התחברות

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לרכישת רכב שטח ראשון



אלון שבתי
30-05-17, 09:20
שלום חברים
זוג +1 מאזור ירושלים
רכב שני במשפחה
נסיעה עירונית של 5 ק"מ מידי יום לעבודה וטיולים כל סופ"ש.
תקציב של 40k + עוד 20k לשיפורים.
חשוב שהכלי יהיה אמין וחשוב שהכלי יעבור ברוב המכשולים שהוא יפגוש בשטח ויחזור בשלום מכל אתגר .(לכן תקציב שיפורים)
נסועה 10k שנתי
צריכת דלק לא חשובה.


לעניין: חשבתי להתחיל את נהיגת השטח עם כלי בינוני ביכולת ע"מ להציב אתגרי לימוד נהיגת שטח נכונה(לא רוצה רכב סלחן בהתחלה) לאחר 3 שנים להתקדם לרכב שטח קשוח יותר ויקר יותר.;)

חשבתי על גראנד ויטרה קצר
שאלה ראשונה: האם הבחירה בגרנד ויטרה קצר נכונה כרכב ראשון(סכנה בשיפועי צד ?)
שאלה שנייה: האם יש מודל מומלץ (דור 1 -2 -3 ? אני נוטה לכיוון מודל 03-05 שעדיין עם סרן חי מאחור )
שאלה שלישית: האם השיפורים המתוכננים שלי נכונים (מיגון + גלגלי שטח+הגבהה שני אינצ + נעילת דיפרנציל אחורי erb)

מקווה שאני בכיוון אם לא ,נא לגרזן..:(
בתודה מראש , אלון.

איל מ
30-05-17, 10:29
אם אתה רוצה לתקל כל מכשול אתה צריך קצת יותר מויטארה. הקצרה יותר עבירה אבל תהיה קטנה על משפחה עם ציוד.
הייתי מכוון לאחד הsuv מהשנתונים הנל. כשתתבגר, תוכל לשפר ולהעלות את רמת העבירות גם בלי להחליף רכב. ואם צריכת דלק פחות חשובה אז בנזין שיהיו יותר זולים לקניה.
טרופר בנזין יהיה רכב מצוין רק לוודא שמותקן קולר גיר.
עריכה,.יכול להיות שאני מכוון גבוה מדי בשבילך, תנסה להגדיר מה זה "כל מכשול" ואיזה רכבים מטיילים איתך.

השיפורים שרשמת בויטארה אכן יתנו לך רכב עביר מאוד, אבל בשלב מסוים אתה תגדל מעבר אליו.
בנוסף, הם יעלו לך הרבה יותר מ10. רק נעילה של arb תתקרב למחיר הזה.

נדב42
30-05-17, 11:18
אל תזלזלו בויטארה, עליתי איתה את המעלה הנסתר, המדרגה במצלעות, ועוד רבים אחרים ומכובדים.
חשוב רק להבין שזהו רכב עדין, ומי שמתכנן סגנון נהיגה "כסאח", יחסל אותה מהר מאוד. בנהיגה עדינה וזהירה היא תפתיע אותך וגם את הסביבה.

ללא ספק בויטארה/גראנד ויטארה הייתי הולך לכיוון הארוכות - יש בגאז', 5 דלתות, ותוספת המשקל לא משמעותית. ואגב: ויטארה ארוכה היא עדיין יותר קצרה (חיצונית) מפאג'רו קצר ...

גילוי נאות: הויטארה שלי למכירה, אבל אני לא מציע אותה כאן כי פות"ש מכוון לרכב מודרני יותר.

מפורסמת כאן בפורום ה- GV של דיוויד, אשר לדעתי תתאים כמו כפפה, והיא כבר משופרת למשעי, שמורה ומטופלת היטב, נכנסת בקלות בתקציב, הנה כאן: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102040 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/102040)

אלון שבתי
30-05-17, 11:34
1."כל מכשול" - הכוונה שאני רוצה רכב בעל יכולת עבירות לרוב המסלולים בארץ(למעט הקשים ביותר שאינם מתאימים לרמת נהיגה של מתחיל)
לא אטייל בשום פנים ללא מסלול משום חשיבות שמירה על הטבע.
אני לא רוצה להגיע למצב שאני צריך לברור מסלול בגלל מגבלת עבירות של הרכב אלא רוצה לברור מסלול ע"פ מגבלת יכולת הנהיגה שלי.(שבשאיפה תשתפר עם הזמן :))

2.אטייל עם טראנו דיזל 2001.

גיא
30-05-17, 13:07
אז קנה טראנו .. או משהו תואם. ( כל רכבי השטח הגדולים, פג'רו -טרופר וכו' )

Sent from my Pixel using Tapatalk

אלון שבתי
31-05-17, 09:36
טראנו..לא כוס התה שלי...
אנסה למקד : איזה מודל של גרנד ויטרה יתאים ביותר לרכב בסיס לשיפורים ?
שנת יצור ?
קצר או ארוך?
בתודה מראש.

גיא
31-05-17, 09:38
הראשונים היו יותר מותאמים לשטח.
כידוע לי ואני לא המומחה .. גם עם מגוון הכי גדול של שיפורים.
קצר זה .. קצר .. מאד. אין מקום לזבוב.
ארוך זה טוב.

ויש פה אחת משופרת בפראות למכירה אם אתה מעוניין.

לא שלי.

Sent from my Pixel using Tapatalk

erezgur
31-05-17, 09:51
ויש פה אחת משופרת בפראות למכירה אם אתה מעוניין.
Sent from my Pixel using Tapatalk

בהחלט +1

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

נדב42
31-05-17, 10:07
טראנו..לא כוס התה שלי...
אנסה למקד : איזה מודל של גרנד ויטרה יתאים ביותר לרכב בסיס לשיפורים ?
שנת יצור ?
קצר או ארוך?
בתודה מראש.

