צפייה בגרסה מלאה : מומחה להידראוליקה באתר?
מחפש מישהו שמומחה להידראוליקה שיהיה אפשר לשאול אותו כמה שאלות.
תודה
מיכה
מה השאלה?
אני בטוח שמישהו יוכל לעזור ,
או שלא.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אם מחברים 2 בוכנות ביחד באותו כיוון, האם זה אומר כוח כפול, מהירות כפולה, שניהם או כפול כוח אבל חצי מהירות?
איך מחברים, מפצלים רגילים או משהו אחר?
איך יודעים מה מהירות הבוכנה? מה הנוסחה?
איך אפשר לשלוט על מהירות הפתיחה של הבוכנה?
זה בתור התחלה.
מההבנה שלי:
1)בהנחה שבשני המצבים, אותם נתוני משאבה . חצי מהירות כוח כפול.
2) פשוט מפצלים עם מחבר T .
אם תרצה אעלה לך לכאן דוגמא של מעגל שכזה מכף נפתחת של מחפרון.
3)האמת כבר לא זוכר בעל פה, אחפש.
4)במעגל פשוט אפשר לשלוט על מהירות הבוכנה ע"י צמצם משתנה.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
http://www.baumhydraulics.com/calculators/cyl_speed.htm
מחשבון מהירות בוכנה
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
כוח של בוכנה הוא לחץ כפול שטח. כלומר שתי בוכנות ואותו לחץ ייתנו כוח כפול.
מה ההשפעה על המהירות? תלוי. בהרבה דברים לא רק העומס אלא בעיקר ספיקת המשאבה.
כדי לתת לך כיוון מחשבה תחשוב שיש מקרה של ספיקה ללא לחץ (אין עומס בכלל על הבוכנה או סחרור של השמן ללא עבודה) ויש מצב של לחץ ללא ספיקה (בוכנה בשיווי משקל שלא זזה). תבין את שני מצבי הקיצון האלו אני חושב שתוכל לענות לבד על השאלות שלך.
כך או כך סכמה קטנה של המערכת תעזור לנו לעזור לך.
אסף.
מיכה, אויר דחוס ושמן עובדים על אותה מתמטיקה.
קצב העברת נפח המדיה (אוויר /שמן) משפיע על המהירות.
הקצב מושפע מספיקת המשאבה והנפח הדרוש למילוי.
לכן על אותה משאבה ונפח כפול (2 בוכנות) תקבל חצי מהירות.
הלחץ והשטח חתך עליו הלחץ מתבטא משפיעים על הכוח== את הכוח אפשר לשנות ע"י שינוי לחץ או שטח או שניהם, לכן חיבור 2 בוכנות ייתן לך שטח חתך כפול.
ההבדלים העיקריים בין אוויר דחוס לשמן הוא בד"כ הלחץ, לכן בד"כ שמן מייצר כוחות הרבה יותר גדולים.
ועובדה אחת קטנה.... שכשיש נזילת שמן יש לכלוך , לעומת נזילת אויר שזה רק רעש [emoji6]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אגב.... בעבודה עם שמן, אתה יכול להפעיל את 2 הבוכנות ביחד לכיוון אחד ולקבל כוח על חשבון מהירות.
ולהפעיל אותן לכיוון השני ע"י בוכנה אחת בלבד ולקבל מהירות על חשבון כוח.
זה בד"כ לא נדרש עם אוויר כי המערכות מהירות יותר לעומת מערכת שמן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
באופן כללי בגלל העובדה שאוויר דחיס משמעותית מנוזל , לא מומלץ להשוות בין נוזל לאוויר.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
נכון.
הפניתי את מיכה להבדל כי יש לו קצת ניסיון עם הפטיש הפניאומטי שלו.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני רוצה לבנות פרס הידראולי לנפחות. העיצוב הסופי (יש כמה סוגי עיצובים) יהיה תלוי בין היתר בעלויות וביכולת הבניה שלי.
עד כמה שאני מבין, המעגל די פשוט.
מיכל שמן, משאבה, שסתום ידני ובוכנה.
יש לי מיכל שמן, קניתי משאבה של 11GPM ו3500 PSI, קניתי שסתום של 11GPM ו3500 PSI ואני מחפש עכשיו בוכנה מתאימה. יש לי כמה אבל הן בכל מקרה צריכות שיפוץ וקיצור משמעותי.
הכוח הנדרש הוא 25 טון ומעלה.
חשוב שהמהירות לא תהיה איטית להחריד (כי אחרת הייתי משתמש ביחידת אוויר שמן שלי וחוסך איזה 2000 שקל) בשביל שאספיק לעשות עבודה לפני שהפלדה מתקררת.
לפי המחשבון שאביב העלה, עם בוכנה בקוטר של 125 ממ ומוט של 32 ממ באורך של 25סמ יקח לבוכנה 5 שניות לרדת. זה נראה לי מצויין.
האם ניתן לחבר נתונים של 2 בוכנות וכאילו זו בוכנה אחת?
מיכה , חשוב שתבין את הבסיס, בפשטות ,המשאבה היא קודם כל משאבת ספיקה, היא דוחפת כמות שמן מסוימת בכל סיבוב שהיא עושה, -זאת אומרת שהיא תלוית סל"ד - ככל שתסובב אותה מהר יותר כמות השמן שהיא תידחף תהיה גדולה יותר, יצירת לחץ במערכת נובעת מהתנגדות הצרכן הסופי לספיקה.
במקרה שלך זהו גוש ברזל אדום , אם הגוש ימעך במידה שרצית בכח של 2 טון ,המשאבה מצידה בהתאם "תייצר" לחץ במכפלת שטח הבוכנה, אם הגוש ידרוש 20 טון כח ,הלחץ יעלה בהתאם ,וכן הלאה עד ללחץ מקסימום שנקבע ע"י פורק הלחץ. חשוב שוב לציין ,כל סיבוב של המשאבה תספק את אותה כמות השמן, ללא קשר ללחץ בו המערכת שרויה , ואם הוזכר קודם לחץ אוויר , אז זהו ההבדל הגדול בניהם ,שינוי נפח...
במציאות ולא בתאוריה ,אני מאמין שקנית ידית סלקטור דו כיוונית ,שבמצב רגיל מזרימה את כל השמן חזרה לבייפס,כל מהלך של הידית מעלה או מטה סוגרת בהתאם למהלך את המעבר לבייפס ומזרימה שמן אל הצרכן המתנגד.
ממה שאני מבין אתה לא צריך את כל המהלך של הבוכנה , אתה בסך הכל מרים כל פעם קצת ,ומוריד חזרה בכח הדרוש לחומר הגלם, כך שזמן כל המהלך לא רלוונטי לגביך, אלא רק חלק קטן ממנו. כמו כן, אתה לא צריך כח בזמן הרמת הבוכנה ,אלא מהירות , אז תמצא צילינדר עם קוטר פנימי מתאים לכח הלחיצה מטה ,בעל מוט בוכנה כמה שיותר עבה, - נפח מילוי קטן יותר -הבוכנה תעלה מהר יותר .
null
הסבר מצויין, טל. כל התורה על רגל אחת.
קובי
תודה טל. אני חשבתי באמת לחפש כזה צילינדר.
גש לניגי בפ״ת ול ליא בלוד ותשאל אם יש בוכנה כזו משומשת במצב סביר.
יש בכל מיני מכונות בוכנות בדיוק כאלה. מהלך קצר, הרבה כוח בדחיפה הרבה מהירות בעליה.
אתה גם לא צריך שום שסתום בטיחות (שסתום איזון / חד כיווני מפוקד פיילוט) שהם חובה בהרבה יישומים אז שים לב שאם יש כזה מורכב על בוכנה משומשת - שיורידו אותו.
סלקטור הכי פשוט ואפילו לא פרופורציונלי (שסתום 4/3 ידני. בסכמה שלו צד אחד X צד שני ו ו ובאמצע או H או כיסא הפוך) עם מרכז פתוח - חשוב שלא יהיה מרכז סגור שלא תפוצץ משאבה.
אסף.
הייתי גם מוסיף לרשימה שסתום פורק לחץ מקסימום מתכוונן ושעון לחץ, בכדי שתהיה האפשרות לקבוע לחץ/כח מקסימלי לכל סגנון שיידרש לחומר הנלחץ, אומנות אמרנו .
