צפייה בגרסה מלאה : דיליי בחיווי נורת שמן ומד לחץ שמן
אהלן חברים, אשמח לעצתכם:
לאחרונה שמתי לב שמדי כמה הנעות של הטרופר (דיזל 3.0), לוקח לעתים עד 2 דק' לנורת השמן להיכבות ולמד לחץ השמן לפעול ולהראות חיווי.
ברגע שזה כן קורה - זה קורה אצל שניהם במקביל, והמד מורה על לחץ תקין (5+/-).
יש לציין שקרה לי בעבר, ולא חשבתי שזה מעיד על משהו. כעבור 3 שבועות הייתי חייב להחליף חיישן מסילה... :(
מה יכולה להיות הבעיה לדעתכם?
החיישן לחץ שמן יושב על בית הפילטר הגדול, הוא נותן חיווי גם לנורה וגם לשעון במקביל, הנ"ל מצביע על לחץ שמן מנוע ולא לחץ במעגל השמן של ההזרקה(מעגל שונה).
1.או שהחיישן מזייף.
2.או שיש לך בעיה בלחץ השמן
אם באמת יש בעיה לא מומלץ לנסוע ככה, הרכיב הראשון שיהרס זה הטורבו.
כדי לאמת את החיווי יש לחבר שעון לחץ שמן מכני במקום היוניט שעל בית הפילטר ולראות מה קורה בהתנעה ואם אכן הלחץ מתעכב לעלות.
אם אכן יש תקלה זה יכול להיות מכמה סיבות, *הראשונה זה שמן מנוע לא מתאים, במנוע זה חובה סינטטי מלא 5w40 מחברה מוכרת.
*מסנני יניקת שמן בעוקת המנוע סתומים.
*שסתומי לחץ בבית הפילטר הגדול סתומים או תקולים.
*משאבת שמן מנוע תקולה(יש 2 משאבות, השניה ניפרדת ושייכת למערכת ההזרקה).
נדב, תודה על תשובתך.
מעדכן:
ביקשתי להתקין חיישן חדש כדי לבחון את ההשפעה.
עדיין קורה שבהתנעה לוקח לחיווי כמה שניות להופיע (נורה + מחוג), אבל:
1. לא לוקח יותר מכמה שניות בודדות, אם בכלל.
2. פתאום הערכים שהמחוג מצביע עליהם מעט טובים יותר. רוב הזמן סביב 5-6, ובכל מקרה לא פחות מ-3-4, כאשר קודם היה יכול לרדת נמוך יותר לאזור ה-2.
היוניט היא חשמלית כמו שבוודאי ראית כשהחליפו, לכן קח את הדיוק בערבון מוגבל ולכן ציינתי שכדאי לחבר שעון לחץ מכני במקום היוניט לבדיקה.
בקשר לעיכוב של הנורה+שעון לחץ בלוח מכוונים, יכול להיות שהמסננים באגן שמן סתומים, אטמי ה O רינג שיושבים בחיבור בין הצינורית לבלוק בלויים וכו', אם אתה קרוב לזמן טיפול ועדיין לא יישרת קו עם הנ"ל מומלץ לפרק אגן שמן ולנקות/לבדוק מה קורה שם(בכלל מומלץ בערך כל 100k ק'מ לפרק ולנקות מבוצה).
לחץ שמן מנוע לא ניתן לבדוק עם טק2, רק לחץ שמן במשאבת לחץ גבוה ובמסילת שמן מזרקים.
עבר קצת זמן אבל בכל זאת חשוב לי לכתוב שזאת כנראה בעיה נפוצה. חלק גדול מהזמן באמת מדובר בבעיה בחיישן, אבל במקרה שלי בשלב מסויים הנורה לא כבתה אחרי שתי דקות, המחוג לא טיפס ו...הלך מנוע.
עבר קצת זמן אבל בכל זאת חשוב לי לכתוב שזאת כנראה בעיה נפוצה. חלק גדול מהזמן באמת מדובר בבעיה בחיישן, אבל במקרה שלי בשלב מסויים הנורה לא כבתה אחרי שתי דקות, המחוג לא טיפס ו...הלך מנוע.
משתתף בצערך.
חבל מאוד שלא טיפלת בנושא כמו שרשמתי בתגובות הקודמות.
קללת הטרופרים
גם לי היתה בעייה כזו ואכן לחץ שמן 0 בחיבור מד לחץ.
קשה למצוא את התקלה אבל אם זה קורה אני מכבה מנוע מייד
תודה, אבל אני לא פותח השרשור, לי זה קרה לפני יותר משנה וחצי ומאז כבר התגברתי.
