PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג'יפ 7 מקומות מה ההיצע? יתרונות חסרונות



היילקס אספנות
22-11-17, 09:56
חיפשתי דיונים בנושא ולא מצאתי.

אז מה עושה משפחה עם 4 ילדים וכלב שרוצה לטייל בשטח.
האמת שכבר חצי שנה שאני תר אחרי רכב שטח שיחליף את היילקס. תקציב של 100k.

אשמח לעצות לבעלי נסיון עם הרכבים הבאים.
כרגע הגעתי לתובנות הבאות:
1. הבחירעה העדרית-לנד קרוזר הרבה כסף לרכב. אמינות באופן יחסי טובה. רכב קצת יותר מורכב לטיפול מהיילקס. החוכמה למצוא רכב לא עייף בתקציב הנל. מצד שני כשאמכור אותו עוד 10 שנים יהיה בטח שווה כמו דירה.

2.דיסקו 2 -ראיתי כ5 רכבים במצב לא מזהיר . שבוע שעבר במקרה ראיתי דיסקו 2 ידני. יחסית ללא שיפורים במצב טוב. הבעלים רוצה קרוב ל80k על הבהמה.

3.סופה- שאלה אם זה ספרטני מיידי לילדים מגיל שנה ועד 6. אולי לחכות עם זה לרכב הבא (בעוד 10 שנים) שיהפכו לאספנות.

4. לצערי למעט דגם אחד בjeep אין רכבי 7 מקומות כלל.אשמח אם מישו מכיר איזה רנגלר מייבוא שהוא 7 מקומות ברשיון.

אשמח אם אנשים יחלקו מנסיונם עם רכבי 7 מקומות בעיקר בעניין האחזקה עצמית. נוחות ואמינות.

תודה


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

סולי
22-11-17, 10:00
ראיתי שיוקון ושות' לא נכנס לשיקולים.
לאחרונה חבר עבר לכזו בהמה אחרי פטרול...בחצי מהכסף.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

היילקס אספנות
22-11-17, 10:05
האמת שלא שולל בכלל
אגב יש וונדורה 4על 4 ב40k שלא ראיתי אבל אולי שווה בדיקה.
בפעם היחידה שראיתי כזו בשטח זה היה נראה רכב עם נטייה להתאבדות בשיפועי צד.
סבארבן היא אופציה רק שאין לי מושג על מצאי חלפים בארץ . אמינות והסבה לגז.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

ש01
22-11-17, 10:27
אם אינני טועה ראיתי ביד-2 קומנדר 2009 עם מנוע 5.7.
המנוע ישמח לקבל גז (אם עדיין לא הוסב).
כוח ונוחות של הרכב הזה לא תקבל מאף רכב, פרט, אולי, ליוקון/סברבן.
מנועי קריזלר מותאמים מראש לגז.
תא מטען אין לאף רכב חוץ מ(שוב) יוקון/סברבן.

אופציה נוספת, אם יש רשיון ג', זה טנדר אמריקאי 6 מקומות (3+3).

איל מ
22-11-17, 10:40
לא יודע לאיזו רמת עבירות אתה מכוון, אבל ניסן פאת'פיינדר הוא עם 7 מקומות, ומאפשר בגאז' אמיתי גם כשהשורה השלישית פתוחה.
פאג'רו בערך באותה רמת עבירות. לא סגור איך הולך שם 7 מקומות, אם בכלל.

נמרוד
22-11-17, 10:40
אתה מעלה פה בעייה רצינית, זה מבחינתי השיקול המכריע נגד ילד רביעי.

אשתי בכל מקרה קנתה את זה.

היילקס אספנות
22-11-17, 10:41
ש10
תוכל לפרט על הקומנדר
זה רכב שללא שיפורים יעלה בוורדית ללא דרמות?
איזה צמיגים הוא נועל?
ממה שאני מבין הוא אח של הליברטי
שזה לא רכב השטח הארד קור אלא יותר רך במצב סטוק.
אני טועה?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
לגבי הפאתיפינדר
רכב שחילצתי לפני שנה בפארן בשטפון של פסח .
לא הרשים אותי בדגש על זויות גחון ונטישה שמביכות אפילו טנדרים.

