PDA

צפייה בגרסה מלאה : נעילת דיפרנציאל מרכזי על שבילי קורקר מפותלים



KmoMeshuga
19-05-17, 18:20
אם אני נוסע על שביל קורקר עם פיתולים בעל אחיזה יחסית נמוכה ואני נועל את הדיפרנציאל המרכזי, קיימת סכנה של איבוד אחיזה? עדיף להישאר עם דיפרנציאל מרכזי פתוח?

erezgur
19-05-17, 18:35
שרשור מלפני מספר ימים - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/103958-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%93%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7% 90%D7%9C-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%A4%D7%AA%D7%9C

KmoMeshuga
19-05-17, 18:48
שרשור מלפני מספר ימים - http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/103958-%D7%A0%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%93%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7% 90%D7%9C-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%9E%D7%AA%D7%A4%D7%AA%D7%9C

אני מדבר על נעילת דיפרנציאל מרכזי ולא אחורי, ועל שבילים מפותלים (שפרייבט יכול לעבור) לא כמו שצויין בשרשור שהבאת שמדובר בציר עם בורות ומדרגות

asafk
19-05-17, 20:14
הסיבה כן לנעול מרכזי היא כדי לקבל בלימה יעילה בכל הגלגלים ולמנוע מהאחוריים להינעל בבלימה.
הסיבה להשאיר פתוח בנסיעה מהירה ברכב קצר במיוחד אבל גם בחלק מהארוכים - דגש על מאותגרי מהלך המתלה - היא שמצב נעול + אחיזה טובה + גז בסיבוב = דחיפת הרכב לכיוון התהפכות ואני לא נכנס כרגע לדינמיקה.

אסף.

KmoMeshuga
19-05-17, 21:14
הסיבה כן לנעול מרכזי היא כדי לקבל בלימה יעילה בכל הגלגלים ולמנוע מהאחוריים להינעל בבלימה.
הסיבה להשאיר פתוח בנסיעה מהירה ברכב קצר במיוחד אבל גם בחלק מהארוכים - דגש על מאותגרי מהלך המתלה - היא שמצב נעול + אחיזה טובה + גז בסיבוב = דחיפת הרכב לכיוון התהפכות ואני לא נכנס כרגע לדינמיקה.

אסף.

השאלה אבל האם יש סכנה של איבוד אחיזה בגלל שהסרן האחורי מקבל את אותו כוח שמקבל הסרן הקדמי, והאם בנסיעה יחסית מהירה בשטח כורכר עם פיתולים הגלגלים \ גלגל בסרן האחורי יתפרפר (משום שמגיע אליו כוח שהוא לא צריך) ועלול לגרום לאיבוד אחיזה?

לדוג' שטח כזה
http://www.photour.co.il/loadedFiles/img_0178-large.jpg

talw
19-05-17, 22:34
אם אתה במרוץ נגד עצמך ,ויש מישהו שמודד לך זמנים ,ואתה נוהג KMOMESHUGA ...בשליטה ,אז כן ,אתה כבר בתחום איבוד אחיזה חלקי /תמידי ,כל פעם בגלגל/ים אחר/ים -נעילת דיפרנציאל מרכזי תתרום לך לקצר זמנים .

גיא
20-05-17, 01:29
4 גלגלים אוחזים פי 2 יותר מאשר 2 גלגלים .. נקודה.
גם ריצה מהירה בשבילים .. וגם נסיעה נינוחה .. בכל מקרה על חצץ יש איבודי אחיזה פה ושם ...
ואם אתה שואל את השאלה הזאת אז עדיף שתנעל.

Sent from my Pixel using Tapatalk

KmoMeshuga
20-05-17, 08:42
4 גלגלים אוחזים פי 2 יותר מאשר 2 גלגלים .. נקודה.
גם ריצה מהירה בשבילים .. וגם נסיעה נינוחה .. בכל מקרה על חצץ יש איבודי אחיזה פה ושם ...
ואם אתה שואל את השאלה הזאת אז עדיף שתנעל.

