צפייה בגרסה מלאה : עזרה דחופה - האם הלך הגיר?
שלום חברים,
אודה לעזרתכם הדחופה עקב הנסיבות -
גימני 07, אוטומט, 130,000 ק"מ. הנעתי את הרכב, נסעתי בערך 500 מ' ולפתע ההילוכים התחילו לגמגם והדבר הבא שקרה הוא שהרכב נעצר ונתן גז בניוטרל. ז"א - הידית הייתה על D אבל הרכב התנהג כאילו זה N. גז בניוטרל.
ניסיתי כמובן להעביר ל R או 2 ו 3 - אבל כלום. ניסינו גם לנתק את המצבר (אולי בעיית מחשב) אבל לא עזר.
יכול להיות משהו אחר חוץ מגיר שהלך?
ואם כן - מה ה"נזק" הצפוי?
תודה רבה מראש..
:(
GodsFather
03-05-17, 12:55
מתי החלפת שמנים ופילטר (אם יש אפשרות) בגיר?
האם גם בlow זה ככה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
או שהטראנספר עבר למצב ניוטראל ?
מתי החלפת שמנים ופילטר (אם יש אפשרות) בגיר?
האם גם בlow זה ככה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
החלפתי לפני פחות משנה..
לא ניסיתי להכניס ל LOW.. נשמות טובות טענו שזה יכול לעשות יותר נזק..
GodsFather
03-05-17, 13:18
בהנחה ובדקת שאכן הטרנספר לא בניוטרל או משהו כזה, בדוק את עניין הlow. אם הרכב זז ולו בקצת, זו עוד אינדיקציה למצב הגיר. אל תסע ככה בכביש אלא רק לצורך הבדיקה.
מצא דרכך למכון גירים.
אני ממליץ על ספי מפתח תקווה אם אתה מהאיזור. כנראה לא יהיה זול אבל הוכיח עצמו כאמין ומקצועי מספיק.
אין לי אצלו אחוזים. רק נסיון
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
שלום חברים,
אודה לעזרתכם הדחופה עקב הנסיבות -
גימני 07, אוטומט, 130,000 ק"מ. הנעתי את הרכב, נסעתי בערך 500 מ' ולפתע ההילוכים התחילו לגמגם והדבר הבא שקרה הוא שהרכב נעצר ונתן גז בניוטרל. ז"א - הידית הייתה על D אבל הרכב התנהג כאילו זה N. גז בניוטרל.
ניסיתי כמובן להעביר ל R או 2 ו 3 - אבל כלום. ניסינו גם לנתק את המצבר (אולי בעיית מחשב) אבל לא עזר.
יכול להיות משהו אחר חוץ מגיר שהלך?
ואם כן - מה ה"נזק" הצפוי?
תודה רבה מראש..
:(
תתחיל את הסיפור מהתחלה, מה זה הנעת את הרכב ופתאום לא נסע יותר, הגיר עבר איזה "טראומה" לפני? התחמם?
לדעתי גיר לא מת ביום אחד.
בהנחה ובדקת שאכן הטרנספר לא בניוטרל או משהו כזה, בדוק את עניין הlow. אם הרכב זז ולו בקצת, זו עוד אינדיקציה למצב הגיר. אל תסע ככה בכביש אלא רק לצורך הבדיקה.
מצא דרכך למכון גירים.
אני ממליץ על ספי מפתח תקווה אם אתה מהאיזור. כנראה לא יהיה זול אבל הוכיח עצמו כאמין ומקצועי מספיק.
אין לי אצלו אחוזים. רק נסיון
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
טוב.
ננסה.. תודה!
- - - Updated - - -
בה
תתחיל את הסיפור מהתחלה, מה זה הנעת את הרכב ופתאום לא נסע יותר, הגיר עבר איזה "טראומה" לפני? התחמם?
לדעתי גיר לא מת ביום אחד.
בהן צדקי. האוטו לא נסע יומיים. הנעתי לצורך נסיעה קצרה ופתאום זה.
הבעיה היחידה שהייתה עד היא שבתחילת נסיעה, שהמנוע היה קר, הגיר היה נתקע על שלישי עד שהאוטו התחמם ואז היה עובר לרביעי והכל טוב.
בנוסף היו קצת רעשים קצת לא ברורים, כאמור, כשהמנוע קר, אבל אלו נעלמו לאחר שהוא התחמם..
לא ידוע לי על אף טראומה. וגם אני לא חושב שהוא התחמם (לא הייתה שום נורה על זה, בכל אופן)
לא אמרתי שאתה לא צודק.
היה ניתקע על שלישי ורעשים זה גם סימטום למשהו....
