צפייה בגרסה מלאה : קצר או ארוך- מה עדיף?
הקדמה- היה לי רוביקון 2007 ארוך. לטעמי הוא היה רכב השטח הטוב ביותר שהיה לי עד היום. מתגעגע אליו. שוקל לחזור לרנגלר. התקציב מאפשר כראה רק קצר.
נניח שאצליח לחיות עם ההבדל העצום והמובן מאליו בשטח ונפח האיחסון. נוסע ומטייל רק לבד (עדיין אוהב הרבה מקום איחסון אבל אתמודד).
קראתי דיעות לכאן ולכאן ברשת ובפורומים מחו״ל. התובנות בקצרה-
קצר- יפה וסקסי יותר (סובייקטיבי), תצרוכת דלק טובה יותר, תאוצות ותגובות דוושה טובות יותר (לא בהרבה), רדיוס סיבוב קטן יותר בהרבה, עדיפות מוחצת בזוית הבטן וביכולת תימרון בשטח במקומות מהודקים. המזגן מתמודד יותר טוב עם הנפח הקטן.
החסרונות, נפח ושטח איחסון, פחות יציב הן בשטח ובעיקר בכביש מבחינת יציבות כיוונית ( יש הרואים יתרון בכך מבחינת משחקי זנב), בעייתי במדרגות גבוהות ותלולות ובעליות ומורדות תלולים מאד, קופצני יותר.
ארוך- עדיפות מוחצת בעניין האיחסון, נוחות ויציבות הן בשטח והן בכביש טובות יותר, עדיפות בשטח במדרגות גבוהות ותלולות - הצמיגים הקדמיים כבר עלו את קצה המדרגה לפני שהאחוריים ניתקו מגע מהקרקע. עדיפות בשטח במורדות ועליות תלולות, בהצלבות.
החסרונות, פחות יפה וסקסי (נו שוין..), זוית בטן נוראית ומרווח גחון רע בעיקר בגלל מיכל הדל בצד ימין היורד הרבה מקו השילדה, קוטר סיבוב מקשה על תימרון בשטח וגם מקשה בתנועה עירונית , גם בעיית חניה בעיר. זוית הבטן הנוראית מחייבת הגבהה וצמיגים גדולים יותר.
אשמח לדעת המלומדים כאן בעיקר אלו שהתנסו במו ישבנם בשתי התצורות.
אנא חיסכו ממני את הירידות על החישקוקים המפגרים שלי ועל קצב החלפת הרכבים המופרע שלי.... זוגתי שתחיה עושה יופי של עבודה בעניין הזה...
שלמה, הבעיה שלך היא כספית נטו (לפי ההגדרה שלך) בכול פרמטר הארוך יותר טוב בשבילך (אופי הטיולים שלך, שימוש יום יומי, סחירות....) אבל בגלל שוקלי תקציב אתה מוגבל לקצר, ההחלטה כבר נעשתה(רנגלר קצר) הבעייה שאתה עדיין לא הפנמת.
Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
יש משהו במה שאתה אומר.
אבל לצרכיי דווקא בשימוש היום יומי עדיף לי הקצר- נוסע לרוב לבד ובתנועה עירונית ברובה.
לא בטוח שיש הבדל ובטח שלא הבדל גדול בסחירות בין קצר לארוך.
הניתוח שלך שלמה די נכון, אם אתה נוסע לבד או בזוג, אז אתה יכול להסתפק בקצר, בכל שאר ההיבטים (עבירות, ביצועים, יציבות וכו') ההבדלים הם כאלו שאפשר להסתדר איתם לכאן או לכאן. אם אתה מחפש חיזוק לבחור בקצר, לך על זה. גם אם אתה מחפש חיזוק ללכת על ארוך, אני אמור לך על זה :rolleyes:
מוני אורבך
13-07-17, 09:39
לי יש קצר כבר שנתיים וחצי, על הארוך אף פעם לא נסעתי.
מבחינת יציבות בכביש, לא יודע על מה אתה מדבר, יציב מאוד ונוח מאוד.
היה לי רכבים ארוכים (לא רנגלר כמובן) הרנגלר לא פחות יציב מהם אולי יותר.