עניתי כבר קודם... ארוכה בלבד. זה לא כיף "לתפעל" ילד ברכב עם 3 דלתות, ובקצרות אין באמת בגאז'
איזה דגם/שנתון ? לגבי GV, כמה שיותר ישן יותר מתאים לשטח. אם אתה רוצה לבחור איזשהו סף - אז אלו עם הסרן האחורי החי.

צירפתי לך קישור למעלה ל-GV של דייויד. ל- GV הספציפית הזו אתה לא צריך תקציב שיפורים, יש בה כבר ה-כ-ל.

אז איפה העז, אתה בוודאי שואל: העז היא במחיר, והעז תבוא לידי ביטוי רק במכירה, ואסביר:
תמורת סכום כזה לא תמצא שום רכב שייתן לך מצד אחד את הנוחות האלמנטרית של מתלים שפויים, מזגן, הגה כוח - מצד שני רמת עבירות כזו - מצד שלישי אמינות כזו, ומצד רביעי צריכת דלק שפוייה. זה לא אומר שאי אפשר להביא גם SUV אחרים לרמת העבירות הזו, אבל זה יעלה כבר הרבה יותר גם בקנייה וגם לאורך זמן.
הקושי יהיה במכירה: כאשר שווי השיפורים והתוספות הוא כפול או יותר משווי הרכב, קשה לקבל את המחיר הזה במכירה, ולכן תיאלץ לחכות בסבלנות או להתפשר. אגב: לא דיברתי עם דייויד לאחרונה ואני לא יודע עד כמה הוא גמיש במחיר, אבל שווה לבדוק.
לצערי אני מכיר את זה ממקור ראשון: הויטארה שלי שמחיר השוק הרגיל שלה הוא 15K-20K מגיעה עם תוספות שעולות (במחיר חדש) כ- 70K, ואני לא מצליח לקבל עבורה אפילו 30K שזה פחות ממחצית מחיר התוספות והרכב במתנה ...

אז אני לא מציע לך את הויטארה שלי כי היא ישנה יותר ממה שאתה מחפש, אבל ה-GV של דיוויד, עם רשימת התוספות המרשימה, היא מציאה אמיתית. לך, עשה נסיעת מבחן, ואם אתה מתחבר לרכב אז לך עליו :)

tom1105
31-05-17, 11:03
תקנה טרופר \ פראדו ארוך בסביבות שנת 2000 במקום שיפורים תיישר קו ואתה כבר מסוגל לעשות את רוב המסלולים בארץ... תרצה עוד? תשפר...

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

נדב ש.
31-05-17, 11:08
רק לי זועק פה suv בגודל מלא בהיתייחס לנתונים?
למה לקנות ויטרה אם המטרה תהיה להחליף אותה בעוד שנה?
עם כל הכבוד לויטרה לדעתי פותח השירשור ימצא אותה מהר מאוד.
גם בהתייחס לתקציב, הייתי פוזל יותר לכיוון טרופר, פראדו, פג׳רו ארוך, רובם כבר מוגבהים ממוגנים וחלקם גם נעולים בתקציב הזה, 4x4 קשוחים שיעשו כמעט הכל גם בלי השקעה נוספת, כמובן להשאיר תקציב קטן ליישור קו.

עריכה:
עכשיו ראיתי את התגובה של טום, אז אני לא היחיד שחושב כך :-)

Tzvika-Pick
31-05-17, 13:12
השאלה היא איזה פראדו בדיוק אפשר למצוא בתקציב ל 40 אלף שקל...
אם תמצא משהו שלא עבר 10 ידיים וחצי מיליון קילומטרים בתקציב הזה תעדכנו בבקשה גם אותי, אשמח לקנות גם.


טראנו..לא כוס התה שלי...
אנסה למקד : איזה מודל של גרנד ויטרה יתאים ביותר לרכב בסיס לשיפורים ?
שנת יצור ?
קצר או ארוך?
בתודה מראש.
המודלים שאתה מחפש בגרנד ויטארה הם עד 2006, מהצורה הזאת:
https://i.ytimg.com/vi/yzXccavZE9w/hqdefault.jpg

אלו הדגמים שמגיעים עם סרן אחורי חי והם באופן כללי בסיס טוב הרבה יותר לשיפורים. הדגם שהגיע משנת 2006 ובעצם נמכר פחות או יותר ללא שינויים עד 2016 הוא כבר ג'יפון. אמנם ג'יפון קשוח ועם יכולת שטח, אבל כבסיס לשיפורים הוא פחות טוב.
אבל...
למיטב זכרוני אין בארץ ויטארות ארוכות בערך משנת 2003 (בערך) והלאה עד 2008 בערך. ככה שאם אתה מתעקש על הארוך, אתה די מגביל את עצמך בשנתונים. אלא אם אתה הולך על הויטארה הארוכה-ארוכה, מה קוראים אותו XL7, שזה כבר משהו אחר. רכב עם 7 מקומות, מנוע V6, חיה אחרת.

גיא
31-05-17, 13:15
השאלה היא איזה פראדו בדיוק אפשר למצוא בתקציב ל 40 אלף שקל...
אם תמצא משהו שלא עבר 10 ידיים וחצי מיליון קילומטרים בתקציב הזה תעדכנו בבקשה גם אותי, אשמח לקנות גם.


