PDA

צפייה בגרסה מלאה : היכן ניתן לקנות צלבים איכותיים לדרייבשאפט ומהו הגריז המומלץ לשימוש?



Mushu
18-11-17, 15:12
שלום לכולם.
אני מעוניין להחליף לפחות את שלושת הצלבים בדרייבשאפט האחורי שלי ואולי גם את השניים בציר הקדמי (כתלות במחיר).
הרכב הוא טנדר סאנגיונג אקטיון 2008 ולאחר ההגבהה החלו להופיע רעידות ב 20 קמ"ש ובין 90-100 קמ"ש. כל משחקי הזוויות האפשריים לא עזרו וככל הנראה האשם נמצא במיסב אמצע בלוי (המיסב התומך של הדרייבשאפט), ואם כבר מחליפים אותו אז ה OCD שלי גם מכריח אותי להחליף את הצלבים שעברו כמעט 250,000 ק"מ.

יצרן ה OEM של הצלבים הוא GMB, ולצלבים כאלה הייתי שמח להחליף. המידה של הצלבים די נפוצה, קוטר 27, אורך 81.75 (27X82) ואבטחה חיצונית. המק"ט של GMB הוא כנראה GUM-73 ו/או G-153X.

היכן ניתן לרכוש צלבים כאלו? מחיר משוער? כל חנות חלפים שמכבדת את עצמה מחזיקה?
ובאיזה גריז אתם משתמשים לגירוז? לא מצאתי הנחיית יצרן ספציפית בנושא.

תודה.

tooshey
18-11-17, 19:43
הרעיון שלך כמעט טוב.
א. צלבים של GMB הם בינוניים. עדיף צלבים יפנים איכותיים.
ב. אחרי החלפת צלבים או מיסב תמך חובה לאזן את גל ההינע.
לכן, הצעתי, תן לבית מלאכה שמתמחה בכך לעשות את כל העבודה, או לחילופין, אחרי שאתה מחליף את הצלבים ומסב התמך, קח את הגל לאיזון.

בברכה,טושי

GodsFather
18-11-17, 20:32
הרעיון שלך כמעט טוב.
א. צלבים של GMB הם בינוניים. עדיף צלבים יפנים איכותיים.
ב. אחרי החלפת צלבים או מיסב תמך חובה לאזן את גל ההינע.
לכן, הצעתי, תן לבית מלאכה שמתמחה בכך לעשות את כל העבודה, או לחילופין, אחרי שאתה מחליף את הצלבים ומסב התמך, קח את הגל לאיזון.

בברכה,טושילמה חובה לאזן שוב, בהנחה והדרייבשאפט היה מאוזן?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
18-11-17, 21:41
הרעיון שלך כמעט טוב.
א. צלבים של GMB הם בינוניים. עדיף צלבים יפנים איכותיים.
ב. אחרי החלפת צלבים או מיסב תמך חובה לאזן את גל ההינע.
לכן, הצעתי, תן לבית מלאכה שמתמחה בכך לעשות את כל העבודה, או לחילופין, אחרי שאתה מחליף את הצלבים ומסב התמך, קח את הגל לאיזון.

בברכה,טושי

א. איזה סוג צלבים מומלץ?
ב. לא חושב שבכל החלפת צלב צריך איזון, בהחלפה של מיסב תמך אולי כן.

tooshey
18-11-17, 22:20
גל ההינע מהו ?
אוסף של חלקים המחוברים יחד, המסתובבים במהירות גבוהה ולכן עוברים איזון כדי למנוע רעידות.
תחליף חלק אחד מהחבילה בחלק אחר, איך תשמור על האיזון ?
במהלך 250 אלפי הקילומטרים שהרכב נסע, לא היה בלאי לצלבים ? הצינור לא קיבל מכה קטנה ? מיסב התמך לא התבלה ?
האם הגל באמת מאוזן ?


צלבים איכותיים ? KOYO.