מבחינת יציבות בשטח, מאוד יציב, לא נכנס בקלות לשיפועי צד.
נכון סופה או יותר טוב מזה היליקס יותר יציבים, אין חולק.
אבל עדין יציב מאוד (יותר מהטרנו ארוך שהיה לי או הדפנדר הקצר שגם היה לי)
מבחינת מקום, אני העפתי את המושבים האחוריים, אין לי צורך בהם.
בנוסף יש לי מיכל גז מאחור, ובכל זאת אני מסתדר לא רע מתקמץ בציוד.
אם אתה ללא מיכל וכיסאות אחוריים, יש לך הרבה מאוד מקום, יותר מהבגז בארוך (ללא קיפול כסאות כמובן).
לעניות דעתי לצרכים שלך אין שום בעיה בקצר.
שלמה,
אני חושב שמבחינת אופי הטיולים, אנחנו די דומים.
אני החלטתי ללכת על ארוך -טרופר במקרה שלי.
מבחינת עבירות ושטח, לדעתי ההבדל לא משמעותי, ואיפה שזה משמעותי, לא בטוח שאני רוצה להיות.
אבל מבחינת האיכות חיים, ארוך זה עולם אחר.
בטיולים שאני לבד אני ישן ברכב - זה נח ומינימום התעסקות.
תוסיף אביזרי איכות (מקרר, מקלחת, הכיסא שרותים שלך :-)..... ותראה שאתה ממלא את הרכב.
אני מעדיף ארוך ע"פ כל הזמן לטפס לגג.
שלמה,
איך תישן בתוך הקצר?
לדעתי ארוך.
דורון וזיו
הכיוון שחשבתי עליו:
אוהל גג סטייל מג'ולינה(קונכייה קשיחה) שיורכב רק בטיולים + הסרת הכיסאות האחוריים וסידור תא המטען עם מגירות + מיכל מים ומקרר.
או גגון + תיק גג שיכיל ציוד השינה (אוהל, מיטת שדה, מזרון ומצעים) והיתר בתא המטען נטול הכיסאות האחוריים.
הארוך שהיה לי סיפק אותי לחלוטין מבחינת סידור הפנים והציוד כולל אפשרות השינה ברכב.
כיום כמו שכתבתי התקציב שונה ומעדיף אולי קצר שישמש גם כרכב יום יומי לתנועה עירונית ברובה
חומר למחשבה: מה לגבי גראנד גיבור ?
הקצר בעבירות טכנית ששלמה אוהב ובשילוב רגל כבדה על הגז הוא גיפ מסוכן , ויסלחו לי כל בעלי הקצרים..
רמי
עלית על הנקודה שהכי מפריעה לי במחשבה על הקצר.
יחד עם זה נכון להיום אני חי בשלום יחסית עם דיסקו 1 שיש לו בסיס גלגלים של 100 אינצ'.
לרנגלר הקצר בסיס גלגלים של 95.4 אינצ'
ההבדל ביניהם במובן הזה הוא לא בשמיים...
אם אני זוכר נכון, לרנגלר הארוך בסיס גלגלים של 119 אינצ' - ארוך בצורה אולי מוגזמת, יותר ארוך מבסיס הגלגלים של הדיפנדר הארוך...
אם בסוף אלך על הצעד הזה ועל הקצר אני מניח כמי שנהג עד היום רק על ארוכים שתהיה לי עקומת למידה והסתגלות- רק שלא תהיה כואבת מדיי לכיס... או חלילה לגוף....
מוני אורבך
13-07-17, 13:42
האם אתה כולל בעבירות טכנית מעלות תלולים?
אם מדובר רק על מעברי סלעים, לקצר יש יתרון גדול על הארוך.
זווית בטן מצוינת, לעומת הארוך שחייב לפחות 3" הגבהה בכדי להיחשב כאחד עם עבירות טובה.
אם מדובר על מעלות, אכן לארוך יש יתרון, בגלל הגאומטריה כמובן.
אבל רק אם הוא מוגבה ועדיף גלגלי 35, אחרת זווית הבטן הנוראית שלו תהפוך אותו למחרשה.
ובקשר לרגל הכבדה, ממליץ בחום לרדת מההרגל הרע הזה.