המודלים שאתה מחפש בגרנד ויטארה הם עד 2006, מהצורה הזאת:
https://i.ytimg.com/vi/yzXccavZE9w/hqdefault.jpg

אלו הדגמים שמגיעים עם סרן אחורי חי והם באופן כללי בסיס טוב הרבה יותר לשיפורים. הדגם שהגיע משנת 2006 ובעצם נמכר פחות או יותר ללא שינויים עד 2016 הוא כבר ג'יפון. אמנם ג'יפון קשוח ועם יכולת שטח, אבל כבסיס לשיפורים הוא פחות טוב.
אבל...
למיטב זכרוני אין בארץ ויטארות ארוכות בערך משנת 2003 (בערך) והלאה עד 2008 בערך. ככה שאם אתה מתעקש על הארוך, אתה די מגביל את עצמך בשנתונים. אלא אם אתה הולך על הויטארה הארוכה-ארוכה, מה קוראים אותו XL7, שזה כבר משהו אחר. רכב עם 7 מקומות, מנוע V6, חיה אחרת.
כזה ארוך יש פה בשכונה למכירה אם אתה רוצה. בחיפה.

Sent from my Pixel using Tapatalk

סולי
31-05-17, 14:48
יש פה בלוח מכירה.. אחת ארוכה מנוע 2.0 יפהפיה ומפרט שיפורים מכובד בהחלט...


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אלון שבתי
31-05-17, 15:40
תודה חברים ! עשיתם לי הרבה שכל וסדר.
הלב אומר ויטרה משופרת השכל אומר ג'מוס מגודל (למצוא אחד לא שחוט _ אתגר)
מתחיל בחיפוש .(מכרתי אתמול פרבייט 2014)
אם יש למי מכם אקסמפלר מעניין(בפרטי) אשמח לבדוק.
כמובן אעדכן הקנייה

נדב42
31-05-17, 15:46
עזוב רגע לב או שכל. אתה לא מכיר אף אחד מהרכבים אז תתחיל בנסיעות מבחן, גם באלו וגם באלו ותראה למה אתה מתחבר.
שמעתי גם על טרופר בנזין שמור למכירה אם זה רלוונטי (שתיין רציני)

נדב ש.
31-05-17, 15:47
השאלה היא איזה פראדו בדיוק אפשר למצוא בתקציב ל 40 אלף שקל...
אם תמצא משהו שלא עבר 10 ידיים וחצי מיליון קילומטרים בתקציב הזה תעדכנו בבקשה גם אותי, אשמח לקנות גם.

.

התקציב שלו 40k ועוד 20k לשיפורים, תחבר אותם ותקזז מעט מיזה ליישור קו אתה תימצא גם תימצא אקזמפלר נאה, במיוחד כאלה שלא יושבים על עץ גבוה.

ishc
31-05-17, 17:13
לי הייתה גראנד ויטרה דור ראשון, ארוכה, מנוע 2.0 אוט׳ ועברתי לפני שנתיים לפאג׳רו q 2.8 דיזל אוט, שנת 2000.
אני אתן לך כמה נק׳ להשוואה.
מרווח פנים: חסר כל תחרות לטובת הפאג׳רו, היום עם ילד לי היה צפוף בגראנד ויטרה.
נוחות, איבזור וכו׳: כנ״ל, אין מה להשוות בין הפאג׳רו שהוא רכב מפנק לעומת הויטרה ששוות ערךלכל משפחתומטית משנות התשעים.
ביצועי כביש: הגראנד אמנם הייתה בנזין וקלה יותר אבל לא הרגשתי איזה הבדל מהותי לעומת הפאג׳רו בגדול נסיעת כביש בשניהם היא לא מרגשת בעליל, בשניהם שיוט ב-110 זה סבבה.
צריכת דלק: תנאים דומים, משולב עם נטייה חזקה לעירוני. גראנד 1:7 פאג׳רו 1:6.5.
ביצועי שטח: הגראד שלי הייתה יחסית משופרת, קיט קלמיני+קוני, נעילה אחורית ומיגון מלא.
הפאג׳רו ממוגן, מוגבה 2 אינץ ועם כננת.
הפאג׳רו הוא רכב חוקי לחלוטין, במידה ואין תקלות (טפו טפו) הוא עובד טסט חלק, היום עם תקנות של משרד התחבורה אני לא בטוח ש גראנד הייתה עוברת כזה חלק עם הקיט שהיה מורכב עליה. מעבר לכך, למרות כל השיפורים העבירות של הפאג׳רו טובה יותר, גלגל 31, נעילה אחורית נשלטת נותנים תמורה מצויינת. הגראנד אחרי כל השיפורים עדיין נשארה עם קוטר גלגל קטן שלדעתי משפיע המון.
אמינות: באופן מפתיע העלויות אחזקה כמעט זהות עם יתרון קל לפאג׳רו. הרכב שלי שנקנה יחסית עם היסטוריית טיפולים טובה ולכאורה שמור העביר אותי יישור קו לא זול מצד שני הגראנד הייתה פשוט חוזרת כמעט מכל טיול עם נזק אחר ואני לא עושה מסלולים קשים או נהג פרוע (אבל אוהב לנסוע בשטח יחסית מהר).
לדעתי חפש SUV גדול שמור ומטול ולא תתחרט.
נקודה נוספת למחשבה היא מחיר הקניה. במחיר שקיבלתי על הגראנד קניתי פאג׳רו צעיר בשנתיים ונשארתי עם קצת עודף.

Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
31-05-17, 20:41
הנה זה מתחיל :)


לי הייתה גראנד ויטרה דור ראשון, ארוכה, מנוע 2.0 אוט׳ ועברתי לפני שנתיים לפאג׳רו q 2.8 דיזל אוט, שנת 2000.
אני אתן לך כמה נק׳ להשוואה.
רק בוא נזכיר שמראש לא התחברת ל- GV, בלי קשר לפאג'רו או לכל רכב אחר ...


מרווח פנים: חסר כל תחרות לטובת הפאג׳רו, היום עם ילד לי היה צפוף בגראנד ויטרה.
ללא ספק, אין מה להשוות מרווח פנימי של ג'מוס לזה של ג'יפון.


