התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב חסכוני לשימוש יומיומי (לא רכב שטח)



ishc
02-11-17, 14:04
היי לכולם
עד היום התניידתי ביום יום על אופנוע 250 סמק והפאגרו שימש את אישתי שעובדת ליד הבית, קצת נסיעות מנהלתיות וטיולים.
אני כנראה עומד לשנות את כמות הנסיעה היומית שלי ל-150 קמ ליום.
המחשבה הראשונית הייתה לרכוש אופנוע כבד יותר ואולי אפילו אופנוע דוש שיוכל לשמש לטיולי שטח.
אחרי כל מיני מספרים ואילוצים שהרצתי בראש החלטתי שכנראה הרבה יותר הגיוני לחזור לרכב קטן וחסכוני וישמש אותנו בנוסף לפאגרו.
התקציב סביב 20 אלף שח והדרישות הן: אמין, חסכוני ונעים לנהיגה בכביש מהיר.
אחת האופציות היותר מעניינות שעלתה לי בשיטוט ביד 2 היא פיז׳ו 206+ ידנית. בתקציב הזה אני יכול לרכוש אחת סביב 2011-2012 ועם סביבות ה-50 אלף קילומטרים.
מניסיון עבר עם 205 מנוע ה-TU זכור לי לטובה כפשוט, אמין אך רגיש למערכת קירור מוזנחת (בדיוק כמו הפאג׳רו). האם יש עוד מחלות, בעיות שאני צריך להיות מודע להן? האם יש עוד אופציות שיצרכו סביב 1:13-1:15 בבין עירוני?

תודה לעוזרים


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
02-11-17, 14:47
תעשה שופינג ותקנה משהו חדש או כמעט חדש בתשלומים. הסכום שהקצבת מכסה את המקדמה מעל ומעבר, התשלומים החודשיים הם 500-600 שקלים. עלויות התחזוקה, הביטוח, והדלק נמוכות ביותר (בשלוש שנים ראשונות אין טסט, אין לרוב צמיגים/מצבר, דברים גדולים באחריות).

אחרי שלוש שנים אתה מחליט מה לעשות - לשלם את היתרה ולשמור או למכור את הרכב או להשאיר אותו במגרש היבואן וללכת. רכב שתקנה היום ב20k ותטחן אותו זה יהיה ערכו בעוד שלוש שנים בכל מקרה...אפס.

אין אופציה לליסינג? זה קילומטראז' שכדאי, במיוחד שהרכב השני הוא פאג'רו עתיק...

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ishc
02-11-17, 14:57
אין אופציה לליסינג, אין לי בעיה שאני אהיה היד האחרונה ושהרגה ישרת אותי נגיד 6-7 שנים ואז ילך לברזל.
לא מאמין בקניית רכב חדש, במיוחד לאור ירידת הערך.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
02-11-17, 14:58
אין אופציה לליסינג, אין לי בעיה שאני אהיה היד האחרונה ושהרכב ישרת אותי נגיד 6-7 שנים ואז ילך לברזל.
לא מאמין בקניית רכב חדש, במיוחד לאור ירידת הערך.
זה גם בערך מה שקרה לאופנוע (אם אמכור אותו זה יהיה בגרושים)

Sent from my iPhone using Tapatalk




Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
02-11-17, 15:03
תשאיר את האמונות בבית כנסת. תעשה לך אקסל מפורט של השפעת רכב על התזרים המשפחתי, עם כמה אופציות. אתה תופתע.

המימון הזול + הורדת המיסוי על מכוניות קטנות ובינוניות, כבר שנים, משנה את משוואת הכדאיות.

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

ishc
02-11-17, 17:21
בחשבון על רגל אחת רכב כזה יעלה לי בחודש כ-500 ש"ח יותר מרכב משומש בן 5 +/-.
למען האמת זה לא נורא, מצד שני גם רכב בן 5 זה לא נורא ו-500 ש:ח זה טיול למדבר ;)

אגב, לא רק הפיז'ו היא אופציה. יש גם קאיה ריו 1.2, וכל מיני מיני כמו אלטו, ספארק וכו'. השאלה איך מנוע 1000 יתמודד עם נסיעות שכאלו (כביש 6 ברובן)

נדב42
02-11-17, 18:01
לא הייתי לוקח רכב צרפתי כשהתיקונים על חשבוני...

חומר למחשבה: סקודה פאביה ידנית, לא זוכר איזה הוא המנוע "הנכון", אבל מאוווד חסכונית ואמינה.

Sent from my HTC One using Tapatalk

דרור ברלי
02-11-17, 19:12
לא הייתי לוקח רכב צרפתי כשהתיקונים על חשבוני...

חומר למחשבה: סקודה פאביה ידנית, לא זוכר איזה הוא המנוע "הנכון", אבל מאוווד חסכונית ואמינה.

