צפייה בגרסה מלאה : Article: מדריך: כך מתבצע רישוי הגבהה לרכב 4X4 בנוהל החדש
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3809-%D7%9E%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9A-%D7%9B%D7%9A-%D7%9E%D7%AA%D7%91%D7%A6%D7%A2-%D7%A8%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%94-%D7%9C%D7%A8%D7%9B%D7%91-4X4-%D7%91%D7%A0%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9
יפה.
עכשיו הגיע הזמן לפרקטיקה...
הצעה- לייצר כאן בג'יפולוג רשימה מתעדכנת (ומנוהלת) של ערכות עם אותו אישור יצרן מדובר.
לצידה, רשימה של מתקינים מאושרים לערכות הגבהה .
בשרשור ליד אפשר יהיה להעלות את הבעיות, הפתרונות והוצאת הקיטור, לגבי כל אותן ערכות שלא נכנסו (עדיין) לרשימה הנ"ל.
מראה פשוט וקל. .. ( רמז לאיפה זה הפריפריה ??)
Sent from my Pixel using Tapatalk
שלום רב
מה לגבי כל הרכבים שמותקנים בהם קפיצים של חברה מסוימת ובולמים של חברה אחרת
כיצד תבוצע הבדיקה לפי הקפיצים או שהבולמים חייבים להיות חלק מהקיט למרות שלבולמים אין קשר להגבהה
יוסי
הצעה- לייצר כאן בג'יפולוג רשימה מתעדכנת (ומנוהלת) של ערכות עם אותו אישור יצרן מדובר.
לצידה, רשימה של מתקינים מאושרים לערכות הגבהה .
רעיון טוב. כרגע אני יכול להגיד - לאולדמן יש רשימה אישור כולל לערכות הגבהה לרוב-רובם של כלי הרכב בישראל. עברתי עליה ברפרוף. היא כוללת את כל הטנדרים והSUV היפאנים שנמכרו פה מאז סוף החרם הערבי. כולל היילקס קפיצי עלים, סמוראי קפיצי עלים. יש קיטיםלג'יפים XJ-ZJ-TJ-WJ-WK-KJ-JK. לנדרוברים למיניהם. שני כלי הרכב המשמעותיים היחידים ששמתי לב שנפקדים מהרשימה, הם ג'יפ CJ וג'יפ YJ/סופה.
מתקינים מורשים - אני משער שכל מכונאי ג'יפים שהראש שלו לא עמוק בסמים עובד על אישור מתקין מורשה. מן הסתם תוך זמן קצר תופיע רשימה באתר משרד הרישוי, כמו שיש רשימה של מתקינים מורשים לכננות וווי גרירה.
מה לגבי כל הרכבים שמותקנים בהם קפיצים של חברה מסוימת ובולמים של חברה אחרת
כיצד תבוצע הבדיקה לפי הקפיצים או שהבולמים חייבים להיות חלק מהקיט למרות שלבולמים אין קשר להגבהה
יוסי
את משרד הרישוי זה לא מעניין. הם רק מתייקים ניירות.
לעניות דעתי הטכנית, הקפיצים בלבד חשובים. בולמים הם חלק חילוף מתבלה. אם אני הייתי מתקין מורשה שמתבקש לבחון ולחתום על התקנה קיימת שלא אני התקנתי (אם אני התקנתי אז הסיפור פשוט וברור ולדעתי זה צריך להיות שירות ללקוח) - הייתי מתמקד בכך שאכן מדובר על הקפיצים הרלוונטיים, ושכל שאר הרכיבים של מערכת המתלים תקינים. כיוון הפרונט משלים את התמונה.
פניתי לארנון.
בקש שאתקשר אחרי החג.
אין לו עדיין את הניירות של הקפיצים של הדאסטר.
לגבי הפסקה הנ"ל:
"....ניתן להגיע למתקין עם רכב שכבר מותקנת בו ערכת הגבהה. המתקין בודק אותה (נסיעת מבחן, הידוק ברגים, בערכה שעבדה כמה שנים יתרן שתידרש החלפת חלקים בלויים כמו בולמי זעזועים). אם מדובר בערכה שיש אישורי יצרן עבורה, הוא יכול לנפק את האישור הנדרש בהתאם לנוהל. מן הסתם הלקוח נדרש לשלם על זמנו של המתקין, במיוחד אם הערכה לא הותקנה על ידו...."
אז ראוי להדגיש שאם הרכב שלכם כבר מוגבה, אבל ערכת ההגבהה שלו ללא התקינה/אישורי יצרן, אין לכם מה להגיע לשום מתקין מורשה כי הוא יוכל לבדוק עד מחרתיים, אבל לא לנפק עבורה אישור.
