PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגי שטח - מה מומלץ?



ariel-ro
06-07-17, 15:51
שלום לכולם,
הגיע הזמן להחליף צמיגים.
המידה - 31/10.5/15.
הרכב - צי'רוקי 1994
כיום יש על הרכב(עוד מנמרוד) ג'נרל גראבר שכבר ראו ימים יפים יותר(המון קוביות עפו מהם).
הרכב אינו משמש רק לטיולים, אלא גם לנסיעות יום יומיות של עד 30-40ק"מ ביום.
כרגע הכיוון הוא להוציא באזור ה2500ש"ח לרביעיה, אך אם אשתכנע ששווה לעלות בתקציב...

האופציות לפי סדר המחירים(מבוסס על אתרי השוואות באינטרנט, לפני טלפונים ובירור מלאים)-

MAXXIS 8060 Trepador- דופן 3 שכבות, מחיר כ- 2300ש"ח
COOPER STT - דופן 3 שכבות, מחיר כ- 2800ש"ח
Yokohama Geolandar M/T דופן 3 שכבות, מחיר כ-3000ש"ח
Toyo Open Country M/T - דופן 3 שכבות, מחיר כ-3200ש"ח
BF KO2 - דופן 3 שכבות, מחיר כ-3200ש"ח
General Grabber X3 - דופן 3 שכבות, לא יודע מה המחיר, אבל מעריך שכמו TOYO וBF


מבין 6 הצמיגים הללו, ההתלבטות העיקרית שלי הן הMAXXIS וTOYO/GENERAL.
מביקורות ברשת ובג'יפולוג קראתי שהטרפדור מצויינים ובמחיר כזה מאוד מפתה לקחת אותם. - גם אם הולך צמיג, פחות כואב בכיס.
מצד שני TOYO נחשב לאחד מצמיגי השטח הטובים ביותר, והשאלה שלי היא האם ההבדל בין הMAXXIS לTOYO גדול?
מבחינת שרידות לאורך זמן, ק"מ והתעללויות בשטח, ביצועים בכביש וכמובן ביצועים בשטח.

כמו כן אשמח להמלצה לפנצ'ריה באזור המרכז.

תודה לעונים,
אריאל

נדב ש.
06-07-17, 16:07
הבדל ענק בין המקסיס לטויו, אפילו אם תשים אותם אחד ליד השני תראה בעין.
טויו צמיג פגז ששורד המון.
הבי אף נוטים להיתקלף בדופן שים לב, לי אפילו "ניקרע"(יותר נכון ניפתח בדופן כי זה קרה בהפתעה בלי נזק חיצוני) בדופן, צמיג שעשה בערך 20k והתחיל להתקלף 10k לפני ולא רק אצלי אלא אצל עוד חבר אחד לפחות.
היו לי גם יוקוהמה, הפרופיל מיושן ולא השתנה בשנים האחרונות.
היו לי גם קופר(הדגם הישן), צמיג מעולה, שים לב שיש להם דגם חדש stt pro טוענים שחזק יותר, זה מה שיש לי כרגע ולהרבה חברים היום על הרכב, מבסוטים עד כה.

six-86
06-07-17, 16:14
בהתחשב בזה שהג׳יפ משמש גם לנסיעות יומיומיות אז מנסיוני רק קופר stt , גם טויו מצוין אבל נושא עלות מול תועלת הקופר לוקח .
צמיג מצוין עם אחיזה מצויינת בשטח ואינו מרעיש בכביש ,
היו לי בעבר שני סטים נהניתי מהם , כרגע עם מיקי טומספון וברגע שיתלו סוליה חוזר לקופר.
נ.ב - מקסים חבל על ההשקעה , אחרי 5000 ק"מ מתייבש ונהיה בטונדה.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

נדב ש.
06-07-17, 17:43
בנוסף תוחלת החיים של המקסיס קצרה יותר מכולם....
לדעתי.

yoni_0000
06-07-17, 18:10
אני עם הקופר באותה מידה כבר שנה וחצי ומבסוט.
כנראה שהטויו יותר מוצלח כצמיג אבל לדעתי הקופר הכי שווה מבחינת עלות מול תועלת.

דווקא על המקסיס שמעתי דברים רעים.. אחרי אי אילו קילומטרים הקוביות מתחילות לעוף והצמיג גורם לחוסר איזון, רעידות והרבה רעש.

