PDA

צפייה בגרסה מלאה : בולמי זעזועים לדאסטר



גיא
06-11-17, 11:48
הי

הגיעה העת להחליף .. לפחות את הזוג האחוריים שהתחילו לנזול.
אבל אני מניח שאחליף את כולם.

מה שמצאתי עד עכשיו זה
1. מקוריים ( יש חדש מהמוסך ויש יד שניה חדש ממכוניות שהחליפו לסט מיד עם הקניה )
2. מונרו לא יודע דגם .. אבל המחיר מצחיק ויש יסוד להניח שזה לא הבסט של הבסט.
3. קוני מתכווננים
4. אירון מן בולמי גז+שמן
5. בילשטיין


אני לא מכיר אף אחד מהם .. מאד רחוק מזה .. יש חברות מומלצות אני מניח ..

מכיר שקוני זה איכותי ..
יש שקנו סט קומפלט של איירון מן ומבסוטים אבל מצד שני רובם המכריע לא נסעו על האוטו במצב המקורי בכלל אז מול מה הם משווים ? ....

בקיצור, דעות ?
רעיונות ? דאחקות ? .. משהו ?

עדיאל
06-11-17, 12:54
קוני בולמים ממש ממש טובים.
לא יודע על דאסטר איך יתנהג, אבל כל שאר הרכבים שאני מכיר כולל אצלי מאוד מאוד מבסוטים מהבחירה.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

גיא
06-11-17, 13:11
המחיר לזוג מקוריים אחוריים כולל מע"מ לא כולל עבודה הוא 1200 שח
מונרו ( לא יודע מה הדגם - מברר ) 560 לזוג אחורי ו 960 לזוג קדמי לפני מע"מ לפני עבודה.

והם עבדו לא רע 3 שנים. כולל שטח .. הרבה ..


זה מה שיש לקוני להציע 117311

נדב42
06-11-17, 13:26
צרף מחירים גם לאחרים ..

לגבי מונרו - אם מדובר בבולמים מסדרת "סנסה-טרק", הייתי שוקל אותם בחיוב, האחרים יהיו רכים מדי (גז) או קשים מדי (שמן). אני מאוד נהנתי מהם בויטארה והם עבדו קשה. נקודת התורפה שלהם היא התחממות במאמץ ממושך, אבל זה ממילא לא אופיין הנסיעה שלך ...

לגבי קוני - אנו פחות אוהב אותם מבחינת נוחות, אבל הם נחשבים טובים ועמידים והאפשרות לכוונן מצמצמת מעט את חוסר הוודאות לגבי ההתנהגות שלהם. אם יש להם אופציה לכיוונון מתוך הרכב זה בונוס חביב, במיוחד אם בעתיד תעשה החלפה מקבילה גם לקדמיים.

את האחרים אני לא מכיר אישית.

ishc
06-11-17, 14:09
לא מכיר דאסטר אבל בגראנד ויטרה היו גם קוני וגם מונרו. אני חייב להגיד שלא הרגשתי הבדל דרמטי בין השניים.
היום בפאג'רו יש לי בילשטיין והם מצויינים אבל ככה קניתי רת הרכב אז אין לי מושג איך הוא מתנהג עם בולמים אחרים.

YoavR
06-11-17, 16:09
... האחרים יהיו רכים מדי (גז) או קשים מדי (שמן).

סליחה,
מה זאת אומרת?

אתה לא היחיד שעושה הבחנה בין "בולמי גז" לבין "בולמי שמן", אני לא מצליח להבין למה הכוונה...

דרור ברלי
06-11-17, 16:32
קצת קשה לי להצטרף להתלהבות הגורפת מקוני...

נדב42
06-11-17, 16:46
אתה לא היחיד שעושה הבחנה בין "בולמי גז" לבין "בולמי שמן", אני לא מצליח להבין למה הכוונה...

קודם כל, ההבחנה שעשיתי בין בולמי גז לשמן היא לגבי מונרו באופן ספציצי. לא מכיר מספיק כדי להתיחס ליצרנים אחרים.

