-03-17, 20:18
5052

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

zivo
21-03-17, 20:36
נמרוד,

אם אני קורא נכון את הדרישה (וזה מזכיר לי מה שאני עשיתי הרבה פעמים), CNC זה Over kill.
יש הרבה מסגריות שעושות את זה בגרושים (חיתוך גליוטינה של פלטה ריבועית + 2-3 כיפופים).

boaz avrahami
22-03-17, 02:06
6061 T6 או חזק ויקר יותר
אבל הרדיוסים של הכיפוף יגדלו

ד ו ר ו ן
22-03-17, 07:23
6061 T6 או חזק ויקר יותר
אבל הרדיוסים של הכיפוף יגדלו

חימום מבוקר מסייע להשיג כיפופים קטנים יותר גם כאן.

boaz avrahami
22-03-17, 07:45
ומה זה עושה לחוזק?

zloof
22-03-17, 09:33
מתעלק על השירשור יש למישהו שרטוט של מיגון טרנספר לגימיני?

נמרוד
22-03-17, 10:16
אם אלומיניום אז 5052, זמין, מתאים, נוח לעבודה, זה מה שמשתמשים למיגונים.

אבל אם מדברים על עלות תועלת - החומר הנכון הוא פח פלדה שחורה בעובי 3 מ"מ. תשאירו את האלומיניום למותגים שמייצרים סדרות. בעבודה ביתית - הכי זול, חזק, נוח לעבודה, ניתן לריתוך - פלדה פשוטה.

מוני אורבך
22-03-17, 11:01
מבחינת חוזק, נמרוד צודק, לחלוטין.
מבחינת משקל, יש יתרון ברור לאלומניום.
אבל ההבדלים בגדלים שלנו הם בנקודות לא בנוק אווט.
אם המגן ישקול 12 קילו במקום 8.. לא ממש מענין גיפאי ממוצע.
וזה גם יושב במקום הנכון, למטה.
מבחינת יופי, האלומניום מנצח אין ספק.
אבל את הבוץ זה לא ממש יענין..

boaz avrahami
22-03-17, 11:35
ה 5052 חזק כמו קרטון בערך.
נכון, הוא יפה אבל כמגן זה די חרטא.
אגב, לא לשכוח פתחי שרות אם יש צורך ואת הברגים לעשות עם ראש שקע

zivo
22-03-17, 12:23
אם החלק מצריך ריתוכים, אין שום ספק, פלדה וזהו. פשוט וזול, והשני קילו לא יהרגו אף אחד.
אבל אם זה רק כיפוף ומגינים, אני (למגן גיר בטרופר), הלכתי על שתי שכבות 4מ"מ "שתפרתי" אחת לשניה עם הרבה ניטים (כמובן לא בשורה ישרה).
מצד אחד, לכופף 4מ"מ הרבה יותר קל.
מצד שני, בגלל שזה שתי פלטות שמוצמדות אחת לשניה עם ניטים, מתקבלת עמידות טובה לכיפוף וספיגה של מכות.
בשולים של הפלטה התחתונה, הוספתי כיפוף אנכי (1ס"מ) וקיבלתי "קורות" חיזוק.

נמרוד
22-03-17, 14:20
ה 5052 חזק כמו קרטון בערך.


זו צורת התבטאות שמתאימה לדיונים הפילוסופיים על אקזיסטנציאליזם, הגבהות רכב ורוח האדם. בוא לא נגרור את גם את הצד הטכני של הפורום הזה למטה.

boaz avrahami
22-03-17, 15:21
אז בוא נגיד את זה בצורה מנומסת...
5052 הוא בעיקרון חומר רך מדי לטעמי בתור מגן לגחון הרכב. (בעוביים המקובלים של 4-6 ממ)

bezzat
22-03-17, 15:43
מה עלות
פלטה 5022 1 מ"ר בעובי 4-6 לערך ?
6061 T6 1 מ"ר בעובי 4-6 לערך ?

elibaba
22-03-17, 18:00
המחיר הולך לפי משקל האלומיניום , תרים טלפון למקום כמו מ.ש סחר מתכות בחולון ויגידו לך.

ד ו ר ו ן
22-03-17, 22:00
ומה זה עושה לחוזק?

מיגון נכון נשען על השילדה, הוא לא צף בפני עצמו.
הכיפוף בא לעקוב אחרי זויות השלדה, כך שמיגון נכון נתמך בכל מישור.

בנסיון לכופף 6061 ללא חימום, הופיעו כמעט מיד סדקים בכיפוף, ומעל 25 מעלות בערך, זה הפך לשבר.

