PDA

צפייה בגרסה מלאה : קניית רכב שטח שרכב שלישי בבית



emeiri
13-06-17, 08:46
שלום רב ,
אני כבר המון זמן ( קרוב לשנה ) מתחבט עם נושא קניית רכב שטח.
היה לי בעבר ג'מני שהשאלתי מגיסי לטיולים שנפח את נשמתו אבל לא יכולתי לטייל עם הילדים ( היינו מעבירים ילדים למכוניות של חברים )

כיום החלטתי סופית לקנות רכב שטח אז אלו הקריטריונים שלי:
1. כמה להשקיע - עד איזור 22000 עדיף כולל יישור קו .
2. רכב לטיולים בלבד פעם בשבועיים אני מניח ( יש לנו שני רכבי ליסינג בבית )
3. רק אני אנהג בו
4. בעיקרון אנחנו משפחה של זוג + 3 ילדים. אשתי הצהירה מראש שהיא לא מתלהבהת לצאת לטיולים ככה שאני מניח שרוב הטיולים יהיה בהרכב חסר אבל צריך את האופציה ל5 ( גילאי 3 9 12 )
5. אני מניח אני מניח שאם באמת אעשה טיול פעם בשבועיים הרכב לא יעבור את ה10000 ק"מ בשנה בלחץ ( סביר שפחות )
6. אין תנאי סף ( אפילו אולי עדיף ידני )

בהתחשב בתנאים שלי התבייתתי על 4 רכבים:
טרופר דיזל ארוך סביב שנת 2000 ( בנזין יותר יקר )
מאגנום 4X4 גם סביב שנת 2000 ( האופציה להשתמש ברכב כטנדר פותחת עוד אופציות לטיולים של כמה ימים )
גרנד ויטרה 5 מקומות סביב 2000

אני מודע לזה שהויטרה יהיה מאוד לחוץ ל5 מקומות למרות שרוב הזמן לא נהיה בהרכב מלא , השאלה האם יהיה אפשרי 5 מקומות פעם חודש בויטרה ( גילאים 3 9 12 )
המאגנום גם מלחיץ אותי כי הבנתי שיש לו בעיות התחממות ושהוא מאוד לא נוח במושב האחורי
טרופר נראה לי ענק במידה ואסע בהרכב חסר ואני מודאג גם מעלויות הטיפולים מכיוון שעלויות דגם הבנזין יקרות יותר והוא לא בתקציב שלי והבנתי שהדיזל פחות אמין .

בקיצור , אחרי שטחנתי את המוח אשמח לעצות

תודה רבה

ishc
13-06-17, 09:10
22 זה תקציב קצת לחות לרכב שלא ממשפחת הסוזוקי.
בגדול הייתי מתרחק מדיזלים. רוב ה-SUV משנות התשעים מכילים מנועי טורבו שעברו מאות אלפי קילומטרים, רובם ישנים והוחזקו בידיים האחרונות בקמצנות מה שמשפיע ישירות על האמינות.
הייתי מחפש טרנו בנזין 2.4 סטנדרטי ושמור ככל האפשר, מנוע פשוט ואמין וגיר ידני, 5 מקומות עם תא מטען ראוי יאפשרו לך ולמשפחה לטייל בצורה נורמלית.
כדי לפתוח את האופציות קצת יותר ובכל להעלות איזה דיזל הייתי בודק גאלופר ארוך ידני. גם הוא מרווח מספיק, עם צמיגים בגודל ראוי. אמנם יש לו מנוע טורבו דיזל אבל לפחות זה מנוע פשוט יחסית ולא חסר חלקי חילוף (חולק פלטפורמה עם מאגנום ופאג'רו).
עוד אופציה היא ספורטאז דור ראשון ארוכה (דגם וואגון)

בהצלחה

נמרוד
13-06-17, 15:21
זה תקציב שלכאורה יש בו מבחר גדול של כלים, בניגוד למה שהיה פעם, כל הכלים מסוף שנות ה90', אבל הם ברובם במצב מאד לא טוב.

אם טנדר זה אופציה, אז הטנדרים היפאנים הם יחסית פשוטים, הם ידניים, שזה עדיף חד משמעית בתקציב כזה על פני אוטומט. מגנום הוא אופציה - אבל אך ורק ידני. חפש גם איסוזו איפון, כלי נפוץ ואמין יחסית. יש גם מזדה B2500 וניסאן ווינר, שניהם פחות נפוצים אבל יכנסו בתקציב. לצערך טויוטה היילקס יהיה בלתי אפשרי למצוא בתקציב כזה אלא אם הוא פגר שדורש שיפוץ.

emeiri
13-06-17, 16:50
תודה על התשובות
טראנו או טרופר בנזין אין במחירים כאלה ובטוח לא בשנים כאלה ואני לא רוצה לרדת לכיוון אמצע שנות ה 90.

