צפייה בגרסה מלאה : גובה שלדה של סיקס מהרצפה? מה זה datum line
*** (נגזר מדיון אחר - המערכת)***
נתקלתי בשרטוט הבא ברשת (אמנם רשום של CJ5 אבל יש גם לסקרמבלר ו - CJ7 לא מוצא אחד מפורט עם קו הייחוס)
114059
השאלה שלי היא, מהו פה קו הייחוס? (DATUM LINE)
בפורומים בחו"ל טוענים שזה מרכז צינור הסרן ממבט צד (כלומר מרכז הצירייה או הנאבה), לא מצאתי לזה שום הוכחה ברשת חוץ מבפורומים.
לי זה נשמע הגיוני לאור המידה הקטנה של C(המרחק מהעין של הקפיץ לקו הייחוס).
אם קו היחוס היא הרצפה אז הגובה המקורי הוא פחות מגובה דשא והרכב של יהודה מוגבהה מאוד!.
In general, a datum line is a tool used by engineers to ensure the accuracy of measurements. Engineers use the datum line as a horizontal base line to exactly measure various heights. Datum lines are valuable in the development of railway plans, as well as other complex engineering drawings. These lines are critical to guaranteeing measurement precision and avoiding errors from the start of a project.
ובעיברית:
זה קו יחוס בסרטוט שמתיחס לבדיקת יושרה של השלדה. אף אחת מהמידות שם לא מתיחסת לגובה. לא מהסרן, לא מהקרקע ולא מהדשא.
זה הקו של שולחן הייצור שעליו מונח מתקן קיבוע החלקים להרכבת השלדה. לא משהו אחר.
אסף.
זה הקו של שולחן הייצור שעליו מונח מתקן קיבוע החלקים להרכבת השלדה. לא משהו אחר.
אסף.
אז מה יש לזה להופיע בספר SERVICE MANUAL? אם זה רק בשביל הייצור?
אז מה יש לזה להופיע בספר SERVICE MANUAL? אם זה רק בשביל הייצור?
שוב, אלה נתונים לבדיקת שילדה.
האם זו הדרך לברר גובה קפיץ עלים? זאת אומרת כאשר הקו שעובר בין זוג המאיות נושק לסרן - זה גובה 0?
114098
אז מה יש לזה להופיע בספר SERVICE MANUAL? אם זה רק בשביל הייצור?
אתה מניח את השלדה על שולחן לבדיקה ומודד יחסית לשולחן. המידות הן יחסיות לקו אפס למדידה שיכול להיות במישור כלשהו.
אסף.
לאחר בדיקת המדידות אצלי והשוואה לשרטוט הנ"ל, נראה שזה תואם את הטענה בפורומים בחו"ל שקו הייחוס הוא מרכז הסרן.
לאחר החישובים אכן יוצא שיש לי הגבהה 4.5" כמו שמצויין ע"י רוביקון אקספרס.
*** (נגזר מדיון אחר - המערכת)***
נתקלתי בשרטוט הבא ברשת (אמנם רשום של CJ5 אבל יש גם לסקרמבלר ו - CJ7 לא מוצא אחד מפורט עם קו הייחוס)
114059
השאלה שלי היא, מהו פה קו הייחוס? (DATUM LINE)
בפורומים בחו"ל טוענים שזה מרכז צינור הסרן ממבט צד (כלומר מרכז הצירייה או הנאבה), לא מצאתי לזה שום הוכחה ברשת חוץ מבפורומים.
לי זה נשמע הגיוני לאור המידה הקטנה של C(המרחק מהעין של הקפיץ לקו הייחוס).
אם קו היחוס היא הרצפה אז הגובה המקורי הוא פחות מגובה דשא והרכב של יהודה מוגבהה מאוד!.
לא מבין בנושא ה-datum אבל לדעתי הבעיה שלך היא אחרת. גובה השלדה נקבע בפועל על ידי קוטר הגלגלים, שהוא נגזרת של סוג הצמיגים שיש לך על הרכב, שהם נקבעים על ידי מה שרשום לך ברישיון הרכב. לשנות את סוג הצמיגים זה דבר לא פשוט לביצוע, כך שגובה השלדה שלך מוכתב על ידי משרד הרישוי ול-datum אין למעשה משמעות מעשית.
הגבהת גוף הרכב מעל השלדה לא משנה את גובה השלדה מעל הקרקע. הגבהה יכולה לשפר יכולת לעבור מעל סלעים, אבל בסופו של דבר גם השלדה והצירים צריכים לעבור מעל אותו מכשול והגובה שלהם אינו מושפע מההגבהה. את הסיקס שלי קניתי לאחר שמישהו ביצע עליו הגבהה ובאחד הטסטים הורו לי לבטל אותה כדי לעבור. זה היה סיפור מההפטרה. אין לי מושג איך עוברים את הטסט רכבים מאוד מוגבהים, אבל אני כבר לא אתעסק עם הנושא הזה.
אתה מניח את השלדה על שולחן לבדיקה ומודד יחסית לשולחן. המידות הן יחסיות לקו אפס למדידה שיכול להיות במישור כלשהו.
אסף.
נכון, אבל אז הייתי מצפה שמידה A תהיה ללא ערך מספרי ושאר המידות יהיו יחסיות אליה. אבל זה לא נראה כך. למידה A יש ערך מאוד מסויים ולזה אני מניח יש משמעות כלשהי, כך שההסבר שכל המידות הן ביחס למרכז הסרן נשמע לי הגיוני.
טל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יכול להיות שבמקרה הזה זה אכן המיקום של הקו. אבל זה לא מחייב. אין משמעות מעשית לקו האפס עבור הרכב כולו אלא רק לשלדה.
ברכבים אחרים למשל פיקאפים של קרייזלר הקו הוא בגובה הסגמנט העליון של השלדה.
אסף.
חסר כול משמעות...יש לזכור שאותם שנים ניתן היה להזמין את העגלה עם קפיצים hd כהכנה ל snow plow והם היו גבוהים באינץ בערך...אגב אלו גם הקפיצים שבאו על הסקרמבלר כסטנדרט. ..לזיכרוני.
Sent from my SGH-M919 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.