עבור זה תצטרכו סבלנות והרבה... תקווה?.... שמישהו יואיל בטובו לבצע את תהליך התקינה לערכת ההגבהה שמתאימה לרכב הספציפי שלכם.
קפיאי מוכר בענף שהוא גם "יצרן", מדבר על יותר מ-80 דגמי ערכות מתלה, לכל הפחות, בתור התחלה. 15-20K היא עלות תהליך התקינה לכל ערכת אבטיפוס. אז תעשו בעצמכם את החישוב ותבינו למה להרבה מאוד כלי רכב לא יהיו ערכות מאושרות בסיום תקופת החסד שמסתיימת ב-1.3.2018.
אגב - נושא הערכות 2' המאושרות לג'יפי CJ/YJ/סופה ייצא בקרוב לדרך, בע"ה.
אני דיברתי עם גתוס לדוגמה - אין להם עדיין את האישורים המתאימים, נאמר לי שרק אחרי אפריל..
"אחרי אפריל" זה עוד טוב.
הלחץ הגדול יתחיל לקראת מרץ בשנה הבאה. כי אז יהיו אלפי רכבים רבים מאוד שלא יוכלו לעשות טסט.
בואו ונאמר שגאוני משרד התחבורע כבר מתחילים סוף-סוף להבין עד כמה ה"יצירה" שלהם עקומה לחלוטין.
השאלה היא מה מהפגמים בנוהל הם יסכימו לתקן ובעיקר מתי.
אני תקווה דרור שאתה צודק והם מתעוררים, כמות הרכבים שנוסעת על קיטים שאין סיכוי שיהיה להם אישור אדירה,
או שהגאונים ימצאו פיתרון או שכל אלה יצטרכו ב 1.3.2018 להתקין ערכה חדשה אצל מתקין כלשהו (שזו עדיין לדעתי מטרת התקנה המושחתת הזו).
boaz avrahami
06-04-17, 16:33
דרור
תבדוק טוב אץ הנתונים.
ספק בליבי שהנפלד ואספיר שפכו מליונים
אם לאולדמן יש אישור מעבדה מוסמכת על הקיטים שלהם אז הנפלד שפכו כמה גרושים על דיו כדי להדפיס אותם...או שבעצם הכל אלקטרוני.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בועז,
בניגוד לאספיר שצריכים לאשר סטים (שילוב של בולמים וקפיצים מחברות שונות).
הנפלד עובדים עם קיטים של Old Man, במקרה הזה הקיט הוא שלהם וסביר להניח
שיש לו TUV. מאחר ו TUV הם ה"מעבדה הגרמנית" אז זה באמת לקחת אישור
ולהעביר אותו למשרד הרישוי.
אספיר היו צריכים אבי טיפוס וסיפורים שעולים 15-20K. וגם במקרה שלהם של חברה
גדולה ומבוססת, זה עלות שתחזור די מהר (150 שקלים לבדיקה על סט קיים
זה אומר 100-120 רכבים וכיסית את העלות).
ברגע שלקומבינציה אין אבא אחד אתה נופל, השאלה היא כמה הרבה זה אלה שחיברו לבד.
וגם במקרה שלהם של חברה
גדולה ומבוססת, זה עלות שתחזור די מהר (150 שקלים לבדיקה על סט קיים
זה אומר 100-120 רכבים וכיסית את העלות).
לא מתווכח על העקרון, אבל אל תשכח ש150-200 שקל זה רק העלות שעולה להם הבדיקה (שעת עבודה, שעת ליפט וכו...).
boaz avrahami
07-04-17, 01:02
אתה מתכוון שזה מה שצריך 100-120 רכבים לכל דגם בשביל לכסות את ההשקעה רק של האישור ועל זה יש להם עוד תקורות.
אני די בטוח שרק לדגמים מאוד מסוימים זה כלכלי ולכן אני מעריך שהנתונים לא נכונים.
אני מכיר אותם ואפשר להגיד עליהם הרבה דברים אבל הם לא פילנטרופים. רחוק מכך...
ברור שזה כלכלי רק לדגמים מסויימים, אבל לפעמים אתה מפסיד על דגם אחד
ומרוויח יותר על דגם שני רק בכדי לשמור על השם שלך.
איל, עובד שיושב ומתבטל עולה לך כסף, אם הוא עושה משהו אחר
ששומר לך על השם או משמר לקוח זה גם שווה כסף. אני בטוח שזה
לא בא על חשבון התקנות אלא נכנס בחלונות "מתים".