מבחינת פנצ'ריה- זה לא משנה, מי שנותן לך את המחיר הכי טוב ומתחייב על גומי טרי, והכי קרוב לבית. זו מידה נפוצה שקיימת אצל רוב הספקים.

ד ו ר ו ן
06-07-17, 18:18
איפה מצאת טויו טריים?

boaz avrahami
06-07-17, 18:35
טוען מביאים מידות נפוצות. רכשתי צמיג לפני כמה חודשים שהיה טרי במידה 245/75/16.

החסרון היחידי בטויו זה המשקל שלהם.
הצמיג כבד מאוד ומשלמים על זה בדלק. לא יודע איך הוא לעומת הקופר אבל שווה בדיקה.
אני מנחש שהגודיר מעבר לתקציב אבל לדעתי זה צמיג קל יותר וכנראה גם עמיד יותר אבל לא מנסיון אישי


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב ש.
06-07-17, 19:39
ההבדל בין הטויו לגודייר לא משמעותי, בין הקופר כבר יש הבדל אבל הוא קטן יחסית, לא זוכר מספרים אבל בדקנו לפני כמה חודשים לפני ההתקנה(גיסי הרכיב גודייר, חבר הרכיב טויו, אני קופר), הבעיה זה זמינות מידות, במידה שלי לא היה טויו ולא גודייר, אני מבסוט מהקופר, גם הדגם הקודם(הורכב אחרי סט של טויו הראשונים שהגיעו, ולא השגתי שוב) עשה עבודה מצויינת והחזיק מעל שלוש שנים ויכל עוד.

דרור ברלי
06-07-17, 21:17
הטויו הכי כבד וגם הכי גדול בקוטר.
הוא גם הכי שקט בכביש והכי אוחז בשטח.
זהו צמיג השטח הטוב מכולם בפער גדול מאוד.
המחיר של הקוטר והמשקל העודפים שלו הוא בעצלות מסויימת של הרכב ובצריכת דלק

הוא גם יקר ועד כה היה קשה להשיג. אם יש אספקה שוטפת שלו והוא טרי - אל תהסס.

yoni_0000
06-07-17, 21:23
אני לא יודע מאיפה פות"ש הביא את הנתונים, אבל בזמנו כשבדקתי רצו על הטויו יותר מאלפיה על חתיכה אחת, לצמיג שישב מעל שנה על המדף.. זה הבדל משמעותי..!!
אין ספק שזה צמיג מוצלח, השאלה אם הוא טוב בשביל לשלם עליו 50%-70% יותר..

דרור ברלי
06-07-17, 21:32
גם ממני ביקשו 1100 על צמיג בן כמעט שנתיים.
היום המחירים ירדו קצת והבנתי שחזרו לשווק אותם.
ב-800 לחתיכה תחטוף אותו. כשה-BF שלי ייגמרו אני אחזור לטויו בלי היסוס בכלל.

מקסיס כרגיל נותנים תמורה טובה אבל אם נתעלם רגע מהמחיר ונתייחס רק לאיכות - צמיג לא משהו בכלל.

boaz avrahami
06-07-17, 21:37
אני קניתי ב 800 כולל מעמ בצמיגי דורון בראשון לציון. כאמור צמיג טרי בן כמה חודשים אבל במידה שונה משלך


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
06-07-17, 21:41
לגבי צמיגים זולים.


ישבתי בתחילת השבוע עם מישהו. בעל עסק גדול בתחום שלנו. בוא ונאמר בעדינות - איש חשוב, בעל נסיון רב שנים במערכות צבאיות ואזרחיות. דעתו נחשבת והוא מאוד משפיע בתחום.
הוא טען שאין שום טעם בהשקעה המטורפת במותגי צמיגים יקרים ואפשר להסתפק במותגים בסיסיים וזולים ש''עושים את אותה עבודה''.
הוא מדבר על צמיגי שטח מלא אמריקאיים ב-500 שקל לחתיכה. ''מצויינים ומספיק טובים לכל מטרה'' כהגדרתו.

אחרי יומיים נהגתי קצת באחד הרכבים שלו על הצמיגים האלה.
קצת טיסת שבילים נמוכה, בלי שטח טכני, בלי דיונות, בלי להוריד אוויר, בלי לאמץ את הצמיגים יותר מדי.

מערכתה-TPMS דיווחה על פנצ'ר אחרי רבע שעה בערך של נהיגה לא פראית מדי.