למונרו יש (היו) 3 סדרות של בולמים:

גז (לא זוכר את שמה), רכרוכיים למדי, זולים מאוד.
שמן (אדוונצ'ר אאל"ט), נחשבים לקרביים יותר, היו קשים עד לא נעימים על הויטארה
שמן/גז משולב (סנסה טרק) שילוב של גז (במרכז המהלך) ושמן (בקצות המהלך), נותנים שיכוך פרוגרסיבי, כלומר אזור נוחות בנסיעה רגועה ושיכוך מוגבר בתנאי קיצון. אלו הבולמים היחידים שאני ממליץ מבית היוצר של מונרו, מאחר והם נותנים בעיני שילוב טוב של נוחות ועמידות, ובמחיר יחסית זול. חסרונם, כמו שכתבתי, התחממות בעבודה מאומצת (למשל נסיעה מהירה ארוכה בשביל באמפי/הדורים ("קורדרוי") ), ואז יש פגיעה בשיכוך וסיכון לפריצה/נזילות. מהיכרות עם גיא, הוא לא בקבוצת הסיכון לחיסול מהיר של בולם כזה.

GodsFather
06-11-17, 16:51
קצת קשה לי להצטרף להתלהבות הגורפת מקוני...בגלל זה הם מתכווננים, שתוכל לרכך אותם.

לעניין התחממות הבולמים - ולכן הם נחשבים זולים. בולם טוב לא יתחמם במהירות. וגיא רוכב שבילים, לא גורס סלעים. על אחת כמה וכמה שיהיו בולמים בהתאם

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נמרוד
06-11-17, 17:43
גיא, אם הבולמים המקוריים סיפקו אותך, לך על מונרו או על מה שאטרקטיבי במחיר ושכתוב בקטלוג שלו שהוא נועד לדאסטר.

גיא
06-11-17, 17:46
החשש שלי הוא שאני לא יודע כמה רע לי ;)

הסכומים דיי דומים ... אז אפשר להשקיע בשביל עוד קצת איכות חיים.

זה רכב לוואו קוסט בסה׳כ


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
06-11-17, 19:11
גיא,
הייתה מרוצה עד עכשיו? החזיק לך 3 שנים? אתה מתכוון להחזיק את הרכב עוד פחות מ 3 שנים? ==> קנה אורגינלים.

אתה רוצה להשקיע יותר, מחפש משהו יותר טוב, במחירים שכתבו פה, אני אחזיר אותך לבחירה שלי עבור ה GV2006 שהיתה לי -
https://www.procompusa.com/mx6

קניתי על סמך המלצות של פורמים בחול, ונהניתי מכל רגע.
אתה יכול מאוד בקלות לכוון בולם רך ליום יום (שאתה עם רכב ריק), ולהקשיח שאתה מלא בטיול.

גיא
06-11-17, 22:12
קצת קשה לי להצטרף להתלהבות הגורפת מקוני...

מוכן לפרט ?



Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
06-11-17, 22:15
טוב ..
נסיעה מהירה בשבילים גרועים זה דווקא כן מאפיין נסיעה שלי.
גם כיום עם בולמים נוזלים .. האוטו מגהץ בצורה מדהימה.




Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-11-17, 22:17
שמן/גז משולב (סנסה טרק) שילוב של גז (במרכז המהלך) ושמן (בקצות המהלך), נותנים שיכוך פרוגרסיבי, כלומר אזור נוחות בנסיעה רגועה ושיכוך מוגבר בתנאי קיצון..

המדיום המשכך בסנסטראק הוא סטנדרטי שמן/גז על דיסקה, רגיל לגמרי.
הייחוד הוא חריצי אורך במרכז הצינור הפנימי, שמאפשר מעבר שמן מצידי הבוכנה, במרכז טווח התנועה של הבולם, כלומר בהפרעות קטנות של נסיעת כביש.
כשהבוכנה עוברת את הקטע המחורץ, השמן מאולץ לעבור רק דרך חרירי הבוכנה והשיכוך והריסון חזקים יותר.