Sent from my HTC One using Tapatalk


הפוך גוטה. הפוך.
בשוק שסוגד למיקסרים-מתנייעים מתוצרת יפן וקוריאה, לצרפתיות יש חסרון כלכלי קריטי - הן מפסידות המון כסף. קנית? התחתנת. האוטו יישאר שלך עד שימות. או עד שאתה תמות.
מסקנה? לא קונים צרפתיה חדשה.

אבל כשהסכום נתון וגם לא מאוד גבוה - האופציה הצרפתית המשומשת היא הכי צעירה בגיל, עם הק''מ הכי נמוך. משמע - היא גם תהיה אמינה יותר.
על היתרונות של הצרפתיות בנוחות ובהתנהגות אין צורך להתווכח. נעים וכיף יותר לנהוג ולנסוע בהן. ומכיוון שבאותו סכום אתה מקבל מכונית הרבה יותר חדשה ולפעמים גם הרבה יותר חדישה - הן גם כנראה בטוחות יותר.

אבל שווה לבדוק את מה שנמרוד מדבר עליו. במיוחד אם בא לך להתפנק על צרפתיה חדשה שמפסידה המון כסף. תשלם 20K בהתחלה ואחר כך עוד 500-600 כל חודש. תהנה ממכונית חדשה, בטוחה, טובה ונוחה וגם אמינה. ובתום חמש שנים תחזיר אותה ליבואן. עד אז בוודאי תחסוך בצד 20K כדי להתחיל עסקה חדשה.

מצד שני אתה יכול למצוא איזו יפנית עתיקה מאמצע שנות ה-2000 ב-20K. אתה תיסע במכונית ישנה עם כל מה שמשתמע. ק''מ גבוה, הסטוריה מעורפלת. מכונית פחות בטוחה שכנראה גם האמינות היפנית המפורסמת בד''כ תהיה כבר מאחוריה. אבל היא שלך ולהבדיל מהצרפתיות. מכוניות יפניות זה עדיין משהו סחיר. אתה תצליח למכור אותה די מהר בכמה אלפי שקלים גם בעוד 5 שנים.

ishc
02-11-17, 19:44
אני מניח שהרכב ישאר איתי משהו כמו חמש שנים ובנסיעה של 30000 קמ בשנה הוא יהיה רווי קלומטרים וימכר במחיר בדיחה (ושוב, בדיוק כמו האופנוע שלי שלפני 4.5 שנים נקנה ב-15000 והיום הוא כנראה שווה שליש).
דרור אשמח לדעתך לגבי ה206


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
02-11-17, 21:24
להערכתי המתמטיקה שלך שגויה, רכב ישן שיעבוד די קשה יעלה בשוטף לא מעט, ומצד שני אתה צריך אותו בזמינות גבוהה.

לכן מכונית מיקרו חדשה תהיה הפתרון הנכון יותר.
ביונדאי i10 החדשה אין בעיה לשייט ב120-130 בכביש 6 באיכות חיים סבירה ביותר.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

ishc
02-11-17, 21:55
אוטו ישן זו לא קצת הגזמה שמדובר באוטו בן חמש?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-11-17, 23:57
אני לא הייתי מפחד מרכב מדגם מוכר בשוק,בן 5 עם היסטוריית טיפולים רציפה.

מצד שני,
התכניות מימון הזמינות היום באמת מאפשרות רכב חדש/כמעט חדש בתנאים שלא היו פעם.

asafk
03-11-17, 00:33
ספצית לגבי ה206+
זה אכן קומבינציית מנוע גיר שלדה טובה מוכרת ואמינה ששייכת למכוניות המצוינות של שנות ה90 ולא למכוניות המחורבנות של שנות ה2000 מבית פז׳ו.
נקודת התורפה המשמעותית היחידה (בהנחה שהרכב שמור... כולל נוזל קירור אמיתי ולא מעורבב) היא הcom2000 הידוע לשמצה אבל גם אם האיתות שמאלה נופל אפשר להתרגל לזה....

אסף.

boaz avrahami
03-11-17, 01:13
צחי, תשקלל במחיר את הערך לגרוטלוג בעוד כמה שנים....

לא מבין גדול מדי במכוניות פרטיות אבל לפני כמה שנים טובות עבר אצלי פיג'ו 308 שהצליח להשאיר בזיכרון כאחת ממכוניות הליסינג האהובות שהיו לי.
מדובר ברכב שנראה קטן מבחוץ אבל הוא ממש לא קטן מבפנים! (ואת האמת כשמסתכלים על המספרים גם לא מבחוץ)
איכות חומרים והרכבה ונוחיות נסיעה יוצאות מהכלל!
הבעיה העיקרית שלו היתה הגיר האוטומטי למיטב ידיעתי.
לא ידוע לי על בעיות נוספות אבל אל תסמוך עלי במאה אחוז - תברר.