לדעתי קח את ההמלצה שהמליצו למעלה וגש למכון גירים שמבין בגיר הזה.
אני יכול להמליץ על אבי מרמת השופט, אביר הגיר, ניסיון טוב מאוד.
נתקע על שלישי עד שהשמן מתחמם זה מצב תקין בג׳ימני.
היה לי משהו דומה לפני שנתיים בגלל טמטום שלי - גררתי את הרכב לארז סנטו בטירה שפירק קרטר גיר, ניקה את הרשת (אין פילטר בגיר הזה) והחליף שמן.
מאז כבר 10,000 ק״מ והכל תקין (חמסה חמסה)
ארז סנטו טירה 0544434580.
ממליץ.
מצטרף להמלצה על ארז.
אם אתה גורר (לא הרמה מלאה) תוודא שהטראנספר במצב ניוטראל
במצבים כאלה של ״פתאום״ אני מתחיל ושואל את הדברים הכי מפגרים כי לפעמים לא שמים לב - אז אל תעלב.
תרים את הסרן האחורי על ג׳ק. עכשיו בלי לשלב הנעה קדמית תעשה כאילו אתה נוסע. באוויר. האם הדרייבשפט מסתובב? והגלגלים?
אותו דבר עם לחיצה ממש חזקה על הברקס.
תוריד את הרכב לקרקע ושלב 4hi. עכשיו האוטו נוסע?
כל מיני דברים יכולים לגרום למה שתיארת - ציריה שבורה ותקלה בתיבת העברה הם שני דברים שצריך לפסול לפני שמחליטים שהבעיה היא בגיר.
עכשיו לגיר. בדוק מפלס שמן. ריח וצבע. ספר לנו מה מצאת.
אסף.
יש מצב שהבעיה היא בבורר ההילוכים עצמו. מחובר בכבל מושחל בשרוול כמו כבל קלאץ, בזמנו כשהתחלתי לשחק ברעיון של הסבה לויטארה לידני שיחקתי איתו קצת ויתרתי לעצמי את הבעיה הזו כשניסיתי את הידית והרכבה שכחתי לחבר את הכבל. זורק הימור אבל שווה לבדוק שלא מדובר בכבל בורר שנשבר בתוך השרוול ופשוט לא מעביר את הבורר מהילוך להילוך?
הבעיה היחידה שהייתה עד היא שבתחילת נסיעה, שהמנוע היה קר, הגיר היה נתקע על שלישי עד שהאוטו התחמם ואז היה עובר לרביעי והכל טוב.
זה לא מצביע על בעייה בגיר עצמו ?
בדוק שמן גיר כמו שאמרו.
הצבע אמור להיות אדום שקוף ולא עכור/שחור/אפור.
אם אתה לוקח למוסך ומנקז חפשו גם שבבי מתכת קטנים בשמן גיר הישן.
לי אין נסיון טוב משיפוצי גיר אוטומט. רק נתן אורך נשימה..
החלפה לגיר חדש פתרה את הבעיה, אבל זו לא חוכמה.. עלה ימבה.
זה לא מצביע על בעייה בגיר עצמו ?
לא. זה המנוע מנסה להגיע מהר יותר לטמפ' עבודה.
תודה לכולם על התשובות בעת צרה..
אבדוק את הדברים ואעדכן.
לא. זה המנוע מנסה להגיע מהר יותר לטמפ' עבודה.
החכמתי, לא ידעתי שיש פיצ'ר כזה ...
הבחור צודק, המנוע מגיע לטמפ עבודה מהר יותר מהגיר שלא יעבור לרביעי עד שלא יתחמם השמן, בייחוד שיש קולר.
לא אומר שזאת הסיבה, אבל לי זה נשמע כמו מים בשמן.....
כמו שהציעו כאן החלפת שמן הגיר תעזור (אם באמת זה מים).
ואם זה יעזור, הייתי מחליף גם שמנים בסרנים....
GodsFather
04-05-17, 18:13
אם יש מים בגיר, הרבה זמן אין לו גם אם אחרי החלפה הוא יתפקד...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מצטרף להמלצה על ארז.
אם אתה גורר (לא הרמה מלאה) תוודא שהטראנספר במצב ניוטראל
איפה ראיתם ג'ימיני עם ניוטרל בטרנספר? זה בורר אלקטרוני עם 3 מצבים:
2WD
4WD
4WD-L
האם החלפת השמן בגיר לפני כשנה יכלה להיות זו שהרכה את הגיר?
יש הרבה דיונים על כך ששמן גיר אסור להחליף.