בברכה,טושי

Mushu
18-11-17, 23:31
אני מסכים עם מה שכתבת שגל הינע הוא מכלול שעובד על איזון, אבל מה כבר יכול לצאת מאיזון בהחלפת צלבים או המיסב התומך?
ממה שקראתי דרייבשאפטים יוצאים מאיזון אם הם קיבלו מכה או שלא הרכיבו אותם חזרה כמו שצריך, מה גם שעד ההגבהה הנסיעה הייתה חלקה כמו מרגרינה.
יחד עם זאת אני לא פוסל איזון של הגל לאחר ההחלפה, ולו רק בשביל השקט הנפשי. יש המלצות לבעלי מקצוע וטווחי מחיר?
למה צלבים של GMB הם בינוניים? הצלבים המקוריים הם תוצרת GMB JAPAN, יש איתם איזו בעייה אקוטית?

נדב ש.
19-11-17, 00:21
גל ההינע מהו ?
אוסף של חלקים המחוברים יחד, המסתובבים במהירות גבוהה ולכן עוברים איזון כדי למנוע רעידות.
תחליף חלק אחד מהחבילה בחלק אחר, איך תשמור על האיזון ?
במהלך 250 אלפי הקילומטרים שהרכב נסע, לא היה בלאי לצלבים ? הצינור לא קיבל מכה קטנה ? מיסב התמך לא התבלה ?
האם הגל באמת מאוזן ?


צלבים איכותיים ? KOYO.

בברכה,טושי

אם במשך כל ה 250k לא עבר איזון אז זה נכון.
אבל כאשר מחליפים רק את אחד מהצלבים (בידיעה שהגל הינע עבר איזון בעבר הקרוב) מסיבה כזאת או אחרת לא רואה סיבה לשלוח את כל הגל הינע לבעל מקצוע ולאיזון מחדש.

- - - Updated - - -


אני מסכים עם מה שכתבת שגל הינע הוא מכלול שעובד על איזון, אבל מה כבר יכול לצאת מאיזון בהחלפת צלבים או המיסב התומך?
ממה שקראתי דרייבשאפטים יוצאים מאיזון אם הם קיבלו מכה או שלא הרכיבו אותם חזרה כמו שצריך, מה גם שעד ההגבהה הנסיעה הייתה חלקה כמו מרגרינה.
יחד עם זאת אני לא פוסל איזון של הגל לאחר ההחלפה, ולו רק בשביל השקט הנפשי. יש המלצות לבעלי מקצוע וטווחי מחיר?
למה צלבים של GMB הם בינוניים? הצלבים המקוריים הם תוצרת GMB JAPAN, יש איתם איזו בעייה אקוטית?

אישית לא ראיתי איזה בעיה עם מוצרים של gmb ויש ניסיון טוב במשך שנים.
את koyo מכיר יותר בנושא רדיאטורים...

http://www.koyo.eu/en/products/by-industry/automotive.html


http://www.gmb.jp/en/product/

tooshey
19-11-17, 07:42
GMB זה יצרן גדול, גם של חלקים OEM למכוניות מסוימות.
מנסיון אישי שלי, משאבות מים תוצרת יפן - כן.
מיסבים תוצרת טאיוון - לא.
צלבים (לא יודע מהיכן) - לא.

בעיקרון כל החלפת רכיב בגל הינע דורשת איזון מחדש.
החלפת צלב או מיסב תמך בלי לאזן ואין רעידות - הצליח לך וחסכת את מחיר האיזון.
לא הצליח, לך תעשה איזון.
אל תשכח שלא ניתן לאזן כאשר יש חופש באחד הרכיבים.

בעלי מקצוע לשיפוץ גלי הינע יש בכל הארץ, לא צריך גורו בשביל לאזן.