אז מערכת גדולה שהנהגים שלה נוסעים בעיקר על כביש ופה ושם על שבילים אולי יכולה להסתפק בצמיגים זולים סוג ג' או ד'. אני - שראיתי בעיניים את ההבדל בביצועים בשטח בין שני ג'יפים כמעט זהים טכנית - אחד על טויו והשני על מקסיס ואיך זה נגמר - לא השתכנעתי מדבריו.

זה אולי יישמע כמו מליצה אבל קשה עד בלתי אפשרי להפריז בחשיבות איכות הצמיגים. צמיגים הם הקשר שלנו עם הכביש והשטח. הם קו ההגנה/התקפה הראשון שלנו.
אני סבור שרכב שטח בינוני על צמיגים טובים ייתן ביצועים טובים יותר מרכב שטח טוב על צמיגים בינוניים או גרועים.

zagi
06-07-17, 21:47
דרור , תסלח לי , אבל אחרי 3 סטים של BF וסט נוכחי של TOYO הנסיון שלי מלמד אותי קצת אחרת .
שרידות הצמיג :

בכביש - ניצחון מוחץ ל- BF כל סט היה איתי 100K לפחות וירדו מהרכב עקב התייבשות ( היה עדיין הרבה "בשר" ).
הסט הנוכחי של TOYO מראה סימני התעייפות אחרי פחות מ-30K .

בשטח - ה-BF נשחק קצת יותר מהר מה-TOYO אך מספק אחיזה טובה יותר בגלל גומי רך יותר .

משקל :
אוי המשקל .... אם חשבתי שה-BF כבד , ה-TOYO הזכיר לי צמיגים מלאים של מלגזה , לא קל להיילקס ... בכלל לא קל !
זה גם מתבטא בצריכת דלק מוגברת , מאוד .

כביש רטוב :

שניהם מעולים.

רעש :

יתרון קל ל-BF

בסה"כ מדובר בשני הצמיגים הכי טובים בקטגוריה , כל אחד ושיקוליו .

grand
06-07-17, 23:37
אתם לא לוקחים בחשבון שלא רק הדגם משנה אלא גם מידת הצמיג ומס השכבות שלו, דין צמיג בקטגוריה C שונה לגמרי מאותו צמיג בקטגוריה E, שם יש 10 שכבות, משקל גבוה וחוסר גמישות, אני על טויו 32 עם סימון E והוא בפרוש הצמיג הנורא ביותר שהיה לי אי פעם, כבד בטירוף, אפס גמישות גם שמורידים המון אויר, קשה לאיזון וגורם לרכב להיות כבד יותר, לעומתו צמיג פחות נחשב מתוצרת הרקולס עבד יותר טוב בשטח, הרכב נסע טוב יותר בכביש, אך נשחק יותר מהר והרעיש בטירוף.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

דרור ברלי
07-07-17, 00:17
הטויו 31 בסיווג C. הוא בהחלט כבד יותר וקשה יותר מרוב הצמיגים האחרים. אבל הוא מאפשר ואולי אפילו דורש נסיעה בלחץ מעט יותר נמוך ממה שהתרגלתם על צמיג קל עם דופן דקיקה בעלת 2 שכבות בלבד.
הדופן החזקה שלו מאפשרת ריקון אוויר ללחצים חד ספרתיים בלי שום חשש ובמקומות הקשים באמת זה ההבדל בגדול בינו לבין צמיגים נחותים.
והעיקר - הקוטר שלו גדול יותר בכמעט אינץ' שלם מכל צמיג 31 אחר. רק בשביל זה כבר שווה.



כרגע אני על BF והם מצויינים אם כי מעט פחות טובים מהטויו. היום גם הצלבתי אותם קדימה-אחורה לראשונה אחרי כ-9000 ק''מ.
הבלאי/שחיקה דומים לאלה שחוויתי עם הטויו באותו ק''מ ובהחלט יש סימני בלאי ושחיקה.

כל אגדות ה-100000 ק''מ על סט צמיגי שטח מלא נשמעים לי כמו סיפורי אלף לילה ולילה. תסלחו לי.
כמעט כל צמיג שטח מלא שאני מכיר הוא נבלה סרוחה כבר אחרי 40 או 50K ק''מ. וזה בהנחה שלא התייבש למוות עוד קודם לכן. אם אתם ממשיכים להתגלגל עליהם עד שהסוליה כבר מחוקה לחלוטין אתם מסכנים אחרים ומסתכנים בעצמכם. זה כבר ממש לא חוכמה.