חיבור 2 בוכנות במקביל דורש מפצל זרימה ולא T רגיל.
לכל בוכנה יש חיכוך שונה והתנגדות שונה ללחץ, ובמהלך סרק תקבל תנועה לא שווה של הבוכנות, וכשאתה מגיע ללחיצה היא צריכה
להיות בדיוק במרכז שבין הבוכנות.
2 בוכנות זה קצת בעייתי, הייתי ממליץ בוכנה אחת גדולה.
מחישובים שעשיתי בוכנה של 125 ממ קוטר, תיתן כוח של 29 טון לפי נתוני המשאבה.
זמן תנועה של הבוכנה יהיה כ- 1.8 שנ' למהלך של 100 ממ. (שזה מהר מאוד)
שיטות להגביר מהירות:
1. BYPASS של המע' ההידראולית בעזרת מע' אויר. כל מהלכי הסרק יהיו בהפעלת אויר. (במקרה שלך מיותר)
2.בוסטר. אם אתה רוצה אימפקט פרס, מוסיפים למערכת מיכל פלדה שבתוכו בלון ממולא בגז . המשאבה דוחסת שמן למיכל הפלדה. ונפח הבלון מצטמצם. בהגיע ללחץ מסוים המשאבה מפסיקה פעולתה ובמיכל נשאר לחץ שמן "דרוך" ע"י הבלון המכווץ. מוכן לשיחרור מיידי לבוכנה.
לגבי וויסות מהירות, שמים צמצם אלחוזר בכניסות לבוכנה.
אם תימצא בוכנה מספיק ארוכה, אפשר לשתול קפיץ בפנים שיחזיר אחרי הלחיצה.
כל הקונסטרוקציה של גוף הפרס צריכה להיות מדויקת כדי שהכוח שיפעל ייהיה אנכי וניצב למשטח הלחיצה .
תודה רבה. אחרי החג אלך לחפש חלקים. תודה
ציטוט של זוהר
"כל בוכנה יש חיכוך שונה והתנגדות שונה ללחץ, ובמהלך סרק תקבל תנועה לא שווה של הבוכנות, וכשאתה מגיע ללחיצה היא צריכה להיות בדיוק מרכז"
קשה לי קצת לתאר ולהסביר אך באופן כללי ותאורטי ,
זה לא נכון.
במידה ומשתמשים ב-T הלחץ במערכת שווה בכל נקודה ונקודה.
דבר שיוביל לתנועה אחידה וגם אם נניח תהיה סטייה בהגעה ללחיצה זה ישתנה ויתאזן לפני שתתבצע לחיצה בכוח המתגבר על הכוח אשר דרוש להזזת הבוכנה בסרק (שזה בעצם כוח זניח)
מקןוה שאני מובן
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
זוהר צודק , מנסיון מעשי .
Talw
מנסיון מעשי באיזה מעגל?
במעגל פשוט הבוכנה הראשונה תפגוש נניח בקיר, הלחץ לא יעלה מעבר למה שנדרש בכדי לפתוח את הבוכנה השניה עד שגם היא תגיע אל הקיר (החומר, במקרה הזה שמן. יעדיף ללכת אל הבוכנה שעדיין לא הגיעה לקיר ושאין לה התנגדות . זו הפיזיקה , להבנתי) .
רק כששתי הבוכנות יגעו בקיר ולא יהיה לשמן מקום קל להיכנס אליו, רק אז הלחץ יעלה.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אגב מאוד מאוד קשה לדבר הידראוליקה ולהעביר ידע ומידע , ללא סכמה .
עדיין זה מרתק :)
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
Talw
מנסיון מעשי באיזה מעגל?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
במכופפת פחים עם שתי בוכנות שלעולם לא יורדת מספיק ישר (סטיות קלות בין הבוכנות יוצרות כיפוף לא אחיד)
1)מהו המעגל ההידראולי?
2)ככה זה היה גם כשהמכופפת הייתה חדשה?
3) שוב זה מאוד בעייתי ללא סכמה , פרטים קטנטנים יכולים לשנות את כל התמונה.
4) אני עומד מאחורי הטיעון הפיזיקלי שלי בתגובה הקודמת אלא אם תצליח להביא טיעון סותר.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
רק להבהיר אני מתייחס לעניין בצורה תאורטית כיאה לשאלות התאורטיות של "לטאה" פותח השרשור.
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אביב, גם בתיאור התאורטי שלך, הבוכנות מגיעות לקיר בהפרש זמנים. על זה מדובר.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
התיאור התיאורטי שלי מתייחס להפרש זמנים כחלק מהדיון שמדבר על כך שיהיו הפרשי זמנים במידה ונחבר את הבוכנות עם T ובעקבות כך גם הלחץ על האובייקט לא יהיה שווה .
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
המהירות בסרק תהיה שונה גם אם בסוף כשיגיעו לאובייקט הכוח יהיה שווה. המתקן לעולם לא יהיה מאוזן - אבל הפתרון הוא במכניקה של המנגנון שתהיה על מובילים שיאלצו אותו להיות ישר (צימוד מכני של הבוכנות) או למעשה הפרדה של המנגנון מה הידראוליקה שמפעילה אותו. וזה במקרה של פרס שצריך להיות זול - לא מעשי.
אסף.
אני איתך אסף.
צימוד מכני פשוט , יהיה הפתרון הנכון .
עכשיו לי יש שאלה ללטאה ,
למה בעצם אתה שואל על 2 בוכנות ולא הולך על בוכנה בקוטר גדול יותר?
האם יותר זול 2 בוכנות?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
יש לי 4 בוכנות זהות, אבל מאחר וצריך לשפץ ולקצר אותן אז כנראה שזה באמת לא כלכלי.
אני עובד בדרך כלל עם אפיק הידראוליקה באור יהודה. הם מייצרים בוכנות. אני אדבר איתם.
לפי מה שכתוב בתאור של השסתום הוא CENTER OPEN. אז אני מניח שהכוונה ל NO ולא NC. יש גם כל מיני צורות חיבורים שלא ממש הבנתי. בגלל זה הייתי שמח, אפילו בתשלום סמלי או איזה ברטר כלשהו, אם מישהו שמבין בזה יוכל לייעץ לי יותר בפרטנות.
יש כל מיני סוגים של מכבשי נפחות. יש את המקצועיים שנראים מאוד דומה לפטיש נפחים. ויש כאלו שדומים יותר למכבש מכונאים, כלומר הבוכנה מחוברת למלבן שעולה ויורד ועל המלבן הזה מרכיבים את כל התבניות והDIE.
אסף
כתבת בתגובה שבה אתה מפרט את החלקים הנדרשים, שאין צורך בשסתום פורק,
תוכל להסביר למה?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
הנה, בדיוק מה שאני רוצה לעשות (רק בלי לטרוח לקנות ולקרוא את הספרים :cool:)
https://www.youtube.com/watch?v=7lyVy7I_oGE
אם הבנתי נכון הוא מריץ את המערכת על חצי מהGPM. ככה שעם מנוע בעל סל"ד גבוה יותר המערכת תעלה ותרד מהר יותר? כלומר אפשר לשחק עם המהירות בוכנה על ידי שינוי מהירות המנוע?
קשה להשיג את הספרים, מה גם שלפחות זה שיש באמזון די יקר. כשצריך אני קונה אבל מקווה שלא אצטרך כרגע.
מצאתי תמונה מהחוברת של המעגל.
117023
אכן אפשרי
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
יש לך משנה תדר לא? זוהי בהחלט דרך נוספת לשנות מהירות בוכנה.
מלבד המוביל המסיבי שמוצג בסירטון לא ראיתי שום דבר מיוחד מעבר למה שתיכננת לעשות. מע' הידראולית בסיסית שתעשה את העבודה.
לגבי השסתום ששאלת עשיתי סקיצה. זה מה שאתה צריך.
117025
אסף
כתבת בתגובה שבה אתה מפרט את החלקים הנדרשים, שאין צורך בשסתום פורק,
תוכל להסביר למה?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
לא כתבתי שלא צריך פורק. כתבתי שלא צריך שסתום הגנה שמונע נפילת מטען - שסתום נעילה מסוג כלשהו - שבמקרים רבים מותקן על הבוכנה - וזה נכתב בהקשר של חיפוש בוכנה משומשת.
