התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איטום ובידוד מרכב - בקשה להמלצות קונקרטיות מנסיון ...



נדב42
05-07-17, 10:11
הי,

לקראת ניתוח השתלת הגוף בויטארה, אני רוצה לנצל את ההזדמנות לשפר את הבידוד האקוסטי (טרמי זה בונוס) של המרכב ואולי גם להוסיף שכבת הגנה חיצונית לתחתית ("זיפות"). קראתי הרבה שרשורים כאן בג'יפולוג וגם במקומות אחרים ולא מצאתי המלצות קונקרטיות למוצרים ספציפיים.

ברף הגבוה לדיפון הפנימי יש את דיינאמט, אלא שיש להם הרבה מוצרים... האם זהו המוצר הנכון ?
http://www.autos-sound.co.il/pl_product~DynamatXtremebulk~16~70.htm (http://www.autos-sound.co.il/pl_product~DynamatXtremebulk~16~70.htm)
(זה קישור למוצר בארץ, לא מצאתי אותו במחיר זול משמעותית שמצדיק קנייה בחו"ל)
קראתי על מוצרים אחרים, Wurth ועוד, אבל לא הצלחתי להבין אם יש פערים משמעותיים בינם לבין דיינאמט.

ואם כבר מפרידים מרכב משלדה, האם כדאי "לזפת" את תחתית המרכב ו/או את השלדה אם כבר הכל גלוי ? מה החומרים המומלצים ? אולי טיפול אחר ?

הרעיון הוא לבנות את הרכב שישרת אותי עוד שנים רבות, אבל מצד שני זו לא מעבורת חלל שצריכה לצלוח כניסה לאטמוספירה, והתקציב בהתאם: לא להתכלב אבל גם לא להשתגע, נניח עד 2000 זוזים לכל החבילה, אבל ממש לא חייבים לנצל את כל התקציב אם זה לא נותן ערך משמעותי...

im_ri
05-07-17, 10:40
תסתכל בשרשור הבנייה שלי:
פנים,
יריעת זפת ביטומנית עם שכבת אלומניום בעובי כולל של 2 מ"מ~. להזכירכם, כחלק ממאמץ הבידוד תחתית הקבינה קיבלה שכבת זפת מהצד החיצוני והפנימי לפני הדבקת היריעה.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84258/page14

תחתית המרכב, זפת ייעודית למרכב רכבים. מגיע בפחית שמתחברת לאקדח התזה ייעודי לפחית.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84258/page10 (http://http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84258/page10)

כמובן שצריך לקחת בחשבון שצריך לנקות ולשייף טוב טוב זפת מתקלפת, חלודה וכו'. במידה ומתגלה חלודה צריך לטפל בה ולצבוע לפני הזפת.

את האקדח הייעודי לפחית אני יכול להשאיל לך. כמו כן יש לי 4 משטחי זפת עם המדבקה בגודל 50 על 50 לדעתי. ימסרו בשמחה.
בשביל מדטחי הזפת או היריעה הביטומנית אתה זקוק לפאן (אחד בייתי לשיער הספיק לי).

אני לא כל כך זוכר מחירים אז לא רוצה לזרוק סתם. אבל אני זוכר שהיריעה הביטומנית הייתה זולה בהרבה מהדיינמייט.

im_ri
05-07-17, 11:01
היא כמובן גם מבודדת פחות :)

ד ו ר ו ן
05-07-17, 11:42
תחפש כאן באתר לגבי יריעות של וירט WIRTH/WURTH לא זוכר את השם המדויק, כמה חברים ואני בינהם השתמשנו בחומר, שאמור להיות OEM של כמה יצרני רכב גדולים.
השתמשתי ביריעות של דיינמאט לדלתות, היכן שעובי היריעה משמעותי מתחת לחיפויים מקוריים, וביריעות של וירט היכן שהנפח פחות משחק, כמו ברצפת הרכב.

אצלי הקומבינציה עשתה שינוי משמעותי לטובה בטנדר, והשילוב אפשר ייעול העבודה והוזלת עליות כי היריעות של וירט זולות יותר, ולדעתי עושות עבודה לא פחות טובה.

נדב42
05-07-17, 11:42
תודה עמרי :)
קראתי גם עוד קצת מסביב... מרשים. סחטיין :)
(אבל לא מצאתי קישורים למוצרים הספציפיים)
אני מקווה שאצליח להרים את המרכב לזווית שתאפשר לרסס את התחתית ...


תחפש כאן באתר לגבי יריעות של וירט WIRTH, כמה חברים ואני בינהם השתמשנו בחומר, שאמור להיות OEM של כמה יצרני רכב גדולים.

מצאתי הרבה הודעות ששולחות לחפש הודעות אחרות באתר... אפשר לקבל קישור ישיר למוצר עצמו ?

