PDA

צפייה בגרסה מלאה : סוזוקי ג'ימני 2008 - נשבר פקק רדיאטור - התחמם מנוע.



slava04
27-08-17, 10:22
שבוע טוב.
אתמול לאחר נסיעה בשטח הגעתי לחנייה.
לאחר כמה דקות עמידה במקום - מנוע עבד בסרק, הבחנתי כי נוזלים מיים ירוקים (נוזל קירור) על הריצפה.
1. פתחתי את המכסה מנוע - ראיתי שיוצא קיטור מהרדיאטור למיכל איבוי (כמו קומקום רותח) ומאיף מהמיכל נוזל החוצה.
2. דוממתי את המנוע.
3. סובבתי מפתח לחצי סוויטצ'.
4. המד חום עמד באמצע - כרגיל.
5. מאוורר אחורי לא עבד, עבד רק מאוורר קדמי.
6. לפני שכיביתי את המנוע לא שמעתי רעש מוזר.
7. המתנתי דקה - האימובילייזר נדלק - סובבתי את המנוע ללא הנעה - לעשות קצת סירקולציה.
8. בערב חזרתי לאוטו - המיכל איבוי הייה רייק.
9. הרדיאטור נראה גם רייק.
10. הבחנתי כי הפקק של הרדיאטור שבור - הקפיץ כנראה נפל לתוך הרדיאטור.

מספר שאלות:
א. מה לעשות הלאה ?
ב. האם יש צורך לפרק את הרדיאטור ולשטוף החוצה את שאריות הפקק שנפל לבפנים? (לגרור את האוטו למוסך)
ג. האם להחליף פקק למלאה נוזל ולנסוע הלאה? (לבדוק כי נדלק המאוורר).


בתודה מראש,
שבוע טוב.

asypeer
04-09-17, 20:25
מה שקרה זה שבגלל שהקפיץ בפקק נשבר אז מים
עברו לעודפים והרדיאטור התרוקן.
הפקק מתוכנן לפרוק לחץ ב1.1 ובלי קפיץ
נוזל הקירור והאדים עוברים בלי שום חסם.
השאלה הגדולה היא כמה המנוע התחמם, בג׳ימני הראש רגיש להתחממות ויש סיכוי לנזק בכל התחממות.
הקפיץ ששוחה ברדיאטור לא זה לא סוף העולם, אפשר לנקז נוזלים מהצינור התחתון והוא יצא. יותר חשוב שתחליף לפקק מקורי לרדיאטור (סביב 80₪) תמלא נוזל קירור איכותי ברדיאטור ובמיכל העיבוי ותעקוב אחרי המפלס וחום המנוע במשך כמה ימים. זאת בהנחה שאין לך ״טחינה״ בשמן כי אז זה אומר שנפרץ האטם בוודאות ואז דחוף למוסך כי נסיעה במצב הזה תגמור גם את הבלוק עקב חוסר שימון.
אם אתה מאיזור נתניה אשמח לעזור.

-->