מיכה. אין קשר בין NO או NC שאתה מכיר ממקומות אחרים למרכז פתוח בסלקטור. בתגובה קודמת כתבתי לך שזה מה שצריך. הכוונה היא שבמצב אמצע השמן מסתחרר כלומר חיבור P צד כניסת הלחץ הולך לחיבור T צד המיכל, ואם הצורה היא H או ״ כיסא הפוך״ אז גם הבוכנה מחוברת למיכל והמשמעות היא שהכל חופשי ואין עומס במערכת (ספיקה ללא לחץ).
אסף.
אסף,
אני חושב שהשסתום שאתה מציע לא מתאים כאן. הבוכנה צריכה להיות נעולה במצב אמצעי ולא פתוחה למיכל.... ואסביר:
אתה מכופף\חורץ\מנקב מתכת כלשהי, שהיא גמישה מטבעה, עושה זאת לפעמים בפולסים ולא בירידה רצופה, ורוצה לשמור על לחץ רצוף על החלק המעובד שהוא גמיש ונוטה לאלסטיות, ולכן בוכנה פתוחה למיכל במצב אמצעי, תנוע חזרה מעלה בהתאם לנטיית העובד.
היתרון של שסתום "שלך" הוא בשחרור המע' מלחץ בסיום העבודה, בשסתום "שלי" בסיום העבודה אתה מכבה את מנוע המשאבה,
מזיז את הסלקטור לשני הכיוונים וכל הלחץ במערכת כולל בוכנה, משתחרר.
שייבחר הבחור מהי דרך העבודה הנוחה לו.
לא בטוח שהבנתי ב100% מה שכתבתם.
אני רוצה שבמצב ניוטרל הבוכנה תשאר באותו גובה/מצב עבודה. לא חזרה אוטומטית ללמעלה אם הבנתי אתכם.
בוקר טוב, חג שמח.
בכל מקרה לא תהיה חזרה מליאה אוטומטית כלפי מעלה במצב N.
אסף מדבר על שסתום שבמצב N ישחרר לחץ מהבוכנה, ואני טוען שבגלל גמישות העובד(בשורוק) במידה שתעבוד איתו במצב קר, הוא ירים מעט
את הבוכנה. לדעתי, מצב לא רצוי.
נחזור רגע לתיאור הסכמתי של השסתום שציירתי למעלה.
ישנם 3 ריבועים. כל ריבוע מתאר מצב אחר של השסתום, והאמצעי שאותנו מעניין, מתאר מצב N.
שים לב שהיציאות המחוברות לבוכנה ישנם 2 "קמצים" שמורים שפתחי היציאה והחזרה מהבוכנה- סגורים במצב זה, והבוכנה תישאר במצבה בלי תזוזה ואילו למעלה צנרת הלחץ מהמשאבה מזרימה בחזרה למיכל.(זהו מצב ה-N.O. שעליו דיברת)
אם תחבר קו בין פתח שמאלי של הבוכנה (זה שגורם לבוכנה לרדת) לפתח חזרת הלחץ למיכל, הפתח שמעליו- תקבל כיסא הפוך
ואם תוסיף קו נוסף גם בצד השני תקבל H . זהו שסתום שונה בתכלית שאיני יודע היכן משתמשים בו.
מקווה שיותר ברור.
זהר, אתה צודק כמובן אם מיכה רוצה שהבוכנה תישאר נעולה.
אני תמיד מעדיף שבניוטרל ישתחרר הלחץ. היתרון אגב של ״כיסא הפוך״ הוא שרק צד אחד של הבוכנה משחרר לחץ (בד״כ הצד התחתון).
עכשיו צריך לבחור...
אסף.
יש התקדמות
רכשתי
CHIEF TWO STAGE PUMP: 11 GPM, 6 HP, 1’’ TUBE INLET, 1/2 X 1 1/2 SHAFT
שזו אמורה להיות משאבה שמתאימה בול לאפליקציה שלי (מיועדת לפרס ולא צריכה מנוע חזק) אבל לא ברור לי מה הכ"ס הנדרש מהמנוע. האם זה 6 כ"ס?
מבחינת סל"ד כתוב שהמקסימום זה 4000 ל11GPM. כנראה שבכל מקרה יהיה בקר מהירות והGPM יהיה בערך חצי. הבעיה היא שאני לא יודע איזה מנוע לקנות.
בנוסף, אם נניח שמדובר על מנוע 6 כ"ס, אם אני קונה מנוע של 3 כ"ס (או 2) ומחבר פולים מתאימים, האם זה כמו לקנות מנוע 6 רק שהסל"ד יהיה נמוך יותר?
תודה
המנוע התלת פאזי שתקנה הוא מקסימום סביבות ה 2900 סל״ד.
סל״ד מנוע=gpm, גם בכח אפס.
כח סוס = לחץ בסל״ד
עכשיו תעשה חישוב של פולים בכדי להעלות כח ומנגד ירידת הסל״ד / מהירות הבוכנה.
אם אתה צריך את שיא הכח של המשאבה אז כן ,תלוי מה קוטר הבוכנה שלך , כמה טון אתה רוצה ללחוץ, וכמובן ...באיזו מהירות.
אז אם אני מחבר את המנוע ישירות למשאבה ללא פולים אני צריך מנוע של 6 כ"ס עם 4000 RPM כדי לקבל את המקסימום מהמשאבה?
אבל אני יכול להשתמש במנוע 3 כ"ס עם פולי קטן בחצי מהפולי במשאבה ולקבל 6 כ"ס אבל חצי סל"ד?
הבנתי נכון?
הספק = ספיקה x לחץ.
מכאן אתה יכול להבין מה בא על חשבון מה.
אסף.
אני יכול להשתמש במנוע 3 כ"ס עם פולי קטן בחצי מהפולי במשאבה ולקבל 6 כ"ס אבל חצי סל"ד?
הבנתי נכון?
או להשתמש בבוכנה עם פי 2 שטח בכדי לקבל את אותה תוצאה בדיוק - כח לחיצה על חשבון מהירות מילוי הצילינדר.
אני רוצה שתבין את העיקרון, לאחר מכן יהיה לך הרבה יותר קל לבנות הכל.
יש לך שלושה נתונים עובדתיים, - משאבה שקנית ,מנוע 2900 סל"ד וכח סופי של 30 טון שאתה צריך.
תתחיל לשחק עם המספרים.
בתרשים שצרפת יש משאבה 5.5gpm דו שלבית ומנוע 2 כ"ס. הסל"ד פחות או יותר זהה, 1800 rpm.
זהו בסיס טוב לצאת ממנו לשאר החישובים (או ההערכות)
ואם תגיד לאן אתה רוצה להגיע, זה יעזור לנו לכוון אותך.(תביא נתונים תקבל מספרים)
אם אתה מתכוון להשתמש במשנה תדר למנוע, אתה יכול להעלות התדר אפילו עד 300 Hz .- פי 6 מתדר הרשת וכך
להשיג הספק גדול - ממנוע קטן. וזאת מפני שהגדלת הסל"ד אינה פוגעת בטורק המנוע. זהו אחד היתרונות הגדולים של משנה התדר,
וזה גם מייתר את עניין הפולים והתמסורות למינהן.
לפני שנים היה לי בעבודה משנה תדר על טרולי, כבלים עם שקע תקע , והיינו מניידים אותו ממכונה למכונה לפי הצורך.
יש אילוצים ובראשם כסף.
בוכנה חדשה כמו שאני רוצה עולה, מבלי להתחיל לחפש דילים בכל הארץ ומדובר על בוכנה חדשה, 3500-4000 שח. בוכנה בקוטר ש 200 ממ שתתן בערך, עם לחץ מקסימלי והספק מקסימאלי שהמשאבה מסוגלת לספק, בסביבות 50 טון לחיצה. זה המועדף והרצוי ויספיק לי לכל פרוייקט שאני יכול לחשוב עליו.
אבל זה יקר.
אז אני יכול להסתפק בבוכנה בקוטר של 125 ממ שתתן רק 25 טון לחיצה ובעתיד לשנות אם ממש יהיה צורך ויותר חשוב, הכנסות. עדיין בכונה כזו עולה 2800 שח בערך.
