PDA

צפייה בגרסה מלאה : פתרון לנשיאת גלגל ספאר על/במקום וו הגרירה



איש הצפון
28-10-17, 08:31
בעוד כשבועיים יגיע הגראנד צ'ירוקי והנסיעה הראשונה שלו תהיה לחברה שמתקינה מערכת גז.

משמעות הדבר היא שמיכל הגז יישב בתוך המקום המיועד לגלגל החלופי שיאלץ לעבור לתא המטען.

עלה בראשי הרעיון לבנות התקן שיכול לשאת את הגלגל כשהוא מורכב לתוך התושבת של וו הגרירה (הנשלף).

הרעיון הוא שהגלגל יהיה נמוך ככל האפשר (שדה ראיה לאחור) ושניתן להסיטו בקלות ימינה או שמאלה לצורך גישה נוחה לתא המטען (שבגראנד, הדלת שלו נפתחת כלפי מעלה).

מישהו ראה / מכיר מתקן כזה?

זה בכלל חוקי (לעניות דעתי זה פחות בולט ממתקן לנשיאת אופניים)?

למישהו יש סקיצה למוצר כזה?

טרודיי
28-10-17, 10:57
תמונה מגוגל..117224

איש הצפון
28-10-17, 14:08
תמונה מגוגל..117224

נראה מצויין, השאלה אם ניתן להשיג כאן ואם זה חוקי

נדב42
28-10-17, 16:39
נראה מאוד לא נוח...
תחשוב על פתיחה/סגירה של הדלת כשהגלגל מגביל גישה. וגם העמסה/פריקה לא משהו. עדיף מתקן שמחובר מהצד ומסלק את הגלגל הצידה לפני הפתיחה ...

boaz avrahami
28-10-17, 17:38
כמעט כל בעלי הצירוקי והגרנד מדגמי ZJ XJ היו בסרט כזה מאחר ושם הגלגל בתא המטען עצמו ולא תחת הריצפה.
כולם חשבו על פתרונות כאלו ואחרים וסיימו עם פגוש אחורי וזרוע שנפתחת הצידה.
יש באתר שרשור של נמרוד שהתחיל מהכיוון שלך, עבר דרך פטנט שמקל על הפתיחה והסגירה של הגלגל ( ולנמרוד זה קל כי הוא מוהנדס) ונגמר בפגוש אחורי עם מיכל מים שלא ישכח לעולם...

תריץ חיפוש על תמונות בגוגל לפי דגם הרכב פלוס
Rear tire carrier
ותתרשם מהשלל העולמי

Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

ש01
28-10-17, 19:22
ראיתי בעבר (קומנדר) שהתקין מתקן לגלגל, לדעתי בפרוג'יפ.
לדעתי הציר יצא דרך חור בטמבון המקורי ונפתח הצידה-החוצה - כ180 מעלות.

boaz avrahami
28-10-17, 19:28
יש לך בקישור שני פתרונות בכיוון שחיפשת.

http://www.4wdworld.com.au/Category/4wd_accessories/by/products/barwork/sparewheelcarriers/

http://www.fourwheeler.com/events/0709-4wd-september-geostash-2-constest/photo-07.html






Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

איש הצפון
28-10-17, 19:53
מצאתי את זה (יושב בתוך המתקן של הוו הנשלף.

נראה קל יחסית לביצוע (ואני אומר זאת בתור בוגר אורט רחובות במגמת מכניקה :) )

האם יש כאן מסגר שירים את הכפפה ויבצע משהו דומה במחיר סביר?

אשמח לסייע לו הן עם הרכב (ללקיחת מידות) והן בעבודה - כשוליה :)

אני משוכנע שיהיו לא מעט הזמנות למוצר הזה.

117225

נמרוד
29-10-17, 12:49
יש אינסוף עיצובים למתקן שמחזיק את הגלגל הרזרבי וזז הצידה כדי לאפשר פתיחה של תא המטען. כמו שבועז ציין - רובם הגדול נפתחים הצידה כמו שער (יש באתר הרבה כתבות (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/32-%D7%A4%D7%92%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%95%D7%A0%D7% 99%D7%9D) של אנשים שבנו כאלו למגוון כלי רכב). מתוך אלו, הייתי אומר ש90% ומעלה מבוססים על פגוש מתכת שמתחבר לשלדה בכמה שיותר נקודות. לבנות מתקן, כולל ציר, ולהעמיס את הכל על הנקודה הבודדה של הרסיבר, שנועד לגרירה - זה בעיני פתרון מאד חלקי. בוודאי אם זה הולך להיות משהו קבוע, קילומטראז' גבוה, ונסיעת שטח.

elephant man
29-10-17, 15:55
כמו כל דבר בג'יפ וארה"ב , כבר חשבו על זה.
https://www.wilcooffroad.com/product-category/jeep/

איל מ
19-07-21, 18:36
אמנם במתחרה של הצ'ירוקי מבית דאצ'יה ;) אבל זה מתלבש, גם על תפוח.
קצת מתקשה להבין איך זה מתחבר יציב ולא מתנדנד, אבל על הדאסטר אחריו נסעתי, זה נראה טוב (אל דאגה, מי שישב לידי צילם).
למישהו יש תובנות (מנסיון)לגבי זה? שווה משהו, או שלא באמת מיועד לטלטלות של שטח?
134460134459

-->