צפייה בגרסה מלאה : פג׳רו BK - תקלה בשילוב.
קיבלתי לכמה ימים פג׳רו BK. בנסיעה בהנעה אחורית הגל בסדר והמורות הירוקות של הגלגלים האחוריים דולקות. העברה ל 4hi פתוח הכל בסדר וארבעת הנורות הירוקות דולקות.
שילוב ל4hi נעול, הנורות הירוקות כבות ומתחילה להבהב בכתום הנורה של הדיפ המרכזי. היא ממשיכה להבהב וההורות הירוקות לא חוזרות להידלק גם כשאני מחזיר את הידית.
זה קורה בעמידה בניוטרל או בהילוך אותו דבר.
מדומם מנוע מחזיר את הידית להנעה אחורית או 4hi פתוח מניע והכל נראה בסדר עד הנסיון הבא לנעול מרכזי.
רעיונות מה לבדוק בקלות בשטח?
אסף.
קונקטורים וחיווט על הטרנספר, צנרת וואקום, חיישני מהירות.
ניסית לנסוע ככה? לפעמים לוקח זמן עד שהעסק משתלב, לדברי חבר עם אחד כזה תנסה לנסוע קצת ולראות עם יש שינוי
כן. ניסיתי. ממשיך להבהב תקלה.
אסף.
- - - Updated - - -
קונקטורים וחיווט על הטרנספר, צנרת וואקום, חיישני מהירות.
יש שם מנגנון ואקום? חשבתי שהכל חשמלי... מאיפה לאיפה הצנרת ואקום ולמה היא משפיעה רק בנעילה?
אסף.
לגבי הוואקום, אני לא בטוח אבל לדעתי לשילוב של הגלגלים הקידמיים.
כשאתה נועל מרכזי הרכב יוצא משילוב או נישאר משולב?
לא בטוח. נדלקת הנורת תקלה אז אין חיווי וקשה לדעת בנסיעה כי שטח חולי..
אסף.
- - - Updated - - -
לגבי הוואקום, אני לא בטוח אבל לדעתי לשילוב של הגלגלים הקידמיים.
כשאתה נועל מרכזי הרכב יוצא משילוב או נישאר משולב?
..אם מדובר על שילוב ההנעה הקדמית אז אין קשר כי היא משתלבת לפני הנעילה המרכזית.
אסף.
להבדיל, בטרייטון עם תקלה דומה- לפעמים זו רק הנורה ובפועל השילוב מתבצע. ניסית לבדוק אם הדיפ' ננעל בפועל?
נסה לנעול מרכזי, לסגור ולפתוח את הסוויץ' (אפשר גם מהר, לפני שהאוטו מספיק להיכבות). באוטו ההוא זה עבד..
גם להבדיל, בלנדקרוזר 120 (קירגיזי...) עם תקלה דומה, הבעיה התגלתה ביחידת מנוע השילוב של הנעילה המרכזית. מעין קופסא שצמודה לטרנספר.
פתיחת ברגי הפיליפס גילתה שהכל שם חלוד, אבל עדיין הצלחתי לסובב ידנית את הגלג'ש מפלסטיק שדוחף את המוט לנעילה וככה המשכתי בשטח ללא בעיה עם 4*4 אמיתי.
מניח שיש סיכוי שהעסק בפג'רו דומה.
ומצד שני יש את זה... http://4wd.blogeasy.com/article.view.run?articleID=318776
לא התעמקתי.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
לפעמים צריך לאפס אותו ...
לדומם מנוע לחכות דקה ולהניע.
בכל מיקרה הרכב משולב בדרך כלל....למרות ההיבהוב
כן. הבנתי שממילא השילוב הוא מכני והידית מזיזה את המשלב בצורה ישירה. ההבהוב של התקלה מצביע על קונפליקט בין מצב הידית לדיווח מיוניט כלשהו.
או ככה לפחות הצלחתי לפענח את העניין.
אסף.
תהיה ''רגוע'' - אני נתקל בחרא הזה בלי סוף בפאג'רו חדשים. מנפלאות תיבות ההעברה בעלות שילוב חשמלי.
ככה זה כשלוקחים דברים פשוטים שעובדים טוב ומסבכים אותם לצורך הסיבוך - כדי שהרכב יהיה עמוס בהרבה טכנולוגיה מיותרת ובטונות של חיישנים ובקילומטרים של חיווטים וכל זה איפה - בגחון. איפה שהכל חשוף למים וחול ובוץ ורטיבות ולחות. לצורך מה?.... כדי שתתפתח שם קורוזיה ושיהיו הרבה קילקולים. ככה האוטו ייכנס למוסך והיצרן ירוויח ממכירת חלפים לרוב.
אהה. ויש שם גם דריישפטים מפיברגלס... והם נשברים לפעמים ברגע הלא מתאים. סתם ככה. שתדעו.
אחר כך שואלים אותי למה אני מעדיף רכבי שטח ישנים.
לבינתיים הבעיה נפתרה. הבנתי שהבעיה היא בדיווח ולא בשילוב.
והעברתי את הצעצוע הלאה, במקומו זכיתי בג׳יפ אמיתי אבל עם מזגן מקולקל, בחום הזה... לפחות זה נוסע בלי נורות כתומות מהבהבות ובלי חוסר בטחון.
אסף.
"קיבלתי....." אהבתי!
[emoji6]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
"קיבלתי....." אהבתי!
[emoji6]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נו... לא ניכנס לדקויות כי אז נצטרך להעביר את הדיון לפורום רכב צבאי....
בכל מקרה לאחר עוד כמה ימים של נסיעה בג׳יפ אמיתי ליד מאחורי ולפני הפג׳רו המדובר כולל חילוץ שלו משקיעה - הידית משלבת היטב את כל המצבים גם כשהנורה מהבהבת תקלה. השילוב מכני לגמרי והתקלה היא רק בדיווח כזה או אחר. מה שכן, נעילת הדיפ האחורי בגלל שהיא חשמלית לא משתלבת במצב תקלה ואז טוב שיש מי שידחוף את הנבלה השקועה עד הביצים בחול.
אסף.
יש לא מעט אנשים בחול שעקפו את פיקוד הנעילה (בדגמים קודמים יותר) וחיווטו מפסק ישירות לקומפרסור של הנעילה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.