איל מ
22-11-17, 10:49
גם גראנד צ'ירוקי במצב סטוק זה לא באמת הארד קור ובכל זאת....
לגבי הפאצ'פיינדר, אני מסכים. יחסית נמוך וארוך, אבל עם הגבהה (חוקית) ומיגון הוא עושה בקלות את כל המסלולים ה"רגילים". אני מטייל עם אחד כזה והוא אמנם לא כמו הדיסקו, אבל בהחלט רכב לטיולים.
(בגלל זה שאלתי לגבי דרישות העבירות).

assafy
22-11-17, 11:09
אני בעל פאת'פיינדר ומטייל הרבה.
חייב הגבהה אבל אחרי יכול לעשות את כל המסלולים של עבירות בינונית פלוס (עשוש, פרצים עליון, סכיני דימונה, חמרן, משלט 21 וכו') .
השורה השלישית מתאימה רק לילדים קטנים יחסית.
ב65 אלף אתה יכול לקנות רכב בן פחות מעשר עם רמת גימור גבוהה. במאה אלף אתה יכול להשיג אפילו בן 6 או 7.
אם זה מעניין אותך יכול לתת עוד פרטים (אני לא מוכר אז אין לי אינטרס).

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

היילקס אספנות
22-11-17, 11:14
אני בעל פאת'פיינדר ומטייל הרבה.
חייב הגבהה אבל אחרי יכול לעשות את כל המסלולים של עבירות בינונית פלוס (עשוש, פרצים עליון, סכיני דימונה, חמרן, משלט 21 וכו') .
השורה השלישית מתאימה רק לילדים קטנים יחסית.
ב65 אלף אתה יכול לקנות רכב בן פחות מעשר עם רמת גימור גבוהה. במאה אלף אתה יכול להשיג אפילו בן 6 או 7.
אם זה מעניין אותך יכול לתת עוד פרטים (אני לא מוכר אז אין לי אינטרס).

Sent from my SM-A520F using Tapatalkאשמח אם תוכל לפרט גם עבורי וגם לבאים בתור...
איזה צמיגים ניתן לנעול לרכב?
איזו הגבהה יש אצלך? בולם וקפיץ? קלות הכמסתה לרשיון.
נעילה רוחבית יש לרכב?
למעט נושא ה"עכביש" (הבחור בפארן טען בפניי שזה העקב אכלס של הרכב) יש עוד נקודות תורפה מכניות?
תודה

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

דרור ברלי
22-11-17, 11:17
תוריד את ה-Jeepים מהרשימה.
סופה זה הכי כיף בשטח אבל גם בגרסא הארוכה הזה ג'יפ קצת קטן ומאוד ספרטני. לא רכב למשפחה.
רנגלר אין לשביעיה. גם לא גרנד צ'רוקי.
קומנדר הוא גרנד צ'רוקי שעבר הרחבה והשמנה שהפכו אותו למכוער טילים. למעט הקומפאס הישן זו אולי הכבשה הכי שחורה וה-Jeep הכי עצוב והכי פחות נחשק אי פעם.

דיסקברי זה נחמד כשהוא תקין ובכל מקרה למזוכיסטים ומכורי לנדרובר בלבד.
אם אתה ממש מזוכיסט וממש מכור ללנדרובר תנסה דיפנדר 110. מחירים הזויים לכלים עתיקים ולעוסים אבל זו קלאסיקה ולדעתי גם השקעה טובה.

פאת'פיינדר נחמד אבל קצת איזוטרי. אם כבר בענייני ניסאן אז יש פטרול מהצד היקר וטראנו ישנים מהצד הזול/השני. פטרול מאד מרשים אבל עם בעיות המנוע הידועות. טראנו קצת ישן וקצת נשכח אבל ממש זול וממש לא רע כרכב לטיולים נטו. המגרעת העיקרית - קטן בחצי מידה מהנורמה בקטגוריה ויהיה לכם קצת צפוף.

סברבן - רשיון אדמירל של נושאת מטוסים כבר הוצאת?... הוא ענקי ומרווח אבל בשטח זה פיל בחנות חרסינה. טנדר פולסייז ארוך לטוב ולרע. בעיקר לרע: מידות מוגזמות, משקל מופרך, צריכת דלק הזויה, איכות נמוכה. עזוב. אם כבר בהמה ענקית של GM אז אולי עדיף האח הקטן יותר - יוקון. עם מידות קצת יותר אנושיות שאולי אפילו תוכל למצוא לו מקום חנייה.