אם באמת זה רכב שישמש רק לטיולים פעם בשבועיים\שלוש זה כזה נורא אם האוטו יושבת מדי פעם לתיקונים?
אני רק חושש שהעלויות התיקון יהיו גבוהות ולכן אני מתלבט.

לגבי הטנדרים , פזלתי לכיוון מאגנום אבל מאחור הוא נראה מאוד צפוף ואני חושש אם יהיה מקום שם ל3 ילדים.


בויטרה 5 דלתות בכל מקרה אין מקום ל3 ילדים מאחור ?

איל מ
13-06-17, 19:30
קח בחשבון שאתה ממש לא חייב טנדר בשביל טיול של כמה ימים.
אני הייתי הולך דווקא על בנזין. לא יודע למה החלטת שהטיפול בו יקר יותר מדיזל.

emeiri
13-06-17, 20:43
כוונתי הייתה הפוכה.
אני חושש מהתחזוקה של רכב דיזל אבל רכבי הבנזין עולים משמעותית יותר יקר ובשנתונים הללו זה מעבר לתקציב שלי.

ברור שלא חייב טנדר , אבל אני מניח שזה יותר נוח לקחת הרבה ציוד.

nirs
14-06-17, 16:18
אם כרכב שלישי ואתה נהג יחיד, למה לא ללכת על גיפ אמיתי כמו סיקס פתוח?
תוכל לשפץ / לשפר והכל בלי לחץ של לנסוע לעבודה ביום ראשון.
חוויה לך ולילדים.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

amitaikl
14-06-17, 17:31
אני קניתי טרופר בנזין 96 כרכב שלישי לפני חצי שנה.
על פניו - בונבון אמיתי: יד 01, 237000 ק"מ, הבעלים הקודם בחור מבוגר שהחזיק ברכב 11 שנה וטיפל רק בUMI.
בחצי שנה עברתי את מחיר הקניה ביישור קו, הגבהות, מיגונים ובלתמי"ם.
הכלים האלו ישנים. אלטנטור, רדיאטור, חיישנים שנופחים את חיים אחרי 20+ שנה.
הייתרון: רכב שלישי יכול לחכות שבועיים שיגיע חיישן מEBAY ב35 ש"ח במקום לקנות מהיבואן ב700 ש"ח.
הייתרון העוד יותר גדול: הכיף שלי ממנו.

בזמנו בחנתי גם טנדרים. SUV גדול יהיה לך חד-משמעית יותר נוח לנסיעה - גם בכביש וגם בשטח. כיוון שזה רכב שלישי, פשוט שים גגון.
מוזמן לפנות גם בנייד
אמיתי
054-231
שתיים
שבע
שמונה
אחד

emeiri
14-06-17, 21:09
אם כרכב שלישי ואתה נהג יחיד, למה לא ללכת על גיפ אמיתי כמו סיקס פתוח?
תוכל לשפץ / לשפר והכל בלי לחץ של לנסוע לעבודה ביום ראשון.
חוויה לך ולילדים.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
האמת שלא חשבתי על זה האופציה הזו בכלל
הסתכלתי ב yad2 ולא ראיתי את סיקס במחיר שלי וזה שקרוב למחיר במצב לא טוב ( אפילו בלי רשיונות תקינים)
לא שאני מפחד מעבודה אך אני לא מנוסה לי וייקח הרבה זמן וכסף שלא זמין כרגע בשביל להעמיד אותו על הרגליים

- - - Updated - - -


אני קניתי טרופר בנזין 96 כרכב שלישי לפני חצי שנה.
על פניו - בונבון אמיתי: יד 01, 237000 ק"מ, הבעלים הקודם בחור מבוגר שהחזיק ברכב 11 שנה וטיפל רק בUMI.
בחצי שנה עברתי את מחיר הקניה ביישור קו, הגבהות, מיגונים ובלתמי"ם.
הכלים האלו ישנים. אלטנטור, רדיאטור, חיישנים שנופחים את חיים אחרי 20+ שנה.
הייתרון: רכב שלישי יכול לחכות שבועיים שיגיע חיישן מEBAY ב35 ש"ח במקום לקנות מהיבואן ב700 ש"ח.
הייתרון העוד יותר גדול: הכיף שלי ממנו.

בזמנו בחנתי גם טנדרים. SUV גדול יהיה לך חד-משמעית יותר נוח לנסיעה - גם בכביש וגם בשטח. כיוון שזה רכב שלישי, פשוט שים גגון.
מוזמן לפנות גם בנייד
אמיתי
054-231
שתיים
שבע
שמונה
אחד
תודה על התשובה , היא מאוד עזרה
האם יש לך ארוך או קצר?
האם עדיף טרופר שנת 2000 דיזל או טרופר 95 בנזין ?

amitaikl
14-06-17, 21:19
תודה על התשובה , היא מאוד עזרה
האם יש לך ארוך או קצר?
האם עדיף טרופר שנת 2000 דיזל או טרופר 95 בנזין ?