אחרי חימום, הצלחתי לכופף אלומיניום 6ממ מעל 45 מעלות ללא שבר.

asafk
23-03-17, 07:39
אפשר וכדאי לכופף בלי חימום.
אבל.
לחומר יש כיוון. מה שנסדק לא ייסדר ב90 מעלות לכיוון הכיפוף.
לכל עובי יש רדיוס מינימלי. 3 פעמים עובי החומר זה רדיוס סביר. תקפיד ולא ייסדק.

אסף.

- - - Updated - - -

בנוסף לכיפופים יש משמעות של חוזק מבני. פלטה שטוחה תחטוף מכה ותתעקם. פלטה מכופפת היא כבר מבנה חזק ולא תתעקם מאותה מכה.

אסף.

ד ו ר ו ן
23-03-17, 09:37
חימום לא צריך להיות לנקודת התכה, גם חימום קצר עוזר מאד.

נמרוד
23-03-17, 09:48
6061-T6 הוא אחרי טיפול תרמי, הוא לא מתאים לכיפוף. אם אתה מחמם אותו אתה הורס את הטיפול ומחליש אותו. זה לא פלדה. הסגסוגת שמשלבת חוזק עם נוחות כיפוף ונועדה בשביל עבודה כמו מיגונים היא 5052. או, כאמור, וזו ההמלצה שלי, פלדה רגילה 3 מ"מ. קל לכופף עם או בלי חום, ואפשר לרתך בקלות ברמת החובב מה שפותח אפשרויות עיצוב רבות.

boaz avrahami
23-03-17, 10:06
קטונתי מלהתווכח עם מהנדס מכונות אבל הגורו הפרטי שלי מכופף פה ושם 6061 לשם בניית מיגונים.
חושבני אפילו שהוא נמנע באופן עקרוני מלעבוד עם 5052 למיגון.

מעבר לכך אני אשים את הקישור הבא כאן.
בהיותי חסר הכשרה והסמכה רלוונטיות, ייתכן ואני מבין אותו לא נכון.

http://www.global-lcs.com/%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 99%D7%95%D7%9D/%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 99%D7%95%D7%9D-6061/

אגב, נכון שרובם המוחלט של הממגנים משתמשים ב 5052 בהיותו זול ונוח יותר לעבודה.
אנחנו גם רואים את התוצאה יפה על כל מגן כזה שפוגש אבן.

אגב, לרוב הישומים פח עבה עדיף בעיני.
גם קל יותר להחזירו למצב המקורי אם "חטף"

ד ו ר ו ן
23-03-17, 14:16
אני לא מהנדס אבל זה:
א.עובד.
ב. מכיר יותר ממהנדס אחד שמכופף את הסגסוגת הזו.

עכשיו,
נמרוד, תנשום עמוק ותצא רגע מראש המהנדס המרובע.
זה לא רכיב כשל קריטי למוצר/ חיי אדם.
ונק הכיפוף הזו לא הורגת אותו ולא הורסת אותו.

נמרוד
23-03-17, 15:00
לשלם יותר על חומר פחות מתאים - כשכל מה שאתה באמת יודע על החומרים זה השמות המספריים שלהם- אולי בכל זאת כדאי קצת לחשוב הנדסית? אבל כמו בכל דיון, למה להכנס לפרטים ולעובדות... אם זה עובד :rolleyes:

וכאמור, הנדסית, החומר הכי מתאים לשימוש הזה הוא דווקא פלדה. יצרני המיגונים המסחריים בארץ משתמשים באלומיניום כי... לא ברור למה, אבל הלקוחות משלמים.

asafk
23-03-17, 15:04
כי זה לא מחליד. כי זה נראה יותר טוב. כי אפשר להוסיף את המילה ״תעופתי״ לאלומיניום ולפח לא. כי אלומיניום שהתעקם קל ליישר בלי חימום.

אסף.

מוני אורבך
23-03-17, 15:07
הוא קל (במשקל) מה שמאפשר יותר נוחות בשינוע וההרכבה שלו.
אבל הכי חשוב, לעניות דעתי כי הוא יפה, והלקוח משלם על יופי..

נמרוד
23-03-17, 15:22
החברים האוסטרלים של דורון, ARB, מייצרים מיגונים מדהימים, הרבה יותר מתוחכמים ויעילים, וגם יותר יקרים. מפלדה.

asafk
23-03-17, 15:26
פח שחור זה מצויין. פלדת שחיקה בכלל מושלם.
אגב, גם המיגון המקורי של פולקסווגן לשטח - משנות ה70 - כנראה המיגון שנמכר כתוספת הראשון בהסטוריה - עשוי פלדה.

אסף.