הצצתי עכשיו ביד 2 וראיתי אחת כזו משנת 2009 עם גיר ידני(!).
באחת התמונות רואים שזו לא טעות במודעה.

לא מפורסם מחיר. המחירון בקישור כ 28 אבל כמו שהבנתי המחיר בפועל צפוי להיות הרבה יותר נמוך.
הק"מ נמוך ובהיותה ידנית זה כנראה מקור פרטי ולא חברה או ליסינג.

http://pricelist.yad2.co.il/cardetails_n.php?SubModelID=24323&Year=2009

נ.ב.
לא נגעת בצריכת הדלק ואין לי מושג כמה זה רלוונטי עבורך אם בכלל.
בנסועה השנתית שלך ההבדל בין רכב חסכוני לבזבזני יכול להיות התשלום החודשי לליסינג...
אל תדלג על החשבון פה.

גיא
03-11-17, 06:32
מנסיון אישי.

פג׳ו 307 טורבו דיזל ידנית שהגיעה בשלום ל 330,000 קמ ...
1:17 על הכביש וכל הפינוקים הצרפתיים
נקנתה משומשת מאד ואני עוד הוספתי לה ...

קאיה ריו 1.2 ידנית שנקנתה חדשה והיתה אצלי שלוש שנים ו 150,000 קמ.
היתה 2012.
האוטו הכי אמין בעולם. שרד את חיפה ועליותיה בכיף. 1:15

לא הייתי מהסס על הריו


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
03-11-17, 06:36
ספצית לגבי ה206+
זה אכן קומבינציית מנוע גיר שלדה טובה מוכרת ואמינה ששייכת למכוניות המצוינות של שנות ה90 ולא למכוניות המחורבנות של שנות ה2000 מבית פז׳ו.
נקודת התורפה המשמעותית היחידה (בהנחה שהרכב שמור... כולל נוזל קירור אמיתי ולא מעורבב) היא הcom2000 הידוע לשמצה אבל גם אם האיתות שמאלה נופל אפשר להתרגל לזה....

אסף.

Com2000?


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
03-11-17, 06:56
אם אני זוכר נכון זאת טבעת של פסי צבירה שמקיפה את ציר ההגה. עם כל המתגים של מאותתים. אורות. צופר וכרית אויר. יש לה נטיה למוות בגיל צעיר. בימי הפג׳ו שלי זה היה סביב 1600₪ לפני הכל.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
03-11-17, 08:18
גיא, מה עם הסקודה שהיתה לך ?

ishc
03-11-17, 08:35
אחרי קריאה קלה יש יתרון קל מבחינתי לקיה.
אגב... אני פחות נוטה לכיוון מכוניות מיני בגלל שהרכב אמור בין השאר לשמש אותנו כמשפחה והפאגרו יעבור להיות יותר ויותר לטיולים נטו


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
03-11-17, 08:49
גיא, מה עם הסקודה שהיתה לך ?

נגנבה.

אי אפשר לישון בשקט בלילה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
03-11-17, 08:55
אז על אחת כמה וכמה אתה צריך לעשות חישובים מדויקים, כולל צריכת דלק. אתה מדבר על מכונית שתעשה 30,000 בנסיעה לעבודה, תוסיף נסיעות משפחתיות אתה מתקרב ל40,000. זה קילומטראז' שבו צריכת הדלק ועלויות טיפולים מתחילות להיות משמעותיות מאד. ואתה רוצה מכונית שלא תוקעת אותך בדרך לעבודה, או בדרך מהעבודה דווקא ביום שבו אתה מוציא מהגן, ותזכור שכל יום במוסך זה יום חופש מהעבודה.

ishc
03-11-17, 14:36
אני בודק אופציה של רכב חדש במימון אבל לא בטוח במאה אחוז כמה זה ישתלם במיוחד אם אני מעוניין ברכב קצת יותר מרווח מפיקנטו, אלטו ודומיהן.
בכל מקרה, עוד אופציה שראיתי היא קליאו 1.2 ידנית שנראית מעניינת


Sent from my iPhone using Tapatalk

פלג_
03-11-17, 18:43
גם אני בגישה של רכב משומש, מהניסיון שלי האחזקה של רכב משומש היא שום דבר ביחס לביטוחים ולירידת ערך של רכב חדש.
בתקציב והדרישות שלך שזה רוב הזמן כביש 6.
הייתי קונה קורולה 08 רובוטית.
המחירים יחסית נמוכים, קונה ועושה ביטוח חובה וצד ג׳ בלבד
אוטו לא נעים לנסיעה מבחינת הגיר אבל כמעט ולא תרגיש את זה מחוץ לעיר.
מעבר לזה מהכרות עם כמה כאלו האוטו סוס עבודה, רובם על ק"מ מכובד מאוד
אחד מהם היה של אחותי במשך 8 שנים.
מטופל בשיטת ההזנחה ועדיין נטול כל תקלה.
צריכת דלק סבירה בהחלט.