איפה ראיתם ג'ימיני עם ניוטרל בטרנספר? זה בורר אלקטרוני עם 3 מצבים:
2WD
4WD
4WD-L
האם החלפת השמן בגיר לפני כשנה יכלה להיות זו שהרכה את הגיר?
יש הרבה דיונים על כך ששמן גיר אסור להחליף.
שמן גיר צריך להחליף .. אם הוא נשרף למשל .. כשמאמצים את הגיר נורא באיזו עליה ארוכה ביום חם מאד .. נגיד באזור יבניאל .. אל תשאל מאיפה אני יודע ...
בכל מקרה .. פעם בג'ימני היה גם ניוטראל בגיר. כשעוד היתה ידית לטובת העניין.
Sent from my Pixel using Tapatalk
Tzvika-Pick
05-05-17, 11:15
שלילי, אין ניוטרל בטרנספר גם בדגמים הישנים של הג׳ימני עם הידית.
GodsFather
05-05-17, 12:10
שלילי, אין ניוטרל בטרנספר גם בדגמים הישנים של הג׳ימני עם הידית.
נשמע מוזר... יש לך במקרה שרטוט/סרטון של תיבת העברה של גימני?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מה מייצג ה N ?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170505/2334689f5c9c80c0caffdd48b85c6c99.jpg
Sent from my Pixel using Tapatalk
זה גרנד ויטרה בצילום
בוודאות בג'ימני מהדגמים הקודמים אין ניוטרל לטרנספר (אוכל לצלם כשאהיה מחרתיים ליד הרכב)
לא מכיר הת הטראנספר בג'ימני, אבל אם אין מיוטראל בטראנספר, אז להשתמש בגרר בהרמה מלאה בלבד...
אני זכרתי שיש ;( ... בסמוראי היה .. נכון ?
Sent from my Pixel using Tapatalk
כשהרכב לא מונע הלוקרים משוחררים ואז לא צריכה להיות שום בעיה לגרור ג׳ימני על הגלגלים הקידמיים.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
ואתה בונה על מנעול ההגה שישמור על הכיוון ???
לא, אני בונה על מפתח בסוויץ׳ והגה לא נעול
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
ואז הרכב הנגרר ישוטט לו חופשי ימינה ושמאלה בזמן הגרירה, ממש מסוכן.
(ואני מוכן לנחש, ללא ידיעה, שזה גם אסור חוקית)
מותר צריך ונכון לדרוש הרמה מלאה לרכב 4 על 4. לפחות קבוע לכביש ..
Sent from my Pixel using Tapatalk
ואתה בונה על מנעול ההגה שישמור על הכיוון ???
לכל מי שמרים רכב מאחור וגורר על הגלגלים הקדמיים (כמובן דבר שיש להמנע ממנו אם יש אפשרות להרמה מלאה) - הדרך לנעול את ההגה היא עם סוויץ' משוחרר (מנעול הגה חופשי) ולוקחים את החגורה של הנהגף מלפפים אותה פעמיים סביב חישור ההגה התחתון בצומת שלו עם ההיקף של ההגה , ומקליקים אותה.
זה מחזיק את ההגה יופי יופי גם כשמדובר בכלי ששוקל 32 טון....
אסף.
אז כמו שהבטחתי - אני מעדכן מה נסגר -
לאחר שגררתי את הרכב למורי, הייתי (ולדעתי גם הוא) די סקפטי.
לאחר כמה וכמה ימי בדיקה הוא שאל אם אני מאמין בניסים והסביר שככל הנראה (ותסלחו לי אם אני לא מדייק בנושאים הטכניים) - הפילטר שמן נסתם לגמרי מסיבה כלשהי ולכן, אחרי שהוא החליף אותו וגם סלונואיד, העניין נפתר.
נחליף שוב פילטר בשבוע הבא ונראה אם באמת הכל נפתר.
בנתיים האוטו נסע יומיים, טפו טפו טפו, כמו חדש. :cool:
שוב תודה רבה לכולם.
אני חוזר, אין פילטר שמן בגיר שלך, יש רשת רב פעמית שמנקים. לא ברור מה מחליפים לך.
מורי אוהב להחליף את הרשת הזו.
הוא טוען שזה חשוב.
מה העלות שלה? אצלי שטפו אותה עם נפט..
לא זוכר, אבל ודאי שפחות מגיר אוטומאט לג'ימני...
המשך עדכון -
לאחר יומיים של נסיעה חלקה יחסית, הבעיה המקורית חזרה (הגיר "מחליק" ובמקום החלפת הילוף - נותן גז כאילו בניוטרל).
הרכב חזר למורי, להחלפת גיר :(
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.