אבל מה, כמו שאתם כותבים לי פה, אני צריך גם מנוע 6 כ"ס עם סל"ד של 4000 RPM. לא בלתי אפשרי אבל גם לא זול. אז עכשיו אני צריך להחיל לבדוק מחירים. אולי באמת יהיה עדיף לקנות בוכנה גדולה אבל מנוע קטן או בוכנה קטנה אבל מנוע גדול. כנראה למצב של 50 טון לחיצה אני לא אגיע אלא אם אמצא מנוע ממש בזול (יש כמובן גם את האלמנט של החשמל, אני יכול לספק מקסימום 32 אמפר תלת פאזי אבל מעדיף 16)
אם כבר מדברים על בוכנות, בוכנה תלת שלבית של משאית בקוטר שאני רוצה אבל רק SINGLE ACTION יכולה להתאים? כמובן לסדר לה קפיץ חיצוני להחזרה. אני יכול להשיג כזו ב800 שח. לא צריך את התלת שלבי כי השלב הראשון הוא כבר מספק כרגע מבחינת אורך.
תודה
יש אילוצים ובראשם כסף.
בוכנה חדשה כמו שאני רוצה עולה, מבלי להתחיל לחפש דילים בכל הארץ ומדובר על בוכנה חדשה, 3500-4000 שח. בוכנה בקוטר ש 200 ממ שתתן בערך, עם לחץ מקסימלי והספק מקסימאלי שהמשאבה מסוגלת לספק, בסביבות 50 טון לחיצה. זה המועדף והרצוי ויספיק לי לכל פרוייקט שאני יכול לחשוב עליו.
אבל זה יקר.
אז אני יכול להסתפק בבוכנה בקוטר של 125 ממ שתתן רק 25 טון לחיצה ובעתיד לשנות אם ממש יהיה צורך ויותר חשוב, הכנסות. עדיין בכונה כזו עולה 2800 שח בערך.
אין מושלם. יש פשרות בחיים, אלא אם אתה מוכן לשלם על המושלם, וזה יעלה יותר כפי שכבר הבנת.
אבל מה, כמו שאתם כותבים לי פה, אני צריך גם מנוע 6 כ"ס עם סל"ד של 4000 RPM. לא בלתי אפשרי אבל גם לא זול. אז עכשיו אני צריך להחיל לבדוק מחירים. אולי באמת יהיה עדיף לקנות בוכנה גדולה אבל מנוע קטן או בוכנה קטנה אבל מנוע גדול. כנראה למצב של 50 טון לחיצה אני לא אגיע אלא אם אמצא מנוע ממש בזול (יש כמובן גם את האלמנט של החשמל, אני יכול לספק מקסימום 32 אמפר תלת פאזי אבל מעדיף 16)
לדעתי, אתה יכול להסתפק ב- 4 כ"ס זה נגזר מהשרטוט ששלחת. (לא רשמת, אורך מהלך סרק ומהירות ירידה) תשלם במהירות סרק נמוכה,
אבל את המהלך אתה יכול לשנות ע"י שינוי גובה נקודת עגינת הבוכנה למעלה, בהתאם לעובי החומר.
לגבי חישוב צריכת זרם. 1 כ"ס = 736 וואט. 4 כ"ס =2944 וואט. את זה מחלקים במתח ששווה ל380 וולט, מקבלים 7.75 אמפר.
שקע תלת פאזי 16 אמפר יכול להזין מנוע עד 8 כ"ס.
אם כבר מדברים על בוכנות, בוכנה תלת שלבית של משאית בקוטר שאני רוצה אבל רק SINGLE ACTION יכולה להתאים? כמובן לסדר לה קפיץ חיצוני להחזרה. אני יכול להשיג כזו ב800 שח. לא צריך את התלת שלבי כי השלב הראשון הוא כבר מספק כרגע מבחינת אורך.
בוכנה תלת שלבית לא מתאימה. ברגע שהשלב הראשון בעל הקוטר הקטן ייגע בחומר יתחיל לצאת השלב השני, וכשהוא יגיע, יתחיל לצאת השלב השלישי. אלו בעצם 3 בוכנות מחוברות בטור. (הגדלת את מהלך הסרק פי 3)
תודה
והכי הכי טוב הוא להתייעץ היכן שקנית את המשאבה. את כל הדילמות הצג בפניו , ולדעתי תקבל את האופטימלי.
והכי הכי טוב הוא להתייעץ היכן שקנית את המשאבה. את כל הדילמות הצג בפניו , ולדעתי תקבל את האופטימלי.נקנתה באיביי. אין עם מי לדבר. יש לי את הנתונים שלה
אם אתה מתכוון להשתמש במשנה תדר למנוע, אתה יכול להעלות התדר אפילו עד 300 Hz .- פי 6 מתדר הרשת וכך
להשיג הספק גדול - ממנוע קטן. וזאת מפני שהגדלת הסל"ד אינה פוגעת בטורק המנוע. זהו אחד היתרונות הגדולים של משנה התדר,
.
הרבה שנים עברו מאז שנגעתי בדברים הללו, בכל זאת ,ממיר תדר יכול להעלות את הספיקה ולשמור על הספק מקסימלי של המנוע, מצד שני זה מחייב שככל שיעלה התדר מעל תדר העבודה/רשת של המנוע, המומנט יקטן בהתאם (כי עד כמה שאני זוכר ,המתח לא גדל בהתאם לתדר מעל מתח הרשת ) ,כי אין יש מאין .
אחרת היו משתמשים במנועים קטנים במקום מנועים גדולים עבור אותה עבודה X .
תקן אותי אם אני טועה.
הבנתי, נתמודד עם זה.
אני רוצה להבין מה אופיין העבודה שלך. האם אתה סוגר מהלך סרק, לוחץ, משחרר מעט, משנה מיקום החומר, לוחץ שוב..... וכו?
או שאתה סוגר מהלך סרק, לוחץ, ומשחרר עד למעלה?
אם זה הראשון, מהלך סרק לא צריך להטריד. אם השני, יש משמעות לזמן.
קנית משאבה אובר-קיל, ואתה רוצה להוציא ממנה את המכסימום. לא חייבים. לחץ המשאבה הוא 200 בר- זהו נתון בלתי מתפשר
שייתן לך את כוח הלחיצה. המשתנה היחיד הנשלט הוא קוטר הבוכנה- לקבלת הכוח הרצוי- התשלום, מהירות נמוכה בסרק.
אני אחזור מאוחר יותר לגבי כוח המנוע.
רק רציתי לתקן שבוכנה תלת שלבית צריכה לסגור 2 מהלכי סרק ולא 3 כפי שרשמתי קודם.
הרבה שנים עברו מאז שנגעתי בדברים הללו, בכל זאת ,ממיר תדר יכול להעלות את הספיקה ולשמור על הספק מקסימלי של המנוע, מצד שני זה מחייב שככל שיעלה התדר מעל תדר העבודה/רשת של המנוע, המומנט יקטן בהתאם (כי עד כמה שאני זוכר ,המתח לא גדל בהתאם לתדר מעל מתח הרשת ) ,כי אין יש מאין .
אחרת היו משתמשים במנועים קטנים במקום מנועים גדולים עבור אותה עבודה X .
תקן אותי אם אני טועה.
טל,
טורק המנוע נשמר בתדר גבוה יותר, סל"ד עולה, ולכן ההספק עולה. אתה משלם בצריכת זרם גבוהה יותר מהרשת- אין יש מאין.
לא משתלם כלכלית, לכן משתדלים ליישם מנוע בהספק קרוב לדרישות המע'. מחיר משנה תדר גבוה ממחיר מנוע גדול יותר.
ישנן הגבלות נוספות. יכולת פיזור החום הנוצר במנוע, עמידות המיסבים לעומסים גבוהים יותר- לכן לא מקובל להעלות מנוע 2 כ"ס לדוגמא
ל-200%, אלא במקרה של אין ברירה(אין מקום למנוע גדול), או שהמנוע כמעט לא מועמס ואתה צריך סל"ד גבוה.
מקווה שעניתי.