ואם אתה שואל אותי? בשורה התחתונה הרשימה שלך תצטמצם לבחירה בין לנדקרוזר או פאג'רו.

אישית אני אוהב את הפאג'רו יותר. הלנדקרוזר יקר מדי ולא כזו יצירה מוטורית מבריקה כמו שעושים ממנו - אבל הוא עדיין אוטו מוצלח וטוב ובשיקול כלכלי קר הוא הבחירה העדיפה.

ש01
22-11-17, 11:19
הקומנדר הוא האח של הגראנד שירוקי (עד 2010), כולל סרן חי מאחור (אותו רכב, רק 7 מקומות, מפואר יותר וצורה שונה).
היה לאחי וטייל איתו ללא מיגונים והגבהות אבל מאוד בזהירות.
אין ספק שהגבהה לרכב זו מחוייבת המציאות.
לא זוכר אילו צמיגים, אני מניח שכל מה שיש לגראנד.

לאחי היה מנוע 4.7 חסן ובריא מאוד (303 כ"ס). נסע עם גז 4 שנים ללא כל בעייה, למרות שיש הטוענים שמנוע זה פחות חובב גז).
לדבריו, לעלות את סדום, עם נגרר עמוס וכבד, ב100+ קמ"ש והאוטו לא מתרגש..
המנוע 5.7 חזק יותר משמעותית ועם מנגנון ניתוק 4 צלינדרים בשיוט לטובת חיסכון בדלק (מנוע HEMI? לא בדקתי).
אני חושב שהגיע עם נעילות כמו השירוקי (QT2/QD2) אבל אני לא סגור על זה.

ראיתי אחד שהתקין בפרוגיפ מתקן לגלגל ספייר אחרי התקנת הגז.

אוטו מאוד נוח ומפנק.
אחי החליף לויאג'יר ומתגעגע...

היו כאן בעבר שרשורים עליו והיתה גם כתבה ב YNET.

היילקס אספנות
22-11-17, 11:32
דרור, מזה חששתי.
לא רוצה רכב ללא אופי
ואין לי תקציב ל110 במצב טוב שלא בגיל של היילקס שלי.

הפאגרו רכב נחמד. לא פשוט לטיפול כמו בדגמים עד שנת 2000. אמין כמו לנד קרוזר אם נטפל בו נכון.

מה שמטריד שאין היצע לרכבי שטח פשוטים וחסונים.
הסבארבן והוונדורה נשמע מפתה (אגב יש רשיון 15 טון)
אבל אלו רכבים מוגבלים בשטח.




Sent from my SM-G920F using Tapatalk

assafy
22-11-17, 11:34
אשמח אם תוכל לפרט גם עבורי וגם לבאים בתור...
איזה צמיגים ניתן לנעול לרכב?
איזו הגבהה יש אצלך? בולם וקפיץ? קלות הכמסתה לרשיון.
נעילה רוחבית יש לרכב?
למעט נושא ה"עכביש" (הבחור בפארן טען בפניי שזה העקב אכלס של הרכב) יש עוד נקודות תורפה מכניות?
תודה

Sent from my SM-G920F using Tapatalkהצמיגים במידה 255/65/17. אין של bf אבל יש של הרבה יצרנים אחרים כגון טויו, יוקוהומה, מקסיס, קופר ועוד. אני שם at אבל יש גם שטח מלא.
לפי ספר הרכב יש גם אופציה לשים ג'אנט 16.
הגבהה שיש לי של אולדמן מאושרת ברישיון אבל יש עוד אופציות אחרות.
הרכב בא עם בקרת משיכה ואפשר להוסיף נעילה אחורית.
צריכת דלק אמיתית משולבת בפקקים של המרכז אפשר להגיע ל9 קמ לליטר בנהיגה רגועה.
המנוע יחסית שקט וחזק מספיק (מ2011 יש גם מנוע עוד יותר חזק).
התנהגות הכביש טובה מאוד בעיני.
בשטח ללא ספק לנד קרוזר טוב יותר אבל אותו שנתון יכול לעלות כפול.
לפי ניסיוני בהרבה טיולים העבירות דומה לזה של הפאג'רו bk.
הייתי שמח ליותר גובה אבל זה לא ג'יפון.
לגבי העכביש שהזכרת (למעשה סעפת מי הקירור לראדיאטור הפנימי של החימום) אכן צריך להחליף יזום כל מאה חמישים אלף או שבע שנים. עלות החלק בהזמנה מחו"ל חמישים דולר וההחלפה לא מסובכת. ברגע שעשית את זה אתה פטור מהסכנה.

