צפייה בגרסה מלאה : חלקי חילוף מקוריים בהדפסה
https://m-all3dp-com.cdn.ampproject.org/c/s/m.all3dp.com/mercedes-benz-reveals-first-metal-3d-printed-truck-part/
מרצדס מאשרת לייצור פלאנג' מים עבור משאיות מדגמים ישנים בהדפסת תלת מימד.
העתיד של חלקי החילוף. לאלו שאוגרים חלקים לג'יפים הישנים... כנראה שלא צריך...
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
בהתחשב בזה שהדפסות מתכת איכותיות כבר כמעט נגישות ....
הרבה נדל"ן פירוקיות הולך להשתחרר.
הדפסת מתכת - זה רחוק מאוד ממדפסת לכל פועל או אפילו בכל מחסן חלפים.
בינתיים הדפסת ניילון פותרת הרבה בעיות...
אסף.
boaz avrahami
13-08-17, 10:20
כידוע חלפים הם הכנסה מרכזית של יצרני רכב.
מה המודל הכלכלי של זה?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מי שיטרח לקרוא את הכתבה יראה שלא מדובר על זה שהיצרן משחרר מודלים להדפסה לעולם. מדובר על זה שיצרן רכב אישר לקבלן משנה לייצר חלקים בטכנולוגיית ייצור מסויימת. במקרה בגלל שמדובר בהדפסה אתה קורא על זה בתור חדשות.
יש הטוענים שבעתיד מחסני החלפים יהיו ללא מלאי רק עם מדפסות, ועדיין אתה תצטרך ללכת לקנות את החלף, לא להדפיס לבד בבית.
אסף.
בעתיד הכול יהיה "הדפסה" אבל כנראה לא בעתיד הקרוב.
אסף, אין לי בעיה לקנות את החלפים. עצם זה שאוכל לקנות מעבר לרחוב כל חלק שמישהו מידל, יהפוך את חיי לקלים בהרבה.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
בעתיד הכול יהיה "הדפסה" אבל כנראה לא בעתיד הקרוב.
אני לא יודע מה זה קרוב ורחוק אצלך.
לפני חמש שנים הדפסת טיטניום הייתה משהו די חדש ואקזוטי.
היום היא זמינה ברשת כמו הדפסת פלסטיק שהפכה להיות בכלל ברמה הביתית. יש מדפסות מתכת לא רק ברפא"ל אלא בהרבה מפעלים פרטיים, ובמעבדות באוניברסיטאות. ברכב הפורמולה האחרון של הטכניון, דוד משתיק מטיטניום, כל הפלאנג'ים והחלקים הפנימיים הודפסו, והשלימו פח מכופף. אתה יכול לשאול את לוריה איך זה מתרתך. מכוניות אחרות מדפיסים גם חלקים עובדים - בתי מיסבים למשל. כמובן שסעפות יניקה בגיאומטריות בלתי אפשריות מודפסות מפלסטיק כבר מזמן.
לגבי נושא הדיון - הכיוון הוא באמת שקונספט מחסן החלפים יקטן, ויהפוך בהדרגה למעבדה של מדפסות שידפיסו במקום את החלקים הנדרשים, מפלסטיק ומתכת, לכל היצע כלי הרכב של היצרן. אין יותר מלאים, גם אין יותר מלאים מתים, ואין צורך לאגור חלקים ולמכור באיביי עבור מכוניות חדשות. זה שינוי אדיר עבור תעשיית הרכב. זה לא אומר שמפעלי הזרקה ויציקה ימותו - אבל הם ייצרו לקו היצור הראשוני של הרכב אבל לא למלאים של חלקי חילוף.
ומהצד של החובבים - אין ספק שמה שאפשר יהיה להדפיס באיכות מספיק טובה, יהיה אפשר גם להדפיס לבד. לא באמת צריך את הקבצים המקוריים - לעשות רברס אנג'ינירינג אין בעייה, ותהליכים של מיקור המונים יביאו בזמן אפסי לזה שכל חלק שיש לו ביקוש יהיה זמין להורדה ברשת בחינם.
