צפייה בגרסה מלאה : בג'יפולוג יודעים הכל - רצועות חילוץ - פג תוקף?
הכוונה לרצועות המשיכה/חילוץ שכולנו מכירים.
האם אכן כך?
יש לי רצועות שמלוות אותי כבר המון שנים. 18 שנים אם נהיה ספציפיים.
יש להן רזומה מכובד של עשרות רבות של חילוצים.
הן שלמות לגמרי ואין עליהן פגיעות נראות לעין, חוטים פרומים וכו'. מאוחסנות תמיד במקום חשוך, סגור ויבש.
מצד שני הצבע הצהוב-זרחני כבר דהה קצת - כי עוד לא נולד המניאק שיעצור את הזמן.
האם לרצועות יש "פג תוקף"?
זה תמיד טוב להתחדש בציוד טרי ויקר - אבל האם הרצועות שלי שנקנו כאמור לפני כ-18 שנים, עדיין בטוחות לשימוש?
יש, אבל זה לא רלבנטי לשימוש שלך.
מה זאת אומרת "בטוחות לשימוש"?
הנחת העבודה צריכה להיות תמיד שהרצועה \ כבל יקרעו ולהזהר (מהצלפה ועד שאיזה רכב לא יתחיל לרוץ במורד ההר...).
השאלה מה הסיכוי, האם יש לך חלופה באותו רגע?
רצועה סינטטית נחלשת עם הזמן, ויפה כתבת שאתה מאחסן בחושך, UV זו הבעיה מס' 1.
בנוסף, כל משיכה \ שימוש, משאירים נזק מצטבר, ואין לך כל מושג מה עשה השימוש שלך עד היום לרצועות שלך.
אם הייתה תחת איזה תקן או הגדרה של איזה חרום או צרה כזו, אפשר לקחת "דגימה" מהחגורה ולבדוק, אבל בדיקה כזו תעלה יותר מרצועה חדשה.
בקיצור, כל עוד אין נזקים נראים בעין, תפירות שנפתחות, קולות לא "סימפטים" בזמן משיכה, אני הייתי משתמש.
אתה מאוד מודאג, תחפש בהזדמנות, שיהיה מחיר טוב, ותקנה.
(אני קניתי ב ל.כ. רצועה גולמית, בגלילים, ותפרתי לבד, יצא לי גרושים, בגלל שהרצועה הייתה במחיר מצחיק).
מה רלבנטי לשימוש שלי?
הרצועות כאמור מאוחסנות ומטופלות לפי הספר ואין עליהן כל נזק או בלאי נראה לעין למעט דהייה מסויימת בצבע שגם אותה אני מייחס לאבק המדבר ולא לחשיפה ל-UV.
עיסוקיי האחרונים גורמים לציוד להיות בשימוש אינטנסיבי קצת יותר ממה שהתרגלתי בשנים עברו. כמובן שאני מקפיד מאוד, בהיסטריה ממש, על הוראות בטיחות - נהג ברכב המחולץ, הרחקת אנשים, איבטוח וכו'.
מישהו שטוען שעוסק בציוד הרמה, טען בפני שלרצועות אמור להיות תאריך פקיעת תוקף ושבכל מקרה למרות שמצב הרצועות שלי מצוין, הן ישנות מדי ואסור להשתמש בהן.
ברור לי שהכי טוב ללכת על בטוח ולרכוש רצועות תקניות חדשות. זה לא נורא יקר.
אבל בכל זאת זה עולה כסף ויש לי כבר ציוד שסביר להניח שהוא עדיין תקין ומותר לשימוש וחבל לי לבזבז סתם.
נחכה לתגובות נוספות. אם יש מישהו שעוסק בציוד הרמה/חילוץ/בטיחות ומכיר את העניין לעומק - אשמח לשמוע את דעתו.
דרור,
בגדול, מה שאתה אומר, זה מה שכתבתי (חוץ דהיה מאבק).
1- מי שעוסק בציוד הרמה, כפוף אכן לנהלי בטיחות (תתאר לך שרצועה נקרעת והמטען נופל), ולכן יש תאריך פקיעה לחגורות סינטטיות.
2- אני שלפתי חגורת גרירה, פעם אחת בשלוש שנים האחרונות, וגם זה ע"מ לעזור למישהו אחר. אם הרצועה היתה נקרעת, הייתי אומר שזה הכי טוב שיש לי, ונוסע. אני מניח שמי שמדריך קבוצות, מרגיש יותר מחוייב וחייב לתקתק ארוע כזה (לפחות שאני משלם למשהו מאורגן, אני מצפה לציוד מקצועי). אתה לא יכול להתקע עם קבוצה ולהמתין 6 שעות ויותר לחילוץ.
