PDA

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכב שני לטיולים עיקריים



avi1
12-05-17, 16:19
שלום חברים. קורא פה הרבה והוחלט במשפחה שצריכים לראות יותר שטח בטיולים המשפחתיים.

כרגע רכב עיקרי אוריס היברידית 45K בשנה :rolleyes: שמטיילת בכל הארץ בסופ"שים ועוד אוריס 2010 שעושה 6K בשנה בעיקר חוגים וביה"ס. התוכנית היא להחליף אותה ברכב שימשיך את מסלולי החוגים וכו אבל שבסופ"שים יצא לטיולים. לא מכיר מסלולים ולא יודע לאפיין רמת קושי אבל מניח שניגרר לאט לאט. לא מתכנן טיולי אקסטרים עם המשפחה אבל חושב שהתפר יהיה באיזור הצורך בהילוך כח.


1. כמה אתם רוצים להשקיע? - 60-70
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? - יום יומי וסופ"ש
3. מי נוהג בו? - אשתי בעיקר, אני בסופ"ש
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? זוג + 2 ילדים ומטען
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? - 12-15K
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. - אוטומט אמין

חשבתי על הפורסטר אבל חושש שהוא יגביל אותי מהר מאוד. הניסן פאתפיינדר מעניינת אבל קורא הרבה על בעיות אמינות שלה בגילאי 10+-
ה GV אפשרית אבל המחירים שלה מופרעים ושומע על סדקים במנוע.

אשמח לקבל עזרה והכוונה.

ishc
12-05-17, 16:31
2 מבוגרים + 2 ילדים זה SUV בגודל מלא אז שכח מכל הגראנד ויטרה ודומיהם. בגדול לא הייתי נתקע דגם מסויים אלא מחפש את הרכב הכי שמור וחדש שאפשר.
שווה לפזול לכיוון הקוריאנים. בקילומטראז׳ שציינתם מנוע דיזל יהיה סביר מבחינת צריכת דלק.
אז פאג׳רו/פראדו/טראקן/סאניאנג וכו׳ כולם יקחו אותך לרוב מסלולי הטיול בארץ.
בהצלחה


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
12-05-17, 16:42
Gv דור 3
קיה סורנטו
אלה תמצא במחיר טוב ורכב לא שחוט.

פרדו ופגרו - יותר קשוחים אבל נדירים / מחיר בשמיים.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

avi1
12-05-17, 17:29
הקיה לא תתאים. נראה מהמבחנים שהפורסטר טובה ממנה בשטח.
השאר מאוד יקרים ושנתונים סבירים כמו 9-10 יעלו קרוב ל 90-100K

מבחינת אמינות, מאיזה שנתון ה GV ללא הבעיות במנוע?
ראיתי שיש מנועי 2000 ו 2400. מה עדיף? ה2400 שתיין נכון?

GodsFather
12-05-17, 17:57
למה הקיה לא תתאים?
לגבי הסוזוקי, אני מדבר על הדגם ללא סרנים חיים.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

avikkllk
12-05-17, 19:02
אני עם סוזוקי גראנד ויטרה 2007.
אני אישית מאוד אוהב אותו
בתקציב שלך תוכל לרכוש אחד שנת 09 אולי 10.
גיפון מהשנים הללו בין היחידים במחיר שפוי שיכול להיכנס לשטח ולשלוח אותו גם.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

avi1
12-05-17, 22:23
תודה על התשובות.
אני רואה שב2009 יש את 2 הנפחים. איזה מהם מומלץ?

amitaikl
12-05-17, 22:28
אני עם סוזוקי גראנד ויטרה 2007.
אני אישית מאוד אוהב אותו
בתקציב שלך תוכל לרכוש אחד שנת 09 אולי 10.
גיפון מהשנים הללו בין היחידים במחיר שפוי שיכול להיכנס לשטח ולשלוח אותו גם.


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

+1 על GV.
אומנם לא רכב ענק, אבל זוג + 2 יכולים להסתדר מצוין. אם יש לך צ'ימיגג אז גם תוכל לעלות ציוד רך (בגדים, שקשי"ם) לגג ולהשתמש בתא מטען למזון/שתיה ושאר ציוד כבד וקשה.
רכב נוח בכביש ובסה"כ סביר בשטח. טיפולים בערך 10% מעל פרייבט.
מה שכן, צריכת הדלק היא ממש לא מה שאתה רגיל אליו - תהיה מוכן לזה (לפחות ברמה המנטלית)

avi1
12-05-17, 22:32
קורא ביקורות וצריכת הדלק בעיר מזעזעת.
ראיתי גם שתא המטען לא גדול. כשאנו מטיילים, התא מטען של האוריס סטיישן מפוצץ.

