PDA

צפייה בגרסה מלאה : שוב פעם חימום בדיפנדר, שאלה חשמלית.



gali
10-12-05, 23:35
המפוח חימום אצלי לא עבד מעולם, אז פירקתי אותו סוף סוף.
בגלל שהמפוח התעקש לא לצאת ואני התעקשתי שיצא כבר, אז נראה לי שכדאי לבדוק שם את כל האלמנטים לפני הרכבה בשאיפה כמובן למושלמות.
את המפוח אני כבר אחבר בהקדם למתח ישיר של 12V ונראה איך הוא יגיב.

לשאלות,

1. על בית המפוח ישנו מין אלמנט מרובע שמחובר עם ארבע ניטים לגוף המפוח. פירקתי והוא נראה כמו נגד חשמלי או דיודה.
מה זה באמת? ואיך ניתן לבדוק תקינות עם מולטי-טסטר?
2. סוויץ' ההפעלה (מן מנוף בקבינה) תקוע על מקסימום ולא רוצה לדבר לא למעלה ולא למטה. מישהו פעם פתח ושיקם או שזה אלמנט חד פעמי כמו מתג האורות?
חדש כזה עולה הון והאלטרנטיבה לשיקום עם ספריי שמן וספריי מגעים היא התקנה מרכב אחר.
אני בטוח שלא המציאו את הגלגל בלנדרובר ואלמנט של פטנציומטר אפשר לאלתר מכל רכב יפני או אירופאי אחר, אבל חשוב לי עדיין לשמור על התצורה הבסיסית.

אני יודע, קצת קושיות אבל צריך להתחמם בטיולים.

gali
10-12-05, 23:40
אה שכחתי נקודה קטנה, לאלמנט החשמלי בסעיף (1) מתחברת צמת 3 חוטים.

shachar
11-12-05, 09:15
זה נגד לקביעת מהירות המפוח.

אתה יכול לבדוק התנגדות שלו- וכאשר תחבר ישיר ל 12V תוכל למתג דרך הנגד ולראות שהוא אכן משפיע.

פוטנציומטר צריך להיות בהפספק גבוה כדי לבצע את שינוי המהירות. נראה לי שהתכוונת בורר של מספר מצבים.

האמת שגם אני חשבתי על זה מכיוון שידית ההפעלה אינה נוחה כלל.
אבל יש לידית עוד תפקיד והיא מפעילה גם כבל שמנותב ליחידה של המפוח/רדיאטור.

אם תעלה תמונות תוך כדי פירוק זה יהיה מעניין

asafk
12-12-05, 01:00
את הידית כולה אפשר להחליף במתג 4 מצבים (ולהשאיר את הידית בשביל הלוק הקלאסי של לנדרובר).

אסף.

shachar
12-12-05, 08:36
אסף
אין כבל מיכני שמחובר אליה ?

gali
12-12-05, 20:53
הי שחר,

פרקתי את המפוח ללא פירוק כל קופסת החימום עם מטריצת החימום.
פירוק מיכל העיבוי מהתמכים והזזתו המידה, אותו כנ"ל למיכל המגבים, פירוק רשת יניקת האוויר מהכנף, עוד 2 ברגים ופירוק קופסת האוויר המחברת למפוח, פירוק בורג עם קליפס של צמת החשמל משחרר גם את אחורי הכנף השמאלית, קיצוץ ארבעת הניטים של חיבור המפוח לקופסת המטריצה (הייתי חייב גם לקצוץ את ארבעת הניטים של הנגד), קצת תנועות גמישות והרבה סבלנות והמפוח בחוץ.
אה שכחתי, שחרור 2 ברגי קופסת המטריצה העליונים (מפתח 13 פתוח) עוזרים להוציא את המפוח.

אז ככה, המפוח היה מלא בוץ כיוון שהניקוז בקופסת היניקה היה סתום (שארית הגומי הלכה לפח ונשאר רק החור).
ניקיתי עם פז-ממס ולחץ אוויר את מנוע המפוח והאימפלר עצמו, חיבור ישיר ל- 12V והמפוח בועט כמו חדש.
המפוח נוקה ונצבע בשחור, חתיכת הספוג שאמורה לאטום בין המפוח לקופסת היניקה נזרקה לטובת סיליקון במעמד ההתקנה (מתישהוא השבוע).

נשאר לבדוק את הנגד ולהחליט בכלל האם יש צורך בו ולהרכיב.

תמונות? אין בעיה לצלם אבל אין לי שרת להעלות אותם.
משהו מתנדב? אני יכול לשלוח לו במייל.

שאלות והארות תתקבלנה בברכה (במיוחד בקשר למנוף).

שחף110
12-12-05, 21:50
יש כבל אכן שסוגר את תריס כניסת האוויר למפוח ולמערכת האוורור.

-->