קנה רובי קרולר ותעבור הכול ללאט ובטוח.
קצר זה גם עניין של נוחות בנסיעה, בכביש ובטח בשטח.
הזכרת נכון גם את עניין היציבות הכיוונית.
מרווח גחון זה משהו שאפשר לטפל בו.
מוני
רמי זוכר את סיגנון הנהיגה שלי דאז. התבגרתי והפכתי למתון יותר וכיום הרגל על הגז הרבה יותר קלילה בשטח.
אכן מבחינתי עבירות זה מדרגות גבוהות במעלות תלולים - ששם להבנתי יש יתרון לארוך.
כיום לא מחפש שעשועי עבירות לשמם ולא נוסע במיוחד למגרשי המשחקים באלעד/ מודיעין/ בית שמש/ חורשן וכו' אבל מברך על אתגרים מעניינים תוך כדי הטיול החודשי בדרום.
בקיצור מתלבט...
boaz avrahami
13-07-17, 15:09
שלמה, אל תאמין לאף אחד.
עדיף ארוך ועבה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
שלמה, אל תאמין לאף אחד.
עדיף ארוך ועבה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה מדבר על גיפ נכון? [emoji3]
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
כמו שאתה יודע שלמה, גמני מחפש לאט לאט והתלבטתי בין ארוך לקצר.
דווקא הפוסט פתיחה שלך חיזק את זה שאני רוצה קצר.
הפתרון שלי למקום אחסון הוא משהו כזה:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/12/70/bd/1270bd6d4d64f0069d0ecf0f8c117a73--cargo-rack-jeep-camping.jpg
ובשביל לישון מעל האדמה משהו כזה:
https://www.amazon.com/gp/product/B000I6420U/ref=pe_2313390_245679350_em_1p_0_im
כמובן ששני הפריטים בייחד עולים הרבה פחות מההפרש בין הקצר לארוך.
קלות החנייה בעיר, החסכון (הקטן) בדלק ובסחיבה בגלל המשקל יחסית לארוך, והיתרון של מרחק הסרנים הקצר בשטח מבולדר ובתלוליות, לדעתי, עדיפים על יתרון קטן בעליית מדרגות גבוהות.
ותמיד תוכל בעתיד לקנות ערכה ל-JK קצר שמרחיקה את הסרנים :-)
יסלחו לי כל תומכי הקצר, הארוך פשוט יותר טוב.
מה שכן, רנגלר שעובד כמו שצריך חייב צמיגי 35 ומעלה ואולי העתקה של מיכל הדלק לאחור, עם כל הבעייתיות של הנושא הזה במדינתנו זה העניין שעוצר אותי למשל מלפנטז על כזה.
למסלולי הנגב אינדיאני טוב יעשה הכל עם פחות רעש בעיניים
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
אוהל גג סטייל מג'ולינה(קונכייה קשיחה) שיורכב רק בטיולים + הסרת הכיסאות האחוריים וסידור תא המטען עם מגירות + מיכל מים ומקרר.
אישית, מג'ולינה על רכב קצר לא מסתדר לי טוב.
זה עוד יותר יקצין את החסרונות של הקצר בזויות שטח בעיתיות ויגרום לך להגיע לקיצון מהר יותר.
או גגון + תיק גג שיכיל ציוד השינה (אוהל, מיטת שדה, מזרון ומצעים) והיתר בתא המטען נטול הכיסאות האחוריים.
זה הרבה יותר הגיוני לדעתי מבחינת המשקל על הגג ומרכז הכובד.
אם אתה חוזר ללינה באוהל, אז נראה לי מתאים להגדרות שלך, אבל לא אמרת מזמן שאתה עובר לליהנ בתוך הרכב?
אני עדיין חושב שהחסרונות של קצר ביחס לארוך משמעותיים.
מבחינת עבירות, הגבהה קצה ומיגונים ורנגלר ארוך עושה כל מסלול טיול, במיוחד הרוביקון, ומאפשר לך העמסה נוחה, אפשרות ללינה ברכב שחשובה לך, ויציבות כיוונית ונוחות טובים יותר.
חנייה?
כמה כבר ההבדל?