כנראה שצריך לחפש עוד או לשדרג את התקציב.
אולי להסתפק בפורסטר עד שבאמת אגיע למיצוי?

GodsFather
12-05-17, 22:46
פורסטר מצוין אבל חבל שתטחן אותו כי אז התיקון יכאב בכיס...

שוב... למה פסלת סורנטו?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

avikkllk
12-05-17, 23:17
אני לא יודע מה אתה מדבר.
אני עם תינוק בבגז יש עגלה מוכנית פלסטיק גדולה תיקים ועוד יש מקום..


Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

zivo
13-05-17, 00:43
+GV
שים גגון וסע לשלום.
נכון, לא חסכוני בדלק (דווקא ה 2400 יותר חסכוני מ ה 2000), אבל רכב אמין לאלללללה.
תוציא אולי טיפה יותר על דלק ?(לא ברור לי איזה 4X4 יותר חסכוני), אבל תחסוך על מוסך ושטיויות אחרות.
יש לי 4 ארגזי פלסיק גדולים של כתר, מחלקים את הארגזים לפי קטגוריות, ציוד שינה, תאורה, אוהלים.... ושמים על הגג.
7 שנים עם מודל 2006, ונהנתי מכל רגע.

avi1
13-05-17, 14:57
פורסטר מצוין אבל חבל שתטחן אותו כי אז התיקון יכאב בכיס...

שוב... למה פסלת סורנטו?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


כי בכל המבחנים כולל פה מציינים שמדובר ברכב עדין אפילו יותר מהפורסטר.
מה עם הרקסטון?
אם נמתח את התקציב לכיוון ה 80? זה ישנה משהו?

assafy
13-05-17, 15:11
סורנטו עד 2008 היה רכב עם הילוך כח, שילדת סולם וסרן אחורי שבהחלט יכול לטייל בשטח.
הדור שאחרי הוריד את יכולות השטח בצורה משמעותית.

Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk

nirs
13-05-17, 15:55
טראקאן יכול להיות אלטרנטיבה לא רעה. גם רקסטון.
שניהם suv בגודל מלא עם כל היתרונות (והחסרונות).

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

נדב ש.
13-05-17, 21:15
רקסטון מ- 2009 (תקנו אותי אם אני טועה) הוא 4x4 קבוע ולכן יש לו גם דיפ' מרכזי, למרבה הצער הוא לא ננעל, שילוב low ע"י כפתור ולא ידית.
שנתונים מתחת הם יותר קשוחים, 2x4 ושילוב עם ידית ולא חשמלי.

קח בחשבון שככל שתעלה בשנתון הרכבים הופכים ליותר מפונקים...

avi1
13-05-17, 21:38
אני רואה ביד 2 שפגרו ארוך 2006/7 דיזל נמצא באיזור התקציב.
כולם עם מעל 200K קילומטרז. מניח שזה סביר לדיזל.

עוד לא יודע איך אשתי תתרגל לכזאת משאית אחרי אוריס 5 דלתות אבל יש שם מקום והבנתי שיש גם יכולות שטח סבירות+
חוות דעתכם? שווה מתיחת תקציב?

איל מ
13-05-17, 21:39
אני רק אתקן לך טעות מחשבתית קטנה.
לפאת'פיינדר אין בעיית אמינות.
הסיפורים שאתה שומע יהיו נכונים לכל רכב שטח בגיל 10.

avi1
01-09-17, 15:14
לאחרונה נתקל בקבוצות בפייס (https://www.facebook.com/groups/1172215472823737/)בכל מיני פאגרו\טרופר 2002-2004 במחירים של 35-45K משופרים מאוד ועל הנייר מוכנים לשטח. כולם דיזלים עם 300K+ ק"מ יד 5 וצפונה. כולם נראים טוב ומצהירים על מצב מעולה.

במחירים הללו כרכב שלישי זאת אפשרות אבל אני חושש מרכב בן 15 עם 300K+ ק"מ.
עד כמה זאת הרפתקאה? כמה צריך לשם בצד כתוספת לישור קו?

