צפייה בגרסה מלאה : החלפת בולמים לסמוראי
Royal Star
16-09-17, 21:55
הגעתי למסקנה שצריך להחליף בולמי זעזועים מקדימה.
מרגיש שבכלל אין שיכוך
אחד מהם לח ( כנראה נוזל )
הקיצר, מחליפים
הרכב מוגבה מעט ( ערגול קפיצים שעשה הבעל הקודם )
איך אני יודע מה לקנות ?
איזה מידה ?
האם צריך לפרק אחד ולקנות לפי דוגמה ?
מה סדר גודל המחירים, ואיפה הכי טוב לקנות ?
חנות חלפים רגילה ?
אגב, גם הבולם הגה דורש החלפה.
אשמח להכוונה
GodsFather
16-09-17, 22:00
אם יש ספק לגבי המידות של הבולם, הכי נכון יהיה למדוד פתיחה וסגירה של המתלה (עין לעין) ועם זה לחפש בולמים מתאימים.
יש את הרמה הבסיסית הזולה ואיתה גם האיכות בהתאם ויש את הרמה הקצת יותר יקרה, שם הבולמים מחזיקים מעמד זמן רב יותר ואפילו יש כאלה בעלי יכולת כוונון. אני לא מדבר על מותגי עילית כמו פוקס
טווח מחירים יכול להיות בין 100 ש"ח לבולם ועד 1000 ש"ח לבולם פלוס מינוס.
אם אתה לא יודע לבד, תפוס חבר פורום שיעזור, רגע לפני שמפנים אותך לאחד הגורואים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Royal Star
16-09-17, 22:15
אם יש ספק לגבי המידות של הבולם, הכי נכון יהיה למדוד פתיחה וסגירה של המתלה (עין לעין) ועם זה לחפש בולמים מתאימים.
יש את הרמה הבסיסית הזולה ואיתה גם האיכות בהתאם ויש את הרמה הקצת יותר יקרה, שם הבולמים מחזיקים מעמד זמן רב יותר ואפילו יש כאלה בעלי יכולת כוונון. אני לא מדבר על מותגי עילית כמו פוקס
טווח מחירים יכול להיות בין 100 ש"ח לבולם ועד 1000 ש"ח לבולם פלוס מינוס.
אם אתה לא יודע לבד, תפוס חבר פורום שיעזור, רגע לפני שמפנים אותך לאחד הגורואים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
פתיחה וסגירה של המתלה (עין לעין)...
למדוד כשהבולם מורכב מקצה עליון לקצה תחתון ?
כשהבולם מורכב הוא במצב סגור ?
GodsFather
16-09-17, 23:11
לא הייתי ברור בניסוח שלי, מתנצל - פתיחה וסגירה של המתלה כשהבולם מפורק מהרכב וכך למנוע מצב שבו הבולם לא מאפשר את מלוא המהלך.
מדידה של המרחק של התושבת מקצה עליון בשלדה לקצה תחתון בבורג שבסרן.
בצד הפתוח וגם בצד הסגור. יתן לך את נתוני הפתיחה סגירה של הבולם שעליך לחפש.
מוטי טויוטה
17-09-17, 03:39
אשמח לתהליך מפורט של איך לבדוק אורכי בולם שצריך, ואורכי באמפסטופים. גם אני בחודש הבא אצטרך. תודה רבה
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
יונימוג אדום
17-09-17, 05:36
לגבי בולמים לא אחדש לך .
אולם בולם הגה - ממליץ לקנות ישירות בחברה , מניסיון .
בולם הגה בחברה עולה סביב 500 ש"ח אבל שווה כל אגורה .
אילן
Royal Star
18-09-17, 07:54
לגבי בולמים לא אחדש לך .
אולם בולם הגה - ממליץ לקנות ישירות בחברה , מניסיון .
בולם הגה בחברה עולה סביב 500 ש"ח אבל שווה כל אגורה .
אילן
זה לא בולם רגיל ?
( רק שמונח אופקית )
לא הייתי ברור בניסוח שלי, מתנצל - פתיחה וסגירה של המתלה כשהבולם מפורק מהרכב וכך למנוע מצב שבו הבולם לא מאפשר את מלוא המהלך.
מדידה של המרחק של התושבת מקצה עליון בשלדה לקצה תחתון בבורג שבסרן.
בצד הפתוח וגם בצד הסגור. יתן לך את נתוני הפתיחה סגירה של הבולם שעליך לחפש.