נוחות, איבזור וכו׳: כנ״ל, אין מה להשוות בין הפאג׳רו שהוא רכב מפנק לעומת הויטרה ששוות ערך לכל משפחתומטית משנות התשעים.
למשל ? נוחות זה הרבה פעמים עניין אישי ולא כל אחד אוהב את תחושת הנהיגה בג'אמוסים - הנה, תראה לאן הגעתי אחרי שניסיתי :)


צריכת דלק: תנאים דומים, משולב עם נטייה חזקה לעירוני. גראנד 1:7 פאג׳רו 1:6.5.
אני מכיר מספרים אחרים בפער גדול משמעותית לטובת הסוזוקי, אבל זה כנראה גם תלוי תנאי נסיעה ומשקל הרגל ...


ביצועי שטח: הגראד שלי הייתה יחסית משופרת, קיט קלמיני+קוני, נעילה אחורית ומיגון מלא.
הפאג׳רו ממוגן, מוגבה 2 אינץ ועם כננת.
הפאג׳רו הוא רכב חוקי לחלוטין, במידה ואין תקלות (טפו טפו) הוא עובד טסט חלק, היום עם תקנות של משרד התחבורה אני לא בטוח ש גראנד הייתה עוברת כזה חלק עם הקיט שהיה מורכב עליה. מעבר לכך, למרות כל השיפורים העבירות של הפאג׳רו טובה יותר, גלגל 31, נעילה אחורית נשלטת נותנים תמורה מצויינת. הגראנד אחרי כל השיפורים עדיין נשארה עם קוטר גלגל קטן שלדעתי משפיע המון.
כאן אני חולק עליך - במידת הצמיגים על ה- GV המדוברת, עם 2 נעילות נשלטות וקיט קאלמיני, היא תשאיר אותך מאחור בזכות מהלך מתלים ומשקל עדיפים ונעילה כפולה נשלטת. המקום שבו עשוי לגבור היתרון של גודל הגלגלים אל מול יתרונות ה-GV הם במדרגות גבוהות במיוחד, אבל בשביל זה קונים גראנד מסוג אחר, לא פאג'רו :)

מצד שני, וזה עשוי להיות שיקול משמעותי: אם אתה דבק באדיקות במה שחוקי, אז עם פאג'רו אפשר להגיע רחוק יותר.
רק נזכור שגם הגבהה של 2" צריכה אישור פרטני כדי שתהייה חוקית ...


אמינות: באופן מפתיע העלויות אחזקה כמעט זהות עם יתרון קל לפאג׳רו. הרכב שלי שנקנה יחסית עם היסטוריית טיפולים טובה ולכאורה שמור העביר אותי יישור קו לא זול מצד שני הגראנד הייתה פשוט חוזרת כמעט מכל טיול עם נזק אחר ואני לא עושה מסלולים קשים או נהג פרוע (אבל אוהב לנסוע בשטח יחסית מהר).
אכן מפתיע. בד"כ הסוזוקים (מהדור הזה לפחות) זולים משמעותית משאר מלוכסני העיניים. רוצה לפרט קצת יותר ?



לדעתי חפש SUV גדול שמור ומטול ולא תתחרט.
כן. חפש, סע בכמה סוגים, ותראה למה אתה מתחבר. אבל תזהר, אצלי זה נגמר במקום אחר לגמרי :)
רק לא ברור לי מה הוא אמור לעשות עם המטול :)


נקודה נוספת למחשבה היא מחיר הקניה. במחיר שקיבלתי על הגראנד קניתי פאג׳רו צעיר בשנתיים ונשארתי עם קצת עודף.

זה דווקא מעודד, כי זה אומר שבסוף אפשר לקבל את מחיר התוספות (מותאם כמובן) גם במכירה.

ishc
31-05-17, 20:57
הנה זה מתחיל :)


רק בוא נזכיר שמראש לא התחברת ל- GV, בלי קשר לפאג'רו או לכל רכב אחר ...


גם הפאג׳רו זו לא פסגת שאיפותי אבל לפחות כפשרה הוא עושה את העבודה



ללא ספק, אין מה להשוות מרווח פנימי של ג'מוס לזה של ג'יפון.

[emoji106]



למשל ? נוחות זה הרבה פעמים עניין אישי ולא כל אחד אוהב את תחושת הנהיגה בג'אמוסים - הנה, תראה לאן הגעתי אחרי שניסיתי :)


לא התכוונתי לתחושת נהיגה, התכוונתי טו להכנס לאוטו ולנסוע עכשיו 200 קמ בכביש הביתה. בפאגרו זה עובר יותר בקלות.



אני מכיר מספרים אחרים בפער גדול משמעותית לטובת הסוזוקי, אבל זה כנראה גם תלוי תנאי נסיעה ומשקל הרגל ...


סיפורים ומעשיות, גראנד ויטרה זה רכב זללן, עם רגל קלה על הגז בבין עירוני הוא היה מגרד את ה-1:9. אז מה, גם הפאג׳רו בסיטואציה הזו מוציא 1:8. אני מדגיש שוב, המדד שלי הוא משולב עם נטיה חזקה לעירוני.




כאן אני חולק עליך - במידת הצמיגים על ה- GV המדוברת, עם 2 נעילות נשלטות וקיט קאלמיני, היא תשאיר אותך מאחור בזכות מהלך מתלים ומשקל עדיפים ונעילה כפולה נשלטת. המקום שבו עשוי לגבור היתרון של גודל הגלגלים אל מול יתרונות ה-GV הם במדרגות גבוהות במיוחד, אבל בשביל זה
קונים גראנד מסוג אחר, לא פאג'רו :)


שים לפאג׳רו נעילה קדמית וקיט יחסי העברה כמו ברכב המדובר והוא יאכיל אותו אבק אבל עזוב זה נושא אחר לויכוח.