בכל מקרה, בואו נעשה את זה 150 רכבים עם כל ה"הוצאות".
פאג'רו, לנד קרוזר וניסן לסוגיו, בטוח יש יותר מ 150.
אני אסתכן ואגיד שיש לפחות 500 מכל דגם. אני גם אסתכן
ואגיד שהדגמים האלה הם מעל 90% מהרכבים שהם מטפלים בהם.
לא נכנס להם לכיס, אבל אסתכן ואגיד שלהפסיד כסף הם לא מפסידים.
על הדרך הלכתי לבדוק (מדגמית), לנדקרוזר ופראדו יש ערכות הגבהה
מאושרות, ככה גם לפאג'רו טרנו ופאת'פינדר. לפטרול יש סט מלא
של פדרס שמאושר (כנראה גם לו יש TUV), לסוזוקי אין ערכות מאושרות
וככה גם ללנדרובר וג'יפ (לא יודע אם זה זמני או לא).
הנתון הזה, שנזרק לפה, 15-20K לאישור קיט הוא מצוץ מהאצבע.
אין לו שום קשר למציאות...
הפתעה נעימה - יצרתי קשר עם (https://www.facebook.com/Ironman-4X4-Israel-1523759024513984/)Ironman 4X4 Israel (https://www.facebook.com/Ironman-4X4-Israel-1523759024513984/)
בפייסבוק (אלו רקורד היבואנים) והם מוכנים לשלוח במייל את האישורים הדרושים לקיט ההגבהה איירון מן שיש לי בטרופר.
50 ממ זה סוג של בדיחה...מה עושים כל האנשים שבנו רכבים לעבירות ומותקנים בהם 4" ומעלה
לא מאמין שיש הרבה סיקסים , סופות והיילקסים שנוסעים על פחות מזה שלא נדבר על כל הרנגלרים
נשארים לא חוקיים, כמו לפני חודש.
מה הבעיה?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
הפתעה נעימה - יצרתי קשר עם (https://www.facebook.com/Ironman-4X4-Israel-1523759024513984/)Ironman 4X4 Israel (https://www.facebook.com/Ironman-4X4-Israel-1523759024513984/)
בפייסבוק (אלו רקורד היבואנים) והם מוכנים לשלוח במייל את האישורים הדרושים לקיט ההגבהה איירון מן שיש לי בטרופר.
שלח לי גם...
אוקי. יש חדש.
יצרתי קשר עם מוסך רדיאטור מודיעין.
הסבירה לי הגברת את הנוהל והמחיר.
אני צריך להביא אישור כייון פנסים ומקבילות גלגלים קד'-אח' חתום עם שם של בן אדם (הדגישה). 300₪ ומקבל את הנייר המיוחל.
שרות של ללכת למשרד הרישוי להוציא כפל זה עוד 150₪.
אני אחרי החג.
וזה לטובת הדאסטרים :)
Sent from my Pixel using Tapatalk
המקרה של גיא מייצג את מי שהתקין קפיצי הגבהה של פחות מ50 מ"מ מתישהו בעבר, במקום כלשהו או אפילו בעצמו, שכיום היבואן שלהם דאג לאשר אותם (במקרה שלך - וירטהיים/קוני). במקרה כזה אין שום בעייה למתקין מורשה לבצע בדיקה תקינות של מתלי הרכב, ולנפק את האישור על כך. המחיר עבור השירות בהנתן שהעבודה בוצעה בעבר במקום אחר, נשמע סביר לגמרי.
150 ש"ח עבור הטיול למשרד הרישוי גם סביר עבור אנשים עסוקים. מי שיכול לפנות לכך את הזמן, כאמור במשרד הרישוי מדובר על פרוצדורה פשוטה שאינה עולה כסף, ובפריפריה (במקרה שלי - יקנעם) בדרך כלל גם אין תור בכלל.
boaz avrahami
09-04-17, 10:46
השקט הזה מפחיד אותי.
איפה דרור וברנרד פתאום?
boaz avrahami
09-04-17, 10:52
השקט הזה מפחיד אותי.
איפה דרור וברנרד פתאום?
אל תדאג. אנחנו כאן.
השקט הוא רק כי נמאס להתווכח עם אלה שמוכים בתסמונת שטוקהולם.
כבר כתב לכם אסף לא מזמן - זה שיש קיטים מאושרים ללנדקרוזר, פאג'רו, טראנו ופאתפיינדר וטרופר, או בואו ונניח ל-90% מה-SUV, לא מניח את הדעת של שום בנאדם חושב.
