PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרופר נכבה בנסיעה ומאז לא מניע



itzikbi
14-11-17, 15:58
שלום לכולם
טרופר דיזל שנת 2003.
הרכב כעקרון נסע מצוין בבוקר ההנעה היתה קשה ומלווה בעשן לבן שאחרי כחצי דקה נעלם, הבנתי שמדובר ביניקה של אויר למערכת אז פמפום קצר במשאבת סולר במסנן והיה מניע גם ללא העשן. כ"כ ריח חזק שיצא מהאגזוז לא בגדר הנורמלי. חוץ מזה הכל היה טוב. אין ריח של סולר במים ולא בשמן. אני גר בקריות. בנסיעה האחרונה למרכז במהלך העמידה בפקקים הרכב כאילו מקפץ לו משהו שלא עשה לפני כן. לאחר כשעה בדרך חזרה המנוע נכבה במהלך הנסיעה בלי שום התראה. עמדתי בשוליים . מנורת check engine דלקה. ה
ריססתי קצת ספריי אינגקטורים מכיוון הפילטר אויר והמנוע הניע. התחלתי בנסיעה ואחרי 10 דקות בערך שוב נכבה. שןב ספריי אינגקטורים..מניע...אחרי חמש דקות נכבה והפעם כבר לא מניע בכלל. הרכב נגרר הביתה . חשוב גם לציין שכיומיים לפני הנסיעה ראיתי שהמצת להט הראשון מנותק מהפס החשמלי. חיברתי אותו. היום אני כבר מבין שהמצת נותק מהחשמל ע"י הבעלים הקודם כי הוא היה מקצר ונותק מהחשמל במקום להחליפו כי הוא פשוט שבר אותו. בכל מקרה נשרף הפיוז 50 אוהם של המצתי להט. עד עכשיו מה שעשיתי זה להחליף כמובן את הפיוז מצתי להט, החלפתי את חיישן המסילה, החלפתי את השמן, שני הפילטרים וכן פילטר סולר. כולם אורגינליים. כרגע המצב הוא שהרכב לא מניע, נורת ה check engine דולקת, בלוח שעונים כל המדים פועלים ומתפקדים למעט המד לחץ שמן שהוא כאילו לא עובד, כשאני נותר סטרטר ארוך הוא לאט לאט מתחיל לעלות...אני מניח שנבנה הלחץ שמן לאט לאט לכן הוא עולה, אבל שתי שניות אחרי שאני מפסיק את הסטרטר הוא שוב יורד עד למטה כאילו אין לחץ בכלל. אין לי tech2 אז כשאני מקצר עם אטב נייר את הפינים 6 ו 4 בקונקטור בשביל לאבחן איזה תקלה יש, הנורה check engine נכבת. לא מהבהבת אלא פשוט נכבת. ניסיתי להניע כשהאטב מחובר ככה לקונקטור אבל עדין לא מניע.
אשמח לעזרה
תודה

נדב ש.
14-11-17, 16:15
כדאי מאוד לחבר טק 2 ולראות נתונים.
המד לחץ שמן בלוח מכוונים מראה לחץ שמן מנוע, זה לא קשור למעגל השני שהוא הלחץ במערכת ההזרקה שהיא נפרדת.
אחרי שבדקת והחלפת את כל מה שציינת, תבדוק את ה RPCV - ווסת לחץ שמן גבוה, זה שיושב על המשאבת שמן למזרקים, מכוון שאין לך איך טק 2 (גם לא בטוח שיראה נתון נכון) חפש אחד כזה ותחליף ביניהם.

itzikbi
14-11-17, 16:26
אוקי אנסה תודה

itzikbi
15-11-17, 17:37
טוב עדכון. פרקתי את ה ORPCV . היה תקוע. פרקתי אותו וניקיתי את כל החלקים הפנימיים . עכשיו הבוכנה הפנימית שלו נכנסת ויוצאת בחופשיות כחצי סנטימטר. הרכבתי וסובבתי סוויצ והנורת צ'ק אנג'ין דלקה. כשנתתי סטרטר המד לחץ שמן התחיל לעלות לאט והנורת צ'ק אנג'ין כבתה אבל עדין לא הניע. אני רוצה לציין שכשהחלפתי אתמול את הפילטר סולר הרכבתי אותו ריק מסולר. פמפמתי במשאבת פריים עד שהתכווצו לי השרירים וסולר לא יצא כלל מהבורג ניקוז אויר. כל הסטרטרים שנתתי ולא נראה לי שבכלל יוצא או מגיע סולר לפילטר סולר ולמשאבה שלו או שהמערכת מלאה באויר ברמה כזאת שלא מצליח לשאוב סולר? דבר נוסף, כשאני מוציא מפתח מהסוויצ ומחזיר שוב פעם המד שמן יורד עד הסוף והצק אנגין נדלקת, נותן סטרטר והיא נעלמת.
מה לעשות הלאה?
אכ
אגב יש פה אולי מישהו מהקריות שיש לו את הטק2 לסייע לי באבחון?