מצד שני, וזה עשוי להיות שיקול משמעותי: אם אתה דבק באדיקות במה שחוקי, אז עם פאג'רו אפשר להגיע רחוק יותר.
רק נזכור שגם הגבהה של 2" צריכה אישור פרטני כדי שתהייה חוקית ...


הגבהה 2 אינץ סטנדרטית זה משהו בר אישור. אני מעדיף היום שהרכב שלי יהיה חוקי לחלוטין וזו גם אחת הזיבות שהגראנד הוחלפה.




אכן מפתיע. בד"כ הסוזוקים (מהדור הזה לפחות) זולים משמעותית משאר מלוכסני העיניים. רוצה לפרט קצת יותר ?


כן...
דיפ׳ קדמי פריך
מערכת שילוב דיפ׳ עדינה ומסובכת
מסרק הגה עדין
מוטות הגה עדינים
פרונט מחורבן באופן כללי (אבל זה תקף גם לפאג׳רו וכל IFS לטעמי)
בגדול, גראנד מעולם לא השקתה ביטחון שנחזור איתה הביתה מהטיול והיא טופלה בצורה הכי טובה שיכולתי.




זה דווקא מעודד, כי זה אומר שבסוף אפשר לקבל את מחיר התוספות (מותאם כמובן) גם במכירה.

קח בחשבון שלקח לי כמעט שנה להיפטר מהנבלה



Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
31-05-17, 21:15
יש כנראה כמה דברים שלא נסכים עליהם, ולא מתכוון לפתוח כאן התנצחות, רק להוסיף התייחסויות ספציפיות:


דיפ׳ קדמי פריך
מערכת שילוב דיפ׳ עדינה ומסובכת

זו נקודת תורפה ידועה, אבל לא רלוונטית ל- GV האמורה, שם יש סרן קדמי מברזל של קאלמיני, ואם אני זוכר נכון אז גם יש שם 2 ציריות קדמיות זהות וקלות להחלפה ...



קח בחשבון שלקח לי כמעט שנה להיפטר מהנבלה

נבלות יש מכל היצרנים, אולי נפלת לא טוב. לא בטוח שנכון להכליל את זה.

motorica.net
01-06-17, 21:28
הי נדב, תודה על ההמלצה על הרכב הפרטי שלי, היום הוא נמכר ואני בטוח שהקונה יהנה ממנו מאד.

דעתי האישית על גרנד ויטרה לאחר כמעט 7 שנות בעלות.

זה רכב עם פוטנציאל שיפורים מכובד. רצפת הרכב מסודרת יפה אין איזורים בולטים ופגיעים, בטח עם מיגון.
בסיס גלגלים מושלם, לא קצר מידי ולא ארוך מידי. בול. הגלגלים ממש בקצוות הרכב , זויות גישה ונטישה פנטסטיות.
סרן אחורי פצצה ! 4 מוטות רדיוס ומוט פנהרד , בדיוק כמו משפחת הלנדקרוזרים/פרדו.

לגבי טענות על פריכות כזאת או אחרת בסרן הקידמי . אמרתי את זה עשרות פעמים. קייס ברזל לסרן והסאגה נגמרת, (הקייס והקורונה זהים לאחורי בג'ימיני)
מי שרוצה עוד יותר חזק (כמוני) שיעבור לנעילת ARB. אני בכל אופן לא שמעתי על בעיה למישהו מתישהו אחרי מעבר לסרן ברזל.
7 שנים ו 60K ק"מ עם אמינות מופתית. הרכב הכי אמין שהיה לי בלי קשר להיותו ג'יפ.

החיסרון היחידי שלו וזה לא מתאים לכל אחד הוא שנדרשת השקעה מאסיבית למדי בבניה כדי להביא אותו ליכולת הזאת.
לגבי פאג'רו. אין רכב שטח שיצא לי להכיר שכלל שילדת סולם וסרן חי מאחור כזה מאכזב כמו הפאג'רו.
איך הצליחו לייצר רכב בתצורה כזאת כמעט בלי מהלכי מתלה, זאת תעלומה. לא מעט התהפכו בקלות מפחידה בדיוק בגלל זה.

מה שה GV עושה עם 29" (לא המידה המקורית) פאג'רו יכול לחלום לעשות עם "31.
ואני מדבר על GV נעולה כפול, עם יחסי העברה 4.24 בטרנספר, סרן ברזל, קיט קלמיני וכו'

אם כבר הרגישות היחידה שיש בפרונט ב GV הם הציריות (והיא לא חריגה ביחס לכל IFS) בעיקר כשהם לא מקוריות או אחרי שיפוץ. וגם לזה יש פיתרון.
אחלה רכב, הייתי שמח למנוע חזק יותר בכביש , יש גירסת V6 2.5 שלצערי לא הובאה לארץ.

דיויד.

הכוכב הכחול
01-06-17, 22:23
מה שה GV עושה עם 29" (לא המידה המקורית) פאג'רו יכול לחלום לעשות עם "31.
ואני מדבר על GV נעולה כפול, עם יחסי העברה 4.24 בטרנספר, סרן ברזל, קיט קלמיני וכו'
דיויד.

תפוזים לתפוזים..
פאג'רו נעול כפול + יחסי העברה + מידה אחת יותר גדולה. אותו הנהג בשניהם.
עדיין הGV יהיה יותר עביר בשטח?

motorica.net
01-06-17, 22:30
יש לפאג'רו בעיה אחת מאד רצינית והיא מהלכי המתלה שלו, למעשה אין לו.
זה לא משהו שצמיג גדול יותר יפתור., לא יודע אם לפג'רו יש יחסי העברה בטרנספר ביחס כזה ובעלות כזאת כמו שיש ל GV.
כנ"ל זוויות גישה ונטישה , לגרנד יש יתרון משמעותי. צמיגים גדולים יותר אפשר להתקין גם ב GV כמעט 31 , המידה המטרית 245.75.16

אבל זאת לא הנקודה שלשמה התערבתי בשירשור הזה, היה לי חשוב להביע דעה אמיתית מנסיוני האישי.
מישהו מתישהו יחשוב על GV ויעבור על השירשור הזה ויקרא את דעתו של ISHC ויקבל לטעמי תמונה לא נכונה על ה GV.

