PDA

צפייה בגרסה מלאה : לוקטייט לברגיי סעפת יניקה,מומלץ או מיותר?



ybar
19-09-17, 15:32
השאלה בכותרת,
תודה וחג שמח לכולם.

איל מ
19-09-17, 17:04
מיותר לחלוטין.
גריז נחושת.

ybar
19-09-17, 18:27
מדובר על סעפת יניקה של מנוע שבי סמול בלוק 305,ומה לגביי זוג הגומיות שמגיעות בקיט האטמים,משתמשים בהם או מוותרים עליהם ובמקומם מורחים שכבה נדיבה של סיליקון?

kpot
19-09-17, 19:28
סיליקון זהו אטם נוזלי
שטחים נקיים ישרים וללא פגמים לא דורשים סיליקון
תרכיב את הגומיות והכל יבוא למקומו
שכבה נדיבה יכולה לסתום או להקטין את הפתח
בהצלחה
זאב

איציק - 4X6ZH
19-09-17, 19:45
סיליקון זאת משחת נחשים

איציק

asafk
19-09-17, 19:53
״סיליקון״ זה לא אטם. טוב, אולי במטבח או באמבטיה.
יש אטמים. כשהם לא מספיקים בגלל פגמים אז אפשר ורצוי להשתמש במשחת אטימה. בסעפת יניקה? אין שום טעם. האטימה צריכה להיות לוואקום ולא נוזלים אז אם הכל ישר האטמים המקוריים יעבדו ואם לא... תדאג שהכל יהיה ישר.

לגבי דבק אנארובי לברגים - אם הברגים והאומים תקינים הידוק במומנט הנכון יספיק. אבל כיוון שמדובר בסביבה עם רעידות יש טעם מסויים לאבטח את ההברגות - אבל עם חומר בחוזק נמוך כדי לא לגרום נזק בפתיחה עתידית.

אסף.

rob
19-09-17, 20:32
זה לא טריוויאלי
בסמול בלוק יש דרך מסויימת לאטום סעפת יניקה.
תעבור על הכתבה שבחתימה שלי

ybar
19-09-17, 23:14
ערן ,את זה כבר הבנתי גם מסירטונים ביוטיוב,ואני שואל למה לשים שכבת סיליקון כזאת עבה בקידמת וגב המנוע במקום פשוט להשתמש בזוג הגומיות הייעודיות שמגיעות כחלק מהקיט אטמים?
ערן,לברגים של סעפת היניקה גם מומלץ/רצוי להוסיף שייבות?

tzagi
20-09-17, 00:53
הגומ
יות באות בקיט...בגלל שיש עודף גומי בעולם. אף אחד לא משתמש בהם...אפילו במפעל אוטמים עם סיליקון כבר מסוף שנות ה80

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

kpot
20-09-17, 01:21
״סיליקון״ זה לא אטם. טוב, אולי במטבח או באמבטיה.
יש אטמים. כשהם לא מספיקים בגלל פגמים אז אפשר ורצוי להשתמש במשחת אטימה. בסעפת יניקה? אין שום טעם. האטימה צריכה להיות לוואקום ולא נוזלים אז אם הכל ישר האטמים המקוריים יעבדו ואם לא... תדאג שהכל יהיה ישר.

לגבי דבק אנארובי לברגים - אם הברגים והאומים תקינים הידוק במומנט הנכון יספיק. אבל כיוון שמדובר בסביבה עם רעידות יש טעם מסויים לאבטח את ההברגות - אבל עם חומר בחוזק נמוך כדי לא לגרום נזק בפתיחה עתידית.

אסף.