I. Shlomo
05-09-17, 11:04
שלום חברים. קורא פה הרבה והוחלט במשפחה שצריכים לראות יותר שטח בטיולים המשפחתיים.

כרגע רכב עיקרי אוריס היברידית 45K בשנה :rolleyes: שמטיילת בכל הארץ בסופ"שים ועוד אוריס 2010 שעושה 6K בשנה בעיקר חוגים וביה"ס. התוכנית היא להחליף אותה ברכב שימשיך את מסלולי החוגים וכו אבל שבסופ"שים יצא לטיולים. לא מכיר מסלולים ולא יודע לאפיין רמת קושי אבל מניח שניגרר לאט לאט. לא מתכנן טיולי אקסטרים עם המשפחה אבל חושב שהתפר יהיה באיזור הצורך בהילוך כח.


1. כמה אתם רוצים להשקיע? - 60-70
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? - יום יומי וסופ"ש
3. מי נוהג בו? - אשתי בעיקר, אני בסופ"ש
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? זוג + 2 ילדים ומטען
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? - 12-15K
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. - אוטומט אמין

חשבתי על הפורסטר אבל חושש שהוא יגביל אותי מהר מאוד. הניסן פאתפיינדר מעניינת אבל קורא הרבה על בעיות אמינות שלה בגילאי 10+-
ה GV אפשרית אבל המחירים שלה מופרעים ושומע על סדקים במנוע.

אשמח לקבל עזרה והכוונה.



בס"ד

שלום לך.

אשמח להבין מדוע אתה חושב שפורסטר יגביל אותך.

חפש בפייסבוק את קבוצת "סובארו וחברים בשטח" - ראה את הטיולים שאנו יוצאים כקבוצה ותופתע מאוד ממה שיש לרכב המדהים הזה להציע.

כ"כ ממש לאחרונה הצלחנו להעביר ברישיון רישום של צמיגי 50:50. ויכולות השטח של הרכב ממש ממש מפתיעות.

אני מאוד ממליץ - "חשב מסלול מחדש..." :-)

שלמה.

נמרוד
09-09-17, 11:57
לאחרונה נתקל בקבוצות בפייס (https://www.facebook.com/groups/1172215472823737/)בכל מיני פאגרו\טרופר 2002-2004 במחירים של 35-45K משופרים מאוד ועל הנייר מוכנים לשטח. כולם דיזלים עם 300K+ ק"מ יד 5 וצפונה. כולם נראים טוב ומצהירים על מצב מעולה.

במחירים הללו כרכב שלישי זאת אפשרות אבל אני חושש מרכב בן 15 עם 300K+ ק"מ.
עד כמה זאת הרפתקאה? כמה צריך לשם בצד כתוספת לישור קו?

יכולה להיות הרפתקה, ויכולה להיות קנייה נפלאה. אתה תשקיע עוד אלפים רבים בכל מקרה, אם בישור קו ועם בשיפורים ושפצורים כי זה מהות התחביב.
השאלה היא האם מצבך הכלכלי יאפשר לך לספוג מכה של, נניח, 25,000 שקל? לא אומר שזה יקרה, אבל זה הסיכון. כשאתה מטפס על קיר בשביל החוויה, אתה עלול ליפול. השאלה אם אתה מאובטח. אם כן, אז הנפילה רק כואבת קצת, אם לא היא קטלנית.

avi1
09-09-17, 21:36
יכולה להיות הרפתקה, ויכולה להיות קנייה נפלאה. אתה תשקיע עוד אלפים רבים בכל מקרה, אם בישור קו ועם בשיפורים ושפצורים כי זה מהות התחביב.
השאלה היא האם מצבך הכלכלי יאפשר לך לספוג מכה של, נניח, 25,000 שקל? לא אומר שזה יקרה, אבל זה הסיכון. כשאתה מטפס על קיר בשביל החוויה, אתה עלול ליפול. השאלה אם אתה מאובטח. אם כן, אז הנפילה רק כואבת קצת, אם לא היא קטלנית.

אני מאובטח אבל קצת חוטא למטרה.
אם אני לוקח רכב שלישי ב 40-45 ומוסיף עוד לישור קו ועוד מרווח בטחון הגעתי כבר לעלות שהגדרתי לרכב שני בבית. כנראה שזה לא בשבילי.
הבעיה שלי כרגע עם אשתי שהיא לא מוכנה לנהוג על "אוטובוס" קרי רקסטון\ פאתפיינדר\פאגרו ארוך.
אני גם חושש מרכב מעל 10 שנים כי לא בא לי שהרכב יתקע כשהיא עם הילדים.

