PDA

צפייה בגרסה מלאה : שלום לכולם, חדש באתר, גר בגרמניה וזקוק לעזרה לאחר קניית רכב BMW X3



Yuvalpery
23-09-17, 16:45
קודם כל שלום לכולם, נעים להכיר.
אני גר בגרמניה וקניתי BMW X3 שנת 2007 מנוע 2.0D ידני עם 140K מיד ראשונה עם טסט לשנתיים שבוצע יום לפני הקניה.
הרכב היה שייך לבעלים של חברת אוטובוסים והוא טיפל בו במוסך שלו.
הרכב על פניו שמור מאוד, הכל מקורי,לא עבר תאונות נראה חדש לגמרי ונוסע חלק מלבד מדי פעם יש קצת קושי בהעברת הילוכים אבל לא משהו רציני.
לאחר הקניה שמתי לב שיש על רצפת הרחוב 2 טיפות של שמן שחור ולא הצלחתי להבין מאיפה השמן מגיע כיוון שהמנוע נראה נקי לגמרי. וגם הסתכלתי מתחת לרכב ולא ראיתי טיפות שעומדות ליפול או משהו כזה.
יום אחרי נסעתי עם הרכב, חניתי ברחוב ואחרי כמה שעות בדקתי ולא ראיתי שום שמן על הרצפה.
יום אחרי נסעתי שוב ואחרי כמה שעות ראיתי 2-3 טיפות שמן על הרצפה.
לא הצלחתי להבין מאיפה הנזילה מגיעה, חשבתי אולי קרטר שמן או אולי מהגיר אבל אין לי מושג.
את הרכב קניתי מהסוכנות של BMW ששמה בעל המוסך שם את הרכב ולקח חדש.
במסגרת האחריות של רכב יד שניה של BMW שמתי לב לאותיות הקטנות לאחר הקניה שאחוז האחריות אחרי 100K הוא רק 40%.
זאת אומרת שהם ישתתפו ב 40% מהתיקון אם צריך.
לכן אני פונה פה בפורום כי יש לי כמה שאלות כיוון שבתחום הרכב הגרמנים ידועים כעוקצים.
1. שמתי לב שהרצועה של המנוע מקדימה (נראה לי השם שלה זה טיימינג) היא משנת 2007 האם צריך להחליף?
2. האם יכול להיות שהנזילה היא מהגיר וגם בגלל זה העברת הילוכים קצת קשה?
3. רציתי לעשות יישור קו שיכלול- שמן, פילטר שמן, פילטר דיזל, שמן גיר, ופילטר אוויר האם כדאי?

shachar
23-09-17, 17:09
היכן בגרמניה?

Sent from my Android using Tapatalk ישוחרר ברנרד

Yuvalpery
23-09-17, 17:12
ליד הגבול עם שוויץ למה?

elibaba
23-09-17, 20:10
אם הרצועה גלויה - כלומר אתה רואה אותה בלי פירוק מכסים וכו' - זה לא טיימינג, זו רצועת אביזרים שמניעה את האלטרנטור, משאבת הגה כח, משאבת מים וכו'. אם היא תיקרע זה לא נורא אבל לא תרצה להמשיך ככה בנסיעה כי המנוע יתחמם ולא תהיה טעינה.

Yuvalpery
23-09-17, 20:40
תודה רבה לך על התגובה, ואכן זו רצועה חשופה.
האם יש בכלל רצועת טיימינג בX3?

דרור ברלי
23-09-17, 23:34
רצועה בת 10 בטח כבר יבשה.
מצד שני אתה חי בגרמניה הקרירה. בישראל החום הנורא מחסל גם חלקים ומכלולים רציניים ויקרים יותר מחגורות.
לכן אני לא אתפלא אם מצב רצועה בת 10 בגרמניה טוב יותר מרצועה זהה בת שנתיים-שלוש בישראל.

בכל מקרה - את הרצועה הזו כדאי להחליף כי היא כבר ישנה. רצועה יבשה עלולה להיקרע ואז תיתקע ללא אביזרים. כלומר ללא משאבת מים, תגבור להגה, אלטרנטור, מזגן וכו'.
זה לא נורא כי תמיד תוכל לעצור ולכבות מנוע.
אבל זה גם לא נעים כי תצטרך להמתין לגרר/שרותי דרך (בכלל רצוי שיהיה לך מנוי ב-ADAC. השרות שלהם מדהים).
ממה שאני זוכר ברוב האוטובאנים לא תמיד נעים להיתקע בצד הדרך כי לפעמים אין בכלל שוליים ומפרץ העצירה הקרוב יכול להיות רק בעוד כמה קילומטרים. סביר להניח שהאוטו לא יתחמם עד שם אבל בכל זאת זה לא נעים.

אתה מתאר קושי בהחלפת הילוכים ולעניו תדעתי זה מסתדר עם חוסר בשמן/מפלס שמן גיר נמוך מדי.

Yuvalpery
23-09-17, 23:57
דרור המון תודה לך!

asafk
24-09-17, 21:32
לגבי יישור קו - מן הסתם לרכב היסטוריית טולים מלאה ומתועדת והוא טופל רק בשמנים המומלצים.
לכן על פניו אין טעם בהחלפה יזומה.

אבל.
כדאי בכל מקרה להיכנס למוסך ולבדוק מפלסי נוזלים, הרטבות (מחז״שים של פלאנג׳ הנעה ביציאה מהגיר לציריות...) , מצב כללי של גומיות וכו׳- ולתקן מה שצריך.
זה ייתן לך שקט ובעיקר עין מקצועית שתסתכל ותראה דברים שאולי אתה לא.

אסף.

Yuvalpery
25-09-17, 21:42
תודה רבה על העזרה.
עדכון קטן, הנזילה היא מהטורבו, יש נזילה ממש קטנה אבל המוסך אמר שעדיף להחליף אז במסגרת האחריות של רכב יד שניה הם יחליפו את הטורבו.

-->