3- רצועה לא דוהה בגלל אבק, מקסימום זה נראה דהוי, תשטוף במים וסבון ותדע אם זה דהה או לא. דהיה אמיתית (לא מכיסוי של אבק או בוץ), אכן מעידה על התישנות של חומרים פלסטים.
יש תוקף ועוד איך. בכל רצועה.
בחבלים של טיפוס יש הוראות יצרן מאוד ברורות של שנים ספורות.
האם להשתמש או לא זאת החלטה שלך. אני מניח שכמו שלא הייתם מנסים לחלץ עם רצועת שני טון עם פקטור בטיחות של 1:2, כי זה מסוכן,
לא הייתם רוצים לעבוד עם רצועה גמורה.
לגבי אבק,
הוא אחד האויבים הגדולים של רצועות וחבלים.
גרגרי האבק מתיישבים בין הסיבים ופועלים כמו סכינים קטנות בכל תנועה או מאמץ של החבל/רצועה.
לכן מומלץ לנקות ולשאוף היטב רצועות מלוכלכות (חבלים ניתן אפילו לכבס).
אחרי שכל זאת נאמר, ברור שכולנו ילדים גדולים שיעשו מה שהם מבינים, אבל,
בנאדם שזהו מקצועו, מן הראוי שיחזיק ציוד ברמה גבוהה, ופעם באפילו 10 שנים לקנות סט רצועות איכותי, זאת לא הוצאה מוגזמת.
GodsFather
27-08-17, 19:16
אני חושב שדרור מפחד ללכת לחנות כי הוא יודע שיצא משם עם יותר מרק רצועות והוא צריך שנדרבן אותו ללכת לחנות כדי שיוכל להגיד "החבר'ה אמרו לי"
רלוונטי זה לא ככה?
אגב בתדירות שלך לא עדיף להחזיק סט נוסף ספייר?
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
boaz avrahami
27-08-17, 20:42
למה להוציא סכום גדול בפעם אחת.
כל תקופה תתפנק באחת חדשה ולא מורגשת בחשבון
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני בדעה שכמו בכל דבר בעיקר ברצועות יש מקדם ביטחון וגם יש סיבה טובה לקיומו.
אז גם בתוקף שהיא אמורה הם לוקחים מקדם ביטחון ומן הסתם רצועה ששכבה במחסן ללא שימוש תשרת זמן רב יותר מרצועה שלא שכבה, אבל כן, גם אחת ששוכבת ללא שימוש כלל עדיין מתבלה.
לאחר 18 שנה שהן עבדו לא פעם ולא פעמיים אצלך הגיעה הזמן להתחיל להחליף אותן אחר כבוד, לא יודע אם הייתי זורק אבל לא סומך עליהן כרצועות עיקריות.
אני חושב שדרור מפחד ללכת לחנות כי הוא יודע שיצא משם עם יותר מרק רצועות
אכן כך בדיוק. דברי טעם.
אין מנוס מביקור נימוסין בל.כ. שיעלה לי, אוהו כמה יעלה.... כי זה לא ייגמר ברצועה. אבל זה תמיד כיף.
אבל אם נחזור לרצינות...
האם רצועה שכזו כבר לא ראויה או אולי אפילו אסורה לשימוש?....
מה התוקף המדויק? כמה שנים בדיוק? איפה כתוב?
יש תקן כלשהו שמגדיר פרק זמן מסוים? נגיד כמו בציוד מירוצים?
אין פג תוקף כללי. לכל תחום יש את התקנים ואת המחויבויות שלו.
מה שברור - סיבים סינטטיים מאבדים מהתכונות שלהם לאורך זמן, ו18 שנה זה בוודאות הרבה מעבר למקובל. כל יצרן ומומחה שתפנה אליו יגיד לך שאת הציוד הזה היה צריך לפסול מזמן בלי לחשוב פעמיים. אם היית מדבר על 5 שנים, היה יכול להתפתח דיון של עלות תועלת. לא כשמדובר על 18 שנה.
ומצד שני, אנחנו כג'יפאים לא מחויבים לשום תקן, ועושים את ניהול הסיכונים שלנו.
