PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר - רגשי וואקום



zivo
28-06-17, 20:52
התחילה לי "נזילת" ואקום (אפשר היה לשמוע את הפסססססס).
מסתבר שהצינורת התייבשו, ולא פחות חמור נדבקו.
תוך כדי ניסיון להוריד את הצינור, שברתי את היציאה של הרגש הזה -

115604

לפי הספר רכב והציור הזה -
115605

הגשש הזה נקרא - EGR Pressure Sensor.
הלכתי היום ל UMI לברר כמה עולה חדש, ולפי המק"ט הם תעקשו שזה MAP Sensor.
שני הרגשים יושבים קרוב, עושים עבודה דומה (בדיקה של לחץ אוויר), ונראים דומה.
לא הורדתי את ה MAP שלי אז אין לי את המס' הסידורי.
בקיצור -
האם יש מצב שזה אותו מק"ט?
באיביי יש גששים חדשים כאלו בפחות מ 100ש"ח, UMI רוצים 499 + מעמ על תחליפי ו 1600+ מעמ !!!
יש גם מפרוק.

מי יכול להאיר את הנושא?

amitaikl
28-06-17, 21:12
לפי המספר הסריאלי של החיישן בתמונה שהעלית - 12569240 זה אכן חיישן MAP
קצת פחות מ30 ש"ח וזה אצלך: https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H0. Xbravecto.TRS0&_nkw=12569240&_sacat=0

נדב ש.
28-06-17, 21:32
לפי התמונה של החיישן זה אכן ה map, נימצא על מנוע יורו2, ביורו 3 הוא שונה ונימצא ממש בתוך הסעפת במיקום אחר.

החיישן שהעלת מתחבר בצינורית של 10 ס"מ בערך מתחת ל egr, יש לו כניסה לסעפת, החריר הזה שם נוטה להיסתם מפיח ומשפיע על הסחיבה גם, כדאי לנקות.
תמצא מפירוק בערך 100 שח, הם לא מתקלקלים מהר כמו החיישן שנימצא ביורו3.

zivo
28-06-17, 23:08
נדב, לא בטוח שאני מבין.
1- המנוע שלי הוחלף כולו ע"י UMI והוא מה שאנחנו קוראים יורו (אני מניח 3 , כי מנוע חדש יחסית).
2- הרגש הזה אכן יושב מתחת EGR ומחובר עם צינור קצר (לT ) לקו וואקום שמגיע ממשאבת הוואקום וממשיך ל EGR עצמו.
לא מצאתי שום איזכור, לא בזמן הפירוק ולא בספרות, לחור שאתה מדבר עליו (בין החישן לסעפת).
ה MAP יושב יותר קדימה, בגובה של ה EGR, ומחובר לסעפת אוויר בין הפילטר לטורבו.
3- המחסנאי ב UMI בכלל לא הכיר שת השם EGR Pressure sensor, ושהראתי לו את התמונה (עם המס'), הוא ישר אמר לי שהטעתי אותו וזה MAP.
4- מאחר ואין ספק מאיפה הורדתי אותו, ואין ספק לגבי העובדה שהמס' הסידורי הוא של MAP, חשבתי שאולי מדובר באותו מקט לשני החישנים (או שלחלופין מישהו, בעברו של הרכב, הרכיב חישן לא לא מתאים).

wonderd
29-06-17, 00:12
נדב, לא בטוח שאני מבין.
1- המנוע שלי הוחלף כולו ע"י UMI והוא מה שאנחנו קוראים יורו (אני מניח 3 , כי מנוע חדש יחסית).
2- הרגש הזה אכן יושב מתחת EGR ומחובר עם צינור קצר (לT ) לקו וואקום שמגיע ממשאבת הוואקום וממשיך ל EGR עצמו.
לא מצאתי שום איזכור, לא בזמן הפירוק ולא בספרות, לחור שאתה מדבר עליו (בין החישן לסעפת).
ה MAP יושב יותר קדימה, בגובה של ה EGR, ומחובר לסעפת אוויר בין הפילטר לטורבו.
3- המחסנאי ב UMI בכלל לא הכיר שת השם EGR Pressure sensor, ושהראתי לו את התמונה (עם המס'), הוא ישר אמר לי שהטעתי אותו וזה MAP.
4- מאחר ואין ספק מאיפה הורדתי אותו, ואין ספק לגבי העובדה שהמס' הסידורי הוא של MAP, חשבתי שאולי מדובר באותו מקט לשני החישנים (או שלחלופין מישהו, בעברו של הרכב, הרכיב חישן לא לא מתאים).

