PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר מניע וכבה



jlavi2002
08-07-17, 21:59
טרופר דיזל 3 ליטר 2003 - בנסיעה של כ180 קמ מקריית 8 להוד השרון. באזור צמח "צק אנגין " די מובן גובה 200- . תודלק בשרון (בסולר בוודאות ) אבל נראה כאילו יש בעיה במשאבת דלק....הגיע הבייתה. לאחר כשעתיים הותנע גימגם וכבה....רעיונות ??

erezgur
08-07-17, 22:26
מה קשור צ'ק-אנג'ין לגובה 200 מתחת לפני הים?

צריך לבדוק מה הסיבה האמיתית לנורת האזהרה, אם אין לך tech-2 אתה יכול להוציא את קוד השגיאה ע"י קיצור רגליים במחבר ה- OBD - חפש הוראות מדוייקות יותר כאן בפורום.

jlavi2002
08-07-17, 22:42
מי שיחפש בפורום ימצא קשר בין הלחץ ב-200- מתחת לפני הים ו-check engine light‬‏ !

erezgur
08-07-17, 23:10
אשמח אם תסביר או תמצא הסבר שכזה ותוכל לצרף כאן קישור.

מעולם לא ראיתי אצלי את הנורה דולקת לאורך נסיעות בכנרת, בבקעת הירדן וגם לא לאורך חוף ים המלח. אם אצלי הייתהנדלקת נורת בדוק-מנוע, הייתי בודק מה הסיבה לכך.

נדב ש.
09-07-17, 09:02
לפעמים שגיאה בחיישן (map (manifold absolute pressure שיושב על סעפת היניקה מדליקה נורת צ׳ק אינג׳ין בגלל הפרשי גובה, אם התקלה נראשמה במחשב אפשר לשלוף אותה בעזרת טק2 או קיצור פינים בקונקטור DLC.

בקשר לגמגום ונכבה, תן יותר פרטים, קרה חד פעמי או יותר? מתי? מנוע חם/קר?
בטרופר דיזל אין משאבת סולר קונבנציונלית, המשאבה בעצם היא משאבת לחץ שמן גבוה למערכת הזרקה הידראולית שאליה מחוברת מעין "משאבה" שמזרימה את הסולר ישירות לראש.
בדרך כלל גמגום ומנוע נכבה זה חיישן לחץ מסילת שמן, צריך לבדוק בטק 2 ערכים שלו ולהשוות, או אופציה אחרת זה כשהתקלה מופיעה לנתק חוט לבן בצמת מזרקים(פיקוד של החיישן), אם התקלה נעלמת כנראה חיישן מסילה תקול.

Tsachi Amiad
22-09-17, 18:22
אם התקלה לא נעלמת?


Sent from my iPhone using Tapatalk

or_t
23-09-17, 22:23
לי קרה שהוא הניע ונכבה בגלל חוסר קריטי בשמן.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Tsachi Amiad
23-09-17, 22:24
מה זה חוסר קריטי בשמן מתחת לקו התחתון או באמצע?


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
23-09-17, 22:41
איך "באמצע" זה "חוסר קריטי" בשמן?

Tsachi Amiad
23-09-17, 22:43
שואל כדי לבדוק דמיון לתקלה שחוויתי אמש.
באיזו נקודה מתחיל חוסר קריטי? מתחת לקו התחתון?


Sent from my iPhone using Tapatalk

or_t
23-09-17, 22:44
מה זה חוסר קריטי בשמן מתחת לקו התחתון או באמצע?


Sent from my iPhone using Tapatalkחוסר קריטי זה מדיד ריק. אני לא מכונאי, אבל הבנתי שבלי לחץ שמן תקין המנוע הזה פשוט שובק.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

נדב ש.
24-09-17, 07:20
שואל כדי לבדוק דמיון לתקלה שחוויתי אמש.
באיזו נקודה מתחיל חוסר קריטי? מתחת לקו התחתון?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חצי זה כבר מתחיל להיות קריטי, כי זה תלוי גם איפה האוטו נוסע או חונה, עליות/ירידות, בעליה יהיה לו קשה לינוק שמן מהאגן, בירידה יהיה לו יותר קל, כמובן זה משפיע על המשאבות וכו'.

מתחת לחצי זה כבר לא טוב, יכול להיכבות במצבים מסויימים וכו'.
קו מינימום כנראה שבכלל לא יניע, שוב-כל זה גם תלוי במצב המנוע עצמו ועייפות המרכיבים המכניים.

Tsachi Amiad
24-09-17, 09:03
תודה,
דרך אגב, מה הגורמים האפשריים לכך שפתאום הטרופר אוכל שמן בצורה משמעותית בטיול אחד שלא ממש שונה מטיולים קודמים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

khalilj
24-09-17, 09:38
תודה,
דרך אגב, מה הגורמים האפשריים לכך שפתאום הטרופר אוכל שמן בצורה משמעותית בטיול אחד שלא ממש שונה מטיולים קודמים?


Sent from my iPhone using Tapatalk


טורבו לא תקין יזרוק שמן לתוך האינטרקולר ומשם למנוע.
פרק חיבור טורבו לאינטרקולר ובדוק אם יש כמות שמן מעבר לרטיבות קלה.
הרכב אמור לעשן במקרה זה.