איל מ
03-11-17, 18:48
קורולה רובוטית אוטו מצוין וחסכוני.
שים לב שבבינעירוני (כביש 6) הסל"ד גבוה בגלל יחסי העברה קצרים.
לא יודע אם זה עם או בלי קשר לסלד, אבל המנועים שלהם צורכים שמן. זאת לא תקלה אבל חייבים לעקוב כדי לא להגיע למחסור.
אין לה כל כך שוק בגלל מחלות ילדות שהיו בהתחלה, ובגלל שלוקח איזה חצי יום להתרגל לגיר (לא dsg). אחרי נסיעה לא ארוכה כבר שוכחים מזה. המחיר זול בקניה אבל יהיה כזה גם במכירה.
גילוי נאות. אנחנו מחזיקים אחת כזאת, והיא באמת מפגינה אמינות. היינו משדרגים למשהו חדש יותר, אבל כאמור השוק חלש וכל עוד האוטו טוב אין לנו כוח להתעסק במכירה.

ד ו ר ו ן
03-11-17, 21:47
+לקורולה 08 רובוטית אבל פחות אם מזדחלים בפקקים ארוכים, כמו אלו שהיו השבוע למשל, זה מרגיש כאילו הגיר פחות אוהב את זה.

כל מתאר אחר, אחרי התנסות והתרגלות קצרה, בעירוני רגיל, ובטח בינעירוני זה שקוף למשתמש.
בהעברת הילוכים ידנית מההגה אתה מקבל אפקט של גיר רגיל, כולל יכולת בלימת מנוע אמיתית בירידות (ולא הישיבה על הברקסים כרכב אוטומט), או קביעת הילוך לעלייה.

1:15 אמיתיים בבינעירוני, עם 4 נוסעים.
1:13 ממוצע משולב.

יש לנו אחת עם 272k, נרכשה בת שנתיים מליסינג נהג יחיד (אם באמת היה לא יודע), ומאז, זה רכב שנכנס למוסך לטיפולים.

מחירון נמוך בגלל שמרנות קיצונית ישראלית טיפוסית של רתיעה מכל מה שהוא לא אוטומט סטנדרטי.
במחיר של מיני חדשה יותר אתה מקבל רכב משפחתי בגודל מלא עם מוניטין מאד יציב.

ishc
03-11-17, 22:26
קורולה יכולה להיות אופציה אבל מכיוון שמדובר ברכב בן עשר רוב הרכבים עמוסי קילומטרים.
כרגע הקיה ריו 1.2 היא האופציה העדיפה בעיני אבל אני מעדיף לא להגביל את עצמי לדגם אחד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
03-11-17, 23:21
אתה מדבר על קילומטראז' גבוה מאוד, ולכן צריכת הדלק היא לדעתי הפרמטר המשמעותי. אם תמצא רכב חדש שיהיה חסכוני משמעותית, זה יקזז לך את ירידת הערך שלו. זה לא יקזז את התסכול שיגרום לך רכב בעייתי כמובן...

לא כתבת כלום לגבי נוחות נסיעה, בקילומטראז' כזה כדאי לקחת גם את זה בחשבון.

ואני לא מציע הסבה לגז כי אני מניח שזה יהיה רכב א' ואתה לא רוצה להיות מוגבל בכניסה לחניונים תת קרקעיים ולהשאר עם בגאז' פיצי שלא תיכנס בו עגלה ...

יונימוג אדום
04-11-17, 08:31
סקודה פאביה ידנית , מנוע 1400 אטמוספרי .
ניתן להגיע לצריכת דלק של מעל 20 קמ"ל בנהיגה רגועה .
הייתה כזאת לבת אחותי עשתה סביב 100000 ק"מ , והייתה מאוד מרוצה .
כיום ה"ילדה" רכשה את הפאביה החדשה עם גיר DSG .

אילן

גיא
04-11-17, 08:35
סקודה אוטו מצויין. אבל גניב ברמה היסטרית ... תשאל איך אני יודע ;(
אחרי שגנבו אותה. ישבתי בסוכנות להזמין חדש. ורק מהפחד שיגנבו שוב. הזמנתי קיאה. לא הצטערתי.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DANI1
04-11-17, 08:41
אני נוסע כל יום מעפולה לזכרון יעקב וחזרה עם אופל קורסה 1.4 ידני 2011, מתדלק פעם בשבוע 200-230 ש"ח , רכב חיסכוני מאד .
DANI 1

ד ו ר ו ן
04-11-17, 10:57
אני נוסע כל יום מעפולה לזכרון יעקב וחזרה עם אופל קורסה 1.4 ידני 2011, מתדלק פעם בשבוע 200-230 ש"ח , רכב חיסכוני מאד .
DANI 1

וכמה זה מתרגם לקמ/ליטר?

