צפייה בגרסה מלאה : מה הכננת הנכונה ל-110?
מה הכננת "המתאימה" ל-110 (מבחינת משקלים כמובן)?
מה יהיה "over kill" והאם יש יתרון לכננת "over kill"?
מה המינימום מתחתיו לא מומלץ לרדת בכננת לרכב זה?
תודה
ברק.
היות ואתה לא רכב תחרותי, ולמהירות אין משמעות (מה זה עוד 5 דק' לחילוץ),
כננת של 9500 ליברות (מעל 4 טון) תספיק לך.
במקרה ואותה שקוע עמוק עמוק בבוץ (ואז יש יניקה) או ממש ממש עמוס, תקפיד:
1) להשתמש במכפיל כוח.
2) לוודא שהכננת לא מתחממת, ואם כן, להפסיק לכמה דקות (כבר סיכמנו שאתה לא ממהר).
יש ל-T-MAX כננת של 12,500 ליברות, שמותקנותעל דיפנדרים של חברים, ומתפקדות מצוין.
תבדוק ב- ל.כ. יש להם כננת מתאימה אם זכור לי נכון 2300 ש"ח כולל מע"מ מכיר שלושה דיפנדרים 110 שהתקינו , יצא לי לחלץ איתה טנדר עמוס לעייפה רתום לעגלה עמוסה עוד יותר , בחוף הבונים והיא לקחה את זה בזילזול[/b]
מתעלק על השרשור...
איפה קונים מכפיל כוח לכננת וכמה כזה אמור לעלות?
יש סוג מסויים או חברה מסויימת שאתם ממליצים עליה?
רמי
מתעלק על השרשור...
איפה קונים מכפיל כוח לכננת וכמה כזה אמור לעלות?
יש סוג מסויים או חברה מסויימת שאתם ממליצים עליה?
רמי
אנשים בעלי נסיון בכננות, זה הזמן לכתבה בנושא:
איזה, מחירים, עומסים, עבודה נכונה, בטיחות, מכפילי כח, כבלים.....
יש המון חומר לכסות ויש המון חברים שלא התנסו בכננות, למרות שנים של נסיון בשטח.
זה הזמן לכתבה.
סוזי המשתוללת
19-12-05, 22:48
ברק
ברוב ימות השנה 9000/9500 יעשו עבודה טובה אבל בפעם היחידה שתתקע בבוץ עמוק מאד עם אפקט יניקה רציני גם מכפיל כך עליהם יהיה גבולי
כיום אני עם 9500W על 110 פתוח, אין תקיעה שהיא לא הוציאה אותי בעזרת מכפיל כוח, וזה כול תקיעות שמכסה המנוע היה מתחת לבוץ.....
אותה כננת על ה110 הסגור שהיה לי לא הספיקה במצבים קיצוניים והיה צורך בעוד כננת, אני מוכר הרבה מאוד T-MAX 12500 לדיפנדרים, עד היום לא שמעתי על מישהו שזה לא הספיק לו....
מתעלק על השרשור...
איפה קונים מכפיל כוח לכננת וכמה כזה אמור לעלות?
יש סוג מסויים או חברה מסויימת שאתם ממליצים עליה?
רמי
לי יש מכפיל כח של וורן, עם מיסב מתגרז (שזה חלק מאוד חשוב במכפיל כחו, מעלה את מחירו בכ-100 ש"ח נוספים).
נמצא אצלי כבר 4 שנים, ועדיין עובד מעולה (ע"ע המכסה מנוע של ארז מתחת לבוץ 8) ).
איפה קונים ? אני מניח שלכל מי שמתעסק עם שיפורי ג'יפים יש כזה.
לגבי כננת:
אצלי ב110 סגור (תמיד עמוס לעייפה) יש כננת 9000 של רמזי,
מכפיל כח אני חושב ב250שח (עם מיסב) , קניתי באוטו פרל ציוד הרמה -חיפה, בעיר התחתית, מול דגון.
עוד כדאי שיהיה באותו הקשר: כבל פלדה 8ממ מאריך 20~40 מטר , שקלים עם עומס מתאים, רצועות עבות לעיגון לעצים במקרה הצורך.
אמיר.
"כלל האצבע" אומר שאתה צריך כננת שמסוגלת למשוך, בלי מכפיל כוח, פעמיים ממשקל הרכב (זה כמה שצריך למשוך כשהרכב בבוץ עד גובה הגלגלים, והגחון דבוק לבוץ).