להערכתי יהיה יותר נכון וקל למדוד את הבולם המפורק, במיוחד אם הוא לא משנה כלום במתלה.
GodsFather
18-09-17, 09:36
אם זה היה רכב סטנדרטי, אכן זו ההמלצה שהייתי דבק בה אלון. אבל מי כמונו יודעים שאין סמוראי עם מערכת מתלים מקורית במדינה הזו אלא אם הוא היה במחסן מיום קנייתו או עבר הליך רסטורציה בסגנון עימרי.
מכיוון שלא כך הדבר, שיפרק בולמים ויצליב מהלכים וימדוד
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מה זה משנה אם הוא מקורי או לא. אם הקפיצים בתושבות המקוריות ותושבות הבולמים לא שונו, אפשר לקנות לפי מידה מקורית או למדוד את הקיים ולקנות משהו מתאים +-1 או 2 סמ לפה או לשם. כמובן להקפיד שלא יהיה ארוך מדי בסגירה.
כי מי אמר שמה שהיה באמת מתאים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
18-09-17, 14:53
כי מי אמר שמה שהיה באמת מתאים.
Sent from my SM-G900F using TapatalkBoom
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Royal Star
18-09-17, 14:54
כי מי אמר שמה שהיה באמת מתאים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זו נקודה חשובה !!
אז כדי לסכם את הדיון
אני צריך לפרק בולם אחד, למדוד את המרווח בין הבורג התחתון לעליון, ובכך להבין איזה בולם במצב הביניים שלו מתאים
הבנתי נכון ?
GodsFather
18-09-17, 15:44
רצוי לפרק בשני הצדדים. למקרה והבולם מונע את המהלך בסגירה ולא רק בפתיחה
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
זו נקודה חשובה !!
אז כדי לסכם את הדיון
אני צריך לפרק בולם אחד, למדוד את המרווח בין הבורג התחתון לעליון, ובכך להבין איזה בולם במצב הביניים שלו מתאים
הבנתי נכון ?
לא. זו דרך אחת שבחנויות אוהבים, לפרייבט אולי זה מתאים, לך פחות.
הדרך הנכונה: מפרק זוג או 4 בולמים, מכניס את הרכב להצלבה מלאה(אני משתמש בתעלת ניקוז לצד הכביש) ומודד בין הברגים\תושבות הבולם, ב2 הצדדים.
הערה קטנה לגהי שיטת המדידה. בהצלבה, לא תמיד הקפיץ ייסגר למצב מקסימלי (למשל עם קפיצי efs הקשים...) אבל במצב של סגירה אלימה כתוצאה ממהמורה הוא כן ייסגר עד הבמפסטופ. לכן, אני מציע לוודא בהצלבה סגירה מלאה ואם לא אז לחשב את תוספת הסגירה. מקדימה זה פשוט המרחק מהבפסטופ לסרן, אבל מאחורה זה דורש קצת יותר מדידות כי הבולם יושב באלכסון.
ובכל מקרה, כדאי לקחת בחשבון גם משהו כמו 1-2 ס"מ מעיכה של הבמפסטופ.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
כדי לעשות את זה כמו שצריך חשוב למדוד את המרחקים בהצלבה בירידה.
כלומר, אם מודדים את הבולמים הקדמיים... צריך להרים את התחת... שכל משקל הרכב יפול לכיוון הפרונט....
ואם מודדים את האחוריים יש להרים את הפרונט כדי שהמשקל יישען על הסרן האחורי.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נכון. ועדיין, חשוב לוודא סגירה מלאה של הבמפסטופ ולקחת בחשבון עוד 1-2 ס"מ מעיכה שלו בסגירה במכה.
Sent from my Redmi 3S using Tapatalk
סולי מה שאתה מתאר זה להשאר גלגל אחד על הקרקע?
אם אני רוצה למדוד מקדימה, אני מרים את החלק האחורי עם מלגזה לדוגמא, ואת אחד הגלגלים הקדמיים?
לא.
רק את אחד הגלגלים האחוריים... עד להצלבה מלאה
.. ואז מודד את הקדימה של הרכב.
והפוך כדי למדוד את האחורה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
GodsFather
19-09-17, 20:24
אולי נפגש כמה זוקונים ל"הדרכה" מצולמת?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
מחר בשעות הבוקר אצלי בסדנא. לרשותנו מלגזה.
עמדתי בשמש יום שלם ואף אחד לא בא :)
GodsFather
22-09-17, 17:04
מצטער, ראיתי רק עכשיו. מתי אתה בסדנה שוב? בכל זאת מאורע
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אהלן, מתעלק על השרשור.