מה עוד?

Sent from my SM-A520F using Tapatalk

geva dover
22-11-17, 12:02
דרור, מזה חששתי.
לא רוצה רכב ללא אופי
ואין לי תקציב ל110 במצב טוב שלא בגיל של היילקס שלי.

הפאגרו רכב נחמד. לא פשוט לטיפול כמו בדגמים עד שנת 2000. אמין כמו לנד קרוזר אם נטפל בו נכון.

מה שמטריד שאין היצע לרכבי שטח פשוטים וחסונים.
הסבארבן והוונדורה נשמע מפתה (אגב יש רשיון 15 טון)
אבל אלו רכבים מוגבלים בשטח.




Sent from my SM-G920F using Tapatalk

תשמע, כמו שאמרו לפני, הכל תלוי באיזה סוג שטח אתה עושה...
פטרול הוא בהמה לא מהעולם הזה ויתן לך נוחות בכביש ועבירות טובה בשטח. הבעיה שעד שנת 2006( אל תתפוס אותי במילה) יש להם בעיה במנוע...
יוקון ארוך, דחוף לו גז והוא רכב מושלם. גדול חזק ונוח אבל העבירות שלא בשטח היא לא של היילקס/פטרול/רוביקון, הוא מקביל לפאגרו אורף או לנד קרוזר ארוך מבחינת עבירות. אולי הוא ארוך יותר אבל הוא מפצה על זה בכמה כוחות סוס. דא אני מכיר את החבר שעבר מפטרול ליוקון והוא יחסית מרוצה מכל הסיפור
דא יש את הסברבן הכחולה אספנות שהמון זמן מנסים למכור בפייסבוק, לא מכיר את הרכב אבל רוצים עליו 45 והוא כבר משופר. אולי זה הפתרון. וונדורה 4X4 בטוח יפתור לך בעיה של מקום לעומת אווירות

amirmoshe
22-11-17, 12:07
היילקס כמו שלך לא מוכרים!
תשאיר את האישה בבית.. [emoji2]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

grand
22-11-17, 13:02
לגבי הקומנדר.
אין ספק שבתצורתו המקורית הוא לא מסובב ראשים, מרובע מדי ונראה מוזר, אך ראיתי כמה בקבוצה ששיפרו, הגביהו, צמיגי שטח בשרניים ופגוש מתכת עם כננת, ו.. וואללה, הברווזון המכוער פתאום נראה שרירי ומרשים.
בגדול כפי שנאמר זה גראנד WK עם מרכב אחר, חלונות שמש נוספים בגג ושפע מקום, עם כל הכבוד לפג'רו ולפטפיינדר, קומנדר כזה אם מוצאים עם מנוע המי 5.7 שיתן הנאה בכביש, נעילות מקוריות QD2, קצת הגבהה, צמיגים 32 שטח מלא, מיגונים פה ושם ויש לך כלי שאוכל את וורדית בלי מלח.

דרור ברלי
22-11-17, 13:26
וונדורה 4X4 בטוח יפתור לך בעיה של מקום לעומת אווירות


ונדורה עם שתי נעילות שוברת הרבה סטיגמות על ''עבירות''... יש מצב שאפילו תשמוט לך את הלסת...

מעלה ורדית/עשוש וכו'? בזילזול.

הצרות נשארת במחלקת צריחת הדלק ובעיקר המימדים של האוטו. במקומות צרים וצפופים הוא בבעיה אמיתית. ואם הוא נתקע - רק אלוהים או פולסייז אחר יכולים לסייע...
זה פתרון מעולה למשפחות גדולות או למי שרוצה לבנות קמפר בלי לפחד מכניסה לשטח אמיתי.

boaz avrahami
22-11-17, 13:29
מה ההבדלים בין הדודג׳ ניטרו לקומנדר?


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

נמרוד
22-11-17, 13:41
מה ההבדלים בין הדודג׳ ניטרו לקומנדר?


דודג' ניטרו חולק פלטפורמה עם ליברטי KJ
ג'יפ קומנדר חולק פלטפורמה עם גראנד צ'רוקי WK

itayhi
22-11-17, 15:37
כמה דברים זריזים כי אני ממהר...

