PDA

צפייה בגרסה מלאה : גנרטור לא מניע....



omri_t
21-08-17, 21:51
היום, 99 מעלות במזגן- בום נופל החשמל במושב.
יוצא אל הגנרטור.
פותח דלק מושך בכבל... ושוב ושוב וחם.
והבן-ז$%^" לא מניע.

מדובר בגנרטור מצובישי יפני
בן שנתיים
עבד כ 20 שעות במצטבר.
בחורף הותנע כל שבועיים והניע בקלות.
מאז החום הפסקתי להתניעו.

דלק מגיע לקרבורטור.
ניצוץ יש ופלאג חדש.
אפילו ריססתי קצת ספריי קרבורטובים ליניקת האוויר- לא עזר.
רוקנתי כוסית דלק- לא עזר.

מה הלאה?

עצות וכיוונים.... אשמח.

boaz avrahami
21-08-17, 22:11
בעיקרון בדוק שמן.
יש להם הגנה למפלס שמן נמוך או אם הגנרטור בזווית חריגה.
מצד שני יש ניצוץ אז זה כנראה לא זה...

הספרי קרבורטורים מפריע להתנעה.
תן כמה משיכות עם פלג בחוץ ונסה לאחר מכן להתניע.

אם גם זה לא עבד אז קח מזרק עם דלק והזרק מעט דרך הלוע קרבורטור מכיוון הפילטר אוויר ואז תתניע. זה לרוב מצליח מהר




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

יונתןמצפה
21-08-17, 22:13
בדוק מפלס שמן. במידת הצורך החלף אותו. לגנרטורים יש בד"כ חיישן מפלס שמן שמכבה אותם מתחת למפלס מסוים. 90% מהבעיות שתיארת נפתרות אחרי הוספת שמן.

Sent from my Redmi 3S using Tapatalk

סער
21-08-17, 22:45
להערכתי אם יש ניצוץ לא מדובר בcutoff של הגנה כזו או אחרת
נסה להכניס מעט דלק דרך לוע הקרבורטור (מזרק/צינורית/לשפוך...) ולתת משיכה בכבל
אם ״מניע לרגע״ או אפילו רק ״משתעל״ קצת, כנראה שמדובר בסתימת דלק בקרבורטור
שזו בעיה מאד מאד אופיינית במקרים שדלק עומד לאורך זמן (כמו אצלך)
הפתרון תלוי בחומרת הבעיה - לפעמים רק ספריי וניקוי, לפעמים פירוק קרבורטור וניקוי ועד החלפת גומיות שהתייבשו

כדאי תמיד בסיום הפעלה לסגור ברז דלק ולתת למנוע לכבות בסיום הדלק הנותר בקרבורטור. ולא להשתמש בדלק שעמד הרבה זמן.
ועדיין, זו בעיה מוכרת שחוזרת על עצמה. קרבורטור ודלק לא אוהבים לעמוד חסרי מעש...

מקווה שעזרתי במשהו
בהצלחה

boaz avrahami
21-08-17, 22:47
סתימת דלק בקרבורטור של גנרטור מפירמה כמו מיצובישי היא לא סבירה...
לי יש מותג מקביל - הונדה
והוא מניע בנגיעה לפעמים אחרי 4/5/6 שנים במשיכה קלה אחת


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

opl
22-08-17, 07:02
איך נראה הצוק בגנרטור הזה? אצלינו ב-EU30 של הונדה יש כפתור שמשום מה אם הוא עד הסוף - הכלי לא מגיב. מזיזים קצר חזרה - מניע מייד.

זוהר לב
22-08-17, 08:22
כדאי תמיד בסיום הפעלה לסגור ברז דלק ולתת למנוע לכבות בסיום הדלק הנותר בקרבורטור. ולא להשתמש בדלק שעמד הרבה זמן.
ועדיין, זו בעיה מוכרת שחוזרת על עצמה. קרבורטור ודלק לא אוהבים לעמוד חסרי מעש...

מקווה שעזרתי במשהו
בהצלחה

מצטרף לדעתו של סער.
נוהל כיבוי קבוע של גנרטור שמופעל לעיתים רחוקות הוא לסגור ברז דלק ולתת לו ל"היחנק" לבד.
אצלי, בהוראות היצר מודגש נושא זה. (מנוע רובין 5 כ"ס)

ש01
22-08-17, 09:35
הספרי קרבורטורים מפריע להתנעה.