1. תן תמונה נגיד לך איזה מנוע יש אצלך
2. ה"רגש" המדובר אינו המאפ למרות שנראה זהה ויש סיכוי שהוא אפילו זהה, אבל מתפקד כחיישן לחץ EGR
3. ממתי סומכים על עובדי UMI?


אתה בסה"כ צריך חיישן כמו המאפ, שיהיה חיישן 1 באר. תמצא כזה באיביי ותזמין או מפירוקייה כמו שנדב כתב.

zivo
29-06-17, 00:40
מקווה שזה מספיק

סוזי המשתוללת
29-06-17, 00:52
זיו
החיישן הינו חיישן map הוא זהה לחלוטין לחיישן השני רק מודד בנקודה אחרת מידע אחר אך החיישן זהה
זה אותו חיישן שקיים בטרופר בנזין או בכל אמריקאית של gm עם מנוע בנזין ותמצא אותו כמו זבל בפירוקיות אפילו בחינם
צלצל לליאור רביבו

wonderd
29-06-17, 06:55
לפי התמונה יורו 2

נדב ש.
29-06-17, 07:38
זיו, איזה שנה האוטו?
החליפו אצלך מנוע ושתלו יורו2, יורו 2 קיים עד 2002, 2003/4 זה כבר יורו 3.
אפשר למצוא היום טרופרים מתחת ל 2003 עם יורו3 ולהיפך, הכל טוב ויפה בתנאי שעושים את ההסבה כמו שצריך, צמות חשמל, צנרת וכו'.

לגבי החיישנים, הם זהים, אחד יושב מתחת ה egr והשני יושב מצד שמאל ל egr אני התכוונתי לזה שיושב משמאל, ממנו יוצאת צינורית שהולכת מתחת ל egr(אם תפרק את ה egr תראה את זה מצויין, סה"כ 2 ברגים 12 מ"מ, ותנקה גם אותו על הדרך) וניכנסת לצינורית מתכת בסעפת, שם בדרך כלל מתמלא בפיח שמשפיע על מדידת החיישן וזה גורם לסחיבה ירודה.

zivo
29-06-17, 10:45
הבנתי.
וכן ראיתי וניקיתי את זה כבר כחלק מכל "הפרוייקט".
הטרופר עצמו הוא מודל 2003 ועבר החלפת מנוע ע"י UMI עצמם (יש לי את כל הניירת).
כלומר, לפי ההסבר שלך, הוא עבר "הסבה" אחורה.
בתוך התא מנוע, מלפנים משמאל (מתחת לפנס הקידמי), יש איזה "צמה" של שני צינורות וואקום שמקופלים וסגורים, שלא ברור לי מה היה תפקידם.
זה יכול ל העיד באמת של שינוי בדגם מנע?
בכל מקרה, החישן שלי מתפקד כרגע (לאחר הדבקה של הצינורית עם אפוקסי), הזמנתי הלילה חדש באיביי.
דרך אגב, לדעתי את מכיר אתה הטרופר הזה (לבעלים הקודם קוראים חוני).