DANI1
04-11-17, 11:03
ממוצע של 14 ק"מ לליטר.
כל יום נסיעה של 85 ק"מ.הלוך ושוב .

avikkllk
04-11-17, 12:44
אוטו ישן זו לא קצת הגזמה שמדובר באוטו בן חמש?


Sent from my iPhone using Tapatalkהגזמה... לטעמי רכב שעבר את שנת 2005 לא נחשב יישן. אוטו ישן זה רכב בן 15 ומעלה.. שדרך אגב אלה הרכבים הכי טובים

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

לביא
04-11-17, 19:00
שי קנה ניסן נוט 2010 מיד ראשונה ב 30000 שח. ניסן טידה היא אחות עם אותו מנוע ואותה תיבת הילוכים. לפי דיווחים ברשת מדובר במכוניות אמינות מאוד. בדיקה אחרונה העלתה תריכה של 15.8 קמ לליטר. הרוב מחוץ לעיר. היתרון ברכב שנת 2010 ומעלה הוא ה esp שמחויב על פי חוק.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

ishc
13-11-17, 16:18
אחרי בדיקה של כל הנתונים עדיין אני מוצא את אופציית קניית רכב בין 5 שנים הכי משתלמת מכל הצדדים.
האופציות כרגע על הפרק:
1. רנו קליאו 3, שנים 2012-2013, מנוע 1.2 וגיר רגיל. הרכב הזה "נהנה" משוק מת שתורם למחיר נמוך, יש הרבה יד ראשונה עם קלימטראז' סביב 70 אלף ק"מ
יתרונות: מרווח סביר לסופר מיני, נוחות סבירה, מאובזרת סביר, שנתון חדש שמאפשר לחפש רכבי יד ראשונה/שניה וק"מ נמוך ועלות טיפולים נמוכה.
חסרונות: אמינות כנראה פחותה מיפניות/קוראניות, ביצועים צולעים וצריכת דלק גבוהה יחסית לקטגוריה (סביב 1:14-1:15).

2. ניסן מיקרה, שנים 2010-2012, מנוע 1.2 וגיר רגיל.
יתרונות: אמורה להיות מאוד אמינה כולל מנוע עם שרשרת תזמון, חסכונית בדלק (1:18 +/-)
חסרונות: קטנה, רוב המוחלט היה בהשכרה יד ראשונה וכתוצאה מכך הקלימטראז' גבוה יחסית, טיפולים יקרים יחסית (לא בהפרש היסטרי), קטן וצפוף ומסיבוב קצר שעשיתי בעבר אני זוכר את הרכב כלא ממש נוח.

3. קאיה ריו, שנים 2012-2013, מנוע 1.2 ידני.
יתרונות: הכי מרווחת ואמורה להיות הכי נוחה, עלויות אחזקה סבירות ואמינות טובה, בטוחה יחסית לשאר האופציות אם אני זוכר את הנתונים נכון.
חסרונות: יקרה יחסית לשאר מה שיגרום לי לרכוש רכב עם קילומטראז' יחסית גבוהה.

4. מיצובישי אטראז, 2014, מנוע 1.2 ידני. המחירון פה לכיוון ה-50 אבל עם הרבה לחץ מתון ותודות לשוק המת יש מצב שאצלי להכניס לתקציב.
יתרונות: הכי הרבה "פח למטר", מרווחת עם תא מטען גדול (בכל זאת יש תינוק עם עגלה וכאלה), רכב חדש יחסית (בן 3-4), יד ראשונה, אמינות טובה מניסיון במשפחה (לאבא שלי יש כזו), מאובזרת, מאוד חסכונית (1:18-1:20)
חסרונות: רועשת, ממש מכוערת (השאר לא מלכות היופי אבל...), עבר מפוקפק (זאת שראיתי שייכת למורה לנהיגה).

בנוסף לכל אלו, היום הראו לי פיאט קובו, 1.4 בנזין ידני בגרסת הנוסעים. על פניו אוטו עם שוק מת שיכול להיות מצויין לצרכים שלי אבל אין לי מושג לגבי אמינות וכדומה.

שוב, המטרות העיקריות של הרכב הן נסיעה כפ"ס-יקנעם וחזרה על בסיס 4 פעמים בשבוע + שימוש של משפחה קטנה אז הדרישות הן: אמינות וצריכת דלק נמוכה + מרווח סביר.
לא מעוניין בקטגוריית המיני כמו I10, פיקנטו, אלטו וכו' (אני יודע שהאטראז' היא גירסת סדאן של הספייסטאר והמיקרה היא בקטגוריית מיני)

amitaikl
13-11-17, 16:46
לפני כמה חודשים חיפשתי רכב עם פרופיל דומה: 20K+ בשנה, אמינות גבוהה, עלות החזקה ואחזקה נמוכות.
הגיעו לגמר קיה ריו ידנית ופאביה ידנית.
בסוף נרכשה פאביה ידנית.
נסיעות בין עירוניות, כולל עליות משמעותיות ונהגת עם רגל כבדה על הגז (אבל למדה לנהוג בקיבוץ ומחליפה הילוכים עם דאבל קלאץ') והרכב עושה 1:15.
עדיין לא הגענו לטיפול, אז לא יכול לדווח בנושא עלויות