ד ו ר ו ן
07-07-17, 01:22
הו
כל אגדות ה-100000 ק''מ על סט צמיגי שטח מלא נשמעים לי כמו סיפורי אלף לילה ולילה. תסלחו לי.
כמעט כל צמיג שטח מלא שאני מכיר הוא נבלה סרוחה כבר אחרי 40 או 50K ק''מ.
לא 100k אבל 70-90k עם mtr ועם BF/KM2 ביותר מסט אחד.

וכן, הם ירדו בגלל התייבשות ולא בגלל בלאי.

כן, בסוף תקופה הם הרעידו והיו קשים יותר בתחושה, אבל ממש לא נבלות.

אני עכשיו עם הסט השלישי של KM2 אחרי 61k ויש די הרבה בשר, אבל לדעתי בשנה הבאה הם כבר יצטרכו החלפה בגלל הזדקנות הגומי.

boaz avrahami
07-07-17, 01:54
הטויו 31 בסיווג C. הוא בהחלט כבד יותר וקשה יותר מרוב הצמיגים האחרים. אבל הוא מאפשר ואולי אפילו דורש נסיעה בלחץ מעט יותר נמוך ממה שהתרגלתם על צמיג קל עם דופן דקיקה בעלת 2 שכבות בלבד.
הדופן החזקה שלו מאפשרת ריקון אוויר ללחצים חד ספרתיים בלי שום חשש ובמקומות הקשים באמת זה ההבדל בגדול בינו לבין צמיגים נחותים.
והעיקר - הקוטר שלו גדול יותר בכמעט אינץ' שלם מכל צמיג 31 אחר. רק בשביל זה כבר שווה.



כרגע אני על BF והם מצויינים אם כי מעט פחות טובים מהטויו. היום גם הצלבתי אותם קדימה-אחורה לראשונה אחרי כ-9000 ק''מ.
הבלאי/שחיקה דומים לאלה שחוויתי עם הטויו באותו ק''מ ובהחלט יש סימני בלאי ושחיקה.

כל אגדות ה-100000 ק''מ על סט צמיגי שטח מלא נשמעים לי כמו סיפורי אלף לילה ולילה. תסלחו לי.
כמעט כל צמיג שטח מלא שאני מכיר הוא נבלה סרוחה כבר אחרי 40 או 50K ק''מ. וזה בהנחה שלא התייבש למוות עוד קודם לכן. אם אתם ממשיכים להתגלגל עליהם עד שהסוליה כבר מחוקה לחלוטין אתם מסכנים אחרים ומסתכנים בעצמכם. זה כבר ממש לא חוכמה.

+999

וזה בתנאי שאין לכם נעילה אוטומטית שבכלל מחרבת את הצמיג


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

דרור ברלי
07-07-17, 08:08
לי יש נעילה אחורית אוטומטית שזה אחלה מתכון לתלישת קוביות ולשחיקה מואצת של צמיגים אחוריים.
לכן אני מצליב אותם אחת לשנה. לפחות שהבלאי יהיה שווה.

ואני מבטיח לכם שב-40K או 50K ק''מ יגיע זמנם לפח הזבל.
כן, אפשר להמשיך להשתמש בהם אבל זה כבר לא לעניין - הגומי יבש וסדוק, הקוביות שחוקות.
אולי בסיני ובירדן ייסעו עליהם עוד שנתיים-שלוש ככה, אבל הסטנדרטים שלי אחרים. מצטער.

wonderd
07-07-17, 08:09
יסלחו לי כל אוהבי ה BF אבל זה צמיג שלא שווה את הכסף (בגרסת ה MT) לדעתי. אחרי כמה חודשים עם מידה 31 העפתי אותו לכל הרוחות.
לא הרבה זמן לאחר הקנייה התחיל להרעיש, לא מספיק טוב בשטח (אפילו למקסיס שהיו לי היתה אחיזה טובה יותר בסלעים) ובסוף התחיל להתקלף.. אני בטוח לא זורם עם העדר ולא אקנה צמיג כזה שוב.
החלפתי אותו בטויו MT - הצמיג כבד יותר משמעותית ומה שכתבו פה על צריכת דלק ועצלנות הרכב נכון מאוד ואני מניח שנגזר מהמשקל.
אבל....הרבה פחות מרעיש מה BF, על המקסיס אין בכלל מה לדבר בהשוואה, ובשטח הוא עושה עבודה מעולה.
אני נוסע עם הרכב בעיקר בבוץ עמוק, בסלעים וברמת הגולן.
בהתחלה רציתי להחליף בגלל ההשפעה על הסחיבה והדלק, אבל אחרי כמה טיולי שטח החלטתי להשאיר אותו.