צאו מהסרט. ליוקון אין 7 מקומות. גם לא 6.
לסוברבן יש. 8 מקומות.

הלכתי להציץ בסוברבן הכחול המדובר ביום שישי האחרון.
הבעלים כבר ירד ל30 אלף.
הרכב כרגע בלי טסט.
הוא גם מאוד "לא אפוי" לטיולים כרגע ויש צורך בהשקעה..
המושב השלישי שלו לא קיים. גם לא התושבות
שאמורות להחזיק אותו. מבחינתי זה פסל את הרכב (האישה שלי, בניגוד לזאת של נמרוד, עוד לא ירדה לגמרי מהתכנון של הילד הרביעי...)

יוקון, עם כל האהבה שלי אליו, לא משתווה לפאג׳רו או ללנדקרוזר בשטח.
הוא נהדר ונוח ונעים וכיפי אבל לא עביר כמוהם.
צמיגים ברשיון לפי אוטודאטה 265/75/16. כמעט 32.


איתי.

ש01
22-11-17, 16:09
נדיר מאוד, אפילו יותר מהקומנדר - GMC טאהו.
לא מכיר חוץ מלהציץ פעם דרך החלון...

נדב ש.
22-11-17, 16:32
טוב לדעת שדילמת הארבעה ילדים משותפת פה :-)
אני כבר כמה שנים בתצורה הזאת, אני גם חושב בסוף בסוף מהרכבים הסטנדרטים הקשוחים בשנתון גבוה ל 7 מקומות אמיתיים אין הרבה היצע, בסוף נישארו לנדקרוזר ופג׳רו איך שלא תיסתכל על זה, ועדיין, אם תיטחן אותם בהרבה טיולים לא סטייל שבילים הבלאי והתקלות ודגש על הוצאות יהיו בהתאם.

קומנדר בורדית(בכלל במעלות קשים)? קשה לי לראות את זה קורה, לפחות לא סטייל לטיולים בארץ, הרכב צריך הרבה שינויים והשקעה כדי להגיע לזה סטייל הגראנד צ׳ירוקי- כסטנדרטי זה suv לכביש, זה שלוקחים אותו לקצה זה יופי, אבל בואו לא נישכח כמה כל אחד מושקע פה על גראנד, כנ"ל יהיה לדעתי לקומדנר.

לעיניין הדיסקו 2- 80k על רכב יחסית סטנדרטי זה שוד, ב 80 אתה משיג משהו מהשנתונים המאוחרים ומשופר ומיושר קו(עד כמה שאפשר בדיסקו), לאנגלים השטויות שלהם כמו לכל השאר, כל המידע נמצא ברשת, הרכב לא מסובך לתחזוקה, הדברים ידועים וצפויים, הבעיה היא חלפים יקרים ואיכות חלפים לא מקוריים(אם משתמשים בהם) ירודה מה שגורם לתקלות חוזרות.
מעבר לזה מהניסיון שלי, רכב מפנק, נוח(אצלי עדיין עם כריות והדגם "המפואר" עם קרוז וכו'), יחסית לתחזוקה עצמית כמעט הכל אפשרי לבד, אופציות שדרוג מרובות בכל המובנים, אבל-קח בחשבון שאתה פותח 2 כסאות (6 ו 7 ) לטובת ילדים לא נישאר לך תא מטען כמעט כלום, בטיולים ארוכים אני פותח רק כסא אחד, זה מעצבן את הילדים והם עושים תורות מי ישב שם, אז כל הציוד על הגג, וזאת עבודה בפני עצמה להעמיס ולפרוק.
על דיסקו 1 חשבת בכיוון? פחות חזק מבחינת מנוע, ומכלולים אחרים שצריכים שדרוג(שודרגו בדיסקו 2 כמו מוטות רדיוס וכו') אבל מנוע TDI 300 נחשב לאמין יותר.

פטרול זה אחלה כלי ואולי יהיה לי אחד בעתיד, רק תיזכור לשים בצד קופה קטנה ולהאכיל אותה כל יום לטובת המנוע הבא שילך לטייל...