כי אם נניח, 10% מהכלים בשוק שאין להם קיט מאושר וזה אומר שהחל מ-1.3.2018 הם לא יכולים לעבור טסט בכלל בצורה חוקית, מה שעד היום עוד הצליח איכשהו בכל מיני מכונים נידחים. זה דבר שמונע מהם להמשיך להיות בשימוש ובתכל'ס מוריד אותם מהכביש ואל תתפלאו אם יגיעו הבג"צים. ברצינות. ומשרד התחבורע יידרש לתת תשובה.
"פתרון" שמשאיר אחריו כל כך הרבה בעלי רכב, תסלחו לי על הביטוי, עם הזין ביד (אפילו הנמכה לגובה סטנדרטי כבר אינה פתרון כי אף מכון רישוי לא יסכים לקבל רכב שאין לו הערה "מוגבה" ברשיון ולא משנה אם באמת מוגבה או שלא) זה לא פתרון. זה קשקוש. משהו שמדגים שוב את כל חוסר המקצועיות, הבורות והאטימות שמאפיינים משרד ממשלתי רקוב ומיותר שהפך את עצמו לאויב הציבור מס' 1. כבר ממזמן. לא מהיום.
דמיינו לעצמכם שמחר נשללת האזרחות של 10% מהאוכלוסיה. נראה להם הגיוני?.... האם זה יעבור?.... ברור שלא. אבל זה בדיוק מה שעומד לקרות ל-10% מרכבי השטח, נראה לכם שזה תקין? שזה עובר? שזה צריך לעבור?.....
לא הכל שחור. אני כבר אומר לכם - קיטים נוספים, לכלי רכב נוספים, נמצאים בתהליך אישור.
אחרים יתחילו בתהליך בקרוב. כולל סיקסים וסופות. אני אומר את זה כי אני יודע, לא מנחש.
אבל האם עד ל-1.3.2018 יספיקו למצוא פתרון לכל דגמי רכבי השטח?.... מה פתאום. תשכחו מזה. מעשית זה פשוט לא אפשרי, כי זה תלוי גם ברצונם הטוב של יבואני קיטי המתלים ואלה כפי שנאמר - לא עושים כלום מתוך פילנטרופיה טהורה. זה עסק. גם הם צריכים להתפרנס ושלא תבינו לא נכון - אין לי שום טענה כלפי שום יבואן שלא משקיע באישור קיט שנראה לו שאינו בעל פוטנציאל כלכלי מבחינתו. כאן אני מנחש, ואל תתפסו אותי במילה - שלמשרד התחבורע לא תהיה ברירה אלא להאריך את תקופת החסד עוד כמה וכמה חודשים קדימה, ואולי אחר כך שוב, עד שבאמת יהיה פתרון שמתאים לכמעט כל רכב, למעט נדירים באמת.
ומכיוון שגם הם יזדקקו מתישהו לאותה הערה נכספת ברשיון, לא תהיה להם ברירה אלא לפנות לשירותי מאכערים. מדינה מערבית עאלק. 2017.
- - - Updated - - -
הנתון הזה, שנזרק לפה, 15-20K לאישור קיט הוא מצוץ מהאצבע.
אין לו שום קשר למציאות...
אז כמה זה עולה באמת ולמה זה סוד כזה גדול?
השקט הזה מפחיד אותי.
איפה דרור וברנרד פתאום?
ברנרד פה.. לפחות עד שיחסמו גם צופים לא רשומים.
אני מתרשם מאוד מהרוח החיובית, של כל אלה שיש להם כסף להחליף מערכת מתלים, גם כשלא צריך ולשלם לחברות "רשמיות"(ולא להביא ולהרכיב לבד), ושלא צריכים בכלל הגבהה (כך לדבריהם)-אז מה איכפת להם עוד 5 סמ'(ביום טוב, כשזה חדש) ורכיבים... לא רעים.
והם עוד אומרים שהם 90 אחוז מה"ציבור" - הם לא. 90 אחוז הם אלה שקונים קיה ודייהו ועוד כאלה ובכלל לא יודעים מה זו הגבהה ומה זה.. שטח.
ואני שוב מתרשם, מהעובדה שמי שלא מוגבה או מי שחושב שלא צריך הגבהה או(בגירסה הנוכחית של "למה בכלל צריך? בשביל האגו?) שיש לו חותמת "5 סמ'" ברשיון(שהוא בכלל לא צריך, אבל שיהיה) אומר שאין בעיה והכל... ורוד.
אני דווקא "פה" וקורא ונהנה.
אני רק לא כותב, בגלל(בזכות?) "דויד השמן".
