PDA

צפייה בגרסה מלאה : הקשחת הגה בנסיעה מהירה



AvigdorAharon
25-05-17, 13:55
סי ג'יי ארוך סטנדרטי, ללא הגבהות, נדנדות מקוריות. נוסע בקו ישר בכביש בין עירוני ללא סטיות או נדנודים אבל ההגה קל מאוד, יש למישהו רעיון איך ניתן להקשיח את ההגה, גם על חשבון הגה קשה יותר במהירות נמוכות?

אביגדור

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

udical
25-05-17, 14:03
בבקשה
http://www.chevelles.com/techref/PowerStrgGear(4).jpg

AvigdorAharon
26-05-17, 08:28
שכחתי להוסיף שיש הגה כוח ולדעתי הבעיה היא לא בתיבת ההגה

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

asafk
26-05-17, 10:05
התכונה של הגה קל מאוד נובעת ממבנה פנימי של תיבת ההגה.
הפתרון המורכב הוא להחליף חלקים פנימיים בתיבה. הפתרון הפחות מורכב הוא להחליף תיבה אבל אתה צריך לדעת מראש מה התכונות של התיבה שתיקח.
הפתרון העוד פחות מורכב הוא החלפת זרוע פיטמן לאורך שנה אבל זה עושה עוד אפקטים לא בהכרח טובים.
והפתרון הכי פשוט הוא להתרגל כבר...

אסף.

AvigdorAharon
26-05-17, 10:52
נניח ואבטל את המגבר של ההגה כוח, זה אמור להקשיח בנסיעה מהירה?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

udical
26-05-17, 15:33
אתה מתכוון למשאבת ההגה כוח???
אם תבטל אותה, לא יהיה לך הגה כח אלא הגה קשה מאוד. מאוד מאוד !

AvigdorAharon
26-05-17, 16:20
ברור

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

איציק - 4X6ZH
26-05-17, 16:52
בתוך הפיניון של תיבת ההגה ( בציר כניסה בתוך התיבה )
יש ציר חלול ובתוכו יש מוט פיתול קטן
קוטר מוט הפיתול שווה כמה כח נדרש לסיבוב גלגל ההגה
לחץ משאבת השמן לא קשור .
תיבות ההגה מיוצרות להרבה כלי רכב כאשר כל רכב מפרט היצרן שונה
החלפת מוט הפיתול אינה פשוטה ומחייבת פרוק לגורמים של תיבת ההגה .

איציק

AvigdorAharon
10-06-17, 09:45
היום הבנתי מה מפריע לי...
ישנו חופש של כ 3 סמ בגלגל ההגה לפני שיש תגובה כלשהי בגלגלים.
מישהו נתקל בתופעה? פתרונות?

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

boaz avrahami
10-06-17, 09:50
חילזון. כיוון עם בורג אלן מלמעלה של התיבה אבל צריך לדעת מה עושים כי יש חשש שההגה יתפס בנסיעה.
אם לא סוגר את הפינה אז צריך שיפוץ

golyat
10-06-17, 10:26
מה עם מוט ההגה? המוט בסיקסים נוטה לפתח חופשים מהר. יש פה כתבה של יהודה שהיה לו בדיוק חופש כמו שאתה מתאר. החלפת הקרדן במוט ההגה פתרה לו את הבעיה.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

asafk
10-06-17, 15:04
חופש בפעמון או בצלבים.

אסף.

נמרוד
11-06-17, 14:05
מה עם מוט ההגה? המוט בסיקסים נוטה לפתח חופשים מהר. יש פה כתבה של יהודה שהיה לו בדיוק חופש כמו שאתה מתאר. החלפת הקרדן במוט ההגה פתרה לו את הבעיה.


http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3796

boaz avrahami
11-06-17, 14:38
מאחר והשואל אדם מנוסה שיודע לעשות בעצמו אוברול אז אני הנחתי שבדק ושלל חופשים מכניים גלויים.
אם לא אז כמובן צריך לבדוק חופש עד לתיבה וגם אחרי התיבה ועד הגלגלים...