נמרוד
23-03-17, 15:33
אגב פלדה אידיאלית למיגונים. לפני כמה שנים היה הייפ בתחום הספורט המוטורי בארץ על פלדה מסתורית בשם קרוזברו. זה שם מותג (Creusabro) של פלדת שחיקה, החומר שממנו מייצרים כפות של בולדוזרים.

talw
23-03-17, 15:45
אגב פלדה אידיאלית למיגונים. לפני כמה שנים היה הייפ בתחום הספורט המוטורי בארץ על פלדת קרוזברו. זה שם מותג (Creusabro) של פלדת שחיקה, החומר שממנו מייצרים כפות של בולדוזרים.

לא רק בבולדוזרים, אני מכיר את החומר הזה הרבה שנים ,מאז שהתחילו לייבא אותו ארצה ,נמצא כתחליף משופר ל EN9 שבו השתמשנו לפיצלוח סלעים. לא בכדי כל הבאגי שלי בנויה מפחי קרוזברו , חיסכון אדיר במשקל וחסינות יוצאת דופן .

אה..יש גם 6061 בהמה , בתור מגן מנוע/גיר, ליופי ,עם כיפופים מינימליים (בכיוון הנכון), וכל שאר הפחים הצורניים לחיפוי, 5052.

ד ו ר ו ן
23-03-17, 15:48
לשלם יותר על חומר פחות מתאים - כשכל מה שאתה באמת יודע על החומרים זה השמות המספריים שלהם- אולי בכל זאת כדאי קצת לחשוב הנדסית? אבל כמו בכל דיון, למה להכנס לפרטים ולעובדות... אם זה עובד :rolleyes:
.

אני לא מערער על התכונות של החומר.

אני (ומסתבר שעוד כמה..) מערער על המרובעות שלך לקבל שאפשר גם אחרת, וזה לא שחור ולבן.

לא לוחץ לך בקופסא?

נמרוד
23-03-17, 15:49
גררתם אותי פה לדיון להגן על עמדות לא לי...

לא רק שאני לא מבין בשביל מה צריך אלומיניום למיגון גחון, אני בכלל כופר בצורך האובססיבי, האוטומטי כמעט, במיגוני גחון כתנאי סף לטיול בשטח בישראל.

ד ו ר ו ן
23-03-17, 15:52
ד״א המיגון הראשון שהכנתי לרכב היה מפלדת 3ממ שהייתה זמינה.

באותה המידה השתמשתי בחתיכת אלומיניום כעת, כי היא הייתה זמינה.
אחרי שהנסיון הראשון נשבר, חבר מהנדס אמר לחמם.. וזה עבד.

zivo
23-03-17, 17:21
ואני בכלל הצעתי פתרון זול, זמין, ופשוט (שיכבתי -שתי פלטות צמודות).......
אבל זה לא מעניין אותכם, כי לא לא מצאתם בעיות להתווכח עליהם בפתרון הזה :p:p:p

talw
23-03-17, 17:34
כי אתה אדם חכם ולא נצא ממך בשלוש תגובות, אז ויתרנו בלי להעליב.
ניטים ?! [emoji12][emoji12][emoji12]

סולי
23-03-17, 17:41
גם בזרועות האחוריות בתומקאר עושים שימוש בקוזברו... חומר מדהים בעמידות שלו במפגש עם סלעים...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

zivo
23-03-17, 19:30
כי אתה אדם חכם ולא נצא ממך בשלוש תגובות, אז ויתרנו בלי להעליב.
ניטים ?! [emoji12][emoji12][emoji12]
לא צריך להיות חכם מדי, צריך ראש פתוח.
ראית את התמונות? אתה מבין את התפקיד של הניטים?
רוצה להתערב "שהניטים האלו" יותר חזקים מפלטה אחת של 6מ"מ?
זה לא פתרון תעשיתי, אבל לעבודה עצמית, זה פשוט עושה את העבודה.

talw
23-03-17, 19:35
ראיתי ואני מבין, רוצה להתערב שאחרי מכה אחת או שתיים המגן הזה מתחיל לעשות לך בררררר בסל"ד מסוים ?
כן, אני יודע, עוד חורים ועוד ניטים.

avikkllk
25-03-17, 16:23
האם התקנת כבר?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

zivo
25-03-17, 18:57
אם אתה שואל אותי? אז כן.
תסתכל טוב בתגובה #13 אחת התמונות היא תמונה מלמטה כלפי מעלה (שהרכב על ליפט) .
למעלה מחצי שנה, בינתיים הברררר היחידי הוא מכיוון הפורום הזה, וזה ממש לא תלוי בסל"ד :)