אלון שבתי
01-06-17, 23:30
מלומדיי,
אתמול רצתי למודעות לחפש פאגרו Q היום פתאום ה G.V נוצץ זהב ...הצלחתם לבלבל אותי (וודאי מחוסר ידע מעמיק ובורות מודה -במידות מטריות ? ויחסי טראנספר ? )
תהיו פשוטים ותשתדלו לצייר את העולם דרך המיקרוסקופ שלנו (המתחילים)ולא טלסקופ האבל שלכם...

למשל פאגרו רכב שטח טוב מוגבל באפשרויות שיפור מתאים לשטחים מישוריים ומהירים ולשטח טכני בינוני פלוס בעל שוק מצויין או G.V רכב שטח בינוני אך עם תוספות ושיפורים יתקל כמעט כל מכשול אבל קחו בחשבון השקעה כספית רבה וקושי במכירה.

ככה בפשטות.
סליחה .

גיא
02-06-17, 03:00
היית מת שזה היה כל כך פשוט .. הא ? :)

צר לי ידידי .. זה לא עובד ככה.
אתה פשוט צריך ללכת לעשות סיבוב על כולם ולהרגיש מה עושה לך נעים בישבן.

כי תכל'ס .. בטיול .. כולם יתנו לך כמעט אותו דבר. בטח ובטח בתור מתחיל. ברכב הבא כבר תדע לבד מה בדיוק מתאים לך ....
כרגע .. כל רכב שימליצו לך עליו .. יהיה מתאים לממליץ.



Sent from my Pixel using Tapatalk

tom1105
02-06-17, 08:48
מלומדיי,
אתמול רצתי למודעות לחפש פאגרו Q היום פתאום ה G.V נוצץ זהב ...הצלחתם לבלבל אותי (וודאי מחוסר ידע מעמיק ובורות מודה -במידות מטריות ? ויחסי טראנספר ? )
תהיו פשוטים ותשתדלו לצייר את העולם דרך המיקרוסקופ שלנו (המתחילים)ולא טלסקופ האבל שלכם...

למשל פאגרו רכב שטח טוב מוגבל באפשרויות שיפור מתאים לשטחים מישוריים ומהירים ולשטח טכני בינוני פלוס בעל שוק מצויין או G.V רכב שטח בינוני אך עם תוספות ושיפורים יתקל כמעט כל מכשול אבל קחו בחשבון השקעה כספית רבה וקושי במכירה.

ככה בפשטות.
סליחה .
תבדוק לאיזה כלי התחת שלך מתחבר... תבדוק עם החברים שלך באיזה כלים הם נוהגים ואיזה מסלולים הם עושים (כנראה שאתה תצטרף אליהם ואתה לא רוצה להיות החוליה העדינה...)
אחרי שתאכל מספיק חרא בלבדוק יהיה לך פרמטרים להשוואה לפני שאתה רוכש בהמון כסף מפלצת מוצצת כלשהי

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

raanan
02-06-17, 11:26
אורח לרגע לויכוח שכנראה לא יסתיים עד שכול רכבי השטח יהיו דאסטר או פורסטר ....

דעותיי (אם זה מעניין מישהו) אפשר לקרוא כאן :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/79961-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%94-%D7%A2%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%99%D7% AA-%28%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%91%D7%A7%D7%98%D7%A2-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9%29-%D7%A7%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%90%D7%95-%D7%A7%D7%99%D7%98-2-%D7%91%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%A0%D7%99-5-%D7%93%D7%9C%D7%AA%D7%95%D7%AA?p=539806&viewfull=1#post539806

הערות לשרשור הנוכחי,
ההשוואה הכי נכונה זה רכב סטוק מול רכב סטוק.
או רכב סטוק עם תקציב מינמלי לשיפורים.
מעבר לזה זה כבר השוואה לא על אותו ציר ...

אכן לפאג'רו מהלך מתלים זעום. אבל,
הרכב הוכיח את עצמו באין סוף מסלולים ואם התהפך רכב אחד או שניים זה באשמת הנהג ולא "הכביש" ....
אגב, יש גם תמונות של לנדקרוזרים הפוכים וטרופרים ובעצם כול רכב שטח.

לפותח השרשור,
מכיוון שאופציית רכישת ה GV המצויין של דיוויד נסגרה, כנראה שתחזור לנקודת ההתחלה במציאת "גמוס" (ההגדרה של נדב).
תצטרך לעבור על שירשורים רבים מהעבר ובהם ויכוחים והדינות מי הכי טוב ....
רק הבעיה שככול שחולפות השנים אתה צריך גם להתאמץ ולמצוא את האחד שנשמר עבורך ....
זה כבר לא פשוט ודורש המון סבלנות וגם עזרה מחברים שמבינים.

לו הייתי במקומך הייתי מתאמץ למצוא :
א. טויוטה פראדו (עדיפות לשנתונים 2001-2003 )
ב. טרופר בנזין (עדיפות לשנתונים 2000-2004 )
ג. פאג'רו Q
ד. טרופר דיזל (עדיפות עד לשנת 1998 אבל זה רק ידני)
ה. ניסאן טראנו (מנוע 3000 )
ו. רקסטון

נ.ב - צ'ירוקי או הגראנד צ'ירוקי יכול להיות בתחילת הרשימה (לאדוקים) או בתחתית הרשימה למי
שלא מתחבר לצורה או לשילדה האחודה למרות יתרון הסרן "חי" מקדימה.