אם שומרים על כללי הבטיחות הרגילים, לא אמורה להיות סכנה בנפש - מקסימום נקרעה הרצועה ויש סיכוי לנזק מסויים ברכוש
במקרה שלך כמדריך נהיגת שטח הסיכון העיקרי הוא למוניטין, ולכן במקומך כן הייתי מרענן את הציוד.
אני חושב שדרור מפחד ללכת לחנות כי הוא יודע שיצא משם עם יותר מרק רצועות
אכן כך בדיוק. דברי טעם.
וגם מה שנמרוד כתב נכון מאוד - אני לא יכול להרשות לעצמי פדיחה של רצועה שכושלת גם אם לא קרה כלום.
אין מנוס מביקור נימוסין בל.כ. שיעלה לי, אוהו כמה יעלה.... כי זה לא ייגמר ברצועה. אבל זה תמיד כיף.
מה הפדיחה ברצועה שכושלת? ובאיזו סיטואציה בדיוק היא תיכשל ? אם תנסה לחלץ במכות ? סתם במשיכה או גרירה אתה לא קרוב לדגדג עשירית מהעומס.
אבל אם אתה צריך חיזוק כדי לקנות חדש לכיף שלך - אז לך על זה !
מה הפדיחה ברצועה שכושלת? ובאיזו סיטואציה בדיוק היא תיכשל ? אם תנסה לחלץ במכות ? סתם במשיכה או גרירה אתה לא קרוב לדגדג עשירית מהעומס.
אבל אם אתה צריך חיזוק כדי לקנות חדש לכיף שלך - אז לך על זה !
ראיתי כמה וכמה רצועות שנקרעות תוך כדי חילוץ, לדעתי אפילו יותר צעירות מהרצועות של דרור, זה לא כייף גדול.
אכן כך בדיוק. דברי טעם.
וגם מה שנמרוד כתב נכון מאוד - אני לא יכול להרשות לעצמי פדיחה של רצועה שכושלת גם אם לא קרה כלום.
אין מנוס מביקור נימוסין בל.כ. שיעלה לי, אוהו כמה יעלה.... כי זה לא ייגמר ברצועה. אבל זה תמיד כיף.
גם אני בדעה של הרוב פה, פלא שהם החזיקו עד היום ועוד יותר פלא שלא הלכו לך לאיבוד ב 18 שנה האלה... כבוד.
תעשה כמו כולנו, שים סכום בכיס ולך בלי ארנק, לא צ׳ק, לא כרטיס פלסטיק ולא כלום.
ראיתי כמה וכמה רצועות שנקרעות תוך כדי חילוץ, לדעתי אפילו יותר צעירות מהרצועות של דרור, זה לא כייף גדול.
גם אני בדעה של הרוב פה, פלא שהם החזיקו עד היום ועוד יותר פלא שלא הלכו לך לאיבוד ב 18 שנה האלה... כבוד.
תעשה כמו כולנו, שים סכום בכיס ולך בלי ארנק, לא צ׳ק, לא כרטיס פלסטיק ולא כלום.
נדב אתה יכול לגור בחיפה .. זה מספיק רחוק מל.כ. בשביל שלא יהיה כזה מפתה לנסוע :)
למה,
הסניף באילניה נסגר?
למה הזכרת לי את זה ? ... :(
( תכלס גם לא הכי קרוב .. )
לא ניסגר ולא נעליים.
זה הבית הראשון שלי 😜
דרור,
הוראות היצרן קובעות את פג התוקף.
כעיקרון, בקורסי העבודה בגובה, אנחנו מלמדים שאם לא ידוע מה התוקף אזי רצועות פגות תוקף לאחר 20 שנה (אבל רובן המכריע לא שורדות את שנים אלו).
ביום שישי חילצת את הרכב בחוף עם רצועה ישנה ובלויה.... אבל לא היה שם עומס ממשי...
הבהרה קלה - החילוץ של טויוטה יאריס ששקעה בחול ביום שישי בוצע באמצעות הסופה של עידו ועם הרצועה שלו.
לפי מה שאתה אומר לרצועות שלי שבשום פנים ואופן אינן בלויות (לפחות לא נראות ככה. הן נראות חדשות ליד הרצועה שלך) יש עוד שנתיים של עבודה-בכיף לתת לי.... אבל ההחלטה כבר נפלה. בכל מקרה ארכוש שתי רצועות חדשות.
ש01,
הפתעת אותי.