113867

talw
25-03-17, 20:46
בררררר
ורגע של רצינות , כל אחד יעשה מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה .
כשאני בונה מיגון, אני דואג להכניס תחתיו ג׳ק עגלה ולהרים את הרכב עד שלפחות גלגל אחד באוויר ,כמובן בלי שהמגן יתכופף ויגע באחד הרכיבים שמעליו,ובשחרור הוא יחזור לצורתו המקורית , זה המינימום מבחינתי, כי כאשר התנע יכנס למשחק זה יהיה הרבה,הרבה יותר גרוע.
כל מגן שמתחת לזה ,מבחינתי ,הוא אביזר קישוט ואפשר לשלוח אותו לתחת של הנביא.

zivo
25-03-17, 21:08
רגע של רצינות..
לא כל מגן צריך להיות מסוגל לספוג טיל נ"ט ....
במקרה הזה, תעשה פה סקר ותראה שרוב הטרופרים, נוסעים בלי מגן גיר. הגיר עמוק למעלה, אבל האגן חשוף, וכל המטרה היא לקלוט אבנים מתעופפות.
סגירה בחוזק שאתה מציע, גורמת לחימום של הגיר ולא מקובלת. ישנם פתרונות של "בזנ"ט" - לדעתי, כבד, מסורבל ומיותר.
הלאה,
בהרבה רחבים רכים (SUV) יש מגיני סף - פשוט עוטפים את התחתית בפלטת אלומיניום , פה הכוח מגיע מהקורה עצמה, המגן רק למנוע פגיעה בקורה.
מיכל הדלק של הטרופר - מגיע עם כיסוי פלדה, יש שמורידים, ומחליפים ביותר מסיבי, יש שמוסיפים שיכבה נוספת. אני הוספתי 4מ"מ פלדה.
זה לא צריך להחזיק את הרכב (התושבות של המיכל לא מיועדות לזה) זה רק למיגון!

ועדיין, לדיון הטכני גרידה - לדעתי שתי פלטות 4מ"מ שמכופפות ומוצמדות ( וכיפוף בקצה) חזקות מפלטה אחת של 6מ"מ (שזה החומר המקובל למגינים), אבל מאפשר עבודה עם רדיוסים קטנים יותר.

My two cents

tallevi
25-03-17, 21:25
גררתם אותי פה לדיון להגן על עמדות לא לי...

לא רק שאני לא מבין בשביל מה צריך אלומיניום למיגון גחון, אני בכלל כופר בצורך האובססיבי, האוטומטי כמעט, במיגוני גחון כתנאי סף לטיול בשטח בישראל.
+1

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

talw
25-03-17, 21:25
בכדי להגן מאבנים מתעופפות מספיקה גם פלטה אחת של 4 מ״מ .
אני לא מעביר ביקורת על הרעיון שלך בהשוואת כוחות למגן מחומר אחר,אני פשוט מצביע על הייעוד של ״מגן״,שלתפיסתי כנראה שונה .

ד ו ר ו ן
25-03-17, 21:35
לא רק שאני לא מבין בשביל מה צריך אלומיניום למיגון גחון, אני בכלל כופר בצורך האובססיבי, האוטומטי כמעט, במיגוני גחון כתנאי סף לטיול בשטח בישראל.
כתמי השמן הרבים במעברים טכניים ברחבי הארץ מעידים אחרת.

נמרוד,
סיקס/סופה/היילקס/דיפנדר באמת שיד מעט מאד אם בכלל צורך למגן.

למרות שגם בהיילקס ישן, יש נקודות לת״ל, כמו מנוע הנעילה, כיסוי קדמי לדיפ, וגם מיכל דלק.. כן, הגענו גם לשם.

אבל בשביל SUV ממוצע עם מתלה נפרד מקדימה, וזה עוד טרם הרכים באמת עם מתלה אחורי נפרד, זה תעודת ביטוח קטנה לחוסר תשומת לב רגעית, טעות בהערכת נהג וכו.

zivo
26-03-17, 00:42
גררתם אותי פה לדיון להגן על עמדות לא לי...

לא רק שאני לא מבין בשביל מה צריך אלומיניום למיגון גחון, אני בכלל כופר בצורך האובססיבי, האוטומטי כמעט, במיגוני גחון כתנאי סף לטיול בשטח בישראל.

בשביל השקט הנפשי, ותעודת בטיחות.
אם אתה נוהג בזהירות סבירה, זה הבטחון ששום דבר לא ידפק מלמטה.
זו אחת ההשקעות שה ROI שלה הכי ברור.
ברור שרמת המיגון והכמות משתנים לפי הרכב, אבל זה הסעיף האחרון שאתה רוצה לחסוך עליו, שגיאה בזה, ואתה מושבת.

avikkllk
26-03-17, 07:12
אני מצטער פשוט לא מוצא.
מה עלות ההרכבה??
אני בעלי ויטרה גם כן

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

-->