היו לי כאלו לפני הרבה שנים, נחמדים, וזהו.
לרכב קל שלא עובד קשה (משקל/מהירות/שטח משובש במיוחד), לדעתי הם יעשו את העבודה.

דרור ברלי
06-11-17, 23:39
בגלל זה הם מתכווננים, שתוכל לרכך אותם.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk



לרכך?
למה לרכך?
הם לא קשים מדי. נהפוכו. צריך להקשיח.
הם על המצב הכי קשה ובכלל לא מתפקדים. אין ריסון בכלל והאמת היא שזה קצת מזכיר את ה''תיפקוד'' של בולמים מקוריים של טויוטה וגרוע מזה לא יכול להיות.

דרעק אמיתי וגם לא זולים. פעם אחרונה שהם עולים על רכב שלי.


לעניין מונרו - אחד מיצרני הבולמים הגדולים בעולם עם אינספור מותגי מדבקה שמיועדים לרמות מחיר שונות.
מי יודע כמה מותגי מדבקה שנערצים כאן עד מאוד הם בעצם מבית מונרו.

גיא
07-11-17, 07:51
מה עם דובינסון ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
07-11-17, 08:20
לרכך?
למה לרכך?
הם לא קשים מדי. נהפוכו. צריך להקשיח.
הם על המצב הכי קשה ובכלל לא מתפקדים. אין ריסון בכלל והאמת היא שזה קצת מזכיר את ה''תיפקוד'' של בולמים מקוריים של טויוטה וגרוע מזה לא יכול להיות.

דרעק אמיתי וגם לא זולים. פעם אחרונה שהם עולים על רכב שלי.


לעניין מונרו - אחד מיצרני הבולמים הגדולים בעולם עם אינספור מותגי מדבקה שמיועדים לרמות מחיר שונות.
מי יודע כמה מותגי מדבקה שנערצים כאן עד מאוד הם בעצם מבית מונרו.תמוה מאוד...
יש לי ניסיון עם קוני על מספר רכבים.
מעולם לא שמעתי כאלו תלונות על קוני...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
07-11-17, 08:30
תמוה מאוד...
יש לי ניסיון עם קוני על מספר רכבים.
מעולם לא שמעתי כאלו תלונות על קוני...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

היו לי קוני צהובים על רכב לטיול סופש אחד, היו סמרטוטיים למדי, גם במצב הקשיח.

מזלי שביום ראשון המוסך הסכים לקבל אותם חזרה בלתי חיוב.

דרור ברלי
07-11-17, 08:30
אולי ברכבי כביש הם יותר טובים.
ממה שאני התנסיתי הם לא הצטיינו גם כשהיו חדשים ותקינים.
היום הם כבר ישנים ועייפים וממילא צריכים ללכת לפח אבל אני כבר לא אחזור לקוני - המחיר יקר והתמורה אפעס.... לא משהו. אולי לסופה הם פחות מתאימים.

גיא
07-11-17, 09:21
לפי מה שאני רואה פה.
האפשרויות היותר ריאליות הן

1. מקורי.
2. מונרו ( אם אני זוכר היו לי בסמוראי .. אבל זה באמת מזמן )

כי הקוני לא באמת שווים את ההשקעה.

הבנתי נכון ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
07-11-17, 10:05
כן. אבל בוא נריב עוד קצת לגבי קוני.

אני אגב מכיר קוני רק באדום... לא צהוב...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב42
07-11-17, 10:07
איזה מונרו קיים לדאסטר ?

סולי
07-11-17, 10:18
הקוני הצהובים הם בולמים ספורטיבים לכביש כאמור.

אני עומד מאחורי ההמלצה שלי וחולק בעניין על דורון ודרור לצערי.