לא יודע כמה זמן/קמ יחזיקו, יש טיולים שהם עוברים התעללות, אבל מבחינתי שוים כל שקל.
מבחינת עלות - אני רכשתי את ה 31 ב 750 לצמיג, הרבה פחות מהמחירים של פעם..

אם הייתי צריך לרכוש חדש - הייתי שוקל בהחלט את הקופר STT PRO.

boaz avrahami
07-07-17, 08:42
לי יש נעילה אחורית אוטומטית שזה אחלה מתכון לתלישת קוביות ולשחיקה מואצת של צמיגים אחוריים.
לכן אני מצליב אותם אחת לשנה. לפחות שהבלאי יהיה שווה.

ואני מבטיח לכם שב-40K או 50K ק''מ יגיע זמנם לפח הזבל.
כן, אפשר להמשיך להשתמש בהם אבל זה כבר לא לעניין - הגומי יבש וסדוק, הקוביות שחוקות.
אולי בסיני ובירדן ייסעו עליהם עוד שנתיים-שלוש ככה, אבל הסטנדרטים שלי אחרים. מצטער.

מצליב או מחליף בין קידמי לאחורי מאותו צד?

כתבו פה פעם שהפיכת כיוון הגלגול גם בצמיג סימטרי גורמת נזק לצמיג.

מה באמת הדבר הנכון לעשות?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ד ו ר ו ן
07-07-17, 09:49
לי יש נעילה אחורית אוטומטית שזה אחלה מתכון לתלישת קוביות ולשחיקה מואצת של צמיגים אחוריים.
לכן אני מצליב אותם אחת לשנה. לפחות שהבלאי יהיה שווה.
ואני מבטיח לכם שב-40K או 50K ק''מ יגיע זמנם לפח הזבל.
כן, אפשר להמשיך להשתמש בהם אבל זה כבר לא לעניין - הגומי יבש וסדוק, הקוביות שחוקות.
אולי בסיני ובירדן ייסעו עליהם עוד שנתיים-שלוש ככה, אבל הסטנדרטים שלי אחרים. מצטער.
יש מצב שההבדל במרחקים הוא כי באותו הזמן אתה נוסע עם הסופה חצי ממה שאני נוסע עם הרכב?
לפי החישוב שלך של 4-5 שנים, אני לא מגיע לטווח זמן הזה, אבל ב-3-4 שנים מגיע למרחקים האלו.
3-4 שנים זה זמן חיים סביר בהחלט לצמיג טוב.

הממוצע שלי עם הסטים האלו היה 25K+~ בשנה, לפעמים יותר (הסט האחרון הוחלף אחרי כ-75K) רובם כמובן בכביש, וכ-5% בשטח, עם רכב עמוס, ואין לי נעילה אוטומטית מאחור.
מצליב פעם ב-10K בערך, ומקפיד על לחץ אויר, במיוחד לפני עלייה לכביש.

אני לא נוסע עם צמיגים יבשים, וגם לא שחוקים, המרחקים על הכביש יותר מידי משמעותיים בשביל לשחק עם זה.
יסלחו לי מראש רוכשי צמיגי "צ'אנג ובניו ושות", שחושבים שדפקו את המערכת עם צמיגים זולים, אבל זו גם הסיבה שאני רוכש צמיגי שטח מהמותגים המובילים, כדי לקבל מוצר איכותי שיעובד טוב בכביש ובשטח, לאורך זמן.

כלל הצמיגים ירדו מהרכב עם כחצי\קצת פחות עובי קוביות.

אני לא חושב שהסטנדרטים שלנו שונים.