אני מכיר מציוד הטיפוס שלי שחבלים הם עם תוקף של עד 10 שנים (חבלים סטאטים) ושהרתמות ככלל אצבע הן עם תוקף של כחמש שנים (מכיר גרסאות מחמירות גם של 3).
מכיוון שהידע שלי הוא לא מוסמך אלא זכרון עמום מאיזה קורס מלפני הרבה שנים, אני מניח שאתה יותר מעודכן.
אייל,
צודק, טעיתי!
ראשית, הוראות יצרן תמיד קובעות.
אם אין אז כללי אצבע:
רתמות כיום הן 5 שנים מפתיחת האריזה. אם לא ידוע אז 7 שנים ממועד היצור.
רצועות וחבלים 10 שנים.
ציוד מתכת (שאקלים, קרבינות) 20 שנה.
כל זה כמובן אם הציוד תקין, שלם, לא בלוי ולא ספג טראומה/נפילה.
תודה, החכמתי.
(גם אם הסטתי מעט את הדיון, סליחה דרור).
רצועות קונים בחנויות לציוד הרמה - פעם אחרונה קניתי רצועה ירוקה 10 מ' ושלמתי פחות מ-200 שח אם אני זוכר נכון בעגורן בחיפה (לפני שנה בערך).
חוץ מזה את הרצועות הישנות אני שומר לחילוצים "פשוטים" של משיכה קלה מחול/בוץ וכדו' או חילוץ של כלים קלים כמו SBS או דומים.
ככה הרצועות הטובות והחדשות נשמרות לחילוצים האמיתיים כשיש צורך בעבודה קשה.
פטנט חדש ומעניין נוסף שקניתי לא מזמן זה שאקל רך שעשוי מחבל סינטטי - הרבה פחות מסוכן משאקל ברזל במקרה של התעופפות והרבה יותר פשוט לשימוש כי לא צריך להבריג תחת עומס ולא צריך לסחוב שאקל כבד.
פטנט חדש ומעניין נוסף שקניתי לא מזמן זה שאקל רך שעשוי מחבל סינטטי - הרבה פחות מסוכן משאקל ברזל במקרה של התעופפות והרבה יותר פשוט לשימוש כי לא צריך להבריג תחת עומס ולא צריך לסחוב שאקל כבד.
מעניין.. קישור?
boaz avrahami
30-08-17, 09:21
אחרי שאסף הדריך אותנו בחילוץ אז מסתבר שרצועות הרמה וגרירה זה לא אותו הדבר. הרמה הן כפולות וגרירה חד שכבתיות.
ימשיך כבודו...
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
116530
יש כאן קובץ pdf שדי מתמצת את הכללים הבסיסים ברצועות (הרמה)
מעניין.. קישור?
https://www.nakatanenga.de/en/optional-equipment/recovery/starting-aids/2590/dyneeme-softshackle-12-tonnes-breaking-load
יש יצרן של רצועות מכל הסוגים האלה באשדוד באיזור תעשיה הקלה
ממש ברמה עם כל הציוד היעודי..
הוא מייצר אותם לפי גוד סטנדרט או כפי בקשת הלקוח(כנראה יותר יקר)
אני לפני 5 שנים קניתי משם..אחלה מקום ולא יקר
אלה רצועות מקצועייות שהוא גם מספק למשרד הביטחון וכו'..
אם מישהו מעוניין אני אבדוק את הטלפון שלו.
https://www.nakatanenga.de/en/optional-equipment/recovery/starting-aids/2590/dyneeme-softshackle-12-tonnes-breaking-load
פטנט נחמד, אם כי ללא תקן.
במילים אחרות - נחמד לגרירה וחילוץ, לא לשימושים בטיחותיים כגון עבודה בגובה, סנפלינג וכד'.
לא הייתי מהמר עליו בחיי.
מומלץ להשחיל בתוך צינור ע"מ למנוע שחיקה וקריעה.
אבל אנחנו כאן לא עושים הרמה וסנפלינג אלא גרירה וחילוץ.
אנחנו נזהרים מכל מיני שאקלים סיניים לא תקניים כי שאקל שכושל ומתעופף יכול להרוג.
והדבר הזה למרות שאין לו תקן - גם אם ייקרע ויעוף הוא לא יהרוג אף אחד.
המוצר הזה מוצא חן בעיני.
יש כאלו שמגיעים עם שרוול הגנה מושחל.
המחירים גם לא בשמיים כמו פעם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.