הרבה חברים נוסעים על הקוני ומשבחים.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גיא
07-11-17, 10:27
שווה אגב להזמין בולמים מחו׳ל ?
זה כלול ב 70 הבעייתים או שב 200000 המשוחררים ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
07-11-17, 10:29
הקוני הצהובים הם בולמים ספורטיבים לכביש כאמור.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא, חד משמעית זה היה דגם לרכב שטח, בחייאת, תן קצת קרדיט שלא התקנתי להיילקס עם סרן חי בולם כביש ספורטיבי.

בלי קשר, תראה לי רכב כביש ספורטיבי עם בולם באורך 70סמ עם מהלך של כמעט 30סמ.

לגבי המחלוקת על השיכוך, אני חושב שמזמן הבנו כאן שמעבר לתחושת תחת של כל אחד (נעים/לא נעים), רכבים שונים מרגישים אחרת עם אותו הבולם.

סולי
07-11-17, 10:41
1. נותן לך המון המון קרדיט שלא תבין לא נכון.
2. גם אצלי לתקופה התקנתי בולמי קוני צהובים.. במקור יועדו לטנדר של סאניונג (רכב 4×4) אבל היבואן הזהיר שמיועד לרכבי הכביש (זה אגב מופיע באתר שלהם הסדרות והייעוד שלהם)
המטרה שלי הייתה לנסות להילחם בזוויות גלגול .. וזה עבד.. אך הבולם היה קשה מדי לטעמי.
3. אתה צודק לגמרי לגבי תחושות אישיות ורכבים שונים אבל..
אני מוסר פה פידבקים שקיבלתי מחברים עם טראנו, לאנד קרוזר, ג'ימיני והסמוראי שלי.
כולם היו מרוצים ומופתעים לטובה מיכולת השיכוך של הבולם ככל שהקצב עלה.
ביום יום בנסיעה רגועה הבולם עשה גם כן עבודה מעולה.. אבל הם בולטים במיוחד בנהיגה מהירה.
לא נתקלתי בתלונות על רופסות או רכות מוגזמת.


והמלצתי בעינה עומדת.
לדעתי שווה את התוספת מחיר.
אגב גם את המונרו סנסטראק ניסיתי ל הסמו... היו תענוג בכביש... בשטח סמרטוטיים ביותר.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גיא
07-11-17, 10:42
איזה מונרו קיים לדאסטר ?

http://www.monroe.com.au/products/monroe-original.html

ובמקרה יש לי חבר באוסטרליה שחוזר עוד שבוע וחצי ...
מעניין אם יסכים לסחוב כמה טונות [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
07-11-17, 11:21
2400 לארבע מקוריים
1800 למונרו שאמורים להיות תואמים מקורי
3300 לקוני
3500 לדובינסון

אני חושב שאני רוצה את האוטו רך ומתנדנד כמו ספינה אמריקאית בכביש.
ומגהץ שבילי מדבר במהירויות 3 סיפרתיות.

ונראה לי שאין כזה דבר.

אקנה הכי זול וזהו ..
low coast ...



Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
07-11-17, 11:25
יש דעה אחת בעד קוני וכמה נגד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
07-11-17, 11:52
אממ המעיז מנצח... תעיז ולא תתאכזב.

עם כל הכבוד... היילקס וסופה שני רכבים שהתנהגות דינמית מהם והלאה...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גיא
07-11-17, 12:33
מרתק.

לא ראיתי כזה מתקן לכיווץ קפיצים בארץ.


https://youtu.be/UemqE_nfwM0


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב42
07-11-17, 12:49
יש דעה אחת בעד קוני וכמה נגד.

לא מדוייק.

הקוני מתכווננים, ויש לך יותר סיכוי לקלוע איתם לטעם האישי שלך, ואולי אפילו לשחק כמה פעמים בשנה כשבא לך לשנות סגנון.
אם יש אפשרות לכיוונון מתוך תא הנהג - שווה את הכסף !
היתה לי בעבר תצורה כזו עם ראנצ'ו (תאכלס - מונרו) בויטארה. כשהכיוונון נגיש אז משתמשים בו...

גיא
07-11-17, 13:01
הקוני האלו צריכים להיות מחוץ לאוטו בשביל לכוון.