מנסיוני דווקא מזרז הנעה ועושה עבודה נפלאה..

omri_t
22-08-17, 18:45
מילאתי שמן עאפ שהיה ב 70%

הזרקתי מעט בנזין לאחר הוצאת פלאג

משכתי. השתעל קלות ונכבה.


הגנרטור לא עמד עם דלק בקרבורטור- אני נוהג לכבות ע"י סגירת ברז דלק.


מה הלאה לדעתכם?

boaz avrahami
22-08-17, 18:54
אם השתעל קצת זה כנראה בכיוון הדלק.
יכול להיות שיש משאבת דלק מכנית ושסתום חד כיווני תפוס מה שאומר שהמנוע צריך להתחיל לעבוד בשביל שהדלק יזרום לקרבורטור.
תמשיך כמה פעמים עם דלק ללוע עד שיתפוס.
תחזיק מזרק מלא בדלק וכשמתחיל לתפוס תזריק כל פעם עוד קצת עד שמתיצב

איזה דגם הגנרטור?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

omri_t
08-09-17, 11:51
מיצובישי mge4000
יפני
מהביקורות שקראתי פעם הוא סוס עבודה.
אבל אצלי.....

הסאגא לא נפתרה.
הוצאתי את כל הדלק הישן מהמיכל מחשש שאולי התעבו מים או הדלק עבר תהליך כלשהו.
מילאתי דלק חדש.
ניערתי טוב טוב את הגנרטור.
פתחתי ניקוז תחתון בקרבורטור נתתי לדלק להישטף חופשי.
הזרקתי דלק ללוע עם מזרק.
ואכן משתעל קצת וגוסס.
חזרתי שוב ושוב.
משתעל קצת ומת.
מידי פעם איזה בק פייר.

אין לי מושג מה לעשות הלאה.
הוא לא משתעל לאורך זמן שניתן להזריק לו בינתיים עוד דלק.

יש עוד כיוונים?
על פניו זה אכן דלק.
הוא כמעט לא עבד ככה שנשמע מוזר שיש תקלה או לכלוך בקרבורטור.

ללכת לשירות ולאשפז....?

תודה. אשמח לעצות.

יונתןמצפה
08-09-17, 12:07
נסה להחליף שמן.
אני לא מומחה, רחוק מזה, אבל יש לי לא מעט קילומטרז' על גנרטורים.
90%+ מהתקלות שאתה מתאר נפתרו בהוספת/החלפת שמן.
אבל כמובן שייתכן שיש לך בעיה אחרת.

omri_t
08-09-17, 12:09
השמן צעיר.
ובקו העליון כי מילאתי עד למעלה.
יכול םהיות קשר מעבר למפלס שמן?

יונתןמצפה
08-09-17, 12:27
שוב אני ממש לא מומחה.
אבל ממה שאתה מתאר כנראה שזה לא השמן.

omri_t
08-09-17, 12:29
קניתי ספריי אתר להתנעה.
( חשבתי שכבר אין כזה...)

אכן מניע.
משתעל.
ועובד כל עוד אני מרסס לו קצת.
אבל לא מצליח לבד- התובנה שלי בעיית הזנה כלשהי.
אבדוק פילטר/צנרת ואנסה לתת זרימה וניקוי.

חושש לפרק לבד את הקרבורטור...

נשמע סביר?
רעיונות?