מה שכן, רנגלר שעובד כמו שצריך חייב צמיגי 35 ומעלה ואולי העתקה של מיכל הדלק לאחור, עם כל הבעייתיות של הנושא הזה במדינתנו זה העניין שעוצר אותי למשל מלפנטז על כזה.
למסלולי הנגב אינדיאני טוב יעשה הכל עם פחות רעש בעיניים
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
אתה טועה. מספיק הגבהה של 2" בשביל לשפר את זווית הבטן. עם צמיגי 33" אתה כבר "מכסה" את כל המעלות של הנגב בלי דרמה.
בקשר להעמסה על הגג- אפשרי, אבל אסור לשכוח שהגג עשוי פלסטיק.
או שאתה מתכנן קונסטרוקציה מסורבלת וכבדה שבסיסה בשמשה ובפגוש האחורי, או שאתה מתחבר למרזב של הגג המקורי שעשוי... פלסטיק. לך תתקן כשישבר, והוא ישבר בסוף.
עוד אופציה היא לקדוח בגג ולהתחבר לקשת, עם כל מה שכרוך בכך.
מוני
רמי זוכר את סיגנון הנהיגה שלי דאז. התבגרתי והפכתי למתון יותר וכיום הרגל על הגז הרבה יותר קלילה בשטח.
אכן מבחינתי עבירות זה מדרגות גבוהות במעלות תלולים - ששם להבנתי יש יתרון לארוך.
כיום לא מחפש שעשועי עבירות לשמם ולא נוסע במיוחד למגרשי המשחקים באלעד/ מודיעין/ בית שמש/ חורשן וכו' אבל מברך על אתגרים מעניינים תוך כדי הטיול החודשי בדרום.
בקיצור מתלבט...
אם אתה ברמת הורדית/זיק וכדומה...רנגלר ארוך לא צריך יותר מדיי שיפורים כדי לעבור שם אם בכלל.
אם אתה מדבר על רמת כמריר וכו' - ררנגלים קצרים עשו ועושים את זה.
אני בכלל הייתי שם עם סמוראי טנדר עם בסיס גלגלים מאוד דומה לרנגלר קצר...
לדעתי אם תבנה את הרנגלר הקצר כמו שצריך - תגביה ממש מעט, ותדחוף צמיג 35 על ידי פינוי מקום בכנפיים (הכי פשוט בעולם ברנגלר)
יהיה לך אחלה כלי.
ואם לא הייתי שורף את כל הכסף שלי על הסמוראי - זה הכלי שהייתי בונה גם כן ;) באדום כמובן
שלמה, אני מבין שאתה לא מחפש אקסטרים אלא לטייל בכיף שלך.
לא רואה שום סיבה בעולם שרנגלר קצר נעול מאחור עם הגלגלים הכי גדולים שאפשר לדחוף בלי שינויים משמעותיים ובלי יצירתיות ברשיון (35 נכנס בלי שינויים אבל 33 נכנס גם ברשיון למיטב ידיעתי) והגבהה ממש מינימלית לא ייתן לך את כל מה שחיפשת ועדיין יהיה רכב יומיומי מהנה. בלי כנפוני רובוט ריקים ובלי פנסים זועמים ובלי פוקסים ובלי שטויות. בינינו... גם כמו שהוא יצא סטנדרטי מהחנות הוא הרבה יותר ג׳יפ מכל המתחרים.
אישית אם היום הייתי מחפש ג׳יפ רב שימושי עירוני ולמדבר כנראה זה היה בדיוק זה, בכחול.
אסף.
מסכים עם אסף ועם שגיא באופן עקרוני... מינימום שינוי בגובה מתלים ומקסימום שיניי בגלגלים..
אבל עדיין הייתי בודק את האופצייה של קיט לונגארמס קומפלט אבל בשידוך לקפיץ נמוך ככל הניתן.. אםמהדבר אפשרי... עם נגיד 3" זו אופצייה עדיפה לדעתי מ2"...