אין לי מושג מה הרקע שלך
נכון להיום אגני שמן ומכסאות טיימינג מורכבים על סיליקון ללא שום אטם, גומי או כל חומר אחר
בן אדם מדבר על מנוע V6 סעפת יניקה נמצאת בין שני ראשי מנוע כלומר אין סיכוי לנדנוד כמו למשל בסעפת פליטה
אין צורך בשום חומרי הדבקה לברגים/אומים ניתן להחליפם בחדשים או כמו שהוצע כאן להוסיף שייבות קפיציות
משחות מתכתיות (נחושת לדוגמה) נמרחות לצורך שמירה על הברגות כנגד קורוזיה ולפתיחה קלה יותר לצורך פירוק
(אני מכיר אנשים שסך הכל מורחים מעט שמן מנוע)
אם המנוע עם מאייד אז יש מעברי מים בסעפת אז האטימה אינה רק לווקום אלה גם מעברי מים

כמו שציינתי באם השטחים נקיים, ישרים וללא פגיעות אין צורך להשתמש בסיליקון אלה באטמים התואמים
את המוצר

לתשומת לב משתמשי סיליקון : מריחה נדיבה עלולה יותר להזיק מלעזור.

אני אולי נשמע נחרץ?
אין לי שום כוונה לפגוע בדעות שונות משלי
בכבוד
זאב

איציק - 4X6ZH
20-09-17, 03:55
ועל זה נאמר
ויקומו המלפפונים וילמדו את הגנן

יש סיליקון ויש סילקון
יש מקום שמיועד למישחת אטימה
לא כל מה שאתה רואה ביו טיוב מומלץ

איציק

ybar
20-09-17, 14:33
הגומ
יות באות בקיט...בגלל שיש עודף גומי בעולם. אף אחד לא משתמש בהם...אפילו במפעל אוטמים עם סיליקון כבר מסוף שנות ה80

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

אבל מה הסיבה לכך שכבר לא משתמשים בגומיות הייעודיות שבקיט?
אפשר לשים את הגומיות הללו במקומם "ולחזק" אותן במעט סיליקון מעליהם,מה פסול בזה?האטימה בלעדיהם יותר טובה/הרמטית?

asafk
20-09-17, 17:23
זאב מצד אחד אתה מספר על מכלולים שסוגרים עם סיליקון מצד שני אתה אומר בדיוק כמוני שאין טעם.

אבל.

מה שאתה אולי מכנה סיליקון שאיתו משתמשים גם בקו הייצור וגם במוסך יהיה בדרך כלל משחת אטימה או נוזל אנארובי. אני משתמש למשל לא מעט בהילומר כחול ובלוקטייט 518 לאטימת פלאנג׳ים ומכסים.
עכשיו יקום מישהו ויאטום פלאנג׳ מים במנוע או מכסה מוח של גיר אוטומטי עם סיליקון מהאמבטיה. אז אין לי בעיה עם הדעה שלך ששונה משלי - אבל למי שלא מבין את ההבדל בין ״סיליקון״ למשחת אטימה שמיועדת לחומר מסויים ותנאים מסויימים - זה עלול להרוס מכלל יקר. והאמן לי... כבר ראיתי גם כאלה.

וכמו שכתבת בעצמך - אם לא צריך אז לא צריך.

אסף.

kpot
21-09-17, 01:51
ולכן רשמתי סיליקון אטם נוזלי
מבלי להיכנס לכל סוגיו של RTV

אבל עזוב, חוסר בתקשורת!! הרי זו לא שיחה פנים מול פנים שאפשר לקשקש :cool:

tzagi
21-09-17, 02:28
אבל מה הסיבה לכך שכבר לא משתמשים בגומיות הייעודיות שבקיט?
אפשר לשים את הגומיות הללו במקומם "ולחזק" אותן במעט סיליקון מעליהם,מה פסול בזה?האטימה בלעדיהם יותר טובה/הרמטית?
הסיבה שהגומיות בקיט פשוטה.
בעיית שיווק להוריד אותם אחרי 67 שנה.
הקונים יתלוננו ויחזרו לחנות כי אין גומיות...ואז היצרן יצטרך להוסיף סיליקון לקיט...שעולה הרבה יותר...סיפור מהתחת.
הכי קל לתת 5 סנט של גומיות ואז המוכר ממליץ על הסיליקון up sale
כולם מרוצים.
ולא..אתה לא רוצה להוסיף סיליקון לדמויות כי אז הסעפת תלחץ אותם פנימה או החוצה בזמן ההתקנה והתוצאה ...יהיה נזילה ותעבוד פעמיים...ואז תבין לבד.
אגב קוריוז. עד שנות ה80 האטמים האלה היו משעם...שזה חומר אטימה הרבה יותר טוב מגומי...וגם יותר יקר...אבל שעם גם נושם..ומזיע...אז הגומי היה כאילו שיפור.
יותר מאוחר גילו שסיליקון שחור עובד הרבה יותר טוב וההתקנה הרבה יותר פשוטה וקלה...ואין נזילות אז תעשה לעצמך טובה וזרוק אותם לפח כמו כולם ב30 שנה האחרונות