אם אתה נוסע עמוס לטיול, זה אומר משהו כמו 2500 ק"ג X 2, שהם 5000 ק"ג, או קצת יותר מ10000 פאונד (מכפילים ב2.2). אבל מה? כננות "איכותיות" של יותר מ10000 פאונד עולות הרבה, אז נוותר קצת, ותסתפק בכננת של 9000 או מקסימום 9500, מתוך ידיעה שאם אתה באמת שקוע בבוץ, אתה חייב להשתמש במכפיל כוח... לרכב עמוס- זה גבולי, כי כוח המשיכה של הכננת הוא בכריכה הראשונה, מה שאומר שאם לא פתחת כמעט את כל הכבל, יש לך משמעותית פחות כוח משיכה.
אבל יש גם כננות 12500 פאונד זולות- כמו הTMAX- מה ההבדלים האמיתיים בינה לבין סופרווינצ'/ וורן/ ראמזי ??? לא יודע. אני מנחש שמדובר באיכות הסולונואידים ואולי בחומרים של התמסורת- בכבל ומנוע אין מה לחסוך, אז כנראה הם באותה האיכות.
אם הסולונואידים הם באמת ה"בעיה"- אפשר בקלות (וב400 שקל) להחליף אותם (ובמילא לא צריך את הקופסה המקורית- כולנו מכננים בעיקר מכיסא הנהג, ושקע לשלט אפשר לשים בלוח השעונים בשביל לכנן מישהו אחר כן עם השלט).
אם ה"בעיה" היא בתמסורת- אז זה כן בעייתי. אני לא יודע מה ההבדלים האמיתיים לאורך זמן, אבל לדעתי יהיה מאוד מאכזב לגלות שכננת שלא השתמשת בה (נגיד) במשך שנתיים, לא עובדת בדיוק כשאתה עד השיניים בבוץ של הירקון.
לי, בינתיים, אין המלצה. מה שיהיה לי על הרכב זה מה שאני אצליח לקנות ב1000 שקל.
אסף.
עכשיו, אני כבר כן יודע מה ההבדל. בכננות של TMAX יש פחות ליפופים על המנוע. פחות חומר, על אותו הספק- זה מנוע פחות איכותי.
אסף.
סופר וינצ' מבחינתי זה כננת איכותית ביותר.
4500 ליברות שהיתה לי, עם מכפיל כוח ב 150 שקל מפרו ג'יפ לפני 5 שנים. שהיתה מורכבת על הסמוראי, משכה את ה D90 של שי שישב על השלדה בבוץ.
כיום יש לי 8000 של רמזי שפעלה פעם אחת כשהיתה מוכרבת על הדיסקו ( כיום במחסן ) ועשתה את זה לאט אבל בטוח.
משכתי טרופר שהסתבך בחורשן בשפ"צ רע.
אסף, אל תתיאש. יש מציאות ! ( אני לא מוכר )
לי יש על הדיסקברי כננת וורן 9000. לפני מס' חודשים בעת חילוץ עלה המינוס שלה באש, בחיבור בין אחד הקונטקטורים לכננת עצמה.
הסיבה בדיעבד היתה חיבור רופף של מגע בין הקונטקטור למינוס, אשר גרם להתפתחות חום עצום...
לכן פורקה על ידי הכננת לגורמים, חשמלית וגם מכנית על הדרך. לאחר השיפוץ אני יכול למסור 2 תובנות עיקריות שגיבשתי בנוגע לכננות בכלל.
1) חום: נושא שאנו לא פוגשים בדר"כ בפרוספקטים של הכננות, כולם מדברים על כוח משיכה, מהירות גלילה, וכו' ומתעלמים מהבעיה מספר אחת לדעתי בהקשר לשמירת הכלי החשמלי הזה במצב תקין. אני מדבר על החום הרב שמתפתח בכננת בעבודה רצופה. למרות המתח הנמוך אנחנו משגרים לעוגן הכננת באמצעות כבלים ומחברים,זרמים של 80-120 Am/H וזה המון! מבנית, כל כננת אמורה להיות אטומה למים...( יחסית למנוע חשמלי רגיל...) מה שמוביל לבעיה חמורה בפינוי החום הנוצר. ככל שהכננת ישנה יותר, או יותר נכון במידה ולא עוברים על המחברים החשמליים ומוודאים חיזוק והעדר קורוזייה אנו מגבירים את הסיכוי ל"שרוף" אותה. שימו לב, צלעות הקירור שלה מקררות אותה בין מצב עבודה למישנהו, אבל בהפעלה רצופה הן לא מסוגלות לפנות את החום הנוצר בתוך המעטפת הסגורה שלה. לכן חובה לעבוד בהפסקות ארוכות כשמדובר בחילוץ ארוך.ובנוסף הפעלות קצרות עדיפות לעין שעור מול הפעלה אחת רצופה בהיבט שמירת הכלי.