חג שמייח לכולם[emoji8]
Sent from my GT-N5110 using Tapatalk
אז כמה זה עולה באמת ולמה זה סוד כזה גדול?
דרור
זה לא סוד כזה גדול.
התעניינתי לגבי הסמכה של "יצרן רכב". פניתי למשרד התחבורע ולמעבדה מוסמכת. משרד התחבורע הגיש לי רשימת דרישות ומסמכים להצגה. המעבדה הגישה לי הצעת מחיר לבדיקה ואישור של קיט הגבהה (כיצרן רכב).
אתה יכול לעשות אותו הדבר...
מכוון שאת כל האמור לעיל לא עשיתי מטעמי אלא עבור מישהו אחר לא נראה לי נכון לשתף את המידע הזה.
זה לא אומר שזה סוד.
לאיזו מעבדה פנית?
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
שהן? אני מעוניין לברר פרטים על תקינה פרטנית לרכב שלי. הגבהה מעל ל2"
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תתחיל במעבדה באוניברסיטת אריאל.
אסף.
תודה.
יש איש קשר מסוים שצריך לפנות אליו או מה?
שהן? אני מעוניין לברר פרטים על תקינה פרטנית לרכב שלי. הגבהה מעל ל2"
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הגראנד צ'רוקי שלך? ראיתי אותו. לא מיוחד ולא מוגבה מדי. אתה לא צריך שום תקינה פרטנית (אלא אם אתה מתעקש להיות חמור). הקפיצים שלך - ידוע מי היצרן/יבואן שלהם?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אני לא יודע מי היבואן. היצרן זה ראף קנטרי. קיט 4"
boaz avrahami
10-04-17, 13:06
מיכה, מישהו מדבר איתך בטסט בכלל?
למיטב זכרוני האוטו שלך נראה די סטנדרטי
יש דברים שהשתיקה יפה להם. שלח סמס אם חשוב לך לדעת.
לי יש קיט של אולדמן על הסיקס. כיצד אני מוצא את ה TUV שלו?
לי יש קיט של אולדמן על הסיקס. כיצד אני מוצא את ה TUV שלו?
דבר בפרטי עם YoavR
אז הבוקר קיבלתי את הספח המיוחל :)
ניגשתי לאספיר עם הרכב (פאג'רו קינג)שעליו היו מורכבים קפיצי קינג-ספרינגז צהובים ובולמי בילשטיין ששרתו אותי נאמנה 11 שנים עד שהגיעה הג'יפוקליפסה.
נאמר לי שהקפיצים הנוכחיים לא מאושרים ולכן בלית ברירה החלפתי לקפיצי פדרס(Pedders),ביצעתי כיוון פרונט ואורות וקיבלתי את הניירת.עלה לי בכסף ובזמן אבל התחדשתי בסט קפיצים אדומים שנראים טוב ומרגישים טוב....
אז לסיכום:קפיצי פדרס עוברים
קינג ספרינגז לא.
אז הבוקר קיבלתי את הספח המיוחל :)
נאמר לי שהקפיצים הנוכחיים לא מאושרים ולכן בלית ברירה החלפתי לקפיצי פדרס(Pedders),ביצעתי כיוון פרונט ואורות וקיבלתי את הניירת.עלה לי בכסף
מעניין מי אמר שיהיו כאלה שירוויחו מהעניין ומי דאג לתקנה הזו? (בועז בשבילך...)
מה קרה לך? ברור שהלקוח... לפחות עבורו יש פתרון. לסיקסים וסופות אין בכלל פתרון. אבל ישנן שמועות שבוועדה ישב יצרן קפיצים שבקרוב ידאג לנו לקיט כשר מפלדה תורכית סוג ז.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
אני שוב חוזר ומציע לכל מי שחושב שמאחורי התקנה עומדים היבואנים שעומדים לעשות בוננזה מטורפת על מוצרים נחותים, להרשם כיבואן מוצרי תעבורה ולהתחיל לייבא מוצרים איכותיים וחוקיים. או לפחות להפסיק ללכלך ולהוציא דיבה, גם במרומז. זה מתחיל להמאס.
אסף.
אסף. ביום בהיר אחד הפכו אותי לפושטק. אני הבנאדם היחיד שהתקין קפיצים חדשים והנמיך את הרכב כתוצאה מהשינוי. לא מוצר מדרכה ולא שטות אחרת. קיט אולדמן למהדרין. זה עלה הרבה כסף. והיום לא מכניסים אותי למכוני טסט. אין לי שום קיט אחר כאפשרות והרכב שלי נמוך ב 4 סמ מהמקור. כמוני, עוד הרבה אחרים...מנ נשאר לי חוץ מלהוציא קיטור ולשוב ולדרוש שמשרד התחבורה יציין את גובה הרכב ברישיון?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
למה ככה יהודה? למה?....
