צפייה בגרסה מלאה : התקן ELM327 בתקן OBD2- האם יציג לחץ אוויר בצמיג ?
שלום וחג שמח לחברי הפורום,
בקורולה שלי ישנה מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים (TMS)
אני מעוניין לבחון לפני כל נסיעה ,את לחץ האוויר בזמן אמת.
באליאקספרס ישנה מערכת של 4 חיישנים המתחברים לכל צמיג בנפרד וצג שמתחבר לשקע המצית.
תפקיד המערכת הוא לבדוק את רמת הניפוח של כל צמיג, התוצאות המספריות מוצגות על גבי הצג המחובר ברכב.
הבעיה שהמערכת די יקרה (עלותה כ80 דולר).
האם שימוש בהתקן OBD2 +סמרטפון +תוכנה דוגמת TORQUE
יכולים להוות חלופה למערכת החיישנים היקרה ?
תודה
בחיבור obd זה בעצם ערוץ שנקרא can bus וזהו הערוץ שדרכו מחשבי הרכב מתקשרים אחד עם השני ועם העולם החיצון.
יש בפרוטוקול מספר מצומצם של פקודות סטנדרטיות והשאר הן שונות בין דגמים ובין יצרנים.
רכיב ה elm הוא בסה"כ מתאם פרוטוקולים בין הרכב לבין האפליקציה.
ולמה סיפרתי לך את כל זה?
כי אם אתה משתמש בתוכנה שמכירה את כל הפקודות של סוג הרכב הספציפי אז תוכל לקבל את רוב המידע שנמצא בכל אחד ממחשבי הרכב, אבל אם אתה משתמש בתוכנה סטנדרטית אז סביר מאוד שתקבל רק נתונים בסיסיים.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תודה על ההסבר .
אם בצד החומרה אין מכשול , צריך רק לוודא שבצד התוכנה גם לא יהיה מכשול.
תוכל בבקשה להמליץ על תוכנה שבוודאות תוכל להציג את נתון לחץ האוויר בצמיגים?
לא יודע אם בוודאות כי אני מחובר עם רכב שאין לו ניטור.
התוכנה הכי מקצועית שמצאתי נקראת dash command.
שילמתי כעשרים דולר בכדי לפתוח את כל האופציות לדגם הרכב הספציפי שלי ובאמת שיש שם המון המון נתונים, עד רמה של מתי מחקו תקלות פעם אחרונה , כמה זמן אתה נוסע בהילוך שני בנסיעה מסויימת ועוד המון המון המון יכולות.
ממליץ מאוד.
חג פסח שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
נראה שלא
http://www.palmerperformance.com/support/supported_vehicles/generic_pids.php
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
לא מבין, אם יש בקורולה TMS, אתה לא רואה את זה בצג של הרכב?
לאן המערכת הזו מחוברת?
בכל מקרה, בשברולט קרוז 2013 יש תצוגה של הלחץ אוויר, ולא הייתה לי בעיה לראות את זה גם דרך ה OBD בתוך בטלפון.
גם אני לא מבין הרבה דברים שיש בטויוטה :)
המתכנתים\מהנדסים בטויוטה "שחכו" לאפשר הצגת נתון זה בצורה מספרית במחשב הדרך , אני רק מנסה לעשות את העבודה שלהם בעזרת ציוד חיצוני .
הנתונים לא מוצגים במחשב הדרך (כמו למשל באופל אסטרה).
מערכת הניטור מזהה צמיג עם לחץ נמוך מהמקובל ואמורה פשוט לצפצף .
באוקטביה הייתה לי מערכת דומה, שם ההתראה נעשתה על לוח המחוונים-נדלקה נורה צהובה שמשמעותה הייתה-לחץ אוויר נמוך בצמיגים.
ההגיון אומר שאם המערכת יודעת לזהות נתון ולהשוות אותו לנתון אחר "נכון או מקובל" ייתכן שיהיה אפשר לשלוף אותו מהמחשב המרכזי (אם אני לא טועה המונח המקצועי הוא EBU)
חנן-ג'יפולוג
11-04-17, 08:12
קרוב לוודאי שהחיישנים שלך רדומים כשהרכב עומד, ולא תוכל לקרוא מהם נתון לפני תחילת הנסיעה, גם אם תדע לשלוף את הנתון מרשת התקשורת.
הם לא משדרים במצב הזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
גם אני לא מבין הרבה דברים שיש בטויוטה :)
המתכנתים\מהנדסים בטויוטה "שחכו" לאפשר הצגת נתון זה בצורה מספרית במחשב הדרך , אני רק מנסה לעשות את העבודה שלהם בעזרת ציוד חיצוני .
הנתונים לא מוצגים במחשב הדרך (כמו למשל באופל אסטרה).
מערכת הניטור מזהה צמיג עם לחץ נמוך מהמקובל ואמורה פשוט לצפצף .
באוקטביה הייתה לי מערכת דומה, שם ההתראה נעשתה על לוח המחוונים-נדלקה נורה צהובה שמשמעותה הייתה-לחץ אוויר נמוך בצמיגים.
ההגיון אומר שאם המערכת יודעת לזהות נתון ולהשוות אותו לנתון אחר "נכון או מקובל" ייתכן שיהיה אפשר לשלוף אותו מהמחשב המרכזי (אם אני לא טועה המונח המקצועי הוא EBU)
יש גם מערכות שמזהות הבדל בלחצים לפי מערכת abs. צמיג עם לחץ נמוך בעל קוטר קטן יותר במעט, את זה ניתן לזהות לאחר נסיעה ארוכה.