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
21-09-17, 09:49
אוקיי שכנעת אותי,אני ארכיב את הסעפת בלי הגומיות רק עם סיליקון שחור,אגב אין חשש שבעת הידוק הסעפת למקומה הסיליקון הכנס פנימה ויסתום מעבריי מים שייגרום בהמשך לצרות?

ד ו ר ו ן
21-09-17, 10:20
ולכן רשמתי סיליקון אטם נוזלי
מבלי להיכנס לכל סוגיו של RTV


עצם השימוש במינוח הגנרי ״סיליקון״ לתיאור אטם נוזלי הוא בעייתי.

רבים מהם חומציים ותוקפים מתכות, עוד לפני זה שהם לא עמידים בחום.

asafk
21-09-17, 12:54
כיוון שכולם מתכוונים לאותו הדבר... כלומר יש הסכמה.
בכל זאת כמה מילים. כי המונח סיליקון מזיק.

התיאור המסחרי יהיה בדרך כלל gasket maker
יש חומרים דומים ל RTV ומתייבשים האויר כמו החומר המעולה של ויקטור ריינץ שמגיע בשפופרת, ויש חומרים שמתייבשים באוויר שנשארים חצי נוזליים כמו הילומר כחול ודומיו. משחה חצי שקופה שהיא לא RTV.
יש חומרים אנארוביים - לוקטייט 518 או הגירסה החדשה שלו שהיא גמישה יותר, ויש סוגים רבים אחרים נוזליים יותר או פחות חזקים יותר או פחות גמישים קשים ועוד.

אני מעדיף את האנארוביים כי הם נשארים נוזליים בתוך השמן או המים ולא סותמים מעברים ופילטרים. המשחות השונות לעומתם שימושיות יותר לאטימה מסיבית או מרווחים גדולים אבל זהירות שלא יהיה יותר מדי חומר.

שורה תחתונה זה אולי נראה חסר טעם לקנות שפופרת של חומר אטימה בעשרות שקלים אבל האמינו לי זה משתלם.
הקטלוגים של היצרנים הגדולים מלאים בחומרים שונים לייעודים שונים וכדאי להכיר אותם.

אסף.

tzagi
21-09-17, 23:35
קשה ללמד שחיה בהתכתבות.
אתה שם bead בעובי רבע אינץ נותן לו לשבת כ5 דקות. מניח את הסעפת בעדינות.. מוודא שהחומר נלחץ וקיבל בטן החוצה. עכשיו תן לעסק לשבת כרבע שעה לפני שאתה מחזק את הברגים..
אגב אין מעברי מים בתוך המנוע היכן הנחת את הסיליקון

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
22-09-17, 10:52
יש לכם איזה שיטה/טיפ כלשהו כיצד לנקות בצורה ייסודית ויעילה/קלה את איזור הבלוק/המרימים האידראולים בטרם מרכיבים את הסעפת החדשה?
אגב,אפשר למרוח שרלק על כל הפתחים משניי צידיי האטמים או שזה מיותר לחלוטין ומספיק רק קצת סיליקון מסביב למעבריי המים?

ybar
22-09-17, 23:40
יש לכם איזה שיטה/טיפ כלשהו כיצד לנקות בצורה ייסודית ויעילה/קלה את איזור הבלוק/המרימים האידראולים בטרם מרכיבים את הסעפת החדשה?
אגב,אפשר למרוח שרלק על כל הפתחים משניי צידיי האטמים או שזה מיותר לחלוטין ומספיק רק קצת סיליקון מסביב למעבריי המים?