הפקידונים הולכים לקראתנו, מסכימים להכיר לנו ב''עגבאות'' ואנחנו מתלוננים?......
מה אכפת להם קפיצים באיכות של תחת, מפלדה טורקית או אינדונזית עם עלים קשים כמו בטון שיישברו כל חודשיים... מה הם מבינים בזה בכלל. העיקר שיש לזה תקינה ואישור!!!
לא רק הם בטוחים שעשו לנו טובה ענקית. אפילו כאן יש כמה שבטוחים שהפיפי שמשתינים עלינו בקשת זה גשמי ברכה!
היי, לפני עשר שנים הם אפילו הסכימו שיהיו כאן מירוצים!!!!!..... למי תודה ולמי ברכה?
אז אל תתלונן. עוד יגידו שאתה בכיין וגרוע מזה - פולני.
לא רוצה הגבהה. יש לי פחד משיפועי צד...רוצה תקנה לרכב מקור.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
GodsFather
30-04-17, 20:56
לא רוצה הגבהה. יש לי פחד משיפועי צד...רוצה תקנה לרכב מקור.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
יש לך סופה...תע"ר לא יכולים לעזור?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
השגתי את האישורים לסופה משנת 92. מחכה למהנדס של תעשיות רכב שיחזור מארה"ב על מנת שינפיק את המסמך הרלוונטי לסיקס.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
במקביל. אני שולח פניות רשמיות למשרד התחבורה בהן אני מדווח על העובדה שאני נרדף מאז התקנון ומבקש מהם את המסמך שמציין את גובה הרכב. כרגע 3 פניות שלא נענו. שיהיה לי מספיק אני אפנה להגשת תלונה. זה המעט שאני יכול לעשות...
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ובנימה רצינית יותר:
כן, תהליך התקינה והאישור של קפיצים לסופות/סיקסים יתחיל בקרוב. זו לא נבואה. אני כותב כי אני יודע. בקרוב גם מעורב. רשמי וחוקי לפי הספר. בלי מאכערים.
אל תצפו למשהו גרנדיוזי. קיט שני אינץ' צנוע ותו לא. זה הכל בשביל ההערה ברשיון.
ברור שזה יעלה כסף. אף אחד לא יעזור לנו סתם כך לשם שמיים.
תשמרו על הקפיצים האיכותיים שלכם כדי שתוכלו אחר כך להתקין אותם בחזרה.
ולא ניכנס כאן למי עושה מזה בוננזות ומי לא. אבל להגיד שלא מעורב בזה הרבה כסף ומישהו לא מרוויח מכל זה - זו טמינת ראש בחול.
כתבתי ואני כותב שוב שברור שיש מי שיודע לנצל את המצב לעשיית רווחים - זה קפיטליזם. אבל הטענה שמי שמרוויח ממכירת קפיצים ובולמים הם אלו שיזמו את התקינה ושעומדת שחיתות ביסוד התקנות - זו האשמת שווא לטעמי האישי.
אבל עזבו את האחרים.
גם אני צריך להרוויח משהו מהג'יפוקליפסה ואני משכיר לפי שעה את העותק האישי שלי של הספר הבא:
114607
שבו כתוב שהגובה הכללי לג'יפ מנהלתי הוא 1900 מ"מ.
המחיר נתון למשא ומתן, ותיזהרו אצלי שום דבר לא בזול...
אסף.
יש לך דפים בספר עם מספר הוראה של משרד התחבורה? מצרף דוגמא לסופה שנת 92https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/4b16efb6a420761259f05ca82b86d96f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20170430/7bec3cf79fbcedf70831cae0ae8e1ead.jpg
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
יש בספר פרק נתונים טכניים ובו כתוב ומצוייר הגובה.
אסף.
כן, יהודה, זה אסף. אני מבטיח לך שהוא כבר סרק את הדף... הוא פשוט מחכה שעוד כמה בעלי CJ יתחננו :rolleyes:
לא מפריע לי שישלמו אחד אחד....
אבל לא. נמרוד הורס לי את הביזנס. עד שמצאתי משהו שאפשר להרוויח עליו.
אסף.
114609114608
יש בספר פרק נתונים טכניים ובו כתוב ומצוייר הגובה.
אסף.