וכנפוני רובוטריקים כמו שאסף קרה להם הם אולי מיותרים... אבל יש גירסאות של פרופיל גבוה ... כמעט בולט און שמאפשרות לדחוף גלגל גדול בלי שינוי בכלל.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני שם קילו אנטריקוט מיושן על כך שתוך 4 חודשים יש פה שרשור בו אתה מחליף את הקצר בארוך.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
באמת להרכיב ולפרק כל טיול את האוהל מהגג ? אני נכנעתי לארגז אחרי שהרכבתי אותו פעם אחת בדרך הביתה ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני שם קילו אנטריקוט מיושן על כך שתוך 4 חודשים יש פה שרשור בו אתה מחליף את הקצר בארוך.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אני מוסיף בקבוק ויסקי טוב. סיום טוב לקילו אנטריקוט שלך.
מה לגבי בקשה ל "רשיון סחר" ... ?
boaz avrahami
14-07-17, 18:18
אפשר במכתש רמון?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מה לגבי בקשה ל "רשיון סחר" ... ?
למרות שאני מאד אוהב את ההתעסקות בקניית ומכירת רכבים תוך כדי שידרוגם בזמן שהם אצלי, לא מאמין שאצליח בתור סוחר מכונית אני ישר מדיי מכדי ממש להרוויח בתחום כזה.....:rolleyes:
לפחות תחסוך יד...
Sent from my Android using Tapatalk ישוחרר ברנרד
אפשר במכתש רמון?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אולי זה יניע את המפגש סוף-סוף.
איזה מפגש? זה שדרור חייב לנו? :rolleyes:
boaz avrahami
15-07-17, 07:11
כן...
אני מוסיף חמישה ארגזי בירה וחמישה קילו פילה, עוגה וארטיקים.
שלמה, מה אתה מחרטט אותנו עם ישר?!
אתה מקלקל לך את השם בתור עורך דין ומכפיש אגב זאת קהילה שלמה של סוחרים ישרי דרך [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא שמתם לב שדרור נעלם ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
טוב, קצת סוטה מנושא השירשור אבל היי מה אכפת לי אני הוא זה שפתח את השירשור.
אבל בשביל זה אתם כאן ידידיי הוירטואלים.... לייעץ ולהריץ עלי בכיף דחקות שגורמות לי לחייך על הבוקר.
למי שלא יודע/ זוכר, אני כרגע מתנהל על בסיס הפרדת רשויות.... פרייבט מדהים ליום יום שאני ממש אוהב כל פרט בו חוץ מתנוחת הישיבה שקצת נמוכה ל- 100+++ ק״ג.
מה כבר יכול להיות רע ב- 320 כ״ס הנעה אחורית שגם יודעים לבעוט כשצריך ועוד בעטיפה די אנונימית אך מספיק מפוארת ומפנקת ( אינפיניטי g37).
לטיולים דיסקו 1 בנזין קשיש וטוב משודרג ומזווד לצרכיי ונותן עבודה.
כדי לחזור לרנגלר רוביקון מבחינתי המשמעות היא לחזור ולאחד רשויות והרנגלר ישמש גם כרכב היום יומי.
אז כל ההקדמה הזו באה כדי לתאר את ההתלבטויות שלי- חבר טוב שאנחנו מטיילים יחד דרך קבע אכל לי את הראש אתמול- טען בלהט שאני עומד לעשות שטות גמורה. כמה אנחנו כבר מטיילים? גם רמת העבירות והג׳אננה ירדה. הרנגלר עם כל הקסם שלו הוא לא להיט בכביש בלשון המעטה. בשביל מה אתה צריך את זה אתה כרגע במצב אידאלי ועוד... בקיצור הבן אדם ( כמו גם זוגתי) שימשו כקול ההגיון וכמלאך הטוב שעל כתף ימין... בהחלט גרמו לי למחשבה נוספת בעניין.
מצד שני על הכתף השמאלית יושב מלאך ה״בא לי״ או ״המתחשק לי״ ועזוב אותך משטויות כמו הגיון....
מבולבלים.... כן גם אני מבולבל ....
אולי הוא צודק.
אבל היי.. כל מה שנכנס ללופ של שטח מאבד היגיון.. אז בוא נוותר עליו ונעשה באמת מה שאנחנו רוצים.
אתה לא חוצה יבשות ולא אוכל את הרי הרוקי גיפ ברמה כזו קצר או ארוך יהיה טוב לך לדעתי השאלה מה העדפתך האישית.
אני למדתי להקשיב לעצמי לפני אחרים.