האשה אומרת לקנות מקורי. ואם כבר 3000₪ אז עדיף ללכת על משהו משופר .. אבל משופר יהיה קשיח יותר להבנתי .. וקשיח אני לא ממש רוצה או צריך.

דילמה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

מיכה100
07-11-17, 13:51
יש דעה אחת בעד קוני וכמה נגד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

לי יש קוני על הדיסקו, וכנ"ל על הקודם - מאוד מרוצה.
וממש אי אפשר להאשים אותם ברפיסות.

ד ו ר ו ן
07-11-17, 13:52
אני חושב שבעייתי להשליך מסוג רכב אחד בצורה מוחלטת לאחר.

יש ״אווירה כללית״ שמאפיינת מותג.

בחו״ל אין מידע בנושא?

גיא
07-11-17, 14:13
כל מה שמצאתי הוא מונרו ...
בארץ יש כמה דובינסון וכמה איירון מן וזהו
יש קצת KYB אבל לא מידע ממשי.

בלי קשר אני חושב שאין לי שום הבנה מה יחסי הגומלין בין הקפיץ לבולם.

הקפיצים שלי קשים ( יותר מהמקור לפחות - מתברר שהדובינסון יותר קשים וכל מי שיש לו בולמי דובינסון יש לו גם קפיצים שלהם כנ"ל גם איירון מן, מחליפים גם קפיצים. כל מי שהחליף רק קפיצים, כמוני עוד על הבולמים המקוריים .. )
הבולם המקורי רך למדי כניראה .. אבל גם הקפיץ ..

אם אני רוצה אוטו רך בכביש ביום יום ושעדיין אפשר לנסוע יותר מ 5 קמ"ש בשטח .. לפני שהאוטו יתחיל לקפץ באויר .. והבנחה שיש לי קפיצים קשיחים .. שאני לא רוצה להחליף.

אני צריך בולמים יותר קשים או יותר רכים ?

השאלה היא חצי תאורטית .. אני לא מבין את זה.

נדב42
07-11-17, 14:25
במחירים שציינת למעלה, ובהנחה שהקוני במחיר הזה מתכווננים כולם, הייתי הולך על הקוני. הם עדיין נותנים לך אפשרות משחק בקשיחות, גם אם זה מצריך קצת עבודה.

באפשרות השנייה הייתי הולך על המונרו. זו לא הסדרה החביבה עלי (ושככל הנראה כבר לא מיוצרת), אבל מהיכרות עם מונרו הם לרוב יותר טובים מבולמים מקוריים של היצרן, והם הכי זולים, משמעותית, מכל הרשימה.

סולי
07-11-17, 14:27
אני חושב שבעייתי להשליך מסוג רכב אחד בצורה מוחלטת לאחר.

יש ״אווירה כללית״ שמאפיינת מותג.

בחו״ל אין מידע בנושא?אני שם לב פה שמי שמתהדר בקפיצי עלים מאוכזב... ומי שעם קפיצי סליל מבסוט.

אגב... חבר עם סמוראי וקפיצי עלה מאוד מבסוט.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
07-11-17, 14:46
רשמתי כבר בשרשור השני שלך תגובה על מה שקרה לי עם קוני.

היו אצלי על הטרופר פחות משנה, אכן הכיוונון היה בהתחלה על האמצע לפי מה שהומלץ מכמה חברים, אחרי כמה נסיעות פרקתי וכיוונתי שוב למצב הכי גבוה, אם הייתי במצב של החלפת בולמים היום קוני לא היתה בחירה בשבילי בכלל.

grand
07-11-17, 16:08
גיא, אתה מפספס את המשוואה.
עם בולמים רכים האוטו יקפוץ לך בשטח ולא ההפך.
קשה בכביש מגהץ בשטח.
רך בכביש מתרסק בשטח...
ישנה בורות מסויימת לגבי בולמים וסוגים השונים שלהם. קוני מונוטיוב יהיה שונה לחלוטין מקוני דואל טיוב, אותו הסיפור בבילשטיין, אני אוהב בולמי מונוטיוב גז, הם הכי טובים לטעמי לנסיעת שטח מהירה.
אבל.. פאק.. אתה בכלל על דאסטר עם 4 מתלים נפרדים, זה מקפרסון אצלך? אם כן אז קוני האדומים סבבה לגמרי.

