PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפה יזומה של נוזל קרור וצינורות



ofer_b
01-11-17, 12:07
אני מעוניין להחליף את נוזל הקרור (טיפול תקופתי, הנוזל הוחלף לפני 4 שנים במסגרת החלפת רדיאטור, הוחלף גם צינור מים עליון).
כמו כן לשקט הנפשי אני אחליף את צינור המים התחתון.
הרכב הוא גרנד ויטרה, שנת 2000, נפח 2000.

לפי הספר רכב סדר הפעולות הוא:
1. כשהמנוע קר, פתח פקק רדיאטור
2. הפעל מנוע עד שהצינור העליון חם
3. דומם מנוע ורוקן נוזל דרך פקק ריקון ברדיאטור
4. סגור פקק ריקון ומלא מים רגילים, הפעל מנוע שוה עד שהצינור העליון חם.
5. חזור על צעדים 3 ו 4 עד שהמים נקיים (קראתי פה בפורום שכדאי להוסיף אבקת כביסה לניקוי טוב יותר... מישהו שמע על זה?)
6. רוקן את המים.
7. נתק את מכל המילוי, שטוף אותו במים וסבון, יבש והתקן חזרה.
8. הוסף נוזל קרור 50/50 (יש לי נוזל ירוק של פרסטון) למכל ולרדיאטור עד למילוי.
9. חבר צינור לניקוז אוויר (לפי הספר זה בחיבור של היחידת חימום הפנימית)
10. הפעל מנוע עד שיצא נוזל קרור מהניקוז, עצןר מנוע וסגור פקק ניקוז
11. הפעל מנוע (ללא פקק רדיאטור) עד שהוא חם
12.תוך כדי שהמנוע עובד, הוסף נוזל קרור לרדיאטור עד למילוי וסגור את פקק הרדיאטור
13. דומם מנוע, המתן לקרור והוסף נוזל קרור למיכל עודפים

שאלות:
סדר הפעולות נכון או שחסר משהו?
יש עוד צינורות שכדאי להחליף? צינורות שהולכים ליחידת חימום?
צריך להחליף טרמוסטט (לא הוחלף ב 7 שנים שהרכב אצלי)?
כשמנקים את הרדיאטור, להוסיפ אבקת כביסה או חומר אחר לניקוי טוב יותר?

תודה.

asypeer
01-11-17, 13:55
את שלב 9-10 אתה בטוח שהבאת מהמדריך של סוזוקי? לא זכור לי שיש מקום לניקוז אויר.
אם אתה מוסיף אבקת כביסה אז שווה לעשות את כשהחימום עובד בכדי לנקות את רדיאטור החימום. כנ״ל בשלבי השטיפה, המילוי והשלמת הנוזל על מנת לנקז אויר כלוא.
אם החליפו נוזל לפני 4 שנים כנראה שממצאים חריגים לא תראה.

ofer_b
01-11-17, 15:08
לא בטוח שיש ניקוז, לפי מדריך אחד יש לפי השני אין את הפרוצדורה הזו, אבדוק אצלי פיזית.
במידה ואין - אז אין צורך לשום ניקוז אוויר?

asypeer
01-11-17, 15:09
תפעיל חימום עם מכסה רדיאטור פתוח ותוסיף כל פעם קצת נוזל, יהיה בסדר.

weref
01-11-17, 15:23
לא בטוח שיש ניקוז, לפי מדריך אחד יש לפי השני אין את הפרוצדורה הזו, אבדוק אצלי פיזית.
במידה ואין - אז אין צורך לשום ניקוז אוויר?

אם אין ניקוז, משמע פקק הרדיאטור הנקודה הכי גבוהה במערכת הקירור. אם זה באמת המצב אז


תפעיל חימום עם מכסה רדיאטור פתוח ותוסיף כל פעם קצת נוזל, יהיה בסדר.

+1

אחרי שהמפלס מפסיק לרדת סגור את הפקק, תביא את המנוע לטמפרטורת שבה הפאן נכנס לפעולה ותן למנוע לעבוד כמה דקות (להוביל את האוויר לפקק).
כבה את המנוע ותן לו להתקרר לפחות חצי שעה - שעה.
פתח את הפקק בזהירות רבה ווודא שהוא מלא (הוסף במידת הצורך). מלא את מיכל העודפים על האמצע בין נמוך\מלא.
חמם את המנוע שנית ווודא שמיכל העודפים נשאר בערך באותו מפלס, הוסף במידת הצורך למיכל העודפים.

תעקוב יומית (שים מיכל נוזל באוטו) אחרי המפלס, למשך כמה ימים לוודא שהמפלס לא יורד (נזילה או בעיה אחרת).
לאחר מכן מלא את מיכל עודפים עד לרמת ה"מלא".
צא לטייל ;)

בהצלחה,
פבל

ofer_b
01-11-17, 16:26
תודה, נעשה כך.

לשאר השאלות - טרמוסטט להחליף? לפרק לראות מה מצבו? או אם עובד אז לא לגעת?
צינורות ליחדית חימום גם להחליף, או רק אם נראים יבשים?

GodsFather
01-11-17, 17:06
מתי הוחלפו צינורות החימום? שווה בדיקה כמובן.

תרמוסטט עולה פחות מ100 שח
. שווה בדיקה.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

מוני אורבך
01-11-17, 17:33
טרמוסטט אמורים להחליף כל כמה שנים, וזה שווה את זה.
אם אתה מנקה עם חומרי ניקוי חזקים, שתוף טוב טוב לאחר מעשה.
ותעשה זאת בלי הטרמוסטט במערכת

asafk
01-11-17, 17:50
העצה היחידה שאני יכול לתת היא להחליף את נוזל הקירור אחת לשנתיים שלוש ואת כל הצנרת הגמישה ואת התרמוסטט ואת הפקק רדיאטור כל 8 עד 10 שנים. חבל להחליף רק צינור אחד.

אסף.

-->