חשוף לפורום פסיבית ונהנה ממנו הרבה זמן, מודה לכל אנשי הידע והניסיון.
אני עם סמוראי 96, סגור, עלים. קניתי אותו לפני כשנתיים עם עלים EFS ובולמי RAW, לא יודע בני כמה. הרכב מוגבה מעט, לא יודע כמה אבל לא משהו שמושך את העין.
הבולמים, במיוחד הקדמיים כבר עברו לעולם שכולו טוב והחלטתי להחליף את ארבעתם.
הרצתי חיפוש באתר, והגעתי לשתי תובנות.
1. ככל הנראה הבולם הכי משתלם הוא מונרו שאמור לעלות בסביבות 200 ש"ח לבולם.
2. כדאי לי לקחת מידות בעצמי של מהלך המתלה. מהדיון בשרשור החלטתי לבדוק פתיחה מקס' ע"י פירק הבולמים, הגבהת הרכב עם ג'ק מהשילדה קרוב לגלגל ומדידת המרחק בין תושבות הבולם כשהגלגל באויר. את הסגירה בדקתי ע"י מדידת המרחק בין הסרן לבומפסטופ כאשר הרכב לא על ג'ק והחסרתי 2 ס"מ עבור האלסטיות של הבמפטופ עצמו.
סגירה בחלק האחורי בעייתית יותר כיוון שמהלך הסגירה של הבולם ושל הסרן שונים אז עשיתי "בערך"
בסופו של דבר יצא לי די אותו הדבר בשביל הקדמיים והאחוריים, סגור 30 ס"מ, סטטי 44 ס"מ, פתוח 50 ס"מ.
שמח וטוב לב נסעתי עם הסמוראי נטול הבולמים (חוויה משעשעת ומחנכת בפני עצמה - הבולמים כנראה לא היו שחוטים לחלוטין) לאחד המקומות שמוכרים מונרו ע"פ האתר שלהם וביקשתי לרכוש -עשו טלפון לספק שלהם והמחיר 280 ש"ח לבולם, לא מוכנים לזוז יותר מכמה שקלים..
מכאן שתי שאלות,
האם המחיר השתנה או שהמוכר מוכר ביוקר? אם ביוקר אשמח להמלצה היכן ניתן לקנות ב200, אם המחיר השתנה אולי כדאי כבר ללכת על קוני?
ובאופן כללי האם המידות עושות שכל?
תודה מראש,
עידן.
מוטי טויוטה
10-06-18, 12:06
לא הבנתי את ההערה לגבי הסרן האחורי.
כדי לקבל תמונה מדויקת על הסרן הקדמי, אתה צריך להרים את הסרן האחורי ולהיפך.
אורי הסביר את זה למעלה כמה תגובות ולי אישית זה מאוד עזר.
אשמח להסבר שוב על הבעיה למדוד את הסרן האחורי (ששם, תצטרך להרים גלגל מהסרן הקדמי ולמדוד מרחק בין תושבות בולם)
ממליץ, אם אתה מתכוון לשפר, לחשוב על מגדחי בולמים קדמי ו/ או גשר בולמים אחורי.
כשאתה מסיים עם המדידות(אם אתה מאיזור ב"ש קפוץ לאופקים נעשה עם מלגזה), תעביר לי מידות ואבדוק עם החנויות שאני עובד איתן. בתור בעל סמוראי מיושן לצערך אתה מכיר את כל חנויות החלפים
Sent from my SM-N9500 using Tapatalk
תודה מוטי, הסמוראי שלי הוא חדש (יחסית לסמוראי ;)
לגבי חישוב הסגירה פשוט בדקתי כמה בכלל תנועה(=מרחק) יכולה להיות לסרן עד שהוא פוגש את הבמפסטופ. בחלק הקדמי זה שווה לאורך המינימלי של הבולם כי הם מקבילים ובאותו האורך. בחלק האחורי הבולם הוא באלכסון כך שזה לא אותו האורך (יוצר משולש).
מצרף לינק שעזר לי :
https://www.youtube.com/watch?v=RqpHZt7-mEs
הדבר היחידי שאני רוצה לשפר זה את איכות הנסיעה במידת האפשר במחיר שפוי (סמוראי, אמרנו?).
יש עוד המון חנויות חלפים להכיר אבל אני רחוק ממך (כפר סבא) תודה רבה על ההצעה :)
מחפש לבוא, לשלם מחיר הוגן עבור מוצר טוב ומתאים לקחת ולהתקין.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.