התחברות

צפייה בגרסה מלאה : Article: חדש: זוג ספרי ה4X4 של יואב קווה



Jeepolog
10-04-17, 07:18
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3810-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%96%D7%95%D7%92-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99-%D7%944X4-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%95%D7%90%D7%91-%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%94

ערן CJ
10-04-17, 08:55
חג אביב שמח ליואב ולכולם.

מאחל הצלחה לספרים. אני אישית מאוד אוהב את כתיבתו של יואב. רכשתי לי את הספר הקודם עם 40 הטיולים וכנראה שארכוש גם את החדשים. מה לעשות הנייר הארכאי, עדיין מדבר אלי.

חלילה מלקלקל את המסיבה אבל עידן ה 4X4 שהיה טרנד נוכח ומואץ סביב שנת 2000, תם. לדעתי, פג תוקפה של האופנה. הג'יפאים שנותרו הם קומץ שכמונו. השאר מחזיקים רכבי "שופוני" ואם יש או אין 4X4, לא ממש מעניין אותם. העיקר שזה נראה כמו ג'יפ. "סופר-ג'יפ" - ג'יפ כדי לנסוע לסופר.

הטרנד החדש הוא רכבי שטח קלים וכייפיים בסגנון RZR CAN-AM למיניהם. גם חברות הרכב הבינו את הסיפור. מספר ה SUV הקשוחים בשוק החדשות הולך ומתמעט. יכולתם של החדשים בשטח מופקרת לטובת ביצועי הכביש, רק הטנדרים הארוכים מידי נותרו די קשוחים לשטח. קשוחים, אבל פחות.

אנחנו אנשי השטח שהיו בתחום ורכבו על CJ מרופטים עוד לפני שהכל הפך לאופנה חולפת, נותרנו כאן לבד. עדיין אנחנו תרים אחר רכב השטח האמיתי, הקשוח, הלא מפונק והלא מפנק, בקיצור הרכב המיושן והפשוט לתיפעול תקלות בשטח...

יואב היקר. אני יודע שספר כותבים עם הנשמה. אני מבין שהנשמה לוקחת אותנו לתחביבים לאהבות ולמחוזות בהם אנחנו חיים את חיינו באושר. אבל... לו אני היועץ הכלכלי שלך, הייתי מציע לך בעדינות לכייל את הספר לרייזרים, טרקטורונים ואופנועי שטח.

ובכל זאת יואב, תודה לך ויישר כוחך. בזכות אנשים שכמוך אני מגלה בכל פעם עוד פינה קסומה, חבוייה בנבכי ארצנו היפיפייה. אתה מלח הארץ ומופת לג'יפאות אלגנטית ואמיתית.

ערן CJ

YOSIS 2
10-04-17, 10:35
צודק לחלוטין תם העידן של טיולים של פעם
יוסי

lizard
10-04-17, 10:42
יש קישור מכירה של הספר? מאיפה קונים?

איל מ
10-04-17, 11:10
יש קישור בכתבה.
בכל מקרה, ערן לדעתי אתה מעט טועה. גם מי שקנה לעצמו סופר-ג'יפ מטפח לעצמו אגו של !אני איש שטח". לכן מן ההגיון הוא, שלמתנת יום ההולדת הוא יקבל (או יקנה לעצמו) גם ספרי אני איש שטח שכנראה יעלו אבק באיזה מדף עד סדר פסח כלשהו בעוד כמה שנים טובות. אז, כנראה, במילא יהיה אסור לרדת לשטח, או שלא יהיו רכבים שיודעים לעשות זאת.
אופציה ב' היא שאותו "אני איש שטח", יקרא בשקיקה ויבוא לשפוך עלינו את כל "חכמתו" אשר רכש. אישית, אני מעדיף קשקשני מקלדת שרכשו רת הידע בספר מאשר אלו של הפורומים (רמת השטויות פחות קיצונית).
וכמובן, שיהיו גם את אלו שאשכרה יוצאים ומטיילים בלי אגו של "אני כבר יודע הכל" שישמחו לספר מסלולים וטיפים.
בקיצור, ישר כוח ליואב, ואני כבר יודע אילו מתנות אני הולך לקנות לחברים לקראת החג הבא.

ד ו ר ו ן
10-04-17, 13:19
צודק לחלוטין תם העידן של טיולים של פעם
יוסי
לא מסכים.
תמיד יש מה עוד להכיר.