Sent from my Pixel using Tapatalk
*שכחתי לציין שהרכב 4x4 קבוע*
אני מתכוון לרכב בעל דיפרנציאל מרכזי (אורכי) ,כלומר רכב בעל 4X4 קבוע גם לכביש.
בשני המצבים שהצגתי הרכב יהיה 4x4.

asafk
20-05-17, 08:49
תמיד לנעול זה טוב יותר כשהאחיזה גבולית.
ציינתי מה שציינתי כי בתנאי נהיגה מסויימים זה עלול להיות לא טוב, אבל אני לא באמת חושב שאתה שם.
לא יודע באיזה רכב מדובר, אבל עצתי לך - סע ככה וסע ככה ותראה מה בתחושה שלך משתנה. המצב של 4x4 עם מרכזי פתוח בהחלט מתאים בשבילים עד נקודה מסויימת.

פעם הייתי נועל מייד עם הירידה מהכביש וזה מה שאני מציע לכל מי שלא בטוח. ברכב בעל מתלים נפרדים ובקרת אחיזה אני כבר לא תמיד משלב.

אסף.

boaz avrahami
20-05-17, 09:06
אני מנסה להבין וללא הצלחה למה שמים דיפרנציאל אורכי אם נעול יותר טוב.
יותר פשוט ליצרנים ליצר בלי דיפ פתוח.

איל מ
20-05-17, 09:25
כביש....

KmoMeshuga
20-05-17, 09:32
אני מנסה להבין וללא הצלחה למה שמים דיפרנציאל אורכי אם נעול יותר טוב.
יותר פשוט ליצרנים ליצר בלי דיפ פתוח.

דיפרנציאל אורכי נמצא ברכבים בעל הנעה 4x4 קבועה.
כאשר הוא פתוח הוא מאפשר נהיגה 4x4 על הכביש



Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
20-05-17, 09:33
כביש? בפורום ג'יפולוג?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170520/20a98aef88fe960522f153c5383d56c8.jpg

נמרוד
20-05-17, 09:46
וברצינות...

יש אסכולה שאומרת שבדרך עפר מצוינת לא צריך לעשות כלום, פשוט ליסוע. יש אסכולה שאומרת תנעל בכל ירידה לשטח כי דרך העפר עלולה להתגלות כמשובשת בהמשך.

אם השאלה היא לגבי ביצועים אופטימליים על הקצה - אז התשובה לא חד משמעית וקשורה גם לרכב וגם לסגנון הנהיגה. כמה מנהגי הראלי הבכירים בארץ, על מכוניות מבוססות מיצובישי פאג'רו, בשבילים כאלו נוהגים עם דיפ מרכזי פתוח וינעלו אותו רק בקטעים מסוימים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

talw
20-05-17, 10:28
וברצינות...

יש אסכולה שאומרת שבדרך עפר מצוינת לא צריך לעשות כלום, פשוט ליסוע. יש אסכולה שאומרת תנעל בכל ירידה לשטח כי דרך העפר עלולה להתגלות כמשובשת בהמשך.

אם השאלה היא לגבי ביצועים אופטימליים על הקצה - אז התשובה לא חד משמעית וקשורה גם לרכב וגם לסגנון הנהיגה. כמה מנהגי הראלי הבכירים בארץ, על מכוניות מבוססות מיצובישי פאג'רו, בשבילים כאלו נוהגים עם דיפ מרכזי פתוח וינעלו אותו רק בקטעים מסוימים.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

בדיוק.
וזה מוביל אותנו לדיון על מוגבלי החלקה מתקדמים ,אבל לא נראה לי שאנחנו שם .

ד ו ר ו ן
20-05-17, 11:10
בכל מקרה על חצץ יש איבודי אחיזה פה ושם ...
Sent from my Pixel using Tapatalk
מקדם החיכוך על דרך כורכר טיפוסית בהרבה מקרים נמוכה מדרך עפר מהודקת.

החצץ שמשתחרר בבליית הדרך מתנהג כמו גולות לגלגל הרכב.