זוהר העבודה תהיה כמו שכתבת. מביאים את הסדן(שמחובר לבוכנה) לגובה מבויים. לוחצים קלות כדי לעשות סימון, מרימים קצת לראות שהסימון נכון ולוחצים. זה במקרה של לחיצה רציפה. כל מהלך לחיצה רציפה הוא אולי 10 סמ וזו כנראה הגזמה פראית ביותר ( פטיש שצריך לעשות לו חור בעומק 10סמ זה מפלצת שלא בטוח שבכלל אפשר לתפעל). עבודה נוספת זה הרבה לחיצות קטנות כדי לעצב את הפלדה. אחרי שהפלדה מתקררת מרימים את הבוכנה מעט כדי שיהיה אפשר להוציא בבטחה את החלק. בגדול רוב מהלך העבודה הוא סמ בודדים.
אז אם אני מחבר את המנוע ישירות למשאבה ללא פולים אני צריך מנוע של 6 כ"ס עם 4000 RPM כדי לקבל את המקסימום מהמשאבה?
אבל אני יכול להשתמש במנוע 3 כ"ס עם פולי קטן בחצי מהפולי במשאבה ולקבל 6 כ"ס אבל חצי סל"ד?
הבנתי נכון?
לא מדויק.
תקבל כוח גדול יותר (יותר לחץ) תמורת ירידה בסל"ד (פחות ספיקה)- ההספק יישאר עדיין 3 כ"ס.
ראיתי את נתוני המשאבה. כן , כדי להגיע לתפוקה מליאה של המשאבה צריך 6 כ"ס. 4000 סל"ד מכס'.
ראיתי גם שבדרגת הלחץ הנמוך במשאבה, (מהלך סרק) התפוקה הנפחית שלה גדולה פי 2.4 מאשר דרגת הלחץ הגבוה, מה שלכאורה משפר
את בעיית מהלך הסרק.
כפיי שקראתי אתה הולך להשתמש בווסת מהירות. קח מנוע 4 כ"ס, העלה אותו ל150% וקבלת סל"ד והספק גבוהים יותר.
רווח מכל הכיוונים.
אפשר לחבר לווסת המהירות פוטנציאומטר חיצוני ויש לך שליטה על הכל.
תודה. אני אלך עם המשאבה לחנות מנועים למצוא משהו מתאים.
זוהר העבודה תהיה כמו שכתבת. מביאים את הסדן(שמחובר לבוכנה) לגובה מבויים. לוחצים קלות כדי לעשות סימון, מרימים קצת לראות שהסימון נכון ולוחצים. זה במקרה של לחיצה רציפה. כל מהלך לחיצה רציפה הוא אולי 10 סמ וזו כנראה הגזמה פראית ביותר ( פטיש שצריך לעשות לו חור בעומק 10סמ זה מפלצת שלא בטוח שבכלל אפשר לתפעל). עבודה נוספת זה הרבה לחיצות קטנות כדי לעצב את הפלדה. אחרי שהפלדה מתקררת מרימים את הבוכנה מעט כדי שיהיה אפשר להוציא בבטחה את החלק. בגדול רוב מהלך העבודה הוא סמ בודדים.
זה טוב. מהלכי עבודה קצרים.
אני לא חסיד שיטת הפולים. ההספקים גבוהים וצריך 2 או 3 רצועות מסוג B.
אבל אם החלטת שכן, ובלי ווסת מהירות, בהנחה שלא קיימת בעיה במהירות מהלך סרק כי נתון זה זניח לאור מה שהבנתי ממך,
אתה יכול ללכת על מנוע 3 כ"ס עם יחס העברה 1 ל-2, כדי לקבל לחץ, או מנוע 4 כ"ס עם העברה 1 ל-1.5.
מנוע 4 כ"ס יאפשר לך בעתיד, אם תחליט להשתמש במשנה תדר, להעלות הספק כפי שרשמתי קודם, בעלייה של 150% בלבד,
לעומתו מנוע 3 כ"ס תצטרך עליה של 200%, לכן לא מומלץ.
תודה. אני אלך עם המשאבה לחנות מנועים למצוא משהו מתאים.
אל תמהר. עדיף להתשהות כמה ימים ולא לעשות טעות שתעלה ביוקר.
שאל כל שעולה בדעתך.
לגבי מנוע. רצוי שיהיה מנוע עם פלאנג', לחיבור עתידי ישיר למשאבה (תצטרך לחרוט/לקנות מתאם קוני ), וגם עם רגליות, להנעה בפולי. יש כאלו.
אני לא הולך לקנות כל כך מהר. יש פרוייקטים לפני זה שמקבלים עדיפות.
אני מנסה למצוא מנוע משומש. נראה מה אשיג
lizard, אתה מאתגר אותי.
יש פתרון גם לבוכנה תלת שלבית אם זה מעניין אותך, אבל... כנראה(לא חשבתי עד הסוף) תצטרך להחליף את השסתום הידני. יש מצב?
יש אילוצים ובראשם כסף.
אם כבר מדברים על בוכנות, בוכנה תלת שלבית של משאית בקוטר שאני רוצה אבל רק SINGLE ACTION יכולה להתאים? כמובן לסדר לה קפיץ חיצוני להחזרה. אני יכול להשיג כזו ב800 שח. לא צריך את התלת שלבי כי השלב הראשון הוא כבר מספק כרגע מבחינת אורך.
תודה
בגלל זה.
אבל גם זאת נתן לפתור בקלות יחסית.
משהו אחר. אנחנו מתקשקשים פה על שימוש במשנה תדר. האם המכשיר שלך תומך במנועים בסדר גודל כזה? (4 כ"ס - 3KVA)
כי לא נראה לי שמכשיר שקנית ב-650 ש"ח מספיק למנוע 4 כ"ס.
תקן אותי אם אני טועה.
בגלל זה.
אבל גם זאת נתן לפתור בקלות יחסית.
משהו אחר. אנחנו מתקשקשים פה על שימוש במשנה תדר. האם המכשיר שלך תומך במנועים בסדר גודל כזה? (4 כ"ס - 3KVA)
כי לא נראה לי שמכשיר שקנית ב-650 ש"ח מספיק למנוע 4 כ"ס.
תקן אותי אם אני טועה.עוד לא קניתי כלום שקשור למנוע.
טל,
טורק המנוע נשמר בתדר גבוה יותר, סל"ד עולה, ולכן ההספק עולה. אתה משלם בצריכת זרם גבוהה יותר מהרשת- אין יש מאין.
.
שמע, זה לא מסתדר לי , חיפשתי בבוקר סימוכין ברשת למה שכתבת ולא מצאתי.
אתה יכול להפנות אותי בבקשה לאיזשהו קישור ?
שמע, זה לא מסתדר לי , חיפשתי בבוקר סימוכין ברשת למה שכתבת ולא מצאתי.
אתה יכול להפנות אותי בבקשה לאיזשהו קישור ?
כנראה שלא חיפשת טוב.
http://www.ee.bgu.ac.il/~indela/Lab7.pdf
"שיטת וויסות המהירות באמצעות שינוי תדירות מתח ההזנה מבטיח תחום רחב של שינוי מהירות יחד עם שמירה עלמומנט קבוע בכל טווח המהירויות."
עמוד 4 שלוש שורות אחרונות.
מדברים שם על שמירת יחס קבוע בין מתח לתדר בזמן שינוי (ירידה בתדר ולא עליה מעבר ל 50 הרץ ) התדר, כשאתה יורד בתדר אתה צריך לרדת באותו יחס גם במתח , העכבה יורדת והזרם עולה, כך נשמר המומנט בידידה בתדר.
אני שאלתי על עליה בתדר , בעשרות/ מאות אחוזים , כפי שהסברת - התדר עולה, המתח לא והזרם כן - זה לא מסתדר לי.
כפי שכתבתי קודם, מה שמסתדר לי בעליית התדר (מעל תדר הרשת) הוא שההספק נשאר קבוע -התדר עולה והמומנט יורד בהתאם.
בירידת התדר ( מתחת לתדר הרשת ) ההספק יורד מהמקסימום - הסל״ד יורד והמומנט קבוע.
אני מקווה שאני מובן.
תמצא לי ברשת גרף אחד לרפואה שמראה את היחס בין מומנט/מתח/ זרם/עכבה יחסית לתדר , מתדר נמוך עד לכפולות של תדר הרשת .