לגבי כל השאר, פג׳רו ישן, פראדו, טרופר וכו' וכו', לי נימאס מהמתלים הניפרדים, נימאס לטפל בכיווני פרונט, בוקסות משולשים, מוטות הגה, תפוחים ואגסים לעיתים קרובות... אז חזרתי לסרן חי קידמי בצורת הדיסקו 2.
קח את זה בחשבון אם אתה יורד מהיילקס סרן חי.

yoni_0000
22-11-17, 16:58
היילקס כמו שלך לא מוכרים!
תשאיר את האישה בבית.. [emoji2]

Sent from my SM-G930F using Tapatalk


העצה הכי פרקטית בכל הדיון הזה...

grand
22-11-17, 17:04
קומנדר בורדית(בכלל במעלות קשים)? קשה לי לראות את זה קורה, לפחות לא סטייל לטיולים בארץ, הרכב צריך הרבה שינויים והשקעה כדי להגיע לזה סטייל הגראנד צ׳ירוקי- כסטנדרטי זה suv לכביש, זה שלוקחים אותו לקצה זה יופי, אבל בואו לא נישכח כמה כל אחד מושקע פה על גראנד, כנ"ל יהיה לדעתי לקומדנר.
.

נדב, אתה מדבר מנסיון? או שסתם בא לך להגיב על משהו.
TD5 או טרופר מגיעים נעולים כפול מהיצרן?
הם לא זקוקים להגבהה וצמיגי שטח?
קומנדר ו WK זהים במבנה, ההגבהות והשיפורים ברכבים הללו בכדי לדחוף צמיגי 32-33 זולים משמעותית מהאחרים, רכב כזה עשה ללא בעיה מיוחדת את בוקר , זיק וורדית, היכן ש TD5 ולנד קרוזרים משופרים מאוד לא הצליחו, ואני ראיתי את זה קורה...

נדב ש.
22-11-17, 17:11
נדב, אתה מדבר מנסיון? או שסתם בא לך להגיב על משהו.
TD5 או טרופר מגיעים נעולים כפול מהיצרן?
הם לא זקוקים להגבהה וצמיגי שטח?
קומנדר ו WK זהים במבנה, ההגבהות והשיפורים ברכבים הללו בכדי לדחוף צמיגי 32-33 זולים משמעותית מהאחרים, רכב כזה עשה ללא בעיה מיוחדת את בוקר , זיק וורדית, היכן ש TD5 ולנד קרוזרים משופרים מאוד לא הצליחו, ואני ראיתי את זה קורה...

סתם בא לי להגיב.
לא בא ליצור פה דיון מי יותר ומי פחות, בלי לפגוע באף אחד חלילה אבל גראנד עם qd2 זאת לא נעילה(זה אולי הכי קרוב), וכן אני מטייל עם כאלה ולפי מה שראיתי זה לא הכי, אם הרכב לא בתנועה זורמת וניכנס להצלבה חריפה הוא ייעצר כמו כולם, מיותר לציין ש 90% זה נהג ולא רכב.
אישת טיילתי עם גראנד שמתלה קידמי ניפרד ניפרד מהרכב באמצע טיול.
קח גראנד ותגביה אותו ב 2" והוא עדיין נמוך משמעותית מאחרים, תגביה יותר ואתה כבר צריך לשנות עוד הרבה דברים מסביב.

איל מ
22-11-17, 17:21
ממש לא בא לי להכנס לוויכוחים אבל למען מי שיקרא בעתיד,
דיסקו לא נעול ולא מוגבה עולה את ורדית בכיף. רק על הtc המקורי. נכון שנהג לא מיומן יעשה זאת בפחות חן ואולי ישבור ציריה, אבל הרכב בתצורה המקורית עביר מאד.
וכנל טרופר אם הlsd תקין.

yoni_0000
22-11-17, 18:41
אייל מתי בפעם האחרונה היית בוורדית..?
שום טרופר ושום דיסקו סטנדרטים לא עוברים שם... לא בכיף ולא בכלל.

grand
22-11-17, 19:10
סתם בא לי להגיב.
לא בא ליצור פה דיון מי יותר ומי פחות, בלי לפגוע באף אחד חלילה אבל גראנד עם qd2 זאת לא נעילה(זה אולי הכי קרוב), וכן אני מטייל עם כאלה ולפי מה שראיתי זה לא הכי, אם הרכב לא בתנועה זורמת וניכנס להצלבה חריפה הוא ייעצר כמו כולם, מיותר לציין ש 90% זה נהג ולא רכב.
אישת טיילתי עם גראנד שמתלה קידמי ניפרד ניפרד מהרכב באמצע טיול.
קח גראנד ותגביה אותו ב 2" והוא עדיין נמוך משמעותית מאחרים, תגביה יותר ואתה כבר צריך לשנות עוד הרבה דברים מסביב.