ItayWitzer
13-11-17, 17:21
שלחתי לך הודעה פרטית

נמרוד
14-11-17, 09:35
אחרי בדיקה של כל הנתונים עדיין אני מוצא את אופציית קניית רכב בין 5 שנים הכי משתלמת מכל הצדדים.
האופציות כרגע על הפרק:
1. רנו קליאו 3, שנים 2012-2013, מנוע 1.2 וגיר רגיל. הרכב הזה "נהנה" משוק מת שתורם למחיר נמוך, יש הרבה יד ראשונה עם קלימטראז' סביב 70 אלף ק"מ
יתרונות: מרווח סביר לסופר מיני, נוחות סבירה, מאובזרת סביר, שנתון חדש שמאפשר לחפש רכבי יד ראשונה/שניה וק"מ נמוך ועלות טיפולים נמוכה.
חסרונות: אמינות כנראה פחותה מיפניות/קוראניות, ביצועים צולעים וצריכת דלק גבוהה יחסית לקטגוריה (סביב 1:14-1:15).

2. ניסן מיקרה, שנים 2010-2012, מנוע 1.2 וגיר רגיל.
יתרונות: אמורה להיות מאוד אמינה כולל מנוע עם שרשרת תזמון, חסכונית בדלק (1:18 +/-)
חסרונות: קטנה, רוב המוחלט היה בהשכרה יד ראשונה וכתוצאה מכך הקלימטראז' גבוה יחסית, טיפולים יקרים יחסית (לא בהפרש היסטרי), קטן וצפוף ומסיבוב קצר שעשיתי בעבר אני זוכר את הרכב כלא ממש נוח.

3. קאיה ריו, שנים 2012-2013, מנוע 1.2 ידני.
יתרונות: הכי מרווחת ואמורה להיות הכי נוחה, עלויות אחזקה סבירות ואמינות טובה, בטוחה יחסית לשאר האופציות אם אני זוכר את הנתונים נכון.
חסרונות: יקרה יחסית לשאר מה שיגרום לי לרכוש רכב עם קילומטראז' יחסית גבוהה.

4. מיצובישי אטראז, 2014, מנוע 1.2 ידני. המחירון פה לכיוון ה-50 אבל עם הרבה לחץ מתון ותודות לשוק המת יש מצב שאצלי להכניס לתקציב.
יתרונות: הכי הרבה "פח למטר", מרווחת עם תא מטען גדול (בכל זאת יש תינוק עם עגלה וכאלה), רכב חדש יחסית (בן 3-4), יד ראשונה, אמינות טובה מניסיון במשפחה (לאבא שלי יש כזו), מאובזרת, מאוד חסכונית (1:18-1:20)
חסרונות: רועשת, ממש מכוערת (השאר לא מלכות היופי אבל...), עבר מפוקפק (זאת שראיתי שייכת למורה לנהיגה).

בנוסף לכל אלו, היום הראו לי פיאט קובו, 1.4 בנזין ידני בגרסת הנוסעים. על פניו אוטו עם שוק מת שיכול להיות מצויין לצרכים שלי אבל אין לי מושג לגבי אמינות וכדומה.

שוב, המטרות העיקריות של הרכב הן נסיעה כפ"ס-יקנעם וחזרה על בסיס 4 פעמים בשבוע + שימוש של משפחה קטנה אז הדרישות הן: אמינות וצריכת דלק נמוכה + מרווח סביר.
לא מעוניין בקטגוריית המיני כמו I10, פיקנטו, אלטו וכו' (אני יודע שהאטראז' היא גירסת סדאן של הספייסטאר והמיקרה היא בקטגוריית מיני)

מהרשימה שלך, תוריד את המיקרה. אם מכונית מיני אז היא הכי פחות מרשימה מכולן, ואתה לא רוצה מכונית מיני.

שלושת האחרות, - קאיה ריו, רנו קליאו, מיצובישי אטראז'/פג'ו 301 - זו רשימה מזוקקת של מכוניות כלכליות. הקליאו והריו מכוניות יותר טובות מהאטראז', מכונית שתוכננה והונדסה כמכונית זולה. אבל האטראז' אכן חסכוניות ויעילות, לא סתם צה"ל בחר אותן בתור ענישה קולקטיבית לקצינים בדרג הביניים. אם יש לך נסיון חיובי עם אטראז' (כלומר אתה בחור עם סטנדרטים מאד נמוכים) אז לך על זה.