Tsachi Amiad
24-09-17, 09:48
האוטו לא עישן


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
24-09-17, 12:15
תודה,
דרך אגב, מה הגורמים האפשריים לכך שפתאום הטרופר אוכל שמן בצורה משמעותית בטיול אחד שלא ממש שונה מטיולים קודמים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

הטיול היה בנסיעה ארוכה על כביש מהיר? ייתכן שבמהירות גבוהה אוכל קצת יותר שמן, כמה יותר? כל מנוע משהו אחר, בין חצי ליטר לקצת יותר, זה גם לא כזה נורא, אבל צריך לעקוב ולבדוק.

Tsachi Amiad
24-09-17, 12:17
בינתיים נמצא שהאלקטרו מגנטי היה תקול ולא העביר שמן...
חוץ ממנו מה עוד צריך לבדוק במסלול השמן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
24-09-17, 13:32
מה תהליך הבדיקה שלך?
איך הגעת לזה שה"אלקטרו מגנטי" היה תקול ולא העביר שמן ומה עשית כדי לפתור את זה?
כדאי לדעתי לעבוד בצורה מסודרת ולא לזרוק דברים באויר;
ישנו מסנן באגן השמן שדרכו משאבת הלחץ שמן מושכת שמן ודוחפת למסילה ומשם למזרקים.
צריך לבדוק:
1. תקינות מסנן באגן השמן - שלא סתום ושלא סדוק/נוזל מהגומיה.
2. מצב ווסת לחץ (אלקטרו מגנטי), אפשר ורצוי עם מחשב טק2.
3. מצב חיישן מסילה - רצוי עם מחשב טק2
4. מצב מסילה מבחינת נזילות - יש שני פקקים בצדדים, יש את הגומיות של המזרקים ויש את שני החיישנים.
אם כל זה לא פותר - צריך לחבר מד לחץ שמן ולבדוק אם המשאבה דוחפת שמן במספיק לחץ בצינור הראשי שמוביל למסילה.

בהצלחה ואם אתה במקרה מאיזור גליל עליון צור קשר ננסה לעזור לך.

Tsachi Amiad
24-09-17, 14:33
תודה על התגובה, לצערי אין לי את הזמן הכלים והניסיון לעשות את כל הדברים לכן התשובה שאני מעביר היא מאיש המקצוע במוסך, הוא ביצע גם את כל הדברים שכתבת כולל ניקוי האגן.


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
24-09-17, 14:44
אם הרכב מניע - הווסת כן מעביר שמן..תפקידו לווסת את לחץ השמן במסילה בהינתן פקודה מהחיישן.
אתה צריך טק2 לדעתי לפני שתמשיך עם הניסוי ותהייה...לדעתי.

Tsachi Amiad
24-09-17, 14:46
הרכב לא הניע, רק אחרי החלפת וסת השמן הוא הניע


Sent from my iPhone using Tapatalk

wonderd
24-09-17, 14:51
רכשת חדש?
תביא את הישן אני מוכן לקנות אותו ממך בסכום סמלי

נדב ש.
24-09-17, 21:06
בינתיים נמצא שהאלקטרו מגנטי היה תקול ולא העביר שמן...
חוץ ממנו מה עוד צריך לבדוק במסלול השמן?


Sent from my iPhone using Tapatalk

לא הבנתי מה הקשר לזה ולמה ששאלת לגבי המנוע שאוכל שמן, או לגבי המפלס הנמוך...
בפעם הבאה(שלא תהיה)אם יש לך תקלה כלשהי מומלץ לפתוח שרשור נפרד עם כותרת מתאימה, ככה נוכל לעזור לך בהתאם.
בהצלחה.

Tsachi Amiad
24-09-17, 21:10
לא הבנתי מה הקשר לזה ולמה ששאלת לגבי המנוע שאוכל שמן, או לגבי המפלס הנמוך...
בפעם הבאה(שלא תהיה)אם יש לך תקלה כלשהי מומלץ לפתוח שרשור נפרד עם כותרת מתאימה, ככה נוכל לעזור לך בהתאם.
בהצלחה.

יכול להיות שאין קשר, תיארתי דברים נוספים שנצפו בזמן התקלה כדי לתאר את התמונה הרחבה שאולי יעזרו לפתור את העניין.
עד היום הטרופר לא אכל שמן בכלל וזה היה חריג


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
24-09-17, 21:54
יכול להיות שאין קשר, תיארתי דברים נוספים שנצפו בזמן התקלה כדי לתאר את התמונה הרחבה שאולי יעזרו לפתור את העניין.
עד היום הטרופר לא אכל שמן בכלל וזה היה חריג


Sent from my iPhone using Tapatalk

אז עד לרגע שקראתי שהחלפת ווסת לחץ לא הבנתי באמת מה בכלל התקלה שלך....
אם ההחלפה פתרה את התקלה מצויין.
ווסת לחץ משפיע בין היתר על סחיבה, אז יכול להיות שלא סחב טוב ואז גם לא אכל לך שמן.

Tsachi Amiad
24-09-17, 22:31
אחרי מעלה רמון, בכניסה לנחל דורבן הרכב נכבה וסירב להניע...
בוצע ניתוק מצברים, בוצע קיצור חיישן מסילה ועדיין לא הניע.
כחלק מהבדיקות נמצא שירד הרבה שמן ביום וחצי טיול.
בכל מקרה כל מי שניסה לעזור כבר אמר שנראה לו שמדובר בוסת שמן אלקטרו מגנטי...


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->