עמוד-ענן הוא ההוכחה הכי טובה, המאגר רק גדל ואישית אני מגלה בו הרבה דברים כל הזמן.

לתכנן מסלול זה הרבה מעבר ללראות נקודה על המפה, זה לחבר סיפור מתגלגל שגם הדרך אל הנקודה שווה את המאמץ, ויש ליואב כמה מסלולים חדשים שאישית אני מתכוון לעשות, מהספר החדש.

דרור ברלי
10-04-17, 15:28
הספרים מושקעים, מעמיקים, מפורטים.
מסלולים חדשים ושווים.

כל הכבוד ליואב והרבה הצלחה.



לעניין הטיולים - שום דבר לא תם. כל עוד מותר לנסוע לאן שרוצים - אז תגידו תודה על מה שיש ויש הרבה! ותטיילו. פשוט תטיילו.

אז כבר אין פקקים במדבר לפני כל מדרגונת כמו בעידן הסולר המסובסד והג'יפ-לכל-ספרית של לפני 15 שנה.... ויודעים מה? טוב שכך!

ובהחלט נכון שרבים מחפשים ורוצים רכב שטח אמיתי כמו פעם - וההוכחה הכי טובה לזה היא הביקוש ההולך ועולה והמחירים המאמירים לרכבי שטח טהורים ואמיתיים בני 20 שנה ומעלה. תשאלו את כל מי שמחפש לקנות סיקס או סופה או דיפנדר או היילקס או סמוראי.


SBS?... רייזרים? מאווריקים?... כלים מדהימים ללא ספק. אבל לתחושתי הם לא שוק לספרי טיולים.
אלה לא כלים שנוהגים בהם בקצב של טיול, בוודאי לא לפי מסלול שכתוב בספר. מקסימום מסלול מוכן מראש על מסך של טאבלט או סמארטפון (בתקווה שמאובטחי םהיטב לכלי ולא יעופו לקיבינימאט באחת הקפיצות). הם מהירים מדי, פרועים מדי, מדברים לקהל שבואו ונקרא לו בעדינות "אחר ושונה" (....) ובתכל'ס לא מיועדים לשמש ככלי לטיולים אלא ככלים לפאן, להתחרעויות, לדיונות, לקפיצות ולהקזת אדרנלין במהירויות גבוהות. הם דורשים יותר מדי פשרות ולוגיסטיקה מורכבת ויקרה מסביבם - אסור להם לנסוע על כביש והם זקוקים לרכב גורר מתאים, עגלה נגררת גדולה, מקום אחסנה בטוח לכלי כשהוא לא בשימוש ומקום חנייה בטוח ומאובטח לגורר ולנגרר בזמן שהכלי בשימוש. בנוסף, זה אולי נשמע דבילי - כשנוהגים בהם זו אולי לא חובה לחבוש קסדה - אבל מאוד מומלץ. וגם טהרני הבטיחות הגדולים ביותר יסכימו שזה בוודאי לא כיף או נוח.
במציאות של SBS, אם אתם לא מתגוררים במושב מרוחק ונידח, כל טיול שמעבר לסיבוב בשדות או בדיונות של יום שישי אחה"צ, הוא פרויקט שמצריך תכנונים מוקדמים מדוקדקים. בנוסף, אלה כלים יקרים להחריד בפני עצמם ולא רק בקנייה (מאווריק X3 מאובזר חוצה בקלות 200,000 ש') - הבלאי שלהם עצום, העלויות השוטפות שלהם גבוהות - ביטוחים, חלקים, טיפולים, תיקונים. זה צעצוע לעשירים בלבד, בהחלט לא מתאים לכל אחד.

אז שלא תטעו - מאוד מלהיב אותי לנהוג בהם מדי פעם, זו חוויה מדהימה ובעיקר שונה - אבל אני מנחש שרובנו לא מתחברים לזה כדרך חיים כמו לג'יפ 4X4 הקלאסי. כנראה ג'יפים יהיו איתנו עוד לא מעט זמן, אז.... תהנו מהם. תפרקו, תרכיבו, תשפצו, תשדרגו, תטיילו. חג שמח לכולם וטיולים מלאי כיף.

boaz avrahami
10-04-17, 15:44
יואב בהצלחה.
מצפה לקרוא...