בברכה,טושי

ofiredri
19-11-17, 07:52
Spicer יצרן טוב של צלבים. אולי המומלץ ביותר כיום. נסה למצוא צלבים אטומים ואז תחסוך לעצמך גירוז תקופתי.
חפש אולי בעל מקצוע שמחזיק צלבים. אולי גרין גראס.

elibaba
19-11-17, 09:01
אם זה אכן המק"ט שרשמת (http://www.chinajointer.com/ProductDetail.aspx?ppid=166491), מדובר בצלבים נפוצים של כלי רכב רבים כמו וולבו 740, מיצובישי לדגמיהם לדעתי גם בג'יפים.
ראה גם פה : http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=4937586&jsn=316

קפוץ לחנות חלפים ותמדוד...

אמיר ב.א
19-11-17, 09:59
לגבי צלבים איכותיים ויעוץ בנושא:

טלפון
035605862 ,
0505252058

מייל
[email protected]

כתובת
ברזילי 9 תל אביב יפו

נדב ש.
19-11-17, 10:40
GMB זה יצרן גדול, גם של חלקים OEM למכוניות מסוימות.
מנסיון אישי שלי, משאבות מים תוצרת יפן - כן.
מיסבים תוצרת טאיוון - לא.
צלבים (לא יודע מהיכן) - לא.

בעיקרון כל החלפת רכיב בגל הינע דורשת איזון מחדש.
החלפת צלב או מיסב תמך בלי לאזן ואין רעידות - הצליח לך וחסכת את מחיר האיזון.
לא הצליח, לך תעשה איזון.
אל תשכח שלא ניתן לאזן כאשר יש חופש באחד הרכיבים.

בעלי מקצוע לשיפוץ גלי הינע יש בכל הארץ, לא צריך גורו בשביל לאזן.

בברכה,טושי

אתה צודק.

Gmb ידועים יותר בזכות משאבות מים זה נכון.

koyo גם כן יש ברוב העולם, תסתכל באתר שלהם יש גם טאיוון וכו', מי יודע מה מביאים לארץ?
מבחינתי מה שיש איתו ניסיון טוב של שנים הוא המנצח.

ולגבי משפצים, לא מזלזל ולא משמיץ אף אחד חלילה, אבל למי שלא מבין איך ידע מה הסוג שמרכיבים אצלו?
חבר שיפץ גל הינע אחורי לדיסקו 3 ממיטב כספו, אחרי פחות 100 ק"מ בדרך הביתה הוא התפרק על הכביש ובמזל לא ניגרם נזק, הסיפור היה ארוך אבל זה לא לפה. סתם לדוגמה.

tooshey
19-11-17, 14:33
אני מסכים איתך, נדב.
מכיוון שהתרשמתי שמשה, פותח השרשור, הינו בחור רציני שדואג לרכבו, יחליף את הצלבים ומיסב התמך בעצמו ורק את האיזון המלצתי שיעשה אצל בעל מקצוע המצוייד במכונה המיוחדת.
אם נדע מאיפה בארץ אפשר לתת הכוונה מי מומלץ וממי להזהר.
אני מניח שגם בעל מקצוע דרעק לא יגרום נזק באיזון תחת השגחתו של הלקוח...
לגבי החלפת הצלבים, זוהי מלאכה הדורשת מיומנות, בזמן החליצה לא לדפוק את האוזניים של היוק, ובזמן הרכבה לא לדפוק את הצלב.
אני נזכר בימים העליזים עם הג'פ"סים שהיינו מחליפים צלבים בשטח על בסיס יומיומי.
פטישים ובוקסות ,דפיקות וקללות, ויאללה בלאגן...
זה לא החזיק הרבה זמן אבל היינו צעירים וזה לא עלה כסף...