מדברים שם על שמירת יחס קבוע בין מתח לתדר בזמן שינוי (ירידה בתדר ולא עליה מעבר ל 50 הרץ ) התדר, כשאתה יורד בתדר אתה צריך לרדת באותו יחס גם במתח , העכבה יורדת והזרם עולה, כך נשמר המומנט בידידה בתדר.
אני שאלתי על עליה בתדר , בעשרות/ מאות אחוזים , כפי שהסברת - התדר עולה, המתח לא והזרם כן - זה לא מסתדר לי.
כפי שכתבתי קודם, מה שמסתדר לי בעליית התדר (מעל תדר הרשת) הוא שההספק נשאר קבוע -התדר עולה והמומנט יורד בהתאם.
בירידת התדר ( מתחת לתדר הרשת ) ההספק יורד מהמקסימום - הסל״ד יורד והמומנט קבוע.
אני מקווה שאני מובן.
תמצא לי ברשת גרף אחד לרפואה שמראה את היחס בין מומנט/מתח/ זרם/עכבה יחסית לתדר , מתדר נמוך עד לכפולות של תדר הרשת .
היחס בין התדר למתח נשמר גם בעליה מעל 50 הרץ, זה קורה בתוך המכשיר, לגבנו זה שקוף. מתח הרשת אינו משתנה
ולכן זה בא לידי ביטוי בצריכת זרם גבוהה יותר.
אני לא יודע למצוא גרפים עם 4 משתנים, אני מסתמך על ניסיוני הדל וגם על מה שנאמר "טורק נשאר קבוע לכל טווח המהירויות"
אז אתה אומר שאתה מכפיל , משלש ויותר את המתח על המנוע בהתאם לתדר ?
טוב נו, לא נראה לי.
לא אמרתי זאת. עליה של 50% בתדר לא בהכרח מעלה את המתח למנוע ב50%. (ויכול גם להיות שהגרף בעליה הוא לא ליניארי - ככל שאתה עולה בתדר, אתה צריך פחות ופחות עליית מתח)
הרעיון הוא שצפיפות השטף צריכה להשמר, (ואכן נשמרת), ולהישאר זהה בכל טווח המהירויות, כדי לשמור על הטורק.
גם הם אומרים, לא רק אני.
אם כבר מדברים על מנועים חשמליים יש לי פרוייקט אחר שאני קצת מתקשה בו.
רכשתי את המכשיר הזה:
http://www.ebay.com/itm/like/172945428131?vectorid=229466&lgeo=1&item=172945428131&rmvSB=true
מכשיר חמוד (שלמתי יותר כי הזמנתי דרך אמזון אבל הגיע בלי בעיה אחרי 10 ימים עד הבית)
לא חף מבעיות (ענו לי בתמיכה אבל או שלא הבינו מה הבעיה או ששחקו את עצמם מטומטמים) אבל אני אסדר אותן.
המכשיר תומך עד 1HP מקסימום ו3400 סל"ד.
חיברתי למשחזת שולחנית של 250W וזה לא ממש עבד. אולי עבודה על עץ אבל לא לברזל ולא השחזות רציניות.
אני רוצה לחבר למשחזת שולחנית אחרת שיש לי (דבר המצריך ניתוח לב פתוח למשחזת אבל בטיפול) אבל גם היא רק 350W במקרה הטוב.
בהנחה שאפשר, אם אני מחבר משנה תדר למנוע של המשחזת (תלת פאזי) אז אני אוכל להגביר את הכ"ס שלה לפי הצורך? זה יכול לפתור לי את הבעיה? כי השלב הבא הוא לקנות מנוע תעשייתי ייעודי רק בשבילה עם משנה תדר (מה שמביא לשאלה נוספת שאותה האיש מנועים יענה לי, האם אני באמת חייב מנוע של 1HP, אולי רק 1/2 או 3/4? )
תודה
מדברים שם על שמירת יחס קבוע בין מתח לתדר בזמן שינוי (ירידה בתדר ולא עליה מעבר ל 50 הרץ ) התדר, כשאתה יורד בתדר אתה צריך לרדת באותו יחס גם במתח , העכבה יורדת והזרם עולה, כך נשמר המומנט בידידה בתדר.
אני שאלתי על עליה בתדר , בעשרות/ מאות אחוזים , כפי שהסברת - התדר עולה, המתח לא והזרם כן - זה לא מסתדר לי.
כפי שכתבתי קודם, מה שמסתדר לי בעליית התדר (מעל תדר הרשת) הוא שההספק נשאר קבוע -התדר עולה והמומנט יורד בהתאם.
בירידת התדר ( מתחת לתדר הרשת ) ההספק יורד מהמקסימום - הסל״ד יורד והמומנט קבוע.
אני מקווה שאני מובן.
תמצא לי ברשת גרף אחד לרפואה שמראה את היחס בין מומנט/מתח/ זרם/עכבה יחסית לתדר , מתדר נמוך עד לכפולות של תדר הרשת .
טל, אתה צודקקקקקקק........!
טורק ירד בגלל רווייה מגנטית שלא ניתן לפצות עליה, מהירות המנוע תעלה, הספק המנוע יישאר קבוע.
טעיתי והטעיתי לאורך כל הדרך, התווכחתי מבלי לבדוק לאשורו של דבר, אבל לפחות למדתי משהו ממך. מצטער.
ותודה על השיעור בביטחון עצמי מופרז.
ואיך אומרים? מודה ועוזב ירוחם.
זוהר.
אני לא התווכחתי , שאלתי כי זה לא הסתדר לי , אני לא עובד עם זה אבל אני מכיר ממירי תדר שיכולים להעלות תדר והספק באחוזים בודדים, מעבר לזה תהיה ירידה דרסטית ביעילות ופגיעה במנוע.
הכל טוב , גם אני לומד פה כל הזמן, או לפחות מרענן את ערימות הנוירונים המתים.
תודה שאתה לא מצליף בי. הרבה אחרים היו שמחים לעשות זאת.
גם אני כבר רחוק מזה, משהו כמו 20 שנה.
אין פה מקום למצליפים, המנהלים דואגים להצליף אותם החוצה.
יאללה , תעזור למיכה, אתה שולט בחומר יותר טוב ממני.
לא בטוח שטוב יותר ממך. קראתי את ההסבר הממצה בהידראוליקה, שנתת על רגל אחת. היה מעולה. אם היה "לייק" היית מקבל אחד ממני.
כשמיכה ירצה עזרה, הוא יגיד. אני בתחושה שהוא צריך ל"בשל" את המידע שקיבל פה. כשיירצה נדע לתמוך.
אז זה אומר שאני לא יכול לקחת מנוע של 1/2 כ"ס ולשנות לו תדר ל1 כ"ס? לא נורא.
מקווה במהלך השבועות הקרובים לפתור את הדילמות מה לעשות. בנתיים מחפש מנוע חשמלי מתאים. מתחיל להשתעשע ברעיון של לחבר מנוע דיזל או בנזין במקום ולעשות את הפרס נייד :-)
לפחות תמצא מנוע שתי פעימות ,שהסאונד יהיה טוב ,עשן יש לך כבר ממילא.
הנה ,אחד כזה יהיה בונבוניירה ,לא תצטרך אפילו לחמם את הברזל , תן לו בראש מכות של 300 טון.
https://www.youtube.com/watch?v=EmnsXTMLzCE
הגרניק שלי על בנזין. די נוח למען האמת. אם זה יהיה זול יותר אז מה אכפת לי בעצם?
אני משתמש בגז, אין עשן (אם יש אז כנראה משהו נשרף מהחום, זה לא תקין) וגם עם פחם קוקס, כמעט ואין עשן.
בקשר לשאלה שלי על מנוע 1 כס. הסתדרתי.
אחרי ניתוח לב פתוח למשחזת שולחנית שלי שכלל חריטה של הציר לקוטר מתאים והברגה חדשה וקדיחת חורים חדשים בקייס בשביל המתאם, עכשיו זה מתאים והכול עובד. נראה איך יחזיק לאורך זמן.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171104/2619c3237204794e9c3244c916fa39cf.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171104/c1687be041b587bcb38d672bd4282888.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171104/b7d79a72668dae3fee2bb0df817f9ec4.jpg
אני לא התווכחתי , שאלתי כי זה לא הסתדר לי , אני לא עובד עם זה אבל אני מכיר ממירי תדר שיכולים להעלות תדר והספק באחוזים בודדים, מעבר לזה תהיה ירידה דרסטית ביעילות ופגיעה במנוע.
