PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול 10000 ללנד רובר דיסקברי 1



Reem Hajbi
21-08-17, 14:27
אני מתכנן לבצע טיפול 10000 לדיסקו 1 שלי שנת 97
החלפת שמן מנוע
החלפת מסנן שמן דלק ואוויר
שמנים בסרנים הוחלפו לפני 5000 ק"מ
שמן בדפרינצאל לפני 10000ק"מ
יש משהו שאני מפספס?
תודה רבה מראש

gradar
21-08-17, 14:43
מלכודת מים, מפוח מזגן, כיוון שסתומים (מתי עשו?) בדיקת צנרת וקום , בדיקת רצועות מנוע, בדיקת צלחות ודסקיות בלימה, להרים גלגלים ולבדוק חופש במיסבי גלגל, לעבור על צנרת קולר גיר ולבדוק שאין סדקים או שהצינורות לא משתפשפים בשלדה, מתי הוחלף שמן גיר ? להחליף כל 20K וכל 40K גם פילטר.

Reem Hajbi
21-08-17, 15:05
מלכודת מים, מפוח מזגן, כיוון שסתומים (מתי עשו?) בדיקת צנרת וקום , בדיקת רצועות מנוע, בדיקת צלחות ודסקיות בלימה, להרים גלגלים ולבדוק חופש במיסבי גלגל, לעבור על צנרת קולר גיר ולבדוק שאין סדקים או שהצינורות לא משתפשפים בשלדה, מתי הוחלף שמן גיר ? להחליף כל 20K וכל 40K גם פילטר.

מלכודת מים - אין לי מושג איפה היא ומה לבדוק
מפוח מזגן + שסתומים - לא נגעתי מהרגע שקניתי את הרכב לפני 10000ק"מ , עבר יישור קו אצל אלי שחר וזהו
צנרת ואקום- נבדקה ללא חריגים
רצועת מנוע - הוחפלה לפני חודש וחצי - נקעה בגלל פין שהשתחרר - הוחלף גם פולי מדחס מזגן
צלחות וסידקיות +רפידות - נבדקו ותקינות
שמן גיר הוחלף לפני 10K ביישור קו
שמן סרנים לפני 5K
שמן מנוע בלבד ללא מסננים לפני 5K

gradar
22-08-17, 06:55
מלכודת מים מאחורה צד שמאל על הקורה השמאלית של השלדה מבפנים, מעט לפני הגלגל. תתצייד בבורג פלסטיק שמנקז אותה, לפעמים הוא נשבר במיוחד אם לא פתחו אותו זמן רב.

gradar
22-08-17, 12:10
מלכודת מים - אין לי מושג איפה היא ומה לבדוק
מפוח מזגן + שסתומים - לא נגעתי מהרגע שקניתי את הרכב לפני 10000ק"מ , עבר יישור קו אצל אלי שחר וזהו
צנרת ואקום- נבדקה ללא חריגים
רצועת מנוע - הוחפלה לפני חודש וחצי - נקעה בגלל פין שהשתחרר - הוחלף גם פולי מדחס מזגן
צלחות וסידקיות +רפידות - נבדקו ותקינות
שמן גיר הוחלף לפני 10K ביישור קו
שמן סרנים לפני 5K
שמן מנוע בלבד ללא מסננים לפני 5K

מפוח מזגן + שסתומים - לא נגעתי מהרגע שקניתי את הרכב לפני 10000ק"מ , עבר יישור קו אצל אלי שחר וזהו - מפוח 3 ברגים לרגלי הנוסע, בטח אף פעם לא פתחו, שסתומים תבדוק גם ככה צריך לבדוק כל 10,000 ק"מ, תצטייד באטם מכסה שסתומים, O רינג מעבה שמן שיושב על הראש ומין הסתם גם צינור נשם חדש (הם הולכים).
בנוסף מניסיון, תעיף מבט על תושבות בודי אחוריות...

איל מ
22-08-17, 15:22
הערה לגבי שמן גיר. הגיר של הtdi-300 דומה לזה של הtd5. ההבדל הוא שבtd5 הפיקוד הוא של מחשב ולא מכני.
בtd5 החלפת שמן גיר נעשית באינטרוולים שבין 50k לבין אף פעם (גיר סגור for life) כתלות בגישה. אשקרופט ממליצים ב100k מייל בשימוש עדין.
מכאן שההמלצה על החלפה כל 40k נראית לי מוגזמת. במיוחד אם משתמשים בשמנים איכותיים (היום יש שמני long life סינתטים).

אני לא פוסל את ההמלצה מכיוון שאולי השוני בין מערכות הפיקוד יוצר רגישויות (לדעתי בדיוק הפוך) אבל שווה לחקור קצת יותר.

נ. ב.
משיחה עם ערן טאגרט, שמתמחה בגירים הללו של zf, הגישה שלו אומרת שכל עוד הגיר עובד טוב, לא להתעסק....