יוצא שאני מחפש רכב צעיר מ10 שנים ושהוא לא ל 7 נוסעים. תקציב כבר מטפס ל 80-90.
ד"א, נסעתי על GV, לא מתאים.

נדב ש.
10-09-17, 10:55
יכולה להיות הרפתקה, ויכולה להיות קנייה נפלאה. אתה תשקיע עוד אלפים רבים בכל מקרה, אם בישור קו ועם בשיפורים ושפצורים כי זה מהות התחביב.
השאלה היא האם מצבך הכלכלי יאפשר לך לספוג מכה של, נניח, 25,000 שקל? לא אומר שזה יקרה, אבל זה הסיכון. כשאתה מטפס על קיר בשביל החוויה, אתה עלול ליפול. השאלה אם אתה מאובטח. אם כן, אז הנפילה רק כואבת קצת, אם לא היא קטלנית.

איך הגעת לנפילה של 25k ? נניח במקרה הכי גרוע החלפת מנוע בטרופר/פג׳רו תיגמר בלא יותר מ 15k , וגם זה לא צריך לקרות אם בודקים כמו שצריך את הרכב.
הרוב המוחלט בק"מ האלה כבר אחרי החלפת מנוע אחת בגלל תקלה כזאת או אחרת.


אני מאובטח אבל קצת חוטא למטרה.
אם אני לוקח רכב שלישי ב 40-45 ומוסיף עוד לישור קו ועוד מרווח בטחון הגעתי כבר לעלות שהגדרתי לרכב שני בבית. כנראה שזה לא בשבילי.
הבעיה שלי כרגע עם אשתי שהיא לא מוכנה לנהוג על "אוטובוס" קרי רקסטון\ פאתפיינדר\פאגרו ארוך.
אני גם חושש מרכב מעל 10 שנים כי לא בא לי שהרכב יתקע כשהיא עם הילדים.

יוצא שאני מחפש רכב צעיר מ10 שנים ושהוא לא ל 7 נוסעים. תקציב כבר מטפס ל 80-90.
ד"א, נסעתי על GV, לא מתאים.

ראשית 35-45k שח זה סכום יפה ואפשר להביא רכב מדוגם או "ערום" בסכום הזה, ערום אתה תיצטרך לעשות הכל, אבל זה חלק מהכיף בתחביב, היתרון שאתה תעשה מה שניראה לך כמו שאתה רוצה ולא ברירת מחדל שככה האוטו נקנה, מה גם שתמיד אפשר לשנות דברים.
הדגש העיקרי פה זה על הכרת הרכב והבדיקה, יש דברים שאפר להיתפשר ויש שלא.

לגבי ה"אוטובוס", כל רכב עם 7 מקומות הוא כמעט אוטובוס, אז או שהאישה תתרגל או ש....

לגבי רכב שני במקום שלישי-אפשרי וניתן לביצוע, עדיין זה יהיה אוטובוס כהגדרתך, עדיין הוא יהיה בטווח של ה 10 שנים +/- תלוי במותג, טויוטה, מיצובישי ושות'.
גם פה אתה צריך להכין סכום בצד לכל מקרה, זה התחביב, וככזה הוא עולה כסף בין אם הרכב יטייל או יעמוד.

avi1
25-02-18, 22:19
מקפיץ. לא היה זמן להתעסק.
לאחר מחשבה שנייה שלישית ורביעית, אשתי מסרבת לנסוע באונייה.
כנראה שהכיוון נוטה לטרופר כרכב שלישי. 2003-2004 מפורסמים באיזור ה 30-33.

דיזל או בנזין?
חדש לגמרי בנושא, לא ממש יודע איך והיכן בודקים את הרכב. אני גר בצפון אבל אסע לאן שצריך.
אשמח להכוונה בנושא

נדב ש.
25-02-18, 23:06
זה תלוי בכמות הנסועה, דיזל מכוון לק"מ גדול יותר כדי לנצל אותו.
אחזקה של דיזל מן הסתם יותר יקרה מבנזין.
בבנזין תחזוקה זולה יותר אבל הדגש על הגיר.
ממליץ לך לעשות שיעורי בית ולחפור בפורום, בדיקה עדיף במוסך שמכיר טרופרים ושים דגש על שיגרת טיפולים והיסטוריה בתקופה האחרונה לפחות.

גיא
25-02-18, 23:16
אני רק שאלה .. לא היה לי טרופר.
אבל פילטר שמן. שמן. פילטר אויר יש לשניהם ...

כמה עולים פלאגים למנוע בנזין ?



Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
26-02-18, 00:14
אני רק שאלה .. לא היה לי טרופר.
אבל פילטר שמן. שמן. פילטר אויר יש לשניהם ...

כמה עולים פלאגים למנוע בנזין ?



Sent from my iPhone using Tapatalk
לטרופר דיזל, יש שני פילטרים שמן :-)
אבל זו לא הנקודה.

גיא
26-02-18, 06:38
יופי זיו ;)
אני גם יוצא מנקודת הנחה שאתה לא מחליף מזרקים כל טיפול ולא מחליף מנוע בגלל המזרקים כל טיפול. אלא על שגרה ׳נורמאלית׳


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
26-02-18, 06:57
2 פילטרים לשמן מקוריים+שמן מנוע סינטטי מלא(חובה) 8 ליטר באיכות טובה מסתכם בערך ב 600 שח עלות חלקים לפני עבודה.

avi1
26-02-18, 08:49
לגבי בנזין או דיזל, הרכב לא יסע הרבה. בעיקר בסופשים. הדגש הוא בעיקר על אמינות ולכן ההתלבטות

amitaikl
26-02-18, 09:05
טרופר 2003-2004 ב35K זה רק דיזל. מן הסתם במצב סטוק, או עם החלפת מזרקים/מסילה באופק
בנזין בשנתונים האלו נמכר בעוד עשירייה.
בבנזין - מנוע יחסית אמין, דגמי 3.5 עם גיר עדין שמחייב קולר. ש להניח כי גיר כבר הוחלף/שופץ. אוהב בנזין. מאוד. אני מצליח להוציא מ3.2 1:6/6.5 על כביש 6 כשאני עמוס עם כל המשפחה + ציוד ל3 ימים. בשטח זה מגיע ל1:3 או 1:4
דיזל - בעיות המזרקים והמסלים ידועים ומוכרים. לא ידוע לי אך מחזיק רק דיזל כזה שעומד כל השבוע ונוסע מעט. גומיות מתייבשות? אין לי מושג

נדב ש.
26-02-18, 12:57
טרופר 2003-2004 ב35K זה רק דיזל. מן הסתם במצב סטוק, או עם החלפת מזרקים/מסילה באופק
בנזין בשנתונים האלו נמכר בעוד עשירייה.
בבנזין - מנוע יחסית אמין, דגמי 3.5 עם גיר עדין שמחייב קולר. ש להניח כי גיר כבר הוחלף/שופץ. אוהב בנזין. מאוד. אני מצליח להוציא מ3.2 1:6/6.5 על כביש 6 כשאני עמוס עם כל המשפחה + ציוד ל3 ימים. בשטח זה מגיע ל1:3 או 1:4
דיזל - בעיות המזרקים והמסלים ידועים ומוכרים. לא ידוע לי אך מחזיק רק דיזל כזה שעומד כל השבוע ונוסע מעט. גומיות מתייבשות? אין לי מושג

הגיר ב 3.5 הוא לא עדין, הוא פשוט גבולי לרכב שעבר שינוי מ 99' והפך ממנוע 3.2 ויחסי העברה 4.56 למנוע 3.5 עם 4.10 ועוד תוספת משקל לבודי, תוסיף על זה שינוי צמיגים ל 31, ציוד ומטען לטיולים ומה קיבלת?
הוספת קולר+וונטה ושעון לא פותרת את החידה, זה רק עוזר לקירור השמן ולנטר את הטמפ' ברגע נתון כדי למנוע נזק לגיר.

לדיזל אין בעיה לעמוד גם חודש, כמו כל רכב אחר חלקי גומי וצנרת מתבלים.
לגבי האטמי מזרקים/שרוולים הם נימצאים בתוך המנוע.
ולגבי מזרקים/מסילה שרשמת ב"אופק"- תטפל בזמן וכמו שצריך ותקטין את הבלאי משמעותית עד כדי היעלמות, רכבים עם תקלות כאלה זה רכבים מוזנחים, שלא עברו טיפולים בזמן או טיפלו בהם חאפרים שלא ברא העולם, ויש הרבה כאלה, כאלה שמחזירים אטמים ישנים במקום להחליף, ואם טורחים להחליף אז שמים חליפי זול כדי לחסוך 2 אג', כאלה שסוגרים ברגים בלי מד מומנט כי הם מומחים ויש להם את "הרגש ביד", כאלה ששמים לך פילטר של מיצובישי ואומרים לך שזה המקורי, וכו' וכו' .

-->