הכל טוב , גם אני לומד פה כל הזמן, או לפחות מרענן את ערימות הנוירונים המתים.
אז אני שאולי לא שולט באיך זה עובד, משתמש (בעבודה) לא מעט במנועים עם בקרי תדר. הם מסובבים גירים מכניים, משאבות שמן ספיקה קבועה ומשאבות ספיקה משתנה. בחלק מהמקומות העומס גדול מהספק המנוע והוא משמש בעצם דינמומטר. לא, לא המנועים וממירי התדר שקונים באיביי אלא תעשייתיים ״כבדים״ ויקרים. האחרון שרכשתי, למשל, של 23 קילוואט ב60 אלף ש״ח.
מה שהסבירו לי וככה החיבורים על הבקר והמנוע גם נראים...
הבקר מיישר את הכניסה התלת פאזית לזרם ישר במתח גבוה. מפס הצבירה של ה Dc הוא מחולק שוב לשלוש פאזות בתדר שמשתנה לפי המהירות שצריך המנוע לתת, המתח גם הוא משתנה לפי המומנט הנדרש. על הצג רואים את הזרם הנכנס את המתח בDC ואת המהירות ובמנוע שהזכרתי קודם אני לוקח טווח זרמים של בין אמפרים בודדים ל80 אמפר כשיש עומס שמצליח גם לעצור את המנוע והוא מנסה לתת פייט, המתח הישר עולה עד בערך 500 וולט והמהירות שהיא הפרמטר המבוקר משתנה בין 0 ל 3000 סל״ד והכל גם בהספק חלקי וגם בהספק מלא והכל בלי להרוס שום דבר.
אז שוב, אני מניח שלא על כאלו מנועים ובקרים אתם מדברים אבל סהכ לא מדובר במוצרים אקזוטיים - כך שאמנם ההבנה שלי במנועים חשמליים מוגבלת אבל לא ברור לי למה על פניו שינוי תדר ומתח כדי להשיג מהירויות שונות בהספק מלא - נראית בעייתית.
אסף.
אסף ,אתה מדבר על הספקים ומומנטים עד לסל"ד של 3000 ,זוהי נקודת עבודה רגילה, תיקח כל מנוע AC סטנדרטי ,תחבר אותו לרשת (50 הרץ) והוא ירוץ ב3000 סל"ד ,עם זה אין בעיה, כל ממיר תדר דביל באלף שקל ישמור על המומנט עד סל"ד זה.
הבעיה מתחילה כשאתה רוצה לעבור את סל"ד נקודת העבודה הזו ולהעלות הספק- להעלות סל"ד+מומנט.
הנה מצאתי משהו שיכול להסביר יותר טוב ממני.
https://www.pumpsandsystems.com/topics/pumps/motor-horsepower-torque-versus-vfd-frequency
איזה דיון מאלף! תענוג!
הייתי עסוק קצת אתמול, בקרתי בג'אנק יארד של השכן. יצאתי משם עם 2 משני תדר ל-0.5 כ"ס, מנוע עם גיר חלזוני 0.3 כ"ס, וואריאק 0-260v
20 אמפר, ורתכת jasic arc 200 תקולה, בלי מחברי יציאה לכבלים. כמה שעות עבודה , ניתוק צמות ובדיקת מתחים וכמה שינויים בחיווט, חזרה הרתכת לעבוד. מי שניסה לתקן, פשוט החזיר חוטים למקומות הלא נכונים, התקלה המקורית היתה נגד degaussing בכניסת המתח, שניתק מגע כמה שניות אחרי הרמת מתג ההפעלה. .... סיפוק ענק.
אסף,
גם אני נפלתי למלכודת הזאת, גם אותי לימדו כך וזה נראה מאוד הגיוני שאם הסל"ד עולה הספק המנוע עולה. אבל זה לא כך.
ישנם הפסדי ברזל, שקשורים לגודל הפיזי של ליבת המנוע (סטטור ורוטור) , והם עולים יותר ויותר ככל שאתה מעלה את התדר למנוע
באנגלית magnetic saturation.
זה בעצם די דומה לשנאי, הגודל הפיזי של ליבת הברזל, מכתיב כמה הספק אתה יכול לצרוך.
רוצה יותר הספק? אתה צריך שנאי עם ליבה גדולה יותר.
הסבר מצוין על מבנה המנוע, כאן: https://www.youtube.com/watch?v=w5ugeGOOjso&list=LLh-YTNHFpFtLDWGw-pnQvBg&index=2
יש סרטון המשך על משני תדר.
וסרטון נוסף בנושא שלנו המסביר מצוין למה ההספק אינו עולה. https://www.youtube.com/watch?v=DiKcKYbJ1A4&index=3&list=LLh-YTNHFpFtLDWGw-pnQvBg
שוב, תודה לטל, ושבוע טוב.
מה שאני מבין בעיקר עכשיו זה שעד נקודת העבודה של המנוע ״הרגילה״ אין מניעה לשחק ולווסת מהירות. מעליה אפשר אבל צריך פיצוי והוא עולה בהפסדים.
(מקווה שכתבתי נכון).
עכשיו חוזרים לעזור למיכה?
אסף.
זה בסדר. כרגע מיכה מחפש מנוע ובוכנה. יקח זמן.
lizard,
יכול להציע לך פתרון מכני לבוכנה התלת שלבית.(אם היא מתאימה לך בקוטר ומהלך) איך להפוך אותה מ-singel action ל-double action, ולהשתמש בשסתום שיש לך, ואיך לבטל את 3 השלבים כך שתעבוד רק על הקוטר הגדול.
אשמח לשמוע. לפי מה שאני מבין (ובאמת לא הרבה) חוץ מלשים קפיץ שיחזיר את הבוכנה אין לי הרבה אפשרויות.
יש אפשרות נוספת אבל היא ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא רצויה והיא הפיכת כיוון העבודה. במקום שה"תקרה" תרד, ה"רצפה" תעלה. ואז ממשקל התושבות/סדנים הבוכנה תסגר אבל אני ממש לא רוצה את זה.
כמו שכתבתי במהלך השרשור, יש לי 4 בוכנות 3". הבעיה היא שהן ממש ארוכות. סביבות 18-20 אינץ', אולי אפילו יותר. בנוסף הן צריכות שיפוץ. מנסיון קודם על בוכנות דומות שיפוץ זה עניין של 450-650 שח. אז אם אצליח לשפץ לבד, אולי יהיה לי פשוט יותר להשתמש בזוג או שלישית בוכנות כאלו. האורך לא אידיאלי אבל זה מה יש.
אשמח לשמוע. לפי מה שאני מבין (ובאמת לא הרבה) חוץ מלשים קפיץ שיחזיר את הבוכנה אין לי הרבה אפשרויות.
פרה פרה.
1.ראשית, ראיתי שכבר פתחת בעבר בוכנות ואינך חושש מזה, וזה מעולה.
2. יש אפשרות להפוך את הבוכנה מ- single action כך שתוכל להפעילה בשני הכיוונים בעזרת לחץ שמן. נכון שאטם הצוואר שלה
לא מיועד לעמוד בלחצים גבוהים אבל אל תשכח שבפעולת החזרה כלפי מעלה, הבוכנה עולה ללא עומס מלבד המשקולת התלויה למטה.
3.לכל בוכנה כזו חייב להיות פתח איוורור ליד הצוואר. כל שעליך לעשות הוא לפרק את הבוכנה, (להחליף אטמים אם צריך) לבדוק אם פתח האיוורור מספיק גדול ולרתך מופה מתאימה לאביזר שייתחבר שם, (ריתוך אטום לחלוטין ) וזה מייתר את השימוש בקפיצים.
4. לגבי 3 השלבים. את 3 השלבים "קושרים" זה לזה. מספיק להכין פלטה או כוסית שתתחבר עם ברגים (לא גדולים, כי אין עומס) אל שטח הפנים של הבוכנה הגדולה ביותר (משטח טבעתי) והיא מבטלת את מהלך הבוכנות הבינונית והקטנה. אל הפלטה הזו ניתן לחבר "אוזניים" שייתחברו אל החלק הנייד שבמכבש.