כמובן שזה לא יעזור יותר מדי, כי חלקי החילוף המהותיים של מכונית העתיד החשמלית - הסוללות - לא ניתנים להדפסה. בניגוד לחלקי המתכת והפלסטיק הפשוטים של המכוניות הישנות.
אני חושב שחלקים המורכבים מכמה סוגי חומרים יקח זמן להדפיס. אולי כבר קיימות כאלו מדפסות אבל צריך לחכות שזו תהיה טכנולוגיה נפוצה.
מיכה, חלקים שמורכבים מכמה חומרים, בדרך כלל גם מורכבים מכמה חלקים, ומכונים "מכלול".
דווקא בהדפסה ניתן ליצר חלקים מחומרים שונים שכלואים אחד בשני.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
boaz avrahami
16-08-17, 00:36
קוסאומו משרד התחבורה והמכס.
בקרוב לא נשלח> נדפיס
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נכון מאד בועז. העולם משתנה בכל כך הרבה דרכים, אנחנו חיים בתקופה היסטורית מדהימה.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
מיכה, חלקים שמורכבים מכמה חומרים, בדרך כלל גם מורכבים מכמה חלקים, ומכונים "מכלול".יופי. כשתוכל להדפיס מכלולים בצורה יחסית פשוטה וזולה אז יהיה לזה שימוש. נחמד לייצר חלקי פלסטיק או אפילו מתכת אבל רוב חלקי הרכב בנויים ממכלולים. אלא אם בא לך להרכיב לבד משאבת מים מכל החלקים שלה.
למה לא?
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
boaz avrahami
16-08-17, 20:23
ראיתי לפני שנים מדפסת שיודעת להדפיס מכלולים.
אמנם זה היה מניילון ושימש למוקאפ אבל בכל זאת
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
AdiVitara02
23-10-17, 16:49
.... ברכב הפורמולה האחרון של הטכניון, דוד משתיק מטיטניום, כל הפלאנג'ים והחלקים הפנימיים הודפסו, והשלימו פח מכופף. אתה יכול לשאול את לוריה איך זה מתרתך. מכוניות אחרות מדפיסים גם חלקים עובדים - בתי מיסבים למשל. כמובן שסעפות יניקה בגיאומטריות בלתי אפשריות מודפסות מפלסטיק כבר מזמן....
ומהצד של החובבים - אין ספק שמה שאפשר יהיה להדפיס באיכות מספיק טובה, יהיה אפשר גם להדפיס לבד. לא באמת צריך את הקבצים המקוריים - לעשות רברס אנג'ינירינג אין בעייה, ותהליכים של מיקור המונים יביאו בזמן אפסי לזה שכל חלק שיש לו ביקוש יהיה זמין להורדה ברשת בחינם.
.
לא כ"כ פשוט וטריוויאלי...
על קצה המזלג מהניסיון המועט שלי בהדפסות:
באחד מרכבי הטכניון גם קרסה סעפת יניקה מודפסת בתחרות באיטליה.
אני תכננתי את הסעפת של תל אביב באותה שנה ואחרי סקר (PDR) בחרתי דווקא לא להשתמש בהדפסה של המוצר.
מה שכן את התבנית הדפסתי ולפחות בטכנולוגיה שאני השתמשתי בה זמן הייצור היה ארוך מאוד וגם מוגבל בגודל, בקיצור מתאים אולי רק לאבטיפוס.
ומהצד של החובבים -
רברס אנג'ינירינג הוא לא תהליך פשוט בכל חלק/מוצר
לא הייתי רוצה לראות חלקים מודפסים ביתית ברכבים שנוסעים לידי בכביש, כמו שלא הייתי רוצה לראות בכביש תושבות שרותכו בחצר של מישהו.
HATE TO BE THE PARTY POOPER
זו דעתי, מעניין איזה כיוון כל נושא ההדפסות הזה יתפוס.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.