לא מדבר על ייעוץ מקצועי של חברי הפורום
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
הבעיה עם כל הקשישים לשטח היא הרגשת הביטחון, האם אתה באמת בתוך תוכך בטוח ברכב שיקח ויחזיר אותך הביתה בשלום ללא דרמות ועיכובים בשטח? אני יודע שביום שהספק יחלחל בתוכי אני מתקדם הלאה.
Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
boaz avrahami
15-07-17, 09:52
העניין שלמה שאתה כמו בחורה מהוגנת, לא החלטי.
כל כמה חודשים אתה משנה פוזיציה.
זה אחלה, באמת ... במיוחד אם התקציב מאפשר זאת.
במה אנחנו כבר יכולים לעזור?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
רמי,
באופן מפתיע ובניגוד לתדמיתו הידועה לשימצה, הדיסקו הקשיש שלי משרה בי אמון מלא. טפו טפו, מלח שום וחמסה חמסה עד כה התנהג למופת בטיולים ואפילו בטיול האחרון לעונה כשהיה חם בחוץ וכל יתר הקשישים והפחות קשישים בחבורה צרחו גיוועלד התחממו ועוד מרעין בישין הדיסקו התנהג למופת.
בתכלס ואני אפילו מפתיע את עצמי בזה, הדיסקו הנוכחי אמין יותר מבחינת תקלות מיכאניות משביתות טיול מהרוביקון שהיה לי....
קח קצר, תעשה לו סטרץ'. 😃
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
שלמה, אנחנו לא מכירים (והבוסרון שלצידי זועק שזה מחדל חמור ...) אז אני יכול להתבסס רק על מה שאני קורא כאן ממך ומאחרים ...
אני באופן כללי בעד הפרדת הרשויות, ובמיוחד מאחר שאתה מאושר עם הרשות הראשונה ...
אני גם מבין שאתה חובב סוסים (או לפחות את הכוחות שלהם), לא חושש ואפילו נהנה מבניות ושפצורים של הג'יפ, וגם לא חושש מדי מרכבים ישנים. למה רק לי זה נשמע כמו גראנד צ'רוקי מהוותיקים, עם מנוע V8 והמווווון סוסים בשרניים בכל סל"ד ?
יש לי הרגשה שרכב כזה ייספק לך הרבה יותר הנאה בנהיגה, כי לעומת מנועי ה- V8 הוותיקים, המנוע של הרוביקון מרגיש אנמי ודורש סל"ד גבוה יותר. חוצמזה, גם בשנתונים הנמוכים יחסית (ZJ,WJ) הרכבים האלו מפנקים למדי ונשמרים היטב, ולדעתי יותר מהנים לנהיגה מהרנגלר.
וחוצמזה, הגיע הזמן למפגש בוסרונים :)
שלמה,
דבר עם שני מערד (הבת של נמרוד)
יש לה גראנד המי שהיא מוכרת.
אחרי סיבוב בו, לא חושב שתבחר רוביקון.
boaz avrahami
15-07-17, 12:37
שלמה גבוה וגדול מדי בשביל להנות מגרנד צפוף.
הדיסקו יכול לספק לו חוויה דומה עם פחות סוסים אבל מרווח יותר.
שלמה מתגעגע..., מתגעגע לרנגלר.
חבל לכם על האנרגיה.
פשוט תכינו בשר ושתיה. נקבע למכתש ונטייל בחורשן. כרגיל
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הגראנד צפוף ? תן לו לנסוע שבוע בג'ימני והכל יסתדר (תשאלו את דרור ...)
ועכשיו ברצינות ... הגראנד לא יותר צפוף מרנגלר, למעט הגובה בקבינה, ואת זה ככל הנראה אפשר לפתור ע"י התאמות של מושב הנהג.
שווה בדיקה לדעתי ...
שלמה,
אתה יכול בבקשה להחזיר אותנו להתחלה, אם הדיסקו במצב כזה תקין, אז למה בכלל פתחת את הנושא???
כמו בכל תרשים זרימה, הסדר של השאלות נראה לא פחות חשוב מהשאלות עצמן.
נראה לי שאתה צריך לענות לעצמך על השאלה רכב יחיד (ליום יום ולטיולים) או שני רכבים נפרדים, לפני השאלה של ארוך או קצר.
