התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צריכת דלק גבוה בטרופר דיזל אוטומט ובעיית חשמל



מושיקו ארביב
24-06-17, 19:35
שלום לכולם.
יש לי טרופר דיזל ארוך אוטומט שנת 2003
המנוע עובד עגול ויפה לא מעשן מניע אחרי1-2 שניות של סטרטר
שעון הלחץ שמן מראה תמיד באזור ה 4 כלוחצים על הגז עולה לכיוון ה 6 לא מעבר לזה
הנסיעה משולבת עירנוי ובין עירוני והצריכה עומדת על 5.5-6 קילומטר לליטר הרכב נבדק בטק 2 במוסך אין שום שגיאות בוצעה פעולה כלשהיא שגרמה למנוע להרגיש חזק יותר אך מבדיקה עשיתי עכשיו עדיין עומדת הצריכה על 1 ל 6 מה לדעתכם הבעיה? נראה שבפורומים האוסטרלים הדיבור הוא על חיישן מסילה...

לגבי החשמל כשהרכב מונע בסרק אם אני מדליק איתות המד מתח זז התאם לאיתות כאילו האיתות ממש משפיע על צריכת הזרם ונראה לפעמים בתחילת נסיעה שהמאורר של המזגן מתגבר כלוחצים על הגז ומעלים סלד ואז גם השעון טעינה עולה מעל ה 13 בקיצור הוא כל הזמן משחק סביב ה 12.5 ל 13.5 בדקתי עם רב מודדד את המתח בזמן עבודה על המצבר והוא עומד על 13.5 אבל כשהפעלתי צרכנים כמו מזגן איתות אורות ופנסי ערפל הטעינה ירדה לאיזור 12.5 מה הבעיה לדעתכם?


תודה רבה
מושיקו

נדב ש.
24-06-17, 19:57
לגבי הצריכת דלק זה אכן מתקשר עם חיישן מסילה, מה גם שאתה אומר שהוא מניע מהר מידי, 1-2 שניות סטרטר זה לא טוב, צריך סטרטר של 3 שניות לפעמים יותר, בחורף למשל ההנעה הופכת לארוכה עוד יותר, טרופר דיזל צריך לינוק את השמן מאגן השמן בתחתית המנוע ולהעלות אותו למסילה דרך המשאבה והחיישנים, רק לאחר שיש מספיק שמן במסילה החיישן נותן פקודה לפתוח את המזרקים ולא לפני, אצלך כנראה שיש הנעה מוקדמת מידי וזה מסביר גם את הצריכה, כשאתה עומד ליד הרכב כשהוא מונע יש ריח גזים חריף?

לגבי החשמל-תבדוק את האלטרנטור וכל המינוסים ברכב.

נדב ש.
24-06-17, 20:20
עוד דבר, בטק 2 קשה לזהות לפי ערכים חיישן מסילה תקול אם הוא לא מת לגמרי או מזייף, לכן כדאי לבדוק כשהרכב קר בבוקר, או במצבים אחרים, ולהשוות נתונים.

מושיקו ארביב
24-06-17, 20:26
נדב תודה רבה על התגובה המהירה.
אני הייתי בטוח שלוקח לו יותר מדי זמן להניע....
איך אני באמת יודע שהבעיה היא בחיישן אם במחשב לא רואים שגיאות? פשוט להחליף? זה רכיב די יקר (סביב ה 600 שח באיביי) קצת באסה להחליף ולגלות שזה לא הבעיה. יש איזה דרך לבדוק את החיישן? בפורום האוסטרלי דיברו על איפוס החיישן אתה מכיר את האופציה הזו?


תודה רבה

נדב ש.
25-06-17, 08:34
איפוס בטק 2.

שלחת לי הודעה בפרטי, עניתי לך.

המחיר של החיישן ירד משמעותית, עולה בארץ 850 שח וזה רק מקורי, שים לב גם אם אתה מזמין באי ביי, חיישנים לא מקוריים עושים בעיות.

כמו שציינתי, אפשרי בטק 2 לעקוב אחר הנתונים(רצוי בבוקר כשהרכב קר בזמן התנעה) ולבדוק חריגות מהנורמה.

מושיקו ארביב
25-06-17, 09:27
בהנחה ואני אצליח להשאיל פה מחברי הקבוצה טק 2 מה הפרמטרים שאני צריך לראות ומה סדר הפעולות? מבחינת מנוע כבוי דלוק וכו' ועד כמה זה מורכב להחליף לבד חיישן מסילה לבד? בהנחה ויש לי ידע טכני וכלים?

נדב ש.
25-06-17, 13:00
בטק 2 צריך לדעת להישתמש אחרת הוא לא שווה כלום, אני רוצה להאמין שמי שמחזיק בכזה יודע גם לעבוד איתו.
בערך של חיישן מסילה אתה תראה מה הלחץ הרצוי במערכת (4mpa) ומה הלחץ שהמערכת נימצאת באותו רגע, אם יש שינויים דרסטיים אתה תיראה את זה.

החלפת חיישן לא מסובכת מידי, נימצא מתחת למכסה שסתומים על המסילת שמן, רצוי להשיג ספר מכונאות וכדאי לדעת מה ואיך לפרק, אם זאת פעם ראשונה שלך.

מושיקו ארביב
25-06-17, 15:08
בהנחה והשעון בלוח השעונים לא טועה אז המערכת עובד בלחץ של 4-6 תלוי בלחיצה על הדוושה. אז עדיין לא ברור למה הצריכת דלק גבוהה

נדב ש.
25-06-17, 15:19
בהנחה והשעון בלוח השעונים לא טועה אז המערכת עובד בלחץ של 4-6 תלוי בלחיצה על הדוושה. אז עדיין לא ברור למה הצריכת דלק גבוהה

נראה לי שאתה מתבלבל...

זה לחץ שמן מנוע, זה מעגל אחר וניפרד מהמעגל שמן של הלחץ שמן גבוה של מערכת ההזרקה.

במנוע הנ"ל:
2 מעגלי שמן
2 משאבות שמן

מושיקו ארביב
25-06-17, 23:19
אז אם הבנתי נכון במעגל השימון הרגיל הלחץ הרצוי הוא 4 ואת זה אנחנו רואים בשעון שלוח השעונים. במעגל הלחץ. הגבוה של האינג'קטורים אנחנו גם נראה בטק 2 לחץ של 4? אז איך הוא לחץ גבוה?

נדב ש.
26-06-17, 08:33
שים לב ליחידות המדידה, הם שונות.
מחוון לחץ שמן מנוע מודד על יחידות של kpa.
לחץ שמן מסילה על mpa.

מושיקו ארביב
26-06-17, 09:39
וואו זה פי 1000 אם אני לא טועה? כל כך הרבה לחץ במערכת הזאת? אני מתחיל להעריך את המנוע של בטרופר הרבה יותר.

רק שלא יתפוצץ לי יום אחד...

-->