נדב,
הטרופר בנזין כבר לא רלוונטי ממזמן (נמכר מהר מאד) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/103688-%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95-%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%91%D7%A0%D7%96%D7%99%D7%9F-3-5-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-7-%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-1999-%D7%99%D7%93-2-240K%D7%A7-%D7%9E-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%95%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%93%D7%A8%D7% 92

דיוויד,
ברכותי על המכירה למרות שאני לא מקנא בך עכשיו על החיפוש של המחליף ל GV .
אלא אם כן הכיוון רנגלר רוביקון ....

שבת שלום
רענן

Shai R
03-06-17, 08:25
תשקול ג'ימיני .רכב אמין מאוד. בתקציב שציינת תוכל להרשות לעצמך שנתון סביר.עלויות נמוכות בהשוואה לשאר המפלצות עם יכולות שטח טובות+
מינימום הימור ואחלה כניסה לעולם השטח.



Sent from my ASUS_Z00AD using Tapatalk

נדב42
03-06-17, 13:01
לפות"ש כבר יש ילד, ג'ימני זה 3 דלתות, פחות כיף ...

Sent from my HTC One using Tapatalk

asafk
03-06-17, 21:56
עבירות סבירה, 5 דלתות, פוטנציאל שיפורים, צריכת דלק לא חשובה..
תומר בדיוק העלה היום תיעוד של הג׳יפ ליברטי שלו.
נראה לי כיוון די מתאים מה עוד שבניגוד לרכבי הפנאי שטח היפניים - בתקציב הזה אפשר למצוא ליברטי סביר מבחינת שנתון יד וקילומטרז.

אסף.

אלון שבתי
04-06-17, 19:42
תודה לכולכם עד כה .
לאור החלטה לא להיכנס לשטח כמתחיל עם רכב קשוח אלא עם רכב בינוני שיאפשר לי להכיר במגבלות ולשפר נהיגה לפני .
ולאור הרצון לקנות רכב עם קמ סביר שאינו שחוט.
ולאור הרצון לרכב שאפשר לשפרו.
הגיעו 3 כלים לקו הגמר שלי
1.צירוקי xj/kj עם עדיפות קלה לליברטי
2.G.V ארוכה ישנה.
3.רקסטון

מובן הגבהה מיגון צמיגים...
פתוח להצעות

- - - Updated - - -

וכן אני מעדיף כלים בתולים וכן אני מבין את המשמעות (הכלכלית ..) אבל לפעמים הדרך חשובה יותר מהמטרה.

tom1105
04-06-17, 20:06
אם אלו הבחירות שלך כנראה שלא הסברנו את עצמנו...
1, שמת 2 אינדיאנים מדורות שונים עם יכולות שונות , xj - ספרטני , קשוח עד שנת 01 מחירו נמדד בזהב
Kj- ג'יפ מפנק שבשביל לרדת מהמדרכה תצטרך להשקיע כמה שקלים טובים
שני האינדיאנים ידרשו ליטופים ופסיכיאטר צמוד ושניהם אוהבים שלבעלים יש גריז על הידיים
2. Gv , הסבירו , כתבו
3. רכב עם מוניטין לא בשמיים , לא מכיר אותו לעומק...
בכל מקרה ציינת 4 רכבים שפחות או יותר מכסים את כל הספקטרום של רכבי השטח...
נראה לי שבמקום להתפקס על רכב אתה רק מתפזר יותר

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

אלון שבתי
04-06-17, 20:13
מבין .
אבל אלו הכלות שהתחברתי אליהם.
ככה ביבש , נראה על רטוב ברגע שהישבן ירגיש אותם (כפי שהומלץ)..
אבל אף אחד מהם ( למעט xj ..)אינו קשוח באמת .

נדב42
04-06-17, 20:48
איך הגענו מ-"רכב שטח ראשון" ל- XJ ...

ואגב, ה- XJ לא כזה קשוח. יש לו מנוע טוב, מתלים ומכלולי הנעה שאפשר לשפר כמעט עד אינסוף, אבל עדיין זה רכב ללא שלדה נפרדת וחסונה וצריך להכיר ולהבין גם את המגבלות שלו. ושלא יתפרש לרגע אחד שאני לא מאושר עד הגג עם ה- XJ :)
אתה מוזמן לסיבוב היכרות/התמכרות אם אתה ממש רוצה, אבל זה לא נראה לי הרכב הנכון להתחיל איתו בשטח.

את הרקסטון אני לא מכיר בכלל וגם לא את הליברטי. יש מאחורי (ואולי גם לפני ? ) שנים רבות על ויטארות ישנות, אבותיהן הישירים של ה- GV הראשונות, ובין הפיינליסטים שלך זה הכיוון שאני ממליץ.

ושוב, כמו תקליט שבור, תתחיל כבר לשפשף את התחת על מושבי הנהג השונים ותבין כבר בעצמך ...

tom1105
04-06-17, 21:51
תראה , אני חולה על האינדיאני שלי...
אני אתן לך עצה אחת לגבי אינדיאנים ... אם בכל זאת אתה הולך לכיוון , תכניס לך כמה אלפי שקלים בסעיף "כלי עבודה".
אם אתה מחפש שקט תעשייתי, זה לא הרכב בשבילך...

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

polar bear
05-06-17, 11:01
ההחלטה היא אישית, לכן אתה מבולבל. כי כל אחד כותב לך פה מנקודת מבטו. ומנקודת המבט הצרה של רכב שטח. בעוד אתה מחפש רכב שיהיה הפריווט של הבית { כך הבנתי מההגדרות שלך }.

אני לא חושב שרכב קטן מימדים יכול לתפקד כרכב הבית + שטח במשפחה עם ילדים . אתה רוצה רכב שתוכל להכניס בו דברים בלי לשחק טטריס כל פעם שאתה מעמיס ציוד.