AvigdorAharon
22-01-18, 17:16
התקדמתי....
פרקתי את המוט וגיליתי שהקפיץ בצורת ח שאמור להחזיק את הקוביות, לא במקומו. הקוביות במצב מצוין.
חשבתי לשדרג למפרק שיהודה צרף והתייעצתי עם מומחים:
1. מטרת הפעמון לאפשר תנועה של המוט כאשר המרחק בין בשלדה למרכב משתנה, האם חיבור מפרק במקום פעמון לא מקבע את מוט?
2. האם יש מוצר אפטר מרקט לפעמון?
3. במרכז המוט יש מהלך האמור לקרוס בזמן תאונה, האם ביטול הפעמון לא גורם לעומס על המהלך במרכז המוט?

אביגדור

udical
22-01-18, 19:15
התקדמתי....
פרקתי את המוט וגיליתי שהקפיץ בצורת ח שאמור להחזיק את הקוביות, לא במקומו. הקוביות במצב מצוין.
חשבתי לשדרג למפרק שיהודה צרף והתייעצתי עם מומחים:
1. מטרת הפעמון לאפשר תנועה של המוט כאשר המרחק בין בשלדה למרכב משתנה, האם חיבור מפרק במקום פעמון לא מקבע את מוט?
2. האם יש מוצר אפטר מרקט לפעמון?
3. במרכז המוט יש מהלך האמור לקרוס בזמן תאונה, האם ביטול הפעמון לא גורם לעומס על המהלך במרכז המוט?

אביגדור

1. אכן מקבע. התנועה על הפעמון נועדה לתת חופש בגלל גמישות השילדה.
2. במקום פעמון, U-Joint
3. נכון. אם תבטל את הפעמון, 2 פיני האוקולון שמקבעים את 2 החלקים הטלסקופים של הקרדן יקרעו (אם הם לא כבר קרועים כי זה מין "פטנט" שכזה) ואז יהיה חופש מרגיז, רק שבמקום בפעמון הוא יהיה במרכז המוט.
ישנם מוטות טלסקופים שיודעים לזוז כל הזמן. borgeson טובים מאוד לנושא.
אם אתה הולך על זה אז אתה צריך:

1 מוט בורגסון, צורה DD משני הצדדים. 1" למעלה ו-3/4 למטה
1 Ujoint בין החלק התחתון של של המוט (קרדן) לתיבת ההגה. בד"כ 3/4-30 שיניים או 13/16-36 שיניים.
1 Ujoint בין החלק העליון של המוט (קרדן) לבין יציאת הבזוקה. בד"כ זה יהיה 1"DD ל-1" עם 48 שיניים, אבל זה תלוי בבזוקה שלך.
אני עשיתי את ההסבה אצלי וזה נהדר.
אם אתה רוצה, צלצל אלי ואשמח לעזור.

מוני אורבך
22-01-18, 20:31
אם אתה רוצה יש לי קיט שיפוץ לפעמון שכולל קפיצים וריבועים חדשים.
אבל לי נראה מהמבנה של כל העסק הזה שחופשים זה רק ענין של זמן.
הפח של הפעמון רק יתרחב יותר או ישחק (וכנראה זה המצב שלך עכשיו)
הפתרון הטוב יותר הוא להחליף לצלב.
פתרון עוד יותר טוב (וממש נוח bolt on) הוא להרכיב מוט משופר עם צלבים.
סביבות ה 700 שח באמזון.

דרור ברלי
22-01-18, 21:03
יישחק מהר?
מדברים כאן על ג'יפ שנוסע אולי פעמיים-שלוש בשנה....

AvigdorAharon
23-01-18, 12:31
כפי שרשמתי, הקוביות שלמות ואין חופש בפעמון,
הסיבה לחופש היא שהקפיץ בצורת ח יצא ממקומו
בשל העלויות, שדרוג המוט יחכה לפעם הבאה,
כרגע אקנה קפיץ חדש וארכיב

מישהו נתקל בשרטוט מפורט כיצד להרכיב את הקפיץ
כדי שלא יפול?

אביגדור

-->