Sent from my SM-G900V using Tapatalk
קרוב לוודאי שהחיישנים שלך רדומים כשהרכב עומד, ולא תוכל לקרוא מהם נתון לפני תחילת הנסיעה, גם אם תדע לשלוף את הנתון מרשת התקשורת.
הם לא משדרים במצב הזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אם זה המצב אז כל הרעיון מלכתחילה חסר משמעות :(
לא הייתי מתייאש כל כך מהר, כאמור בקרוז לא הייתה לי בעייה.
אני אבדוק מאוחר יותר בטויוטה אוריס 2017 (אותו הדבר כמו בקורולה שלך, התראה אבל אין תצוגה), ואדווח מה רואים ב OBD
לפי מה שאני מבין, TMS מכוון מכנית ללחץ מסויים, והוא פתוח או סגור (אבל לא נותן חיווי על לחץ), אם זה נכון אז כל הכיוון של להסתמך על הסנסורים האלו, לא יחזיק מים.
אם זה מאוד חשוב לך, יש סנסורים שמרכיבים על הוונטיל.
חפרתי קצת ברשת בשבילך.
יש 2 סוגי מערכות .
מדידה עקיפה: המערכת משתמשת בחיישני הabs ועל פי קוטר הגלגל מתקבל
חיווי .
2) מדידה ישירה : בנוסף לחיווי על ידי חיישני הabs החיישן שבתוך הגלגל מסוגל לספק מידע של לחץ מדויק ואפילו טמפרטורה .
לא הצלחתי למצוא (וגם לא אמרת מה השנתון שלך ) אבל כמדומני מ2010 כל הקורולות עם מערכת מספר 2 ואני אומר זאת בהסתייגות כי לא הצלחתי למצוא מידע וודאי בעניין זה.
חג שמח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
Zivo שים לב
שככל הנראה הטעת את הבחור . המערכת אינה מכנית.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
מכל מלמדי, השכלתי!
כנראה שאוותר על הרעיון
תודה לכל מי שהגיב
חג שמח ושבוע טוב לכולנו
מהתגובה שלי היית אמור להבין שהרעיון שלך ככל הנראה ישים.
מראש לא הבנתי למה אתה רוצה לדעת את לחץ הצמיגים בכל נסיעה אבל זרמו איתך פה ועכשיו תסביר למה פתאום ויתרת?
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
כנראה שלא הבנתי את תגובתך 😊
אני בודק לחץ אוויר בצמיגים כל שבוע לפחות פעם אחת בשבוע.
לאחרונה הופיעו כאבים בגב שמקשים על הבדיקה.
אולי הגזמתי עם הרצון לבחון את הנתון מחדש בכל נסיעה אך אם בכל זאת השימוש בelm327 יאפשר לי לבחון את הנתון כל כמה ימים, זה יהיה מעולה.
כך אהיה בטוח שהצמיגים מנופחים נכון.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170417/d84e9970a3d009808dcb9f7254862b7c.jpg
יש לך גם פתרונות אחרים , פשוטים וישימים.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
מוכרים כאלו בתחנות דלק בסכומים מופרכים.
שים לב שעל ונטיל גומי רגיל זה עלול לגרום לקריעת הונטיל או דליפות לאורך זמן. (המשקל+ הכוחות הצנטרפטליים מושכים את הונטיל).
גם אני לא מבין הרבה דברים שיש בטויוטה :)
המתכנתים\מהנדסים בטויוטה "שחכו" לאפשר הצגת נתון זה בצורה מספרית במחשב הדרך , אני רק מנסה לעשות את העבודה שלהם בעזרת ציוד חיצוני .
הנתונים לא מוצגים במחשב הדרך (כמו למשל באופל אסטרה).
מערכת הניטור מזהה צמיג עם לחץ נמוך מהמקובל ואמורה פשוט לצפצף .
)
הם לא שכחו, זה לא מעניין 99% מהמשתמשים.
הם לא יודעים מה לעשות עם המספר שמופיע, וזה סתם מכניס להם סטרס לחיים, בדיוק מהסיבה שהפסיקו עם מכוון חום/טעינה/לחץ שמן ועברו לנורית ״עובד/לא עובד״.
זה משגע ומפחיד אנשים לראות שעון שזז.
תחשוב על נסיעה סטנדרטית בכביש מהיר בה הטמפרטורה והלחץ עולים בצמיג, או סתם על חנייה שרק צד אחד חשוף לשמש..
אם אתה מבין קצת, אתה יודע שעלייה בלחץ זה תקני.
אם אתה מהסוג הנפוץ של המשתמשים, זה רק יפריע לך, כי לא תבין מה עושים עם הנתון הזה..
ובהתייחס לכמות הרכבים שאני רואה בכביש עם צמיג בלי אויר, אז הם גם לא יסתכלו בכלל על הנתון.
אפשר להכניס את הנתון למחשב דרך תחת כותרת מתאימה ,פעולה זו תוריד מהלחץ.
חוץ מבלמים ,לחץ אוויר הוא המשפיע על בטיחות הנוסעים, כל מי שקצת מבין ,יעדיף שצמיג-מה שמקשר בין הנהג לכביש ,יהיה מנופח כנדרש.
אפשר אבל זה עולה כסף ולא מעניין את חתך הצרכנים=לא מסייע למכור עוד מכוניות.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.