בברכה,טושי

GodsFather
19-11-17, 14:53
יש koyo, מאד איכותי ויקר יחסית. מוכר בקרב סוזוקי. ללא גירוז
ויש koyo lb, בינוני באיכותי וזול, עם גירוז.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
19-11-17, 16:39
אני מסכים איתך, נדב.
מכיוון שהתרשמתי שמשה, פותח השרשור, הינו בחור רציני שדואג לרכבו, יחליף את הצלבים ומיסב התמך בעצמו ורק את האיזון המלצתי שיעשה אצל בעל מקצוע המצוייד במכונה המיוחדת.
אם נדע מאיפה בארץ אפשר לתת הכוונה מי מומלץ וממי להזהר.
אני מניח שגם בעל מקצוע דרעק לא יגרום נזק באיזון תחת השגחתו של הלקוח...
לגבי החלפת הצלבים, זוהי מלאכה הדורשת מיומנות, בזמן החליצה לא לדפוק את האוזניים של היוק, ובזמן הרכבה לא לדפוק את הצלב.
אני נזכר בימים העליזים עם הג'פ"סים שהיינו מחליפים צלבים בשטח על בסיס יומיומי.
פטישים ובוקסות ,דפיקות וקללות, ויאללה בלאגן...
זה לא החזיק הרבה זמן אבל היינו צעירים וזה לא עלה כסף...

בברכה,טושי

👍
היו זמנים :-)

ד ו ר ו ן
19-11-17, 17:09
יש koyo, מאד איכותי ויקר יחסית. מוכר בקרב סוזוקי. ללא גירוז
ויש koyo lb, בינוני באיכותי וזול, עם גירוז.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לא הייתי ממהר להכריז שצלב סגור בהכרח טוב יותר מאחד מתגרז.

הצלבים המקוריים של היילקס מתגרזים, ומכיר אישית אחד שהחזיק חצי מליון קמ.
ויש קויו להיילקס שמחזיקים הרבה מאד.

Mushu
19-11-17, 18:38
אם נדע מאיפה בארץ אפשר לתת הכוונה מי מומלץ וממי להזהר.


תודה על התגובות.
איזור המרכז רבתי עדיף, אבל כבר קרה שבשביל בעל מקצוע טוב נסעתי שעה וחצי לכיוון.
לעניין העבודה אני מעדיף לעשות אותה לבד ולא בגלל השיקול הכלכלי, חשובה לי איכות העבודה ויש כלים וידיים טובות, אבל אם יש המלצה על בעל מקצוע מומחה בתחומו אין לי בעייה להשאיר לו את העבודה מא' עד ת'.

amirmoshe
19-11-17, 18:45
לי יש נסיון טוב עם אנואר בלוד.
0505388275
המחירים שלו היו טובים והעבודה בוצעה לשביעות רצוני

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

נדב ש.
19-11-17, 19:19
הצלבים המקוריים של היילקס מתגרזים, ומכיר אישית אחד שהחזיק חצי מליון קמ.


איזה תוצרת היו הצלבים?
החזיקו חצי מיליון, ז"א מיום היוולדו של הרכב...
היום הדברים שונים, מתכננים ומייצרים את החלפים כך שיחזיקו 3 שנים או 100 אלף ק"מ, עד תום תקופת האחריות, יום אחד אחרי זה מתקלקל כדי שתיגש למוסך ותתקן.

תתקין צלב(מכל סוג שתיבחר, ברמה הכי גבוהה שתימצא) היום ותחזור לדווח לנו כמה ק"מ החזיק.

ד ו ר ו ן
19-11-17, 19:35
תתקין צלב(מכל סוג שתיבחר, ברמה הכי גבוהה שתימצא) היום ותחזור לדווח לנו כמה ק"מ החזיק.
הוחלף במקורי, ומאד עברו עוד 142,000קמ.
מקבל גירוז כל טיפול ולפעמים לפני טיול.

מספיק טוב?

נדב ש.
19-11-17, 19:43
הוחלף במקורי, ומאד עברו עוד 142,000קמ.
מקבל גירוז כל טיפול ולפעמים לפני טיול.

מספיק טוב?

האמת... שלא.
אני מגרז כמעט כל שבוע(רכב יומיומי), הצלבים שהתקנתי עד היום(לא בדיסקו כי עדיין לא עבר מספיק, רק 50k ק"מ) למשל ברכב קודם עשו מעל 200k ק"מ תוצרת gmb.