ומה עם השינוי המאושר של מידת הגלגלים? תוסיף עוד 1" לגובה של השרטוט...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ושאלה אקוטית לכל המומחים כאן
כרגע יש רישיון ל4 מוצרים
סט אולדמן
סט איירוןמן
בילשטין + פדרס
(פוקס בואריציות שונות שהוא יקר מאד ולא רלוונטי מבחינתי לפחות)
מה כדאי להרכיב בפאגרו 2010 ואיפה
תודה
אצלי בדיסקברי דור ראשון יש קפיצי טרהפירמה ובבדיקה באתר של היצרן יש להם TUV
האם רק מעבירים את האישור למשרד התחבורה ומקבלים אישור?
אצלי בדיסקברי דור ראשון יש קפיצי טרהפירמה ובבדיקה באתר של היצרן יש להם TUV
האם רק מעבירים את האישור למשרד התחבורה ומקבלים אישור?
לא. יבואן של המוצר צריך לבצע את התהליך. במידה ולמוצר יש תקן דוגמאת TUV התהליך פשוט יחסית אבל הוא לא רלוונטי למשתמש הסופי.
אתה חייב לעבור דרך מתקין מורשה - יש כאן רשימה מתעדכנת - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/104051
כמובן שצריך לבדוק במידה ומדובר בייבוא אישי האם אתה נחשב היבואן.
אסף.
אסף אתה מציע עצת אחיתופל מתחכמת.
מבחינה פרקטית - רק מתקין מורשה, וכל מתקין מורשה, יכול לבדוק ולאשר שהג'יפ שלך מוגבה.
אם אני הייתי מתקין מורשה, והייתי רואה מולי דיסקברי עם קפיצים שחורים תקינים, והלקוח אומר לי שהוא קנה את הרכב כך ונדמה לו על פי דברי המוכר שאלו קפיצי אולדמן, הייתי בודק תקינות של מערכת המתלים ומאשר שאלו אכן קפיצי הגבהה שחורים של אולדמן, עבורם יש לי ניירת מהיבואן.
היבואן עושה הליך רישוי למוצר. במקרה הזה יבואן עצמאי ולא מסחרי.
המתקין מאשר את ההתקנה ואת עובדת היות המוצר מה שהוא אמור להיות באישור.
אסף.
עדיין מתקשה להבין מה לעשות למי שכבר מוגבה ולא אצל "מתקין מורשה" אלה ב "סתם" מוסך? קיט ביבוא אישי מארה"ב.
לא בפרוג'יפ לא אספיר ולא רד. מודיעין לא הסכימו לערוך בדיקה.
לפרק את הקיט ולהחזיר את הרכב לסטנדרט? לזרוק קרוב ל 10 אש"ח ושוב לשלם על קיט מורשה? אני מעריך ש80% מוגבהים הם לא מהיום.
מה הפתרון?
ראשית - כל מיני מוכי תסמונת שטוקהולם כאן ינסו לסובב לך את הראש שהכל בסדר וכמה שזה טוב.
וזה כי הם אשכרה מאמינים שאם לאוטו הספציפי שלהם נמצא פתרון (וכן - בהחלט יש כמה קיטים חוקיים וזמינים לחלק מכלי הרכב), אז זה תופס לגבי כולם - וזה כבר בפירוש לא נכון. וכל מי שאומר לך אחרת פשוט משקר לך בפרצוף. אין לי דרך אחרת לתאר את זה.
אז שלא יסובבו אותך.
רשמית עדיין אין פתרון לכל דגמי רכבי השטח. רשמית - אם לא יימצא פתרון לרכב שלך עד מרץ 2018, אכן תצטרך לשנמך את הרכב בחזרה למצבו הסטנדרטי.
אבל - שלא תתייאש. כי בפועל אפשר וצריך להתחכם.
כמו בכל חוק ותקנה מבית היוצר של הפקידונים האוויליים האלה, גם כאן יש חורים ופרצות כמו בגבינה שווייצרית בסגנון שמזכיר את "הציור השבועי לילד" במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. כלומר, יש מצב שזה מונח מול העיניים שלך. צריך רק להתרכז קצת ולמצוא את הפרצה המתאימה ולנהוג בהתאם. ואני לא מדבר על שוחד ומאכערים ושאר תרגילים לא חוקיים למיניהם. ממש לא! אני מתכוון לדרכים חוקיות.
כן, זה יעלה כסף. ברור שזה יעלה כסף.
כמו בכל דבר בו המדינה הזאת תוחבת את ידיה המזוהמות, זו היתה המטרה מלכתחילה - שמישהו ירוויח מזה.
ויש מי שמרוויח מזה. תהיה בטוח.
אולי תוכל להתנחם בעובדה שלא תגיע לסכומים שזרקת כאן.