kobiarava
08-09-17, 12:33
אם בוודאות ראית ניצוץ, ואכן גם היו לך ניסיונות התנעה/בק פיירים, אין קשר למשבת מפלס השמן, שמנתק את ההצתה בלבד. הכיוון שלך, כמו שכבר הבנת, הוא ממערכת הדלק. אני מציע לא להתעצל, ולעבור על כל המסלול. קודם כל, הבנזין טרי והוחלף לפני תחילת הבלגאן? אם לא, זה הזמן להחליף. סגור ברז דלק, ונקה את כוסית השיקוע, שנמצאת כמעט בכל הגנרטורים בגוף ברז הדלק. באותה ההזדמנות, כשהכוסית מפורקת, פתח את הברז כדי לוודא זרימה חופשית של הדלק. תקין? תמשיך הלאה- נתק את צינור הדלק מהקרבורטור (כמובן כשהברז סגור), ופתח שוב ברז לוודא זרימה תקינה. תקין- הלאה. פרק את הקרבורטור ממקומו, פתח את הקרבורטור באגף התחתון- חלל הדלק ובית המצוף. ודא שלמות האטמים/ דיאפרגמה, ונקה היטב ממשקעים בנוזל ניקוי קרבורטור. פרק את הדיזה, נקה את הקצה שלה ואת הנחיר, כולל העברת התרסיס בלחץ דרך נחיר מעבר הדלק. נקה ניקוי כללי של חלל בית המצערת, ייבש בלחץ אוויר ושמן קלות את הצירים.
אחרי הפרוצדורה הזו, הרכבה בחזרה, חיבור הדלק ופתיחת הברז, הגנרטור חייב להניע בתוך כמה ניסיונות (אחרי שהחלל הפנימי יתמלא בדלק). מומלץ להתנעות הראשונות להשתמש בצ'וק ולהגביר מעט את מהלך הסרק של המצערת, ואחרי התנעה ועבודה עגולה של המנוע לכוון חזרה לסל"ד הרצוי.
בהצלחה- קובי

kobiarava
08-09-17, 12:36
דרך אגב, במקרים כאלה אני גם נוהג לפרק את הפלאג, לנקות היטב, ולפני ההרכבה, ממש לפני התנעה, טובל את הפלאג בבנזין, מרכיב ומניע. יותר יעיל לדעתי מלשפוך לתוך הלוע...

קובי

boaz avrahami
08-09-17, 13:06
התקלה נשמעת לי כמו דיזה ראשית מלוכלכת אבל הנסיון שלי מגיע מתחום האופנועים ופחות גנרטורים.
יחד עם זאת מזרק דלק ללוע היה אמור לגרום למנוע לרוץ אם הבעיה הייתה דלק.
ולכן דבר ראשון אני הייתי מחליף פלאג.
לדעתי תחת קומפרסיה הניצוץ שלו לא טוב


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

omri_t
08-09-17, 20:58
החלפתי פלאג.
עברתי על כל מהלך הדלק עד לקרבורטור- לרבות כוסית שיקוע.

בקיצור- אני כנראה בבעיית קרבורטור...
אחפש חומר עליו ואחליט מה הלאה.

תודה רבה!

boaz avrahami
08-09-17, 22:46
תיבור על הטבלה הזו לפני ההמשך

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170908/6863a0b326a9398686c18eb5759e7430.png

http://www.mitsubishi-generators.com/pdf/540811+NM%20Products+MGE1801-2901-4000-4800-5800-6700.pdf

אם עד כאן הכול לפי הספר אז דעתי היא-

תחליף את המזרק במרסס ידני ( שפריצר עם בקבוק) שידמה יותר טוב את פעולת הקרבורטור ותנסה להתניע בעזרת אדם נוסף שמושך ואחד מרסס בעדינות ללוע. כמויות לא גדולות בכדי שלי יוצף והפלג לא ירטב. אם זה קרבורטור זה מוכרח להניע.

אם לא זה לוקח אותי למחשבות על ניצוץ לא מספיק חזק או תזמון ניצוץ לא נכון...




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

kobiarava
09-09-17, 11:24
חבל על הזמן שאתה מבזבז. שים לשירות בחנות המועדפת עליך, תקבל אותו חזרה עם פילטר אויר חדש, פלאג ושמן, ומניע כמובן, בעלות של 250-300 שקל...

Djmeir13
09-09-17, 13:30
ניסית לתדלק בדלק טרי?

boaz avrahami
14-09-17, 08:08
סקרן לדעת אם נפתר


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

omri_t
14-09-17, 10:12
לא. התייאשתי.

החלטתי פשוט לשלוח לתיקון.
ברונקו נותנים את השירות גם למיצובישי.

דיברתי איתם
טוען המנהל הטכני שמיצובישי בחיים לא מתקלקל...

צריך למצוא זמן להקפיץ אותו לתיקון


מבטיח לעדכן בסוף.

תודה

boaz avrahami
14-09-17, 10:53
הוא בטח התכוון שלא מתקלקל וזה תיקון חינם...


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->