ד ו ר ו ן
19-11-17, 20:06
יאללה עוד נסיון, ואולי תהיה מרוצה.

על הגל-הינע יש 3 צלבים.
הוחלף זה עם החופש.

2 החברים שלו עדיין לא, ומקווה שלא פתחתי עין לעצמי.
לא זוכר מה הפירמה שמייצרת צלבים עבור טויוטה.

נדב ש.
19-11-17, 20:36
חחחחח
זאת לא היתה הכוונה שלי....

דורון אני התכוונתי שברכבים הישנים החלקים נועדו להחזיק לנצח, ברגע שאתה מחליף אותם בחלק אחר תואם אבל חדש מייצור אחרון זה לא יהיה אותו דבר ושקוף שהוא לא יחזיק כמו החלק המקורי שיצא מהמפעל באותה תקופה.
ויש לי הרבה דוגמאות מרכבים שונים במשך השנים על הרבה ק"מ....

איל מ
19-11-17, 20:41
לגבי איזון דרייבשאפט. מאוד ממליץ לעשות זאת אצל בעל מקצוע, גם אם רק הוחלף צלב. אני כבר המון זמן מנסה למצוא אחד כזה כי בדיקות האיזון נעשות ללא עומס וכשהדרייבשאפט עובד, פתאום הרכב רועד...

tooshey
19-11-17, 21:51
הצלבים בטויוטה הינם בעלי פטמות גירוז, איכותיים מאד, ומיוצרים עי KOYO יפן, שהיא (כך שמעתי ), חברת בת של טויוטה.

אייל
לא ראיתי מישהו שמאזן תחת עומס, וגם לא בטוח שזה אפשרי בכלל טכנית.
אולי הבעיה אצלך בזוויות העבודה של הצלבים ? רכב קצר ומוגבה ?

משפצים באיזור המרכז
גרינגראס בחולון
סולגל ועסאף בלוד
קצת דרומה עסאף באשדוד

בברכה,טושי

Mushu
21-11-17, 00:50
היום התגלגלתי לחנות חלפים טובה, היו לו במלאי רק שני צלבי GMB יפניים, 60 ש"ח לצלב. מבחינתי זה בסדר גמור, המקוריים החזיקו רבע מליון קילומטר (וגם כעת אני לא מרגיש חופש, אבל בטוח שיש בלאי), אסתפק שאלו יחזיקו רק שליש.
בשבוע הבא אקפוץ לכמה מבעלי המקצוע שהומלצו כאן לבירור מחירים. לפני זה אעשה עוד כמה משחקי זוויות שעדיין לא ניסיתי ובתקווה שאולי בכל זאת כך אוכל לפתור את הבעייה.

ומה לגבי השאלה השנייה? באיזה גריז אתם משתמשים? אני משתמש בגריז ליטיום צהוב Multipurpose שלדעתי הכי מתאים למשימה, אני צודק?

ד ו ר ו ן
21-11-17, 00:55
ומה לגבי השאלה השנייה? באיזה גריז אתם משתמשים?
מה שיש בחנות ומתאים למיסבים לפי המפרט.
לא אמריקן-איגל.

חנן-ג'יפולוג
21-11-17, 09:30
החלפתי אצלי לפני כ11 שנים צלב gmb שהחזיק כשנה, הוחלף במקורי, ומאז לא החלפתי שום צלב.

סולי
21-11-17, 12:13
החלפתי אצלי לפני כ11 שנים צלב gmb שהחזיק כשנה, הוחלף במקורי, ומאז לא החלפתי שום צלב.אותו סיפור בסמוראי... 60שח לצלב ל6 חודשים בדיוק ואז מתחיל החופש...

מקורי...200-300שח..אבל שנים של שקט.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
21-11-17, 12:16
לגבי גריז, אני מעדיף גריז על בסיס סבון ליטיום לטמפרטורות של מעל 200 מצ״ל


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

-->