בנוסף לשאלות הללו,האם יש צורך בריקון כל/רוב נוזל הקירור מהמערכת דרך בורג הניקוז ברדיאטור/צינור מים תחתון לפניי פירוק הסעפת?

tzagi
23-09-17, 00:10
צריך לרוקן את המים לפני כול דבר אחר. תגדיר ניקוי..מה אתה מתכנן לנקות ולמה.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
23-09-17, 09:10
הכוונה לניקוי טוב של כל האיזור שמתגלה מתחת לסעפת בדגש על המרימים מקצת בוצה עיקשת שהצטברה במהלך השנים ואוליי אפילו קצת ליכלוך שהצליח להסתנן לשם כתוצאה מגילוף/שיוף האטמים הישנים של הסעפת.

איציק - 4X6ZH
23-09-17, 12:31
לא מומלץ להתעסק עם בוצה בתוך חלל גוף המנוע
התעסקות / ניקוי / גרוד/ ניגוב / גורמת לבוצה להתפרק לסתימות במעברי השמן
מה שיש ולא ממש בתוך המעבר ( דבוק לדופן גוף המנוע ) תשאיר אותו במקומו.
הוא לא ישתחרר מעצמו
אבל לאחר ניקוי חלקי ( בטוח שחלק ממנו יתחיל לטייל במעברי השמן )

איציק

ybar
23-09-17, 17:50
אוקיי הבנתי, מה לגביי שואב אבק,מקובל?
איציק,אז אחריי הרכבת הסעפת החדשה יהיה צורך להחליף שמן מנוע ופילטר או שלא מחייב ?

tzagi
23-09-17, 21:43
אוקיי הבנתי, מה לגביי שואב אבק,מקובל?
איציק,אז אחריי הרכבת הסעפת החדשה יהיה צורך להחליף שמן מנוע ופילטר או שלא מחייב ?
כן וכן.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

wonderd
24-09-17, 16:07
הדיון הזה מזכיר לי שיותר מפעם אחת ראיתי סיליקון בין השרוולים לראש המנוע בטרופר דיזל... במקום להחליף את הגומיות! :rolleyes:
מיותר לציין שזה לא החזיק ואולי אפילו גרם יותר נזק מתועלת..

ybar
24-09-17, 18:29
הסיבה שהגומיות בקיט פשוטה.
בעיית שיווק להוריד אותם אחרי 67 שנה.
הקונים יתלוננו ויחזרו לחנות כי אין גומיות...ואז היצרן יצטרך להוסיף סיליקון לקיט...שעולה הרבה יותר...סיפור מהתחת.
הכי קל לתת 5 סנט של גומיות ואז המוכר ממליץ על הסיליקון up sale
כולם מרוצים.
ולא..אתה לא רוצה להוסיף סיליקון לדמויות כי אז הסעפת תלחץ אותם פנימה או החוצה בזמן ההתקנה והתוצאה ...יהיה נזילה ותעבוד פעמיים...ואז תבין לבד.
אגב קוריוז. עד שנות ה80 האטמים האלה היו משעם...שזה חומר אטימה הרבה יותר טוב מגומי...וגם יותר יקר...אבל שעם גם נושם..ומזיע...אז הגומי היה כאילו שיפור.
יותר מאוחר גילו שסיליקון שחור עובד הרבה יותר טוב וההתקנה הרבה יותר פשוטה וקלה...ואין נזילות אז תעשה לעצמך טובה וזרוק אותם לפח כמו כולם ב30 שנה האחרונות

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

גם אני בהתחלה חשבתי כמוך שהסיליקון יכול להזיק ,ולמה למעשה לא להשתמש בגומיות שבקיט,אבל אחריי שקיבלתי תשובה והסבר כזה החלטתי לוותר עליהם ולשים סיליקון שחור בלבד.

ybar
24-09-17, 23:21
אצלי באטמים החדשים על אחד הצדדים רשום side down ,הכוונה היא שהצד הזה פונה לכיוון הראש מנוע,נכון?

tzagi
24-09-17, 23:32
כן...האטמים כחולים? של fel pro?