אתה טועה ומטעה שוב!
אני מציע לך להבא לפני ההטעיה הבאה לקרוא את ההבדלים בין QD2 ל QT2 שזה מן הסתם מה שיש לחברים המצליבים שלך.

boaz avrahami
22-11-17, 19:17
בפעם הבאה שאתם עולים את הזיק בקלות תצלמו בבקשה.
אני חייב ללמוד את הטכניקה [emoji849]


Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX

Asaf-a
22-11-17, 19:18
הערה שלי, בטיול הכולל לילה, הפאגרו שלי, נהג + 4 + ציוד וגגון הכל מפוצץ.
אין לי מושג איך ניתן לקחת 6 + כלב + ציוד ללילה מבלי להתכלב...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

היילקס אספנות
22-11-17, 19:24
אז עכשיו אחריי ארוחת ערב יש זמן לשוטט ביד 2 ואני רואה פטרולים מעניינים די מוכנים לשטח.
סרן חי מקדימה.
מרווח מבפנים.
נשארה רק שאלת המנוע...
יש למישו ידע ברור :
ממה נובעת התקלה?
יש טיפול מונע סטייל שרוולי המזרקים בטרופר?
מחירי ח"ח?
לגביי גראנד צירוקי
דווקא בפעם האחרונה בוורדית לפני שבועיים בטיול גברים ללא משפחות אחד ניגש למעלה ואף סיים אבל נהג מנוסה מאוד ואמיד מאד.
לי אין את הפרבילגיה הזאת.


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

נדב ש.
22-11-17, 19:32
אייל מתי בפעם האחרונה היית בוורדית..?
שום טרופר ושום דיסקו סטנדרטים לא עוברים שם... לא בכיף ולא בכלל.

לפני שנה בערך, עוברים ועוד איך.
מאז היו עוד חברים שגם עברו.

נדב ש.
22-11-17, 19:42
אז עכשיו אחריי ארוחת ערב יש זמן לשוטט ביד 2 ואני רואה פטרולים מעניינים די מוכנים לשטח.
סרן חי מקדימה.
מרווח מבפנים.
נשארה רק שאלת המנוע...
יש למישו ידע ברור :
ממה נובעת התקלה?
יש טיפול מונע סטייל שרוולי המזרקים בטרופר?
מחירי ח"ח?
לגביי גראנד צירוקי
דווקא בפעם האחרונה בוורדית לפני שבועיים בטיול גברים ללא משפחות אחד ניגש למעלה ואף סיים אבל נהג מנוסה מאוד ואמיד מאד.
לי אין את הפרבילגיה הזאת.


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

https://chiptuning.com.au/nissan-zd30-engine-protection/

itayhi
22-11-17, 20:30
הערה שלי, בטיול הכולל לילה, הפאגרו שלי, נהג + 4 + ציוד וגגון הכל מפוצץ.
אין לי מושג איך ניתן לקחת 6 + כלב + ציוד ללילה מבלי להתכלב...

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


סוברבן או ואנדורה.
בשניהם על תקן של 8 נוסעים פלוס חצי בית, הכלב, החתול והתוכי.. בלי גגון.



נדיר מאוד, אפילו יותר מהקומנדר - GMC טאהו.
לא מכיר חוץ מלהציץ פעם דרך החלון...

טאהו/tahoe זה שברולט.
1:1 יוקון. חוץ מהסמל מקדימה (ועל ההגה) והכיתוב מאחור.

בנימה אישית, אם לא היה מדובר ברכב עבודה יומיומי הייתי מטייל עם סוברבן בלי לחשוב פעמיים.
כשאני כל היום מסתובב עם בהמה כזאת בתוך העיר, יוקון הוא בחירה גדולה מספיק עבורי.


איתי

moriseven
22-11-17, 22:07
יש לחבר שמטייל איתי קומנדר עם הגבהה 2.5" פגוש מתכת עם כננת, לא נתקלנו בבעיה לעבור איפשהוא, מערכת QD2 עובדת מדהים.
לדעתי הרכב מדהים למי שמחפש ג'יפ מפנק עם כוח זמין 7 מקומות והכי חשוב מבחינתי , אמריקאי, שאפשר להשיג חלקים ומידע בקלות ובזול.