itzikbi
15-11-17, 18:42
לא הייתי שלם עם איך שהרכבתי את הORPCV אחרי הניקוי ומסתבר שטעיתי. בתוך השסתום ...הצינור הארוך, יש גליל עם חור אחד בגודל סיכה בצד אחד ובצד השני שלו חור גדול יותר עם סטייה קלה לצד, אני בהרכבה הכנסתי אותו עם החור בגודל סיכה כלפי פנים כשהחור הגדול כלפי חוץ השסתום כשבפועל הייתי צריך להרכיב אותו בדיוק הפוך. מחר אפרק שוב וארכיב מחדש..... מקווה שסוף סוף תפתר הבעיה

נדב ש.
15-11-17, 20:47
117448

תוודא שלא התבלבלת בחיבור הצינורות לבית פילטר, עדיף ליסגור את בורג ניקוז האוויר ולנתק את הצינור שיוצא לכיוון המנוע, תפמפם עד שיוצא סולר ואז תחבר את הצינור ותמשיך לפמפם.

לגבי הלחץ שמן והנורת צ'ק אנג'ין, זה אמור להיות ככה, בסטרטר המד מתחיל לעלות והנורה כבית, בסגירת סוויץ' ופתיחה מחדש מתחיל מההתחלה.

itzikbi
16-11-17, 15:53
כמו שרשמתי אז הרכבתי מחדש וכמו שצריך את ה ORPCV, פרקתי את הפילטר ומילאתי אותו בסולר והרכבתי בשנית, כ"כ מילאתי את הצינור שהולך למנוע בסולר והנעתי כמעט מיד. עכשיו מניע, נוסע ועובד יפה מאוד...רק שימשיך ככה .
נדב תודה רבה על האבחון והעצות עזרת לי מאוד :)

שגיא S
16-11-17, 16:03
אתה יכול לצלם איפה יושב במנוע ה
ORPCV?

itzikbi
16-11-17, 16:24
תרשום בגוגל 4jx1 oil rail pressure control valve ותסתכל בתמונות. יש צילומים של השסתום הזה כולל המיקום והפירוק. צריך מפתח 29 מ"מ שאני חתכתי אותו לחצי מבחינת האורך שלו רק כדי שאוכל לעבוד איתו במקום המצומצם הזה, כ"כ מפתח 19 מ"מ לבורג שנועל את הסלונואיד אליו. חצי שעה עבודה. אגב בשביל לפנות מקום פרקתי את המצבר, את המחשב רכב וכן פרקתי את התושבת של הבית פלטר סולר והזזתי אותה הצידה. לא עבודה קשה

נדב ש.
16-11-17, 16:30
בכייף איציק.

שגיא:
117455117456

wonderd
21-11-17, 09:38
נדב תותח ;)
מכל הארץ מתקשרים אליו לעזרה והוא עוזר לכולם בשמחה, בעזרתו אני נכנסתי לעולם של הטרופרים..

erezgur
21-11-17, 09:48
נדב תותח ;)
מכל הארץ מתקשרים אליו לעזרה והוא עוזר לכולם בשמחה, בעזרתו אני נכנסתי לעולם של הטרופרים..

+1
תענוג לקרוא את התשובות המלומדות ותענוג לדעת שיש מקצוען אמיתי שמדבר מניסיון ושמח לעזור לכולם

boaz avrahami
21-11-17, 10:16
מצטרף.
גם לי יצא להעזר.
כבוד!


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

איל מ
21-11-17, 12:36
נדב תותח ;)
מכל הארץ מתקשרים אליו לעזרה והוא עוזר לכולם בשמחה, בעזרתו אני נכנסתי לעולם של הטרופרים..

ועכשיו כשהוא בדיסקו הוא עושה אותו דבר. איזה כיף, המחירון שלי הולך ועולה ;):p

נדב ש.
28-11-17, 20:03
תודה לכולם על התגובות המחממות והמעודדות...
כמה שיותר מידע יזרום ויתפשט יהיה יותר טוב לכולנו, ככה אפשר להיסתדר ולהצליח להחזיק ברכב שטח בעלויות סבירות, ככה שלפחות מי שהולך למוסך יכול לדעת למה לצפות.
אני זוכר את תחילת דרכי בתחום בערך ב 2002 בתור רווק צעיר וירוק כשעדיין לא היה את הידע שיש היום, הייתי שופך כספים במוסכים בלי להבין באמת על מה(היתה גם אפשרות כי היתה משכורת בהתאם), עם השנים ועקב אילוצים לומדים "על הבשר" וצוברים ניסיון תאורטי(וחלקנו מעשי) בתחום הזה שלרבים אחרים שמסתכלים "מבחוץ" נראה תחביב לעשירים בלבד...
אין סיבה שמי שנכנס לתחביב בתקופה הזאת שיש יותר מודעות לדברים "יפול" ו/או יתייאש בגלל טעויות כאלה ואחרות וינטוש את התחביב הנהדר הזה.

שוב תודות...

-->