אם אתה נשאר עם שני רכבים, מעבר לשעמום :-), מה רע בדיסקו הקיים?
אם זו בעיית אמינות זו שאלה אחת ואם זו בעיית צפיפות זו שאלה אחרת.
כל ההתעסקות הזו, היא קודם כל רגשית ולא רציונאלית, אבל בכל זאת, שווה לנסות מדי פעם להכניס קצת רציו להחלטות.
זיו
צדקת שקודם כל העניין ריגשי ולא ממש רציונאלי.
יש המון יתרונות בהפרדת הרשויות אבל יש גם חסרונות שמציקים לי במידת מה.
התעסקות בתחזוקת שני רכבים- שלושה טסטים בשנה למשל (1 לפרייבט ו- 2 לדיסקו). כפל ביטוחים, כפל טיפולים שוטפים.
אין רע בדיסקו הקיים אבל בכל זאת הנסיעה המינהלתית עד לשטח פחות נעימה בו מאשר ברנגלר חדיש יותר.
מתגעגע לתנוחת הישיבה הגבוהה גם בשימוש היום יומי ומתגעגע לגיחות שטח ספונטניות סתם ככה בדרך מהמשרד לבית...
חוץ מזה הרנגלר סקסי בטירוף ועושה לי חשק...
השיעמום קצת פחות רלבנטי למשוואה...
למי שיש ילדים בבית, כאלה עם רשיון נהיגה, ולא רוצה להחזיק 3 או 4 רכבים, הפרדת רשויות הוא פתרון טוב לעוד רכב בבית.
בשביל זה, הרכב שמיועד לטיולים ולשטח חייב רמת בטיחות מינימלית (כריות אוויר, ברקסים שעושים את העבודה והגה שלא משייט לכל כיוון. ע"ע סופה אבל גם רכבי השטח המתישנים של כל היצרנים).
גם לעניין הזה הרנגלר הקצר עדיף לילד / צעיר שנוהג. כל זמן שלא מגביהים יותר מידי ומקלקלים את זווית הגלגלול, הקצר הוא גם רכב פוזה שכל צעיר/ה ישמח להראות בו :-)
שלמה,
בא אני אעזור לך.
תחפש פה באתר, כמה שנים אחורה, חשבתי כמוך - שהכפל הזה לא כדאי.
אבל אם השנים, זה נראה אחרת -
אין כפל טיפולים שוטפים...טיפולים שוטפים הם בעיקר פונקציה של קילומטרז', לא נסעת, לא עשית.
לא הגעת ל 10K בשנה, אז אכן יש לך טיפול אחד נוסף.
עלות ביטוח - בכלל לא בטוח שזה יותר יקר.
טסט כפול צודק, אבל מצד שני זה נותן שרידות וגמישות כפולות.
רכב נוסף בבית, וחוסר "והאין לחץ" לתקן במקרה של תקלה \ שבר (כי ביום יום נוסעים ברכב אחר) שווה את העלות הנוספת.
העובדה שאני עם רכב נוסף איפשרה לי עבודה רגועה על הבולמים (שהלכו לכיולים חוזרים), עבודות מתמשכות כמו חשמל ומקרר, וכו'.
בקיצור,
לדעתי עדיף שני רכבים, הרכב שטח הוא רכב ישן אבל אמין, וכמו שנאמר פה, ברגע שאתה לא סומך שהרכב יחזיר אותך בשלום, משדרגים.
My two cents
אני בור גמור בענייני רנגלר (אלא אם סופה פתוחה ארוכה נחשב...) אבל בדיפנדר קצר מול ארוך יש לי נסיון, ואם זה דומה אפילו קצת אתן את השנקל שלי.
ההבדל בנוחות הנסיעה בשטח בין קצר לארוך הוא לא פחות מתהומי. וזה לא רק עניין של תחת עצבני וקופצני אלא גם כזה שבמהירויות גבוהות מאבד אחיזה בצורה הרבה פחות נשלטת.
בסופו של דבר קצב ההתקדמות עם הקצר בטיולים היה הרבה יותר איטי, ובסוף היום אתה הרבה יותר עייף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.