נ. ב.
לא כתבת אם ידני או אוטמט

Reem Hajbi
22-08-17, 15:29
גיר אוטומט .
הייתי שמח לידני אבל זה מה יש ;)

gradar
24-08-17, 12:33
הערה לגבי שמן גיר. הגיר של הtdi-300 דומה לזה של הtd5. ההבדל הוא שבtd5 הפיקוד הוא של מחשב ולא מכני.
בtd5 החלפת שמן גיר נעשית באינטרוולים שבין 50k לבין אף פעם (גיר סגור for life) כתלות בגישה. אשקרופט ממליצים ב100k מייל בשימוש עדין.
מכאן שההמלצה על החלפה כל 40k נראית לי מוגזמת. במיוחד אם משתמשים בשמנים איכותיים (היום יש שמני long life סינתטים).

אני לא פוסל את ההמלצה מכיוון שאולי השוני בין מערכות הפיקוד יוצר רגישויות (לדעתי בדיוק הפוך) אבל שווה לחקור קצת יותר.

נ. ב.
משיחה עם ערן טאגרט, שמתמחה בגירים הללו של zf, הגישה שלו אומרת שכל עוד הגיר עובד טוב, לא להתעסק....

נ. ב.
לא כתבת אם ידני או אוטמט

לא להחליף שמן זה מתכון בטוח לשיפוץ גיר, אין דבר כזה "לא להתעסק" הגיר הקודם שלי החזיק 250,000 ק"מ מושלמים עם החלפות שמן סדירות, בסוף מיסב חד כיווני שנשבר שלח אותי לשיפוץ... אבל המוח והדסקיות היו במצב מצוין. אני ממשיך להחליף שמן בשגרה, התנאים פה של לחות וטמפרטורות גבוהות יחד עם העובדה שאנחנו כן נוסעים בשטח מחייבים זאת. ד"א הגיר שופץ אצל ערן שעשה עבודה נהדרת, מאז חלפו עוד 50,000...

מיכה100
27-08-17, 13:53
ד"א הגיר שופץ אצל ערן שעשה עבודה נהדרת, מאז חלפו עוד 50,000...
+1 אין על ערן

Reem Hajbi
05-09-17, 16:32
שאלה נוספת חברים
לאחר שסיימתי את הטיפול שמתי לב שהצינור שיוצא מהטורבו של המנוע מזיע קצת ובנוסף יש יציאה של עשן דליל מהאגזוז , עשן לא שחור למעט בתחילת נסיעה כשהמזגן דולק אלא בעמידה אני יכול לראות עשן שיוצא מהאגזוז .
מה דעתכם האם דורש התייחסות או אלה החיים עם TDI300

המון תודה מראש

gradar
06-09-17, 07:17
אם הוא מעשן סימן שהוא מונע, בדיוק כמו שאם נוזל שמן סימן שיש שמן...
אבל צינורות לא צריכים להזיע, עשן זה יכול להיות נורמאלי אבל תן למישהו עם מחשב שיעבור על החיישנים.

Reem Hajbi
28-09-17, 18:58
אני נחוש לנסות להיפתר מהעשן .... איך אני עושה את זה מבלי להחליף את הרכב :-)
או שאני חי בחלום .... גם אופציה

תודה מראש וחתימה טובה

איל מ
28-09-17, 19:20
בעמידה הוא לא צריך לעשן.
בהנעה ובעומס כן.
לך למכון דיזל שיבדקו שבאמת זה עשן של סולר ולא שמן ויכוונו לך את המשאבה.

הדיפנדר שלי לא עישן כלל בעמידה ובנסיעה בשיוט (כשלא מאיצים חזק) . בהתנעה היה נופח עננת סולר חביבה.
לגבי שמן גיר,
תשאל את ערן טאגרט מה דעתו על החלפת שמן גיר בtd5...
אני שיפצתי אצלו גיר ב230 אלף בגלל שבר בקייס ממכה, ולדבריו הגיר היה במחצית חייו...
(ללא החלפות שמן בבעלים שלפני)

Reem Hajbi
27-10-17, 20:32
בעמידה הוא לא צריך לעשן.
בהנעה ובעומס כן.
לך למכון דיזל שיבדקו שבאמת זה עשן של סולר ולא שמן ויכוונו לך את המשאבה.

הדיפנדר שלי לא עישן כלל בעמידה ובנסיעה בשיוט (כשלא מאיצים חזק) . בהתנעה היה נופח עננת סולר חביבה.
לגבי שמן גיר,
תשאל את ערן טאגרט מה דעתו על החלפת שמן גיר בtd5...
אני שיפצתי אצלו גיר ב230 אלף בגלל שבר בקייס ממכה, ולדבריו הגיר היה במחצית חייו...
(ללא החלפות שמן בבעלים שלפני)שמן מנוע מומלץ לtdi 300?


Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Gershon
29-10-17, 09:24
אני נחוש לנסות להיפתר מהעשן .... איך אני עושה את זה מבלי להחליף את הרכב :-)
או שאני חי בחלום .... גם אופציה

תודה מראש וחתימה טובה


אתה יכול לבוא אלי
אם רכב TDI 300 EDC-להתחבר למחשב
אם לא-עד יותר פשוט
תוח שעה נדע מי נגד מי ברכב

Reem Hajbi
29-10-17, 09:51
אתה יכול לבוא אלי
אם רכב TDI 300 EDC-להתחבר למחשב
אם לא-עד יותר פשוט
תוח שעה נדע מי נגד מי ברכבאיפה אתה נמצא?

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

Gershon
29-10-17, 09:58
TEL AVIV

-->