דרור ברלי
14-11-17, 10:22
צהל בודק ומנסה טוב טוב את כל ההצעות והוא בחר באטראז' כי היא מאוד חסכונית בדלק בחיים האמיתיים. 17 ק''מ לליטר זו צריכה אמיתית שכל אחד יכול להוציא ממנה בנהיגה רגילה.

ishc
14-11-17, 11:04
תודה
האטראז׳ הספציפית לא יצאה לפועל ואטראז׳ ידנית היא חיה נדירה.
מכוון יותר לכיוון הקליאו, יש מבחר של רכבים סביב 2012, יד ראשונה או שניה וסביב 70 אלף קילומטר. וזה במחירים בסביבות 20 אלף


Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
14-11-17, 21:19
לא אתפלא אם מנוע המיקרה והקליאו (והדאציה סנדרו האטמוספרית) זהים, אותו בעל בית לא מעט שנים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

איל מ
15-11-17, 10:16
צהל בודק ומנסה טוב טוב את כל ההצעות והוא בחר באטראז' כי היא מאוד חסכונית בדלק בחיים האמיתיים.

מאוד מאוד מפתיע אותי שדווקא אתה כותב דברים כאלה.
גם אם נניח בצד את תאוריות הקונספיר(צ)יה והשחיתות, אתה יודע היטב שמכרז נסגר לפי מי שנותן את ההצעה הטובה ביותר על קניה ואחזקה.

ד ו ר ו ן
15-11-17, 10:33
האטראז הצבאי אוטומטי, עדיין חסכוני?

נמרוד
15-11-17, 10:53
הוא אוטומטי רובוטי, מהסוג הבועט, זה שהוציא לקורולות הרובוטיות שם רע, אבל יותר גרוע. אבל הוא חסכוני.

ד ו ר ו ן
15-11-17, 11:00
הוא אוטומטי רובוטי, מהסוג הבועט, .
מניח שנסיעה בפקק זה זוועה.

ishc
15-11-17, 13:30
הוא אוטומטי רובוטי, מהסוג הבועט, זה שהוציא לקורולות הרובוטיות שם רע, אבל יותר גרוע. אבל הוא חסכוני.

לא רובוטי, גיר רציף.
אבא שלי שנוהג בעיקר בעיר מדווח של צריכה של 1:17-1:16

דרור ברלי
15-11-17, 18:09
לא יודע מה היו ההצעות האחרות.
ממה שאני יודע, במכרז הזה צה''ל שם דגש על צריכת דלק.
האטראז' הוא חרא של אוטו. חרא כמו שכל משפחתית קטנה היא חרא - ביצועים, התנהגות, בטיחות, איכות. הכל באטראז' הרבה מתחת לממוצע. אפילו מתחת לממוצע הבאמת מאוד לא מרשים של מכוניות קטנות מהמזרח הרחוק. וכאן תוסיפו גם מראה, מוצא וייעוד שאינם יפניים אלא דרום-מזרח-אסיאתיים. זה באמת דרעק אמיתי. לא לחינם נמרוד הגדיר אותו כ''עונש לקצינים''...

אבל האטראז' הוא גם כלי תחבורה בסיסי יעיל למדי. מה הלקוח של משפחתית קטנה רוצה בסך הכל?.... שהאוטו יהיה חסכוני ואמין ויחסית מרווח מאחורה ושהבגאז' יספיק למשפחה צעירה עם תינוק ועגלה וקניות, שיהיה אוטומטי עם הגה קליל ומנותק ושהמזגן יהיה חזק ושהסחיבה תהיה סבירה. את כל זה האטראז' מספקת. בשביל לכלות את החיים בפקק באמצע אוגוסט זה מספיק ובשורה התחתונה זה אוטו שמספק את הסחורה שלו.

ד ו ר ו ן
15-11-17, 18:17
חבר היה מעורב בתאונת חזית-דופן כשהוא ישוב באטרג.
נכנסו בו מהצד במהירות של מעל 70קמש.
נגמר במכות יבשות.
.

דרור ברלי
15-11-17, 18:39
לא אתפלא אם מנוע המיקרה והקליאו (והדאציה סנדרו האטמוספרית) זהים, אותו בעל בית לא מעט שנים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


הם לא.


למיקרה מנוע 1.2 ליטר 3 צילינדרים עם 80 כ'ס. היא מכונית מאוד מיושנת ומאוד בסיסית ומאוד לא מרשימה אבל אמינה וחסכונית. אפשר להשוות אותה למיצובישי ספייסטאר (האחות ההצ'בקית של האטראז'). הגודל, המפרט, התכונות והייעוד (לעמוד בפקק שעות עם מזגן שטוחן בפול ווליום) מאוד דומים.

בחו''ל יש כבר דגם חדש לחלוטין שחיצונית דומה קצת לג'וק (ניסאן ג'וק, לא לא המקק/תיקן) ומצויד במנוע הרנו קליאו 0.9 ליטר טורבו עם 4 צילינדרים ו-90 כ''ס. הדגם הזה עדיין לא מיובא לישראל.