דווקא האדמה, מייצרת קיר קטן בצידי הקוליס והגלגל בעומס צידי ומפחיתה החלקה צידית (לקיר הזה יש גם חסרונות, וזה ביום אחר).

ד ו ר ו ן
20-05-17, 11:14
וברצינות...
יש אסכולה שאומרת שבדרך עפר מצוינת לא צריך לעשות כלום,
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
אוהה..
פתחת עולם שלם.
דרך עפר טבעי?
כורכר/מצע?

דברים שונים למדי.

Micha
20-05-17, 11:38
אם נתעלם רגע מטראקשן קונטרול, כאשר דיפרנציאל לא נעול , יעבור הכח לצד ללא ההתנגדות. כולנו מכירים את זה על ציר רוחבי כאשר גלגל מוצלב שבאוויר מסתובב.
SAME SAME קורה על הציר האורכי. בכח יעבור לחלק עם פחות ההתנגדות.
אז רק תיאורטית, במצב קיצון - אנחנו יכולים למצוא את עצמנו במצב שבו יש הנעה רק לגלגל אחד מתוך הארבעה (ציר קדמי ללא התנגדות אז הכח עובר אליו ובציר הזה, גלגל אחד מוצלב והכח עובר אליו).
נעילת דיפרנציאל אורכי תגרום לכך ששני הצירים יתפקדו ויקבלו כח שווה. (לגבי הרוחב, עדיין המצב נשאר אלא אם יש נעילות/טראקשן).

אז כשיורדים מהכביש, נועלים דיפרנציאל אורכי. גם בנסיעה של עד 100 קמש על כורכר.

GodsFather
20-05-17, 14:18
בדיוק.
וזה מוביל אותנו לדיון על מוגבלי החלקה מתקדמים ,אבל לא נראה לי שאנחנו שם .
תפתח דיון כזה. כולם ישמחו

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

talw
20-05-17, 15:54
אין לי ניסיון מעשי עם רכבי ראלי יעודיים , ואם בתאוריה, אז בתאוריה -

https://www.youtube.com/watch?v=wiq1Rk5wqds

https://www.youtube.com/watch?v=lDsQAs0Ldes

assafy
20-05-17, 19:40
יותר ברור
https://youtu.be/JEiSTzK-A2A

Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk

ברק לוי1
20-05-17, 21:42
אם אני נוסע על שביל קורקר עם פיתולים בעל אחיזה יחסית נמוכה ואני נועל את הדיפרנציאל המרכזי, קיימת סכנה של איבוד אחיזה? עדיף להישאר עם דיפרנציאל מרכזי פתוח?

בודאי שלנעול מרכזי. נסה בעצמך, כנס לסיבוב במהירות בינונית עם ובלי נעילה. תרגיש בהבדל ביכולת ההיגוי מיד. (סע בזהירות)


Sent from my iPhone using Tapatalk

talw
21-05-17, 00:38
יותר ברור
https://youtu.be/JEiSTzK-A2A

Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk


אולי יותר פשוט,אבל לא יותר ברור ונכון.
צריך להבדיל בין חלוקת מהירות הסיבוב לבין חלוקת המומנט,זה לא דיפרנציאל טריוויאלי, אבל כשמבינים ,זה פטנט גאוני .
הרבה פעמים דיברו פה בפורום על מודולציות עם האמרים צבאיים , כשמבינים את מכפלת המומנט שמועבר לצד בעל האחיזה מהגלגל שבאוויר ע״י לחיצה מדודה על הבלמים ,פתאום מבינים איך הוא מסוגל להתקדם.
הטורסן צריך לפתח מומנט בצד אחד בכדי להעביר מומנט מוגבר לצד השני ,אם הגלגל שבאוויר לא מפתח מומנט על הדיפרנציאל הרכב יעמוד ,כמו בדיפרנציאל פתוח רגיל .

מיכה100
21-05-17, 12:38
נעילת דיפרנציאל אורכי תגרום לכך ששני הצירים יתפקדו ויקבלו כח שווה.
ממש לא כח שווה. מהירות שווה.

-->