נדב ש.
29-06-17, 11:42
דיברנו טלפונית פעם, מכיר....
הצינורות שמקופלים זה נשמים של סרן קידמי וגיר.
האוטו שמור, שמור עליו.
"הסבה אחורה", המנוע הוא אותו מנוע, התקן הוא לזיהום אוויר שבת'כלס כמעט לא משנה, ביורו 3 הוסיףו קולר egr , עוד ממיר מתחת הטורבו(חוץ מיזה שמתחת האוטו), ושינו קצת חיישנים וצנרת מים(הרבה בעלי יורו 3 מבטלים את כל הנ"ל לאחר שהקולר מתחיל לנזול וצנרת וממיר מתפוצצים), דרך אגב ביורו 3 שינו גם מזרקים אבל לאחר שב umi "גילו" שמזרקים של יורו 2 מתאימים לכולם כבר הרבה זמן לא מביאים מזרקים של יורו 3, רק של 2 . אז כל הזיהום אוויר הזה זה חארטה.
בת'כלס עדיף לך היורו 2, פחות מתוסבך ופחות צפוף ויותר קל לעבוד עליו.

zivo
03-11-17, 01:25
בשביל ההיסטוריה ואחרים שיחפשו את המידע -
בטרופר דיזל (טורבו! וזה חשוב), שני החישנים לא זהים.
החישן של ה EGR (זה שנמצא מתחת ל EGR) הוא חישן 1 באר והמק"ט שלו - 12569240
החישן של הלחץ בסעפת יניקה, מניפול, (זה שיושב טיפה קדימה מה EGR ומחובר לנשם שמתחת ל EGR), הוא חישן 2 באר, והמק"ט שלו -16040609.
בגלל שמדובר בטורבו, החישן הזה הוא שני באר (ולא אחד).

המחברים דומים, אותו סוג - 3 פינים, אבל לא זהים! יש מגרעות על הכיסוי פלסטיק של הפינים, ואי אפשר להחליף ביניהם.
שני הרגשים הם מסוג \ יעוד MAP, אבל כאמור, אחד של 1 באר והשני 2 באר.

אני קצת התבלבלתי מההתכתבות פה, והזמנתי שני רגשים של 1 באר (12569240) ורק שניסיתי להחליף, הבנתי את הבילבול והזמנתי 16040609 בשביל הסעפת (כך שנשאר לי חישן 12569240).

117285117286

wonderd
04-11-17, 23:44
תודה על המידע.

Y.C
11-09-21, 14:53
בשביל ההיסטוריה ואחרים שיחפשו את המידע -
בטרופר דיזל (טורבו! וזה חשוב), שני החישנים לא זהים.
החישן של ה EGR (זה שנמצא מתחת ל EGR) הוא חישן 1 באר והמק"ט שלו - 12569240
החישן של הלחץ בסעפת יניקה, מניפול, (זה שיושב טיפה קדימה מה EGR ומחובר לנשם שמתחת ל EGR), הוא חישן 2 באר, והמק"ט שלו -16040609.
בגלל שמדובר בטורבו, החישן הזה הוא שני באר (ולא אחד).

המחברים דומים, אותו סוג - 3 פינים, אבל לא זהים! יש מגרעות על הכיסוי פלסטיק של הפינים, ואי אפשר להחליף ביניהם.
שני הרגשים הם מסוג \ יעוד MAP, אבל כאמור, אחד של 1 באר והשני 2 באר.

אני קצת התבלבלתי מההתכתבות פה, והזמנתי שני רגשים של 1 באר (12569240) ורק שניסיתי להחליף, הבנתי את הבילבול והזמנתי 16040609 בשביל הסעפת (כך שנשאר לי חישן 12569240).

117285117286



הי
לי יש euro 3
רוצה להזמין גם את החיישנים
על אחד ראיתי את המספר 16235939 (קצת מחוק אז אני משלים לפי האינטרנט) ואת השני אני לא רואה בינתיים.
האם זה המק"ט של החלק?
אשמח אם יש לכם את המקט של השני (רוצה לוודא) כך כבר הזמין שניהם
תודה
וחג שמח

zivo
11-09-21, 20:06
אני עם אירו 2, ואתה עם 3, לא יכול להגיד לך כלום על המק"טים שלך.
בכל מקרה, אם אתה רוצה רגש של 1 באר, יש לי.

נדב ש.
12-09-21, 06:11
יורו 3 החיישנים שונים.
אחד מהם יושב נעוץ בתוך הסעפת(קטן, מדבקה בצבע אדום) מאחורי המצערת.
סגור עם בורג 10 מ"מ, יש להיזהר מאוד בפירוק שלו שלא ישבר והקצה שלו יפול לתוך הסעפת.

-->