PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלות כלליות - סמוראי 98



Ori Bareket
29-08-17, 18:22
1. אני אחרי טיול שטח וכל הלמטה של הרכב מלא בבוץ/חול, האם אפשר לנקות הכל עם גרניק מים? מבחינת חלודה/חשמל במכסה מנוע (אולי יגיעו לשם מים בטעות)?
2. חוץ ממים צריך עוד חומרים בכדי לנקות מלמטה אחרי טיול?
3. איך מנקים את מה שמתחת למכסה מנוע?
4.שאני שם 4X4 (גיר ידני) אני מאוד מתקשה להחזיר את ידית ל2X4 אחרי נסיעת שטח, כאילו קיימות רק האופציות של LOW,HIGH וניוטרל, אולי אני עושה משהו לא נכון?

תודה לעוזרים ושבוע טוב!

amitainaveh
29-08-17, 23:34
1. אני אחרי טיול שטח וכל הלמטה של הרכב מלא בבוץ/חול, האם אפשר לנקות הכל עם גרניק מים? מבחינת חלודה/חשמל במכסה מנוע (אולי יגיעו לשם מים בטעות)?
2. חוץ ממים צריך עוד חומרים בכדי לנקות מלמטה אחרי טיול?
3. איך מנקים את מה שמתחת למכסה מנוע?
4.שאני שם 4X4 (גיר ידני) אני מאוד מתקשה להחזיר את ידית ל2X4 אחרי נסיעת שטח, כאילו קיימות רק האופציות של LOW,HIGH וניוטרל, אולי אני עושה משהו לא נכון?

תודה לעוזרים ושבוע טוב!כשאתה רוצה להחזיר מ4x4 low ל2x4 high מומלץ לבצע קודם נסיעה ברוורס בערך מטר אחורה עם הגה ישר כדי להוריד עומס מעט מהטרנספר לעצור ואז להכניס ל2x4 high זה אמור להיכנס חלק. אם עדיין לא נכנס תתחיל בעדינות נסיעה תוך לחץ מתון על הידית טרנספר קדימה ותרגיש עם תחילת הנסיעה שה2x4 משתלב.
לא בדקתי לעומק את העניין ולמה זה קורה אבל אני מעריך פשוט שלפעמים מיקום הגגשים לא יוצא בדיוק תואם אחד לשני בעצירה ולכן אתה לא מצליח לשלב


Sent from my m3 note using Tapatalk

erezgur
30-08-17, 08:46
לגבי שטיפת גחון, מנוע ומכלולים נוספים -
בניגוד לרצון לנהוג ברכב נקי למשעי, ברוב הפעמים אתה עלול לגרום נזק ולכן נסה לצמצמם את מקרי השטיפה ואת האזורים הנשטפים למינימום.

לאחר נסיעה בוץ עמוק - כדאי לשטוף עם צינור גינה (לא מומלץ, או לפחות בזהירות רבה עם גרניק או שטיפה בלחץ גבוה) את גומיות הציריה ואזור דיסקיות הבלימה. לאחר נסיעה בחול / דיונות - לא הייתי חושב על שטיפה.

לא הייתי נסה לשטוף מתחת למכסה המנוע.

אם תחפש בפורום תמצא הרבה שאלות ותשובות דומות לגבי שטיפת המרכב, שטיפה לאחר נסיעה בבוץ וכו'.

סולי
30-08-17, 09:04
לגבי השיחרור ל2×4...תשתדל לבצע על משטח מישורי.

לגבי השטיפה,
אם הרכב חדש אצלך אני דווקא כן אמליץ לעשות שטיפה ראשונית רצינית .. יישור קו שיקל עלייך לזהות ולעקוב אחרי נזילות..

גם שטיפת תא מנוע אפשרית, בזהירות.

אני בדכ מדומם מנוע, עוטף בשקית את המפלג והקויל...
משתמש בחומר שטיפת מנוע יעודי ב30שח מהחנות המועדפת... ולאחר מכן מסיר עם צינור גינה או גרניק בזהירות... לא להתעכב באיזור של חיבורי חשמל..
נותן להכל להתייבש איזה חצי שעה בשמש ומניע.

אחרי בוץ, שטיפה ייסודית עם גרניק מתחת למרכב...
אני אישית גם שוטף אחרי חול ים... מחשש מהמלח.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

im_ri
30-08-17, 13:21
סרטון למופרעים בלבד:


https://www.youtube.com/watch?v=PRSoRkM8GcM

אני עם אורי. אחרי טיולים אני שוטף עם גרניק את תחתית המרכב והמכלולים. הדבר היותר חשוב הוא לפתוח כל מיני נקודות ניקוז שיש בקורות השלדה ובמרכב עצמו. כשהחורים האלה נסתמים מים נתקעים בתוך השלדה והמרכב ומאיצים את החלודות.
אבק מטריד הרבה פחות מבוץ.

דוגמה לפתחי ניקוז שחשוב לתחזק:

116536116537

בתא המנוע צריך להיזהר. פעם הייתי שוטף הרבה ובאיזשהו שלב התחילו בעיות חשמל - אז לא מומלץ ובטח שלא עם צינור. אפשר להעיף אבק עם מברשת או לחץ אויר. לא ממליץ להתקרב לתא מנוע עם צינור מבלי לכסות ולאטום מחברי חשמל ואת החלק העליון של המנוע.

Ori Bareket
01-09-17, 15:01
תודה רבה לכל העונים למדתי המון!

-->