אני מתלבט לסט הבא בין המוכר והבטוח מבחינתי, BF/KM2, לבין MTR החדש, ובין ה-COOPER שהאוסטרלים מסתבר מאד אוהבים.

eyal1979
07-07-17, 12:46
מקסיס 8060 במידה שציינת ( 31" ) זה קודם כל צמיג 2ply ולא 3.
רק מעל מידה 35" הוא מיוצר עם 3 ply בדופן - מופיע גם באתר של מקסיס.
צמיג כווני, ובסך הכל סביר והמחיר בהתאם.
בנסיעה יומיומית ושטח בסופי שבוע, אחרי שנה המקסיס הופך לקשה ופלסטיקי,
האחיזה יורדת דרסטית ביחס לאחרים והגומי נוטה להישחק ולהיקרע יותר מכל הצמיגים שציינת.

BF וטויו צמיגי פרימיום. אוחזים ומחזיקים הכי הרבה זמן מעמד והתעללות והמחירים בהתאם.
BF והטויו הם גם צמיגים מסיביים וכבדים יותר מכל צמיג אחר שציינת - בעיקר בגלל עובי הדופן ביחס לאחרים.
נוסע היום עם BF כבר שנה וחצי. הצמיג הטוב ביותר שנסעתי עליו מבחינת אחיזה בכביש ובשטח,עמידות,שחיקה והתייבשות.
ולכל מי שרשם עליו לגבי אחיזה כביכול פחותה(שזה תמוה בפני עצמו..מעניין שרק בישראל רושמים דברים כאלה) - בגלל שהצמיגים האלה כבדים ומסיביים יותר יש צורך להוריד יותר אויר בהם בשטח.


לפני הBF היו קופר STT M/T . דגם קודם אמנם(לא PRO), אבל לדעתי נותן את התמורה הכי טובה ביחס למחיר שלו.

shaypaj
07-07-17, 13:51
כמו שרשמו לך קופר תמורה טובה למחיר עושה הכל טוב כולל נסיעה בכביש.
BF היה לי עפו קוביות התקלף בדופן... האחיזה בשטח לא רעה אבל לא הצטיין באיזשהו תחום והיה קשה מאד לאזן אותו. בכביש היה רועש מאד לאחר שנשחט.לא יקנה עוד סט כזה או בכללי מוצר של BF. גם עם הAT היה לי חוויה לא טובה.
טויו חד וחלק הצמיג הכי טוב ברשימה אבל שוקל המון!! למרות שהמידת צמיג שלך יחסית קטנה אבל עדיין משהו שצריך לקחת בחשבון.
יש עוד מותג במידה שלך הרקולס אם אני לא טועה אמריקאי נראה לי חברה בשיתוף עם קופר, הבנתי שהוא צמיג טוב.
אני הייתי שם את הכסף שלי על הטויו מהאופציות האלה.

ariel-ro
07-07-17, 16:17
כתבתי בהודעה הראשונה, לא ביררתי מחירים וזמינות. כל המחירים מבוססים על Tires.yad2.co.il (http://tires.yad2.co.il/). ברגע שאתחיל עם הטלפונים והמחירים אני אעדכן פה זמינות ומחיר.
אם מישהו קנה לאחרונה רביעיה של TOYO/COOPER במידה הזאת, אשמח לשמוע על מחירים מעודכנים.

אני מבין שיש תמימות דעים לגבי המקסיס ולכן אוריד אותם כרגע מהפרק, אלא אם יהיו עוד דעות.
הג'נרל הנוכחיים גם מאוד כבדים, אני זוכר שהמשקל שלהם ושל הטויו דומה(באזור 25ק''ג לצמיג) כך שההבדל במידה ואחליט להרכיב טויו לא יורגש - בעצם אולי כן, כי כמות הקוביות שהתעופפו מהג'נרל לא קטנה :)

קרה לי מקרה עם יבואן של מותג צמיגים מאוד מוערך שהתקשרתי אליו לברר זמינות מידה ולוודא שהצמיגים "טריים", תגובת היבואן הייתה "טרי יש רק בלחמניות". אפילו לא התווכחתי, ניתקתי את הטלפון ולא קניתי את הצמיגים של המותג הזה.
(גם) בנושא הצמיגים יש כ"כ הרבה אינטרסים, בורות וחוסר ידע בארץ, שאי אפשר להאמין לאף אחד חוץ מלתוצאות מדודות של מבחני השוואות צמיגים ומניסיון אישי.
ההבדל בין מותגי הלינג לונג ששמים בליסינג לבין צמיג איכותיים (כדוגמת מישלין וקונטיננטל) הוא משמעותי, גם מניסיון אישי וגם מאין ספור ביקורות.