נדב42
05-07-17, 11:50
היא כמובן גם מבודדת פחות :)

מישהו יודע להעריך את הפערים (בבידוד ובמחיר) ?

ד ו ר ו ן
05-07-17, 12:16
בבקשה:
בידוד לטרקטור מסוג דיפנדר אפשרי? בהחלט! (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/71534-בידוד-לטרקטור-מסוג-דיפנדר-אפשרי-בהחלט!)
חבר ביצע גם הוא לדיפנדר, והיה מאד מרוצה.

וירט ישראל (http://www.mimoma.co.il/Profile.asp?Product=142862)

im_ri
05-07-17, 16:36
התעצלתי לחפש בבוקר.
:)
ספריי זפת עולה משהו כמו 50 ש"ח לפחית. האקדח הייעודי עוד 165 ש"ח. פחית מספיקה ל2 מ"ר.
יש לי תמונות של 2 בקבוקים שונים. לא חושב שיש הרבה הבדל.
אני השתמשתי בעיקר בכתום שחור.
115711115712

KOOKE
05-07-17, 17:02
מניסיון עבר בפרוייקט בידוד דיפנדר שביצעתי לדיפנדר שלי ז"ל, קח בחשבון שאיטום מפני רעש מחייב אטימה מוחלטת של כל פתח אפשרי - רעש כמו מים ימצא את הפתח הכי קטן ויחדור דרכו.

עוד נקודה למחשבה, בפרוייקט איטום מפני רעש יש לקחת בחשבון שני אלמנטים לטיפול - האחד שיפור פני פח הרכב עצמם מפני הרעידות (הרזוננס) והעברת הרעש דרך הפח עצמו - עניין זה מטופל על ידי יריעות כבדות משקל יחסית שנדבקות אל הפח - מעין יריעות שמדמות יריעות עופרת.

האלמט השני - ספיגת ועימום גלי הקול עצמם - עניין זה מטופל בדרך כלל על ידי יריעות ספוגיות הכולאות ו/או שוברות את גלי הקול.

אכן ישנן יריעות איטום המשלבות ביריעה אחת את שני האלמנטים האלו כמו למשל יריעות דיינמאט שצויינו כאן בשירשור אבל הן יקרות.

אפשרות שניי לקנות את שני סוגי היריעות בנפרד האחת כבדה לבידוד רעידות ורזוננס של הפח והשנייה יריעה ספוגית שתודבק מעליה - זה מה שעשיתי בדיפנדר. זה יצא יותר זול מיריעות ייעודיות וגם בודד יותר טוב.

יריעות הספוג נקנו בחנות יורוגום ברח' צ'לנוב בתל אביב - אלו יריעות ספוג פלציב עם דבק בצד אחד וציפוי אלומינים בצד השני.
היריעות הכבדות נקנו בנפרד איני זוכר את שם החומר והיכן קניתי אותן.

im_ri
05-07-17, 17:25
אגב, הזפת נקנתה בטופקולור ביצחק שדה בתל אביב.

- - - Updated - - -


מישהו יודע להעריך את הפערים (בבידוד ובמחיר) ?

אם אני זוכר נכון, גליל של החומר שאני קניתי עלה 300 ש"ח. הוא מספיק לפחות ל-2 רכבים אבל דק יחסית (כמו שתיארתי למעלה). מאוד קל ליישום. השאלה אם אתה רוצה משהו סביר או שאתה מתכוון לעשות את כל המאמצים האפשריים לשיפור האטימה.

zoharami
07-07-17, 21:06
יישמתי בשתי שכבות פלציב העליונה עם נייר אלומניום מגיע עם צד אחד עם דבק.
מעל עם יריעת ויניל של עוגן פלסט שחורה כולל דיפון דלתות.
כל העסק מחנות עוגן פלסט וחנות עודפים של פלציב נגמר בכמה שעות עבודה ומחיר ארוחה זוגית.
לא יכול להעיד על שיפור היסטרי.
הכל שאלה במה אתה נוסע.
מניח שלויטרה יתן תוצאה טובה.

Sent from my SM-J320F using Tapatalk

נדב42
07-07-17, 21:45
אני רוצה תוצאות טובות.
נראה לי שאתחיל מיריעות מוכחות, גם אם יקרות, לקיר האש ורצפת המרכב, כי אלו אזורים שאני ממילא מפרק לצורך הפרוייקט, ולפי התוצאות בפועל אחליט אם להוסיף עוד אלמנטים או להסתפק בזה.

את הדלתות אפשר יהיה להוסיף אח"כ, ויריעה סופגת רעשים כלשהי אפשר להתקין בקלות יחסית בתקרה, אח"כ ...

תודה על המידע עד כה, אשמח לשמוע עוד המלצות.

לגבי דיינמאט, האם הקישור שצירפתי בהודעה הראשונה הוא המוצר הנכון, או שיש אחרים.עדיפים ?