ערן אתה לטעמי שוגה. אין טעם לכייל לכיוון ה SBS ים כי רובם אינו מהסוג שפותח ספר וגם אם כן אני מסופק אם הם מטיילים בשביל הנוף.

tallevi
10-04-17, 16:18
חג פסח שמח לכולם!

חבל שלא ראיתי את זה קודם, בהחלט הייתי מפנק את עצמי במתנת חג איכותית שכזו.

לגבי הטענה שרכבי השטח זו אופנה שחלפה (נקווה שללא שוב), כ"כ מענג לשמוע זאת שוב ושוב...
אני לא מצליח להבין אם זה נאמר מתוך עצב, (לפחות זה נשמע כך), ואז אני מוצא את עצמי מבין עוד פחות...
מה בדיוק הבעיה עם זה שמי שעדיין מחזיק ברכב שטח עושה זאת כדרך חיים ולא מתוך טרנד עכשווי?
מה בדיוק הבעיה בדילול העומס בשטח בתקופות החגים ובכלל?
איפה בדיוק הבעיה בהורדת הכמות לטובת האיכות של משתמשי הדרך??

אני בהחלט מוצא בספר קשיח יתרון לצורך תכנון וביצוע טיולי שטח.



טל.

sgill
10-04-17, 18:28
ראשית חג שמח לכולם.

כל הכבוד ליואב על ההתמדה והכתיבה. הספרים שלו תמיד תורמים ידע גם לאלו שכבר מטיילים הרבה שנים.
בנוגע לאופנה: גם אני מרגיש שכיום יש פחות רכבי שטח בשטח אמיתי (לא בשבילי קק"ל) ולדעתי זה עושה רק טוב לג'יפאים האמיתיים, אלו שאצלהם זה חלק מדרך החיים ולא שבויים של אופנה מתחלפת. בנוסף, זה עושה גם טוב לטבע, פחות רכבים יותר שמירה על הטבע. אני מוכן גם להסתכן ולומר שאלו שנשארו עם התחביב הם אלו שיותר שומרים על הטבע ומטיילים לשם הטיול, הנוף וההנאה ופחות בעבור משחקי אגו של מי כבש איזה מעלה.

סיבה נוספת להתמעטות רכבי השטח בשבילים האמיתיים היא כי מתמעטים הרכבים שבאמת בנויים לשטח.
פאג'רו Q, ניסאן טרנו, טרופר, ויטארה דור ראשון כבר הולכים ונעלמים לאט לאט מהנוף. המחליפים שלהם פשוט לא בנויים לשטח כמותם.
סופות ודיפנדרים מתמעטים גם הם. חלקם נגנבים ויורדים מהכביש לגמרי ומשמשים רכבי משחקים לשבטי המדבר. וחלקם, בעיקר סופות, עוברות הרבה פעמים בצורה חוקית לבני דודינו שלדעתי מטיילים באזורים אחרים מאיתנו ולכן רואים אותם פחות.
ושלא יתנפלו עלי בעלי הדיסקו, הסמוראי, הרודיאו, ספורטאג' דור ראשון, ואחרים, גם הם הולכים ומתמעטים, מזדקנים ולא מחודשים כמו שעושים עם הסיקסים והסופות.

אז עם מה נשארנו? עם ה- SUV של שנות התשעים שהתאימו לשטח, נשמרו במצב טוב בעשרים השנים הראשונות אצל בעלים שקנו רכב פוזה ולא ירדו לשטח, ועכשיו מתחילים לחיות את השטח. עם הסופות והסיקסים שכל כמה שנים עוברים "טיפול גדול" שמחזיר אותם למצב כמעט חדש, עם הג'מיני שהגיע אלינו עד 2010 והרבה פעמים לא ירד לשטח בשנים הראשונות, וחזר שוב ב- 2015, וכמובן עם הרנגלרים שהמחיר שלהם בשמיים. (וכן... גיא עם הדאסטר, אסור לשכוח).

חג שמח

יריב קלר ברוך
26-04-17, 16:10
אחלה ספרים ממליץ בחום

boaz avrahami
11-06-17, 09:51
חייב לציין שהופתעתי מאוד לטובה מהספרים המושקעים.
מצאתי הרבה עניין גם בחלק הטכני וגם במסלולים - ואני לא יומיים בתחום.

מומלץ מאוד גם לוותיקים ביננו ובטח ובטח כמתנה!

-->