לקליאו 1.2 הישנה מנוע 4 צילינדרים עם 75 כ''ס.

בסנדרו הבסיסית יש את אותו מנוע 1.2 ליטר 4 צילינדרים מהקליאו הישנה עם 75 כ''ס

בסנדרו סטפוויי, בקליאו Tce החדשה הידנית ובקפצ'ור הידני יש מנוע 0.9 ליטר טורבו 4 צילינדרים עם 90 כ''ס.

בדאסטר ובקליאו Tce הרובוטית כפולת מצמד יש מנוע 1.2 ליטר טורבו עם 4 צילינדרים ו-120 כ''ס
את המנוע הזה עם גיר רציף תפגשו גם בניסאן קשקאי ועם גיר כפול מצמדים ברנו קדג'אר, מגאן וקפצ'ור

ishc
15-11-17, 19:36
תודה לכולכם על הייעוץ
נרכשה קליאו 2012, 1.2 ידנית, יד ראשונה ועם 71000 קמ.
מקווה שהוא יעשה את עבודתו נאמנה סביב ה-5 שנים ואז ימכר בעלות אפסית.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
15-11-17, 19:58
תתחדש


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafpeleg
15-11-17, 20:45
האטראז" הזו, כל פעם שאני רואה אותה נראית כמו אוטו שעשוי מסגסוגת של קרטון ביצים ונייר כסף. באמת עונש לקצינים.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

יגאל81
16-11-17, 07:08
האטראז" הזו, כל פעם שאני רואה אותה נראית כמו אוטו שעשוי מסגסוגת של קרטון ביצים ונייר כסף. באמת עונש לקצינים.

Sent from my SM-G930F using Tapatalkיש לי אטרארז' ונראה לי שמגזימים פה קצת עם הביקורת.
זו למעשה האטראז' השנייה. את הראשונה קנינו חדשה דרך מבצע חבר. ולדעתי נתנה הכי הרבה רכב במחיר הזה.
הרכב נוח מאוד. הגיע מאובזר מאוד (יחסית לרכבים בסדר גודל שלו) . יצא לנסוע גם עם מבוגרים מאחורה ויש הרבה מרחב.
לדעתי הוא נראה סבבה. אבל זה בשום שלב לא היה שיקול.

הגיר רציף כמו שמישהו הזכיר פה.
צריכת הדלק הגיע ל16-17 בנסיעות בכביש שש בעירוני משמעותית פחות. אבל זה הרכב של אשתי והיא נוהגת קצת באגרסיביות על הגז והברקס אז כנראה אפשר להשיג ממנו יותר.

דווקא התא מטען לא מוצלח לטעמי. עגלת תינוק סותמת אותו לגמרי. הפתח שלו קצת קטן והכי מפריע לי שהמושבים האחוריים לא מתקפלים.

הסיבה היחידה שהחלפנו רכב היא שהאטראז' לא עמידה למים והראשונה טבעה בגשמים לפני שנתיים. החלפנו לאחת כמעט זהה. גם כי אהבנו את הרכב וגם כי הביטוח החזיר את המחיר המלא אם קונים את אותו רכב.

דרך אגב בשנייה המערכת שמע לדעתי פחות מוצלחת ולא כוללת מערכת ניווט שהייתה לנו בראשונה.

לגבי עמידות ובטיחות . אז בשנייה הספיקו להכנס ברכב מאחורה. אומנם במהירות יחסית נמוכה בפקק. אבל לא ראיתי דבר ברכב שלא עשה את שלו. הפגוש הוחלף כמובן ומכסה התא מטען. אבל הכל נגמר ללא פגע.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

סולי
16-11-17, 08:14
תודה לכולכם על הייעוץ
נרכשה קליאו 2012, 1.2 ידנית, יד ראשונה ועם 71000 קמ.
מקווה שהוא יעשה את עבודתו נאמנה סביב ה-5 שנים ואז ימכר בעלות אפסית.


Sent from my iPhone using Tapatalkבשעה טובה!
תתחדשו...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

איל מ
16-11-17, 11:31
אם לסטות שניה מהדיון,
דיווחים אקראיים על תאונות שקרו לכם או לחבריכם לא נותנים שום אינדיקציה לכלום. את הנתונים הללו אפשר לאסוף או מסטטיסטיקות של תאונות (שאין לי מושג אם קיים בכלל דבר כזה, ואם כן איפה זה נמצא), או להסתמך על מבחני הריסוק וציוני הבטיחות למיניהם.
לשם הדוגמה, מכיר מישהי שנכנסה בקיר עם סוזוקי אלטו (מלכודת מוות על גלגלים) ויצאה מזה עם פגיעות באגו בלבד....

ד ו ר ו ן
16-11-17, 11:58
סטטיסטיקה היא אוסף של דיווחים.

-->