צפייה בגרסה מלאה : XJ 98 דיזל 2.5L ידני מתחמם..
מנסים למצוא את הסיבה לכך שהרכב מתחמם כאשר מפעילים מזגן, מערכת הקירור לא עומדת בזה כנראה בימים החמים של הקיץ.
תרמוסטט תקין, משאבת המים הוחלפה לפני כמה חודשים.
אין מאוורר חשמלי אלא רק מאוורר מנוע מקורי, נבדק וגם הוא תקין.
הרדיאטור פורק ומתברר שהוא מקורי על האוטו.. אבל מכיוון שקשה מאוד עד בלתי אפשרי למצוא חליפי אז אנחנו קצת אובדי עצות.
ידוע שהבעלים הקודם שיפץ אותו בעבר והבעלים הנוכחי מעדיף לרכוש חדש ואם אפשר מאלומיניום, עדיין מחפשים.
הבעלים הקודם כנראה גם חווה את הענין מכיוון שמכסה המנוע הוגבה מעט בחלקו האחורי ונפתח פתח במרכז מכסה המנוע לכניסת אויר.
צריך למצוא פתרון קבע, חשבנו על רדיאטור מוגדל אבל מתחת למקורי יש אינטקולר וזה מפריע..
אשמח לעזרה בנושא.
אלעד.
ממה שאני רואה בקטלוגי חלקים וגם בפורומים אמריקאים הרדיאטור ב4.0L וב2.5L זה אותו הרדיאטור.
למה לא להזמין פשוט מחו"ל רדיאטור חדש?
זה לא אותו דגם, בדגם הנכון צד נהג פתח כניסה עליון וללא פקק, צד נוסע פתח יציאה תחתון.
AvigdorAharon
22-07-17, 21:14
לכמה מעלות מגיע הרכב בלי מזגן, ועם מזגן?
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
בסופה דיזל עשו שינויים במנוע הזה כדי לשפר את הקירור בשנת 2000. כלומר הבעיה היא מובנית ולא תקלה.
הייתי מתחיל בבדיקה האם מצמד המניפה הוא מה שמתאים לדיזל שנותן יותר הספק בסלד נמוך יותר מהמצמד של הבנזין.
וממשיך בהחלטה עקרונית אם להוסיף מניפה דוחפת חשמלית שתופעל עם המזגן.
ויש עוד מה לעשות...
אסף.
טמפ "רגילה" 85-90 מעלות.
כשמפעילים מזגן, אחרי שתי דקות מתחילה לטפס עד 100, לא בדקנו מעבר לכך כדי לא לפגוע במנוע..
אסף מה זאת אומרת בודקים אם המצמד מתאים - הוא נעול כשהרכב חם..
לגבי המניפה החשמלית - זה מה שחשבנו להוסיף, אבל השאלה אם יש בעיה במערכת הקירור מעבר לבעיה המבנית לפני שנוסיף אביזרים..
AvigdorAharon
22-07-17, 22:43
ZJ מנוע 4.0 עם מניפה חשמלית שדוחפת אוויר, עם מזגן הגיע ל 105
אין לך מה לחשוש אבל כדאי להוסיף מניפה חשמלית עם שתי אפשרויות פיקוד:
אחת מהמצמד של מדחס המזגן ואחת עם כפתור מתוך הרכב.
אביגדור
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
הוזמן מאנגליה רדיאטור אלומיניום מלא (כולל צדדים), אעדכן לאחר התקנה..
הגיע והותקן..
הרדיאטור טיפה יותר ארוך מהמקוי אבל נראה איכותי ובהחלט מורגש הבדל בטמפ המנוע.
יחד עם זאת נראה שעדיין נצטרך להתקין מאווררים או לבצע שינוי במכסה המנוע לצורך הזרמת יותר אויר.
כרגע החלק האחורי של המכסה מורם טיפה ויש כונס על מכסה המנוע, חושבים להפוך את כיוון המכסה עם הפתח לכיוון תא הנוסעים כך שיוציא אויר ולא יכניס, לדעתי צריך להתקין שני כונסים קטנים יותר (מותקן כונס של טרופר או דומה) בצדדים ויותר קרוב לחלק האחורי כך שיוציא אויר בצורה טובה יותר..
אני שמתי בצירוקי חיישן טמפרטורה שמכניס את המאוורר לפעולה ב 105 ומוציא אותו ב 95 מעלות. גם הפעלת המזגן הכניסה אותו לפעולה. עבד מצויין.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
איזה מאוורר..אין אחד קדמי, אם רוצים צריך להוסיף.
אתה יודע להגיד איך עשית ומה?
מאוורר גנרי, רצוי באיכות טובה כמו ספאל.
חיווט דרך יוניט שיושב על אחד הצינורות מים ונסוף חיווט דרך הפעלת המזגן.
מאוורר גנרי, רצוי באיכות טובה כמו ספאל.
חיווט דרך יוניט שיושב על אחד הצינורות מים ונסוף חיווט דרך הפעלת המזגן.
יוניט קיים או שהתקנת אחד חדש?
אתה שואל?
אם יש יוניט מתאים שאתה יכול להתחבר אליו אחלה.
בסמוראי בזמנו שעברתי מניפה מכאנית לחשמלית הוספתי יוניט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שואל את הבחור שכתב שעשה ברכב כזה..
תודה
AvigdorAharon
11-08-17, 00:39
יש. לי שני כונסי אוויר לצדדים של ש מכסה המנוע,, , אם אתה מעוניין,,. דבר איתי בפרטי
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.