2) המכניקה בדר"כ אמינה מאד, בסה"כ תחשבו על זה, מכנית כמה עובדת כננת ממוצעת? ממש מעט, ובנוסף רוב החלקים המכניים נתונים בתוך גריז דוחה מיים. הבעיה העיקרית היא לנסות ולשמר את המערכת החשמלית שלה במצב עבודה תקין. והבעיה היא כמובן שהמערכת החשמלית ( בעיקר הקונטקטורים אבל גם הכבלים והמחברים...) חשופה כל הזמן לפגעי מזג האוויר, לכן מומלץ מאד טיפול מונע לפני החורף בעיקר, בכל המגעים שלה. אני ממליץ לכם לא לפחד לפתוח את המנוע החשמלי, להוציא את העוגן לבדוק פחמים, מיסבים ומצב העוגן, אתם לא עושים נזק. האטם בין המנוע לגוף הכננת בדר"כ כבר גמור, וזו הזדמנות מצויינת להחליפו על הדרך ולנקות היטב את כל המכלול הפנימי ואת אזור האטימה. כנ"ל בנוגע לקופסאת הפיקוד, לפתוח הברגים ולודא היטב נקיון העדר קורוזייה והידוק הברגים.
רק כך לדעתי אפשר להבין טוב יותר את הכלי הפשוט יחסית הזה.
מכפיל זול יש בל.כ 8טון ( כלומר לא מתאים לכננות חזקות מ-9000 ליברות), ללא גרוז, מוצר בסיסי וטוב לצרכים של "הגרעין הקשה" :lol:
יואב אלון
Discomania
30-12-05, 00:06
סתם לידע כללי יש לי רמזי 9500 ליברות שעברה בירושה מהניבה עליה השלום שם היא הייתה ניידת והיום על הטמבון הקידמי עבדה על הניבה כשנתיים ועל הדיסקו גם כשנתיים עדיין לא הספיקה לעבוד הרבה כמו בזמן שהייתה על הניבה אבל יש לנו עוד כמה שנים לחיות יחד .
אני עשיתי את ההתקנה החשמלית את המכנית עשו באספיר בחיפה . לחזק את ידיו של קודמי היות ועקב אכילס של הכננות זו קופסת הממסרים היא הותקנה בתוך תא המנוע לא רחוק מהבוסטר על הכנף השמאלית כך שהיא נשמרת יבישה ונקייה ומוגנת מכל פגעי הטבע . ע מנת להפעיל את הכננת ניתן דרך תא המנוע בחיבור ישיר של השלט לקופסת המימסרים ואפשר גם בשקע נוסף שהועבר אל תוך תא הנוסעים בצד שמאל ליד הנהג . כמובן יש מכפיל אפילו שניים ומספר לא מבוטל של שאקלים . הפריט הבא המתוכנן הוא כבל עם שני עיניים באורך של 30 מטר 8 מ"מ להערכת הזרוע המושכת של הכננת .
שולי
שלום.
יש לי כננת הסקי 10000.
היתרון שלה - ניתן למשוך זמן רב יחסית ללא הפוגה
אולם צריך לעבוד איתה בזהירות רבה כדי שלא יגרם
נזק לרכב המחולץ או למחלץ.
ההסקי מעולה אבל יש לה 2 חסרונות גדולים מאוד שהופכים אותו לא מעשית מבחינתי.
1 היא כבדה....מאוד כבדה....מאוד מאוד כבדה....
2 היא איטית...מאוד איטית....מאוד מאוד איטית....
היחודיות של ההאסקי היא בגיר החלזוני, אם אני לא טועה.
יחודיות זו מקנה קשיחות ביחס לפלנטר ממוצע, אבל זהו גיר איטי מאוד.
סוזי המשתוללת
14-06-06, 13:50
גיר חלזוני = בלימה מעולה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.