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
25-09-17, 14:53
לא,האטמים שחורים באריזה של וויקטור ריינז,ובנוסף להם יש גם אטם עגול למפלג.צריך להדביק אותו לסעפת או רק להניחו?ניתן להדביק אותו לסעפת עם שרלק?

tzagi
25-09-17, 20:12
היית צריך להתעקש על פל פרו.
את אטם המפלג תרכיב יבש

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
25-09-17, 22:35
למה, יש בעיה עם האטמים השחורים?

tzagi
25-09-17, 23:00
Victor is trash, fel pro makes the best gaskets.

ybar
26-09-17, 15:32
ביררתי היום על האטמים הכחולים של חברת פל פרו בכמה חנויות חלפים ומסתבר שלא מביאים את החברה הזאת בכלל לישראל מאחר ופה בארץ יותר מעדיפים את וויקטור ריינז כי לדעת הרבה/רוב בעליי המיקצוע/מכונאים זו החברה הטובה ביותר לייצור ושיווק אטמים בעולם.
נאמר לי שאם אני מתעקש על החברה הזאת אפשר להביא דרך איביי.

tzagi
27-09-17, 01:39
50 שנה מאכילים אותם דייסה. ..פתאום מישהו דוחף להם כפית קויאר בולוגה...יורקים ושואלים מה זה החרא הזה?

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
27-09-17, 19:21
הסיבה שהגומיות בקיט פשוטה.
בעיית שיווק להוריד אותם אחרי 67 שנה.
הקונים יתלוננו ויחזרו לחנות כי אין גומיות...ואז היצרן יצטרך להוסיף סיליקון לקיט...שעולה הרבה יותר...סיפור מהתחת.
הכי קל לתת 5 סנט של גומיות ואז המוכר ממליץ על הסיליקון up sale
כולם מרוצים.
ולא..אתה לא רוצה להוסיף סיליקון לדמויות כי אז הסעפת תלחץ אותם פנימה או החוצה בזמן ההתקנה והתוצאה ...יהיה נזילה ותעבוד פעמיים...ואז תבין לבד.
אגב קוריוז. עד שנות ה80 האטמים האלה היו משעם...שזה חומר אטימה הרבה יותר טוב מגומי...וגם יותר יקר...אבל שעם גם נושם..ומזיע...אז הגומי היה כאילו שיפור.
יותר מאוחר גילו שסיליקון שחור עובד הרבה יותר טוב וההתקנה הרבה יותר פשוטה וקלה...ואין נזילות אז תעשה לעצמך טובה וזרוק אותם לפח כמו כולם ב30 שנה האחרונות

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

סתם שאלה,חשבת /ניסית פעם להדביק את הגומיות הללו בעזרת דבק כלשהו נניח דבק 3 שניות/מגע לבלוק המנוע עצמו ורק אחריי ייבוש מלא להניח את הסעפת עליהם במקומה,אוליי ככה הם יישארו במקומם ולא יברחו פנימה/החוצה?מה דעתך,זה יכול לעבוד או שחבל על המאמץ ועדיף פשוט לוותר עליהם לגמריי?

rob
27-09-17, 21:36
אני התייאשתי עוד בעמוד הראשון...

tzagi
28-09-17, 03:07
אין כול סיבה לטחון את הנושא או להמציא את הגלגל מחדש. יש שיטה שעובדת כבר במשך עשרות שנים. אין שום סיבה לנסות משהו אחר.
ולא לא ניסיתי כי אני משש לא אוהב לעבוד פעמיים.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

ybar
28-09-17, 15:01
אוקיי הבנתי,זהו,זרקתי אותם לפח ורכשתי במקומם שפורפרת סיליקון שחור של וויקטור ריינז.

ybar
05-10-17, 22:55
זה לא טריוויאלי
בסמול בלוק יש דרך מסויימת לאטום סעפת יניקה.
תעבור על הכתבה שבחתימה שלי


למה יש כאלה שמורחים סיליקון שחור בנוסף לאטמים על כל הפתחים גם של גזיי הפליטה ולא רק על הפתחים של מעבריי המים?זה מיותר לדעתך?
אגב,של איזה חברה האטמים הכחולים שהרכבתה?הם נחשבים ליותר אייכותיים/טובים מהאטמים השחורים של וויקטור ריינז?

tzagi
05-10-17, 23:30
למה ולמה...כי ככה לימדו אותם.אגב נהוג למרוח סיליקון כתום על הסעפת פליטה...במיוחד אם הוא לא ישרה.

Sent from my SGH-M919 using Tapatalk

-->