גיא
07-11-17, 16:15
אמרתי שאני לא מבין כלום ;)
מי זה מקפרסון ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
07-11-17, 16:23
אמרתי שאני לא מבין כלום [emoji6]
מי זה מקפרסון ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תחפש ״אל מקפרסון״ בגוגל, הרבה חומר פשוט להבנה.

דרור ברלי
07-11-17, 19:23
אממ המעיז מנצח... תעיז ולא תתאכזב.

עם כל הכבוד... היילקס וסופה שני רכבים שהתנהגות דינמית מהם והלאה...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


שניהם מתנהגים על הכביש כמו למבורגיני הוראקאן פרפורמנטה בהשוואה לסמוראי....
והבולמים אצלי מלפנים הם קוני אדומים שמיועדים לרכב שטח. מכוונים למצב הקשיח ובכל זאת סמרטוטים.
מאחורה יש מונרו צהובים עתיקים שלמרבה הצער עושים עבודה הרבה יותר טובה בהרבה פחות כסף. עובדה.

כל הארבעה צריכים ללכת לפח בדחיפות אבל אני ממתין לראות מה יהיה עם כל התקנות הדביליות האלה שהרסו לנו את החיים ואת התחביב.
או שניקח צ'אנס - נרכוש משהו איכותי ונצבע בשחור עם לכלוך וחול. שייראה ישן ו''חוקי''.

ishc
07-11-17, 19:57
אני מסכים עם דרור ודורון וכמו שכתבתי, בגראנד ויטרה היו קוני והיו רכים מדי גם על המקסימום, שהאחוריים החלו לנזול עברתי למונרו והרגיש לי בדיוק אותו דבר.


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
07-11-17, 19:59
מונרו איט איז !

תודה למיעצים!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

GodsFather
07-11-17, 20:20
מרתק.

לא ראיתי כזה מתקן לכיווץ קפיצים בארץ.


https://youtu.be/UemqE_nfwM0


Sent from my iPhone using Tapatalkיש כזה באאוטבק במעבדה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

assafy
07-11-17, 21:06
תחפש ״אל מקפרסון״ בגוגל, הרבה חומר פשוט להבנה.עדיין לא הבנתי לחלוטין איך זה עובד אבל אני ממשיך להיסתכל בתמונות...

Sent from my HUAWEI CRR-L09 using Tapatalk

נדב ש.
07-11-17, 21:48
יש כזה באאוטבק במעבדה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

יש בהרבה מקומות, זה ועוד מתקנים דומים.

איל מ
07-11-17, 22:00
כתבו לך כבר. לא זוכר מי.
הכל עניין מהתחת.
מה שמתאים לתחת של דרור לא מתאים לתחת של טל וכו...
אני על דיסקו עם בולמים איכותיים של פוקס. לכאורה אמור להיות מבסוט. רק מה... הם בולמים שמיועדים לעבוד בתנאים קשים, ואני, מה לעשות, כבר מזמן מעבר לתקופה של לתפור את כל ציר המעיינות בשעה וחצי. קצבי הנסיעה שלי איטיים מאוד, ובמהירויות איטיות הבולמים פשוט קשים מדי. הם מתחילים לחיות רק ב50-60 קמ"ש. כנ"ל לגבי התלונות של הרבה גולשים כאן על ההתנדנדות הרופסת של לנדקרוזר. נסעתי על כזה והייתי מבסוט רצח מרכות הנסיעה.
היום אני ממתין שייפרץ לי בולם כדי שיהיה לי תירוץ לשסתם מחדש את הפוקסים לעבודה רכה יותר.
שורה תחתונה, תחליט קודם מה אתה רוצה, ומה אופי הנסיעה, אח"כ חפש חבר עם דאסטר שיש לו בולמים מסוג x או y או zb ועשה סיבוב התרשמות.
נ. ב.
ייאמר לזכות הפוקסים, שאם אני מקצר דרך השטח כי יש פקק ואני מאחר, ומחט הספידומטר מטפסת לתחומים שלא מביישים נסיעת כביש מהירה, הם נכנסים לעבודה ומתפקדים בצורה בת-#ונה....