לדעתי אתה צריך רכב בגודל סביר - קרי - ההגדרה היפנית ל SUV . הרשימה של רענן מצוינת. כמעט לא משנה מה תקנה, אתה תמצה אותו אחרי זמן כי היכולות והדרישות שלך ישתפרו וישתנו, ופתאום תראה איזה משהו בטיול ותידלק עליו...

נמרוד
06-06-17, 09:20
מבין .
אבל אלו הכלות שהתחברתי אליהם.
ככה ביבש , נראה על רטוב ברגע שהישבן ירגיש אותם (כפי שהומלץ)..
אבל אף אחד מהם ( למעט xj ..)אינו קשוח באמת .

אני לא רואה חובה בלהתחיל עם רכב בינוני ולהתקדם. אם התחביב הזה של הג'יפאות באמת מדגדג לך, אז לך על מה שבא לך.

XJ זה Jeep אולי המוצלח בכל הזמנים - החסרון היחיד שלו זה שיש לו גג שאי אפשר לפרק ושמשה קדמית שאי אפשר לקפל. אם אתה מצליח לשים יד על אחד - החוויה מובטחת.

KJ ליברטי הוא צל חיוור של קודמו - אבל אם הוא עושה לך את זה אז הוא מודרני יותר, עדיף על הכביש, ונדיר פחות.

על גראנד ויטארה נאמר מספיק - הסיבה שתמיד ממליצים עליו כאן למתחילים או לגולשים חדשים ולא מוכרים היא שהוא רכב פשרה טוב ואמין יחסית, שהסיכוי ליפול איתו קטן. אם גראנד ויטארה הייתה פוליטיקאי היא הייתה בוז'י הרצוג.

רקסטון - לא נפוץ, לא מבוקש, שריד מן העבר. זול לרכישה זה הדבר היחיד שאפשר להגיד לטובתו.

ishc
06-06-17, 09:49
יש לפאג'רו בעיה אחת מאד רצינית והיא מהלכי המתלה שלו, למעשה אין לו.
זה לא משהו שצמיג גדול יותר יפתור., לא יודע אם לפג'רו יש יחסי העברה בטרנספר ביחס כזה ובעלות כזאת כמו שיש ל GV.
כנ"ל זוויות גישה ונטישה , לגרנד יש יתרון משמעותי. צמיגים גדולים יותר אפשר להתקין גם ב GV כמעט 31 , המידה המטרית 245.75.16

אבל זאת לא הנקודה שלשמה התערבתי בשירשור הזה, היה לי חשוב להביע דעה אמיתית מנסיוני האישי.
מישהו מתישהו יחשוב על GV ויעבור על השירשור הזה ויקרא את דעתו של ISHC ויקבל לטעמי תמונה לא נכונה על ה GV.

כמו בגראנד ויטרה גם פה יש פתרונות וכל מה שצריך זה כיס עם מזומנים.
יש יחסי העברה או אפשר להתקין טרנספר 5 מצבים ממשפחת האינדיאנים. הקיט עולה בערך כמו הקיט שאתה התקנת בגראנד.
בזוית נטישה אתה צודק אבל זה המחיר שמשלמים על רכב גדול יותר.
התקנה של 245.75.16 (שהם 30.5) בגראנד מצריכה הרבה שינויים, אחד מהם הוא גם פינוי מקום בכנפיים. בפאג'רו מוגבהה 2 אינץ יכנסו גם 33.

הנקודה בסוף היא שכדי להביא את הגראנד ליכולת של רוב ה-SUV הגדולים תצטרך להשקיע הרבה כסף ולנהוג ברכב שהחוקיות שלו מוטלת בספק וכל זה עם פחות מרווח פנים ופחות נוחות. אם מצאת אחת משופרת כיאות (כמו שזו שהייתה שלך למשל) תשלם עליה מחיר יחסית יקר באותו כסף יש אופציות שנותנות תמורה טובה יותר.

אלון שבתי
23-06-17, 20:43
מכובדיי,
לאחר נסיעות מבחן הישבן אמר את דברו ושניים הגיעו לקו הגמר האישי שלי⁦;-)⁩
1.גיפ xj
2.פאגרו q (שאגב לא היה ברשימת הפיינלסטים)

הלב אמר xj פשוט התאהבתי בזקן .
הראש אמר פאגרו q נאמר בעדינות אהבה ממבט שני...

מוקדם למוקדם ומאוחר ומאוחר : להלן שיקוליי
1.הכיוון של משרד התחבורה להכביד את העול ונושא ההגבהה הינה הסנונית הראשונה שמבשרת על חורף קשה..רציתי רכב שיראה סטנדרטי ככל שניתן
2.הגבלתי עצמי ליד 3 +250000 קמ
3.רציתי רכב שיצריך רמת נהיגה ולא יהיה סלחן יתר על המידה.
4.רציתי רכב ארוך ככל שניתן ..על כל המשמעויות...

נרכש פאגרו q 2.8 שנת 2000

נ.ב יש לי ניסיון אפסי בשטח אך אלו היו שיקוליי.
אעדכן בעוד 3 חודשים רשמים ראשוניים.
תודה לחברים כאן.

נדב42
24-06-17, 00:23
מברוק ותעלה תמונות 😊
טיפ ראשון למתחיל בשטח: אל תצא לבד, אלא חפש להצטרף לג'יפאים מנוסים בהתחלה, ויש כאן הרבה 😊

Sent from my HTC One using Tapatalk

נדב ש.
24-06-17, 01:04
מזל טוב, קנית גמל :-)

אחלה רכב להישתפשף איתו בשטח, ממליץ כמו נדב42 , היצטרף לאנשים מנוסים ולמד מהם, ואולי כדאי גם לקחת קורס לנהיגת שטח.
שים לב שהרכב מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורית, כדאי ללמוד ולהישתמש בה בזהירות.
בהצלחה.

-->