ד ו ר ו ן
07-07-17, 22:22
נדב,
אני מחזק את ההמלצה שקיבלת ליצור רציפות של היישום, כי אחרת תשמע בקיעות רעש מנקודות שנשארו לא מכוסות.

אצלי יש אחת כזו איפושהו בקיר האש מקדימה מצד שמאל, שאין גישה בלי לפרק הכל ובגלל שכל השאר מדופן זה בולט.
(יריעות וירט על רצפת הרכב ודיינמאט בדלתות, קיר אש מצידו הפנימי, והדלתות).

לא משנה שהרכב הרבה יותר שקט, עכשיו שמים לב מאיפה יש רעש נקודתי.

מיקום נוסף שלא הוזכר הוא קורות B, זה ליד האוזן שלך ופתאום תשים לב שזו גם תיבת תהודה.

בכל יריעה שתבחר, וירט או דיינמאט, ממליץ מאד בחום (תרתי משמע), לעבוד ביום חם.

שים את הרכב בצל, ואת היריעות בשמש, לפחות עשה לפני תחילת העבודה.
הן יתרככו משמעותית והעבודה תהיה הרבה יותר נוחה.

בשביל תיקונים מקומיים, תחזיק מייבש שיער גיבור או בלאוואר חם.

נדב42
08-07-17, 00:45
תודה דורון :)
אני מניח שאצליח למצוא יום חם פה ושם ...
אם כי אני גם מניח שרוב העבודה תהייה בערבים, אז קצת פחות חם (אני מקווה)

מאחר ועבדת עם שני הסוגים, על מי היית ממליץ (לצורך הדיון בהתעלמות מהמחיר) ?

ד ו ר ו ן
08-07-17, 01:55
וירט לרצפה ולבתי הגלגלים, הוא עבה יותר ומבודד יותר מהדיינמאט, ומצד שני מסורבל יותר ליישום בגלל העובי, ומכאן ההמלצה לחמם לפני העבודה.

הוא גם זול יותר.

דיינמאט לכל השאר.

נדב42
08-07-17, 08:32
תודה דורון :)

וירט זה המוצר הזה ?
http://www.wurth.co.il/yryvt-lhshtqt-rsh-m-shkbt-hdbqh-4x500x1000-mm-mkhyr-l-4-yryvt (http://www.wurth.co.il/yryvt-lhshtqt-rsh-m-shkbt-hdbqh-4x500x1000-mm-mkhyr-l-4-yryvt)

ודיינאמט זה המוצר הזה ?
http://www.autos-sound.co.il/pl_product~DynamatXtremebulk~16~70.htm (http://www.autos-sound.co.il/pl_product~DynamatXtremebulk~16~70.htm)

מה עושים בפתחים השונים ? מעברי כבלים זו הבעייה הקלה, ומה עם הפתחים של ידית ההילוכים והטראנספר ?

ד ו ר ו ן
08-07-17, 12:53
כן לחומרים.

מעברי כבלים בקיר אש מדביקים צמוד לחור.

גיר- הדבקתי על גבולות הפתח, ובתחתית המכסה, אבל לא בחלק הגמיש.

יש יריעות ספוג גמישות ייעודיות לחלק הזה, לא הגעתי לשים.

זה בהחלט אזור דורש יחס.

נדב42
27-07-17, 22:54
עדכון: הוזמנו יריעות דיינאמט מחו"ל - המחיר כולל משלוחה ומיסים יוצא כמו וירט ואף פחות (לא מצאתי וירט לרכישה ברשת), וקלות היישום גם חשובה כי אני לא בדיוק מקצוען ביישום ... זמני המשלוחה ממילא לא מהווים בעייה במסגרת הפרוייקט (שעדיין לא התחיל)

פלג_
28-07-17, 06:29
אני בשלב די דומה בתיקון הקבינה של הסמוראי.
כרגע מתקן נקודות חלודה ותלאים איפה שצריך.
והעבודה הכי קשה היא להוריד את שכבות הזפת שעשו שם.
אני חושש לעשות שוב זפת, חושש שהיא תאבד צורה באיזה שלב בעיקר באזור הרגליים בגלל העובי, חושש לחללים בין היריעות שהיה שם הצטברות מים וכו'.
נכון לעכשיו התיכנון שלי הוא לצבוע את הריצפה בצבע אפוקסי, שלוש שכבות (כל אחת שונה) לפי מפרט של צביעה לסביבה ימית.
ולהגיע למצב שאני שוטף את רצפת הרכב גם מבפנים ללא בעיות, ללא שלוליות להצטברות מים.

הצבע מגיעה לעובי של 600 מיקרון אבל אני מניח שזה לא יתן פתרון לנושא האקוסטי והתרמי, לזה אני חושב למצוא פתרון כגון שטיחונים.

את קיר האש אין לי בעיה לעשות עם יריעות זפת.

-->