IlanHadar
22-11-17, 23:07
אכן מוריס, למפגש האחרון שלנו הגיעו כמה XK (קומנדר) משופרים לתפארת, חלקם בלי QD2 אבל שמו OX.

זה באמת ג'יפ מיוחד, יש כאלה שממש לא אוהבים איך נראה ויש כאלה שנשבעים שלא יפרדו מאחד טוב לעולם.

הבעיה שקשה למצוא אחד טוב בלוחות, צריך גם להיזהר מכאלה ללא הילוך נמוך.

מי שחובב ג'יפ בנשמה, מחפש את השונה ועם ידע טכני זה רכב שהוא יהנה ממנו ביותר.

נדב42
22-11-17, 23:20
יש ביד-2 טויוטה 75 למכירה, אם זה מדבר אליך ...

http://www.yad2.co.il/Cars/hotPic4X4.php?CatID=1&SubCatID=3&RecordID=739385&Code=2632809de593f2885a2bf096425ddc1b

liontamer84
23-11-17, 08:29
https://chiptuning.com.au/nissan-zd30-engine-protection/

כבונוס מיוחד על כל הצרות שיש למנוע הזה...

אומרים שזה רק במנועים של שנתונים 2001-2002

ואז למנועים החדשים יותר שמים הגבלה על הטורבו
ומוסיפים קאטץ' קאן בשביל השמן
ומתפללים...

ואז מסתבר שיש עוד מחלות.
בטיול האחרון, חבר עם פטרול מדוגמת למשעי, התחיל לשמוע רעשים מכיוון המותחן של הרצועה...
למזלינו הצלחנו להוציא את הבהמה מהשטח ועוד לעלות את מעלה עקרבים...
אבל אז, מאחורי המפעל טקסטיל, הלך המיסב של המותחן, ונקרעה הרצועה.

5 שעות ביציאה על כלום :(

בבדיקה במוסך - המותחן בן פחות משנה. חלק עולה 1700 ש"ח לפני מעמ ועבודה. וכן, זו מחלה ידועה של פטרולים.
רק שכנראה אף אחד לא מדבר על זה...

amirk
23-11-17, 08:54
אז עכשיו אחריי ארוחת ערב יש זמן לשוטט ביד 2 ואני רואה פטרולים מעניינים די מוכנים לשטח.
סרן חי מקדימה.
מרווח מבפנים.
נשארה רק שאלת המנוע...
יש למישו ידע ברור :
ממה נובעת התקלה?
יש טיפול מונע סטייל שרוולי המזרקים בטרופר?
מחירי ח"ח?
לגביי גראנד צירוקי
דווקא בפעם האחרונה בוורדית לפני שבועיים בטיול גברים ללא משפחות אחד ניגש למעלה ואף סיים אבל נהג מנוסה מאוד ואמיד מאד.
לי אין את הפרבילגיה הזאת.
Sent from my SM-G920F using Tapatalk

הלינק שנדב צירף די ממצה את הסבר לגבי בעיות במנוע והדרך להתמודד עימן. בארץ מסרבים לבצע את השינויים המוזכרים בלינק, להערכתי אפשר לספור על יד אחת את הרכבים שעשו NADS בארץ.
ההסבר לדעתי לכך הוא שעקב מחיר התחלתי גבוהה, סוג האנשים שקנו פטרול הם לא אלו שיעבדו על הרכב בעצמם אלא, שישמו את הרכב במוסך חברה. ולכן חור בבוכנה = החלפת מנוע ב 50 אש"ח. כמה יעלה אוברול?
לשמחתי עם ירידת ערך הרכב גם זה משתנה.

אולי עפרג שמסתובב פה לעיתים נוסע על פטרול 2001 ועשה עליו עד כה 660K קמ, (רובם בגרירת עגלה) יסכים לפרט מה היו העלויות הכוללת על הרכב (כולל אוברול כמובן) בתקופה של 9 שנים. אני אעשה ספויילר קטן - חצי מההוצאות של קולגה שבאותה תקופה ואותו ק"מ נסע על טנדרים יפנים חדשים (ויגו\דימקס).

חוץ מזה, אני חושב ש 6