בזמנו גורם לא מוסמך אמר לי שהמנוע לא יכול לעבוד בלי לחץ שמן כי אז המזרקים לא יפעלו ושאין לי מה לדאוג, חבל שהוא לא ידע שאלה שני מעגלים נפרדים.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
קללת הטרופרים
גם לי היתה בעייה כזו ואכן לחץ שמן 0 בחיבור מד לחץ.
קשה למצוא את התקלה אבל אם זה קורה אני מכבה מנוע מייד
לא קללה ולא נעליים, נראה לך במנועים אחרים לא קורה שלחץ שמן נופל מאלף סיבות?
מי שמכיר ויודע לטפל בטרופר דיזל יעלה על התקלה כמעט מיידית.
תודה, אבל אני לא פותח השרשור, לי זה קרה לפני יותר משנה וחצי ומאז כבר התגברתי.
בזמנו גורם לא מוסמך אמר לי שהמנוע לא יכול לעבוד בלי לחץ שמן כי אז המזרקים לא יפעלו ושאין לי מה לדאוג, חבל שהוא לא ידע שאלה שני מעגלים נפרדים.
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
אכן מעגלי שימון ניפרדים, לחץ שמן מנוע אינו קשור ללחץ שמן הזרקה, לכן כשלחץ שמן מנוע נופל או לא עולה(נורה דולקת, שעון על 0) מכבים מיד והולכים לבדוק ולא מחכים, אף מנוע לא ישרוד הרבה בלי לחץ שמן תקין.
סיבות לנפילת לחץ יש כמה במנוע הזה, אבל זה כבר יותר ארוך להסביר.
קללת הטרופרים
גם לי היתה בעייה כזו ואכן לחץ שמן 0 בחיבור מד לחץ.
קשה למצוא את התקלה אבל אם זה קורה אני מכבה מנוע מייד
הטרופר בסדר גמור - הוא מתריע כשיש תקלה ואתה כבעל הרכב אמור לקחת אותו לבדיקה זה הכל, ואיך קשה למצוא את התקלה - יש נורה ומחוג שמתריעים...
יותר מדויק לכתוב קללת בעלי הטרופרים שמנסים לחסוך בכל מקום ולא לומדים - כשיש תקלה אמורים לטפל ולא להגיד לעצמם שיהיה בסדר..
לא קללה ולא נעליים, נראה לך במנועים אחרים לא קורה שלחץ שמן נופל מאלף סיבות?
מי שמכיר ויודע לטפל בטרופר דיזל יעלה על התקלה כמעט מיידית.
אשמח לקבל המלצות על אנשי מקצוע שיודעים לטפל בטרופר.
אני מטופל במוסך מצוין שמומלץ גם כאן מדי פעם, אך בדיקת לחץ מכנית למשל הם לא ששים לעשות לי שם.
ואני עוד לא במצב שאני יודע לעשות זאת בעצמי.
אז אשמח להמלצות, כאן או בפרטי.
אשמח לקבל המלצות על אנשי מקצוע שיודעים לטפל בטרופר.
אני מטופל במוסך מצוין שמומלץ גם כאן מדי פעם, אך בדיקת לחץ מכנית למשל הם לא ששים לעשות לי שם.
ואני עוד לא במצב שאני יודע לעשות זאת בעצמי.
אז אשמח להמלצות, כאן או בפרטי.
למה לא ששים? כל כך קשה לחבר שעון לחץ מכני במקום היוניט לחץ שמן?
במקביל לבדוק עם טק2 מה הלחץ שמן במשאבת לחץ גבוה hpop של המזרקים.
במשאבת שמן מנוע הלחץ לא צריך "ליפול", ובמשאבת שמן לחץ גבוה הוא לא צריך "לעלות", אם עולה אז הסיבה כדי לפצות על הלחץ שנופל במנוע שמצביע על בעיה אחרת במנוע.
זה בגדול.
נדב,
קודם כל תודה.
אעשה בדיקה אצלו בהתאם (למרות שלא חל שום שינוי אצלי, זה בעיקר כדי ללמוד).
המלצות לאנשי מקצוע נוספים יתקבלו בשמחה.
בעז
אני מטפל אצל סרגיו ממוסך צמרת בהוד השרון, אולי זה המוסך עליו רמזת.
אני לקוח שלו כבר כ-10 שנים עם שני טרופרים ועדיין מרוצה.
אני מטפל אצל סרגיו ממוסך צמרת בהוד השרון, אולי זה המוסך עליו רמזת.
אני לקוח שלו כבר כ-10 שנים עם שני טרופרים ועדיין מרוצה.אני כבר לא מרוצה ולא ממליץ...
Sent from my LG-H990 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.