boaz avrahami
07-07-17, 16:47
גם בטויו היבואן לא מנהל מלאי לפי תאריך יצור ולא ידעו לומר את הנתון הזה עד שהצמיג לא הגיע לפנצריה.
לשמחתי מה שהגיע התברר כטרי.
לדעתי אנחנו מיחסים משקל גדול מדי לטריות.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נדב ש.
07-07-17, 17:50
גם בטויו היבואן לא מנהל מלאי לפי תאריך יצור ולא ידעו לומר את הנתון הזה עד שהצמיג לא הגיע לפנצריה.
לשמחתי מה שהגיע התברר כטרי.
לדעתי אנחנו מיחסים משקל גדול מדי לטריות.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

לגבי תאריך ייצור אולי זה נכון, לא יודעים(או לא רוצים לדעת) עד שמגיע.

לגבי הטריות, יש הבדל בין צמיג ששכב שנה שנתיים (אולי לא נורא) לבין שלוש ארבע שנים במחסן, חוויתי את זה כבר על בשרי, צמיג כזה מתייבש הרבה יותר מהר מאשר שישחק בנסיעה, ואם כבר נסעת איתו הוא גם יתפרק יותר מהר, אולי זה תלוי בתנאי האחסנה...
מניסיון אישי בלבד.

ariel-ro
25-08-17, 13:17
מעדכן-
MAXXISים למניהם יש במלאי וכולם מציעים אותם. מחיר כ 550-600ש"ח לצמיג.
COOPER STT PRO - קשה להשיג צמיגים טריים אך אפשרי. מחיר כ- 650-700ש"ח לצמיג.
BF KM2 - יש מלאי, יש צמיגים טריים. מחיר - כ-700-750ש"ח לצמיג.
TOYO OPEN COUNTRY M/T - נאמר לי שיש מלאי קטן בארץ, אבל ניתן להשיג צמיגים טריים. מחיר - כ-750-800ש"ח לצמיג.
Goodyear MTR Kevlar - לא מיבאים במידה לארץ.

המידה - 31/10.5R15
המחירים כוללים מע"מ, התקנה, איזון וונטילים. ההצעות עבור הזמנה של 4 צמיגים.

בברכה,
אריאל

yoni_0000
25-08-17, 14:16
ההפרש מצדיק את הטויו. לך על זה

ariel-ro
25-08-17, 15:23
לא פרסם לי בהודעה הקודמת.
הלכתי על ה Cooper.
מניסיון של חברים לטיולים וחבר'ה באתר ומחוצה לו, הם אמידים, אוחזים טוב מאוד בכביש ובשטח.
הפרמטר העיקרי שהיטה את הכסף הוא שהג'נרל שהוחלפו היו כבדים, והטויו עוד יותר כבדים מהג'נרל.
לא רציתי צמיג כזה כבד בהנחה שהוא עלול להשפיע על ההתנהגות.
הרשמים מהנסיעה חזרה מהפנצ'ריה הם שיש שיפור קל אך בהחלט מורגש בכל תחום- בבלימה, בהיגוי, ובסחיבה והצמיג יותר רך ונוח מהג'נרל(הפרמטר הזה יכול להיות גם בגלל הגיל של הג'נרל)

אריאל

ד ו ר ו ן
25-08-17, 15:28
תמונות.. ואיפה נרכשו?

אורי.ר
26-08-17, 09:58
לכול בעלי ה 245/75/16 שווה לבדוק מחירים באתר יד 2 צמיגים (שווה לעשות בדיקה לאורך תקופה המחיר משתנה כול הזמן. כל עוד מתכננים להחליף צמיגים ואין נשבר רגעי). אני קניתי את הטויו בפעם האחרונה ב 2700 שח רביעיה כולל הרכבה ואיזון אצל דורון בראשון לציון. המחיר במוסך בבדיקה ראשונית היה גבוהה יותר. אחרי שעדכנתי אותם במחיר של יד 2 התיישרנו על המחיר. הצמיגים היום מייצור 6 חודשים. שווה היה בטרוף (סט שני על הרכב).

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

אורי.ר
26-08-17, 10:01
דרך אגב הזיכרון שלנו הישראלים קצר צמיגי דורון "נפלו" בתוכנית "יצאת צדיק" לכן הבדיקה של תאריך הייצור והצמיגים צריך להיות בדיקה קפדנית שהמציאה שווה. :-)

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

-->