אני עם טרופר ארוך.
מעולם לא היה לי טרופר דיזל, אז לא יודע להשוות.
בקבוצת הווטסאפ של הטרופרים יש דיון שכל פעם מתלהט בנושא "מה עדיף - בנזין או דיזל". דיון מאוד יצרי ובלתי נגמר.
נכון לעכשיו יש מי שעבר מבנזין לדיזל ורק מתגעגע.
מבחינת צריחת דלק - ירדנו בפסח מהגליל לרמון לטיול של 3 ימים. יצא משהו כמו 5.5 לליטר כביש + שטח.

emeiri
14-06-17, 22:08
אני עם טרופר ארוך.
מעולם לא היה לי טרופר דיזל, אז לא יודע להשוות.
בקבוצת הווטסאפ של הטרופרים יש דיון שכל פעם מתלהט בנושא "מה עדיף - בנזין או דיזל". דיון מאוד יצרי ובלתי נגמר.
נכון לעכשיו יש מי שעבר מבנזין לדיזל ורק מתגעגע.
מבחינת צריחת דלק - ירדנו בפסח מהגליל לרמון לטיול של 3 ימים. יצא משהו כמו 5.5 לליטר כביש + שטח.

צריכת הדלק פחות משמעותית מבחינתי מכיוון שזה רכב שלישי
מבחינת אמינות האם עדיף לי שנתון 95 עם יישור קו או 2000 ללא יישור קו

erezgur
14-06-17, 23:37
אין חשובות פשוטות לשאלות הללו.
היי שעדיף רכב משנתוון חדש, במצב מעולה, מעט קמ,, מושקע, מוכן לנסיעה טיפל כהלכה....
כאשר מדובר על רכבים בני 20 שנה, כל מקרה לגופו.

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

15-06-17, 07:08
כול ההצעות שקבלת טובות
אני חושב שאתה חייב לקחת בחשבון הוצאה קבועה
של 1000 עד 2000 ש"ח לחודש
ביטוחים תיקונים בלתי מתוכננים ישורי קו וכ"ד
ואם אתה יכול לספוג את זה רק אז תתקדם
הרכבים האילו דורשים אחזקה קבועה ולא זולה

emeiri
08-08-17, 16:38
שלום שוב,
אחרי חיפושים והתלבטויות ארוכות יש לי שני אפשרויות:

גרנד ויטרה 1998 5 דלתות
פאגרו ספורט 2003

הטרופרים מאוד מפחידים אותי מכיוון שבנזין אים במחירים שפויים ואני מאוד חושש לטרופר שידרוש המון השקעה

רציתי לדעת מה דעתכם על הפאגרו ספורט

אני מציין שוב שמדובר על רכב שלישי בבית לטיולים בלבד

תודה רבה

nirs
08-08-17, 21:44
אני לא מבין למה צריך לקחת suv בינוני כרכב טיולים (=רכב שטח נטו), במקום רכב שטח אמיתי.
לדעתי פיספוס.


Sent from my iPhone using Tapatalk

emeiri
08-08-17, 22:30
אני לא מבין למה צריך לקחת suv בינוני כרכב טיולים (=רכב שטח נטו), במקום רכב שטח אמיתי.
לדעתי פיספוס.


Sent from my iPhone using Tapatalk
כשאתה אומר רכב שטח אמיתי למה אתה מתכוון?

אין לי חשק שהרכב יבקר במוסכים רוב הזמן ולא אוכל להינות ממנו

ishc
08-08-17, 22:55
לא יודע מה רמת הטיולים שאתה מתכנן אבל שני הכלים האלו במצבם המקורי הם בעלי יכולת שטח סבירה מינוס.
הגראנד ויטרה עדינה ופריכה כמו שכבר כתבתי לך ודווקא הפאג׳רו ספורט (בנזין?) הוא רכב בעל פוטנציאל לא רע ויכול לקחת אותך רחוק רק בדרכ הם נסחרים הרבה יותר יקר אז אם מצאת אחד בנזין ב-20 אש״ח הייתי בודק אותו בשבע עיניים.
בכל מקרה מדובר על רכבים ישנים אז קח בחשבון התעסקות מסויימת מבחינת אחזקה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
09-08-17, 21:28
אני לא מבין למה צריך לקחת suv בינוני כרכב טיולים (=רכב שטח נטו), במקום רכב שטח אמיתי.
לדעתי פיספוס.