גיא
07-11-17, 23:40
החלטתי. מונרו.
טוב לי עם הרמה שיש לי היום.
וזה אמור להיות אותו דבר בפחות מחיר.
גם אני רואה שלוש ספרות בשבילים כאלו ואחרים ...



Sent from my iPhone using Tapatalk

דרור ברלי
08-11-17, 02:21
כתבו לך כבר. לא זוכר מי.
הכל עניין מהתחת.
מה שמתאים לתחת של דרור לא מתאים לתחת של טל וכו...
אני על דיסקו עם בולמים איכותיים של פוקס. לכאורה אמור להיות מבסוט. רק מה... הם בולמים שמיועדים לעבוד בתנאים קשים, ואני, מה לעשות, כבר מזמן מעבר לתקופה של לתפור את כל ציר המעיינות בשעה וחצי. קצבי הנסיעה שלי איטיים מאוד, ובמהירויות איטיות הבולמים פשוט קשים מדי. הם מתחילים לחיות רק ב50-60 קמ"ש. כנ"ל לגבי התלונות של הרבה גולשים כאן על ההתנדנדות הרופסת של לנדקרוזר. נסעתי על כזה והייתי מבסוט רצח מרכות הנסיעה.
היום אני ממתין שייפרץ לי בולם כדי שיהיה לי תירוץ לשסתם מחדש את הפוקסים לעבודה רכה יותר.
שורה תחתונה, תחליט קודם מה אתה רוצה, ומה אופי הנסיעה, אח"כ חפש חבר עם דאסטר שיש לו בולמים מסוג x או y או zb ועשה סיבוב התרשמות.
נ. ב.
ייאמר לזכות הפוקסים, שאם אני מקצר דרך השטח כי יש פקק ואני מאחר, ומחט הספידומטר מטפסת לתחומים שלא מביישים נסיעת כביש מהירה, הם נכנסים לעבודה ומתפקדים בצורה בת-#ונה....



אז זהו. שאני לא נוהג מהר מדי בשטח.
אבל קצב נסיעה סביר - לא מהר ולא לאט. 40-50 קמ''ש בשביל כמו ציר המעיינות זה סבבה מבחינתי. אבל זה לא נעים כשהחרטום מתנודד מעלה מטה כמו... כמו... לנדקרוזר?.... :rolleyes: (אם כבר לנדקרוזר. החלפת בולמים עושה קסמים באוטו הזה. לא פחות).
צירי דיונות למשל. כמו בחולות עגור, שמלאים גלים אבל לא בא לי לנסוע ממש-ממש לאט רק כדי לא לסגור מהלך. הקפיצים שלי ארוכים ורכים והחרטום שלי קצת כבד עם הג'ריקנים. אז צריך בולם שמרסן יותר טוב. הרבה יותר טוב.
והקוני איכזב משום שמדובר במותג ובבולמים לא זולים. מצד שני היום הם כבר באמת ישנים ועייפים.
יש לי נסיון נהדר עם ארבעה בולמי AC-DELCO אחוריים המקוריים של סוואנה דור ראשון. היו לי ארבעה כאלה על הסופה הקודמת ואולי זה הפתרון.

אגב בולמי עילית: מי שרוצה בולם מדהים ומוכן לשלם - שינסה את EVCO (http://cars.sport5.co.il/magazine.php?id=667) - בולמי מירוץ מונוטיוב קאסטום תוצרת ישראל - מייצר אותם אביתר כהן מנתניה - איש יקר, פדנט חולני ומוכשר בטירוף. אני מזהיר מראש - הבולמים האלה זה מוצר פרימיום. יקרים אש אבל איזו איכות!...

-->