אני לא יודע איזה רכב יש לך ועל איזו הגבהה מדובר, וטוב שכך.
הפתרון הוא להגיע פיזית, עם הרכב, (אין שום משמעות לשיחת טלפון) לאחד מהמתקינים המורשים.
אתה לא יודע איזו הגבהה מותקנת על הרכב. קנית אותו ככה. אתה מבקש שיבדקו את תקינות ההגבהה וייעצו לך מה אפשר לעשות כדי לרשום אותה כחוק.
ואני חוזר שנית - בהחלט יש מצב שהמתקין המורשה יאמר לך שמה שמותקן אצלך לא מאושר ושאין לו פתרון להציע לך.
וכאן כבר נדרשים כל מיני תרגילי גמישות מחשבתית בעיקר מצד המתקין ואני לא אוסיף כי מתקין שבאמת רוצה כן יכול למצוא פתרון חוקי.
ואם המתקין הראשון לא ימצא פתרון, אז אולי השני או השלישי כן ...
היי
נכון להיום שהמערכות יותר משופשפות ויש יותר ידע....
אני מעוניין להזמין מחול קיט של READYLIFT להגבהה של הפרונט ב 2.5"
האם בארץ ידוע על מישהו שהתקין הגבהה כזו וקיבל עליה חותמת ממשרד הרישוי?
האם כדאי בכלל להתקין קיט הגבהה ולא לעשות רישוי ומה יהיה יהיה?
התחבטות
תודה לעונים
נחזור שוב על כללי ההתנהגות אל מול הצרה הזו, התקנה הכי מיותרת והכי אווילית מאז "הסדרת" הספורט המוטורי:
אם לקיט הנ"ל אין יבואן ישראלי שהעביר אותו בדיקת תקינה (שעולה כסף רב - תזכורת: כל העסק התחיל על מנת שמישהו/מישהם יעשו מזה קופה), אז אין לו אישור.
ואם אין לו אישור, סביר להניח שאף מתקין מוסמך שעובד על פי החוק, לא יסכים לאשר אותו.
האפשרויות הן כאלה:
1. למצוא מתקין מבין עניין שלא חושש לעגל פינות. מין הסתם יש גם כאלה. צריך רק למצוא אותם.
הם לא קרימינלים - אלא פשוט מבינים שמול תקנה אווילית ומרושעת, אין ברירה אלא לנקוט בפתרונות יצירתיים.
ברור שזה יעלה לך כסף, כמו כל דבר במדינה המושחתת הזו. אבל גם אישור אמיתי וחוקי לפי הספר עולה כסף, לעתים המוןןן כסף - אצל חלק מהמתקינים המורשים שיש להם בלעדיות על קיט או דגם רכב מסוים, לא מתביישים לנצל את מצוקת בעלי הרכבים, לפתוח עיניים גדולות ולדרוש סכומים אסטרונומיים. לעתים יותר ממה שעולה אצל "עמיל רישוי". לחלקם אין ברירה כי הם אלה שמימנו מכיסם את בדיקת התקינה היקרה-רצח עבור דגם מסוים שכבר אין ממנו רבים על הכביש והם צריכים לכסות את ההשקעה - ועדיין, מדובר בסכום לא קטן שדוחף רבים לפתרונות קלים ולא חוקיים - אבל זולים יותר.
2. לפנות ל"עמיל רישוי". בעברית - מאכער. כמקובל במדינת ישראל, זו דרך קלה ומהירה לעקיפת הבירוקרטיה, פתרון בעיות וסידור עניינים. תמורת סכום מתאים, ירשמו ברשיון כל מה שתרצה. פלילי? כן. אבל מצד שני, עמילי הרישוי הם ילדות תמימות עם קוקיות לעומת מה שמתרחש במסדרונות העיריות למשל... או בלשכת רוה"מ... או סתם בכנסת.
3. להגביה בלי לרשום ברשיון. שלא תגיד שלא ידעת - אני כבר מזהיר - תהיה לך בעיה בטסטים. מכוני הרישוי כבר מקפידים בנושא. חלקם, בייחוד אלה החלאות, המנוולים שב"לב המאפליה" (כל הזכויות שמורות לנמרוד) דורשים אישור הגבהה ברשיון גם לרכבים שאינם מוגבהים כלל.
4. לא להגביה בכלל וזהו. בשביל מה לך צרות. ועדיין אתה עלול לגלות שמאוד מומלץ ורצוי שבכל זאת יירשם לך ברשיון "מוגבה 50 מ"מ". כי יהיו מכונים שלא יהיו מוכנים לקבל אותך ללא שורת המחץ הזו - ראה סעיף 3.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.