5.ישנן אפשרויות נוספות "לקשור". בטוח. לא ראיתי ת'בוכנה, וזו שרשמתי נראית לי הכי פשוטה.
יש אפשרות נוספת אבל היא ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא רצויה והיא הפיכת כיוון העבודה. במקום שה"תקרה" תרד, ה"רצפה" תעלה. ואז ממשקל התושבות/סדנים הבוכנה תסגר אבל אני ממש לא רוצה את זה.
רד מזה. גם לי זה לא נראה.
כמו שכתבתי במהלך השרשור, יש לי 4 בוכנות 3". הבעיה היא שהן ממש ארוכות. סביבות 18-20 אינץ', אולי אפילו יותר. בנוסף הן צריכות שיפוץ. מנסיון קודם על בוכנות דומות שיפוץ זה עניין של 450-650 שח. אז אם אצליח לשפץ לבד, אולי יהיה לי פשוט יותר להשתמש בזוג או שלישית בוכנות כאלו. האורך לא אידיאלי אבל זה מה יש.
1. האורך לא צריך להטריד. כל עוד מספיק ארוך, הכל בסדר. :)
לא חייבים להשתמש בכל המהלך, אתה עוצר היכן שאתה רוצה, ושם גם תישאר הבוכנה, רק מה, יהיה לך מכבש גבוה יותר.
2. ישנן 2 בעיות. א. את כל הבוכנות צריך לעגן עגינה מכנית אל מוביל שנע על מסלולי המכבש, וגם בחלקן העליון.(הרבה עבודת מתכת.)
ב. צנרת. הרבה צינורות ומחברים על נפח קטן יחסית, יקשה על החיבור, וגם הוצאה כספית.
מקווה שאני מובן.
1. האורך לא צריך להטריד. כל עוד מספיק ארוך, הכל בסדר. :)
לא חייבים להשתמש בכל המהלך, אתה עוצר היכן שאתה רוצה, ושם גם תישאר הבוכנה, רק מה, יהיה לך מכבש גבוה יותר.
2. ישנן 2 בעיות. א. את כל הבוכנות צריך לעגן עגינה מכנית אל מוביל שנע על מסלולי המכבש, וגם בחלקן העליון.(הרבה עבודת מתכת.)
ב. צנרת. הרבה צינורות ומחברים על נפח קטן יחסית, יקשה על החיבור, וגם הוצאה כספית.
מקווה שאני מובן.
כן אני יודע. אולי לקנות בוכנה יהיה בסוף זול יותר
אני מחזיר את השירשור מהאוב.
יש לי מנוע של שני כ"ס וארבעת אלפים rpm.
המשאבה צריכה שש כ"ס וארבעת אלפים rpm לביצועים מקסימליים של 22gpm ו3000psi.
להבנתי rpm זה כמות הליטרים פר דקה וכוח הסוס זה הלחץ המסופק.
נניח שאני יכול להסתפק בחצי מהכמות ליטר-דקה ועל המנוע יש פולי של 35ממ. איזה פולי אני צריך על המשאבה? 70ממ קוטר?
במקרה הזה יהיה לי 11gpm ו2000psi?
קשה להעריך איזה לחץ מקסימלי תקבל מכיוון שאין לנו את נתוני המומנט. יש מצב שעדיין תקבל את הלחץ המקסימלי (לכל משאבה יש לחץ מקסימלי שמעליו הלחץ נפרק) אבל הספיקה תהיה נמוכה יותר.
איזה נתונים צריך? מומנט של המנוע ? ספיקה נמוכה, אפשר לחיות עם זה כל עוד לא נוראי. מה גם שתמיד אני יכול לקנות מנוע ייעודי. המטרה כרגע היא לחסוך.
אני מחזיר את השירשור מהאוב.
יש לי מנוע של שני כ"ס וארבעת אלפים rpm.
המשאבה צריכה שש כ"ס וארבעת אלפים rpm לביצועים מקסימליים של 22gpm ו3000psi.
להבנתי rpm זה כמות הליטרים פר דקה וכוח הסוס זה הלחץ המסופק.
נניח שאני יכול להסתפק בחצי מהכמות ליטר-דקה ועל המנוע יש פולי של 35ממ. איזה פולי אני צריך על המשאבה? 70ממ קוטר?
במקרה הזה יהיה לי 11gpm ו2000psi?
החישוב שלך נכון. תקבל שליש מסך היכולות של המשאבה.
לגבי הפולי. איני יודע באיזו רצועה תשתמש,(מניח טרפזית) אבל 35 מ"מ נראה לי קטן . הרצועה חובקת את הגלגל בפחות ממחצית ההיקף,(תלוי גם במרחק שבין הפולים) ונדרשת להעביר 2 כ"ס. מתח גדול על הרצועה אוליי יעביר את ההספק אבל ייצור מאמצים מיותרים על מיסבי המנוע ומיסבי המשאבה.
בנוסך רדיוס החביקה הקטן יגרום לבלאי מואץ של הרצועה.(אתה כאילו שובר אותה). פולים יותר גדולים - יותר טוב. לשיקולך.
בכל מקרה אם תישאר בקונפיגורציה הנוכחית, ישנו תרסיס מונע החלקה לרצועות. השתמש בו, ואל תמתח יותר מידי.
רצועה כמו של רכב. לא וי. מחר תמונה. פולי מקורי של ההליכון
רצועה משוננת כמו של טיימינג? או שטוחה עם כמה רכסים לרוחבה?
צריך לבדוק במשאבה-מה המומנט הנדרש בעומס מלא (לחץ מקסימלי) - אם המומנט של המנוע נמוך מהמונט הזה-לא תצליח להגיע ללחץ המקסימלי.
בד"כ יש גרף מומנט-לחץ\ספיקה. אם אין לך את נתוני המשאבה-כל ניחוש יכול להיות נכון.
זאת המשאבה.
http://www.baileyhydraulics.com/Two-Stage-Pumps-Chief-6-54-CID-Rated-GPM-11_2
אבל אני לא רואה שום מידע מעבר למה שכתוב ושידוע לי.
שלחתי להם בקשה לעוד מידע.
צריך לבדוק במשאבה-מה המומנט הנדרש בעומס מלא (לחץ מקסימלי) - אם המומנט של המנוע נמוך מהמונט הזה-לא תצליח להגיע ללחץ המקסימלי.
בד"כ יש גרף מומנט-לחץ\ספיקה. אם אין לך את נתוני המשאבה-כל ניחוש יכול להיות נכון.
טורק המנוע מגולם כבר בנתון ההספק.
יש מקרים שטורק גדול נחוץ בזמן התנעה כמו למשל במדחסים ושם משתמשים במנועים מרובי קטבים - זה לא המקרה.
הבנתי אז אין מה לשאול אותם. גם אני חשבתי שנתון הטורק גלום בהספק.
חבל שאי אפשר לשרשר כמה מנועים למנוע גדול :p
הבנתי אז אין מה לשאול אותם. גם אני חשבתי שנתון הטורק גלום בהספק.
חבל שאי אפשר לשרשר כמה מנועים למנוע גדול :p
אפשרי, בטח אפשרי.:cool:
קח דיפרנציאל (back axe) של רכב ובמקום 2 הגלגלים חבר שני מנועים, וציר הדרייבשפט הוא ציר היציאה שלך אל המשאבה. עם 3 דיפרנציאלים אתה יכול לשלב 4 מנועים...... ואז, פתח שירשור חדש איך בונים גלריה במסגריה כי נגמר המקום מרוב מנועים.....:D
אפשרי, בטח אפשרי.:cool:
קח דיפרנציאל (back axe) של רכב ובמקום 2 הגלגלים חבר שני מנועים, וציר הדרייבשפט הוא ציר היציאה שלך אל המשאבה. עם 3 דיפרנציאלים אתה יכול לשלב 4 מנועים...... ואז, פתח שירשור חדש איך בונים גלריה במסגריה כי נגמר המקום מרוב מנועים.....:Dבאותה מידה יהיה לי קל יותר להביא מנוע של טוסטוס ולחבר את המשאבה אליו...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.