Sent from my iPhone using Tapatalk

אני אומר מה השיקול שלי בהחזקת suv (דיסקברי בנזין 1) כרכב שלישי רק לטיולים ולא רכב שטח קשוח כמו סיקס/ סופה/ דיפנדר- הגעתי לשלב בחיי הטיולים שלי שגם בטיול וגם בדרך מ... ואל הטיול אני רוצה מידה מסויימת של נוחות ופינוק, מזגן, נוחות נסיעה, מערכת סאונד שניתן לשמוע אותה וכו׳.

asafk
10-08-17, 17:46
דיסקברי כרכב טיולים זה יותר הגיוני. בשטח ה SUV הגדולים עושים את העבודה כמעט כמו רכבי השטח האמיתיים. ויש כאלו שיחשבו דיסקברי באותה קטגוריה עם רכבי השטח האמיתיים בגלל שהוא חולק למעשה את אותו הקונספט והמכלולים עם אחיו הדיפנדר.
זה לא הדין לגראנד ויטרה ולא לפג׳רו ספורט.

אסף.

ishc
10-08-17, 20:29
דיסקו כרכב לטיולים נראית לי כמו אופציה נהדרת אבל אין כזה דבר דיסקו טוב ב-20 אש"ח

נדב ש.
10-08-17, 22:12
לדעתי פותח השרשור לא הבין את הפואנטה פה, להחזיק ברכב לטיולים עולה כסף, התחביב הזה(שלחלק פה הוא "זורם בדם" ולחלק קצת פחות) עולה כסף, והרבה כסף אם הרכב בן 10 או אפילו בן כמה שנים בודדות, בין אם זה בתחזוקה שוטפת או בנזקים מזדמנים כתוצאה מטיול.

עוד לא מצאתי תחביב שלא עולה כסף, אם מישהו ימצא שיודיע.

erezgur
11-08-17, 11:30
נדב,

אני רואה את התוספת בחתימה שלך ... זה נראה לי מתאים לשרשור הזה - קנית עוד טרופר?

נדב ש.
11-08-17, 11:52
נדב,

אני רואה את התוספת בחתימה שלך ... זה נראה לי מתאים לשרשור הזה - קנית עוד טרופר?

חיובי, במקום פרייבט. :-)

emeiri
11-08-17, 16:29
לדעתי פותח השרשור לא הבין את הפואנטה פה, להחזיק ברכב לטיולים עולה כסף, התחביב הזה(שלחלק פה הוא "זורם בדם" ולחלק קצת פחות) עולה כסף, והרבה כסף אם הרכב בן 10 או אפילו בן כמה שנים בודדות, בין אם זה בתחזוקה שוטפת או בנזקים מזדמנים כתוצאה מטיול.

עוד לא מצאתי תחביב שלא עולה כסף, אם מישהו ימצא שיודיע.

ברור לי לגמרי שמדובר באחזקה חודשית של 1000-2000 ( מעבר לביטוחים טסט ודלק כמובן ) למרות שהרכב כמעט ולא ייסע.

הבעיה שלי היא אם האחזקה תהיה 4000-5000 בחודש

erezgur
11-08-17, 16:30
אז ברוך הבא בחזרה לשבט.... יפה מאד

נדב ש.
11-08-17, 18:36
ברור לי לגמרי שמדובר באחזקה חודשית של 1000-2000 ( מעבר לביטוחים טסט ודלק כמובן ) למרות שהרכב כמעט ולא ייסע.

הבעיה שלי היא אם האחזקה תהיה 4000-5000 בחודש

בכל רכב שתיבחר זה יהיה 1000-2000, באף רכב זה לא אמור להיות 4000 או 5000 שח, אבל אתה יודע ש"אמור" זה שם של דג, ונזקים יש לפעמים ולפעמים שוברים או שלברזל נימאס והוא פשוט קורס, גם זה קורה, היתרון ברכבים בני 10 או 15 ויותר זה חלקים זולים או נפוצים(תלוי באיזה רכב מדובר גם) בפירוקיות או אפילו הזמנה מחו"ל, והאוטו יכול לעמוד ולחכות ואין לחץ.
אצלי בדיסקברי ניטחנו סטליטים מחילוץ בגרירה שביצעתי בחורף האחרון לפגר בשטח שלא הניע, 5 קמ גרירה בבוץ, בארץ רצו על דיפ' מפירוק בערך 4500 אלף, במקום זה הבאתי נעילת דיפ' של אשקרופט חדשה בקופסה מאנגליה, סתם לדוגמה.

- - - Updated - - -


אז ברוך הבא בחזרה לשבט.... יפה מאד

תודה ארז...
מרגיש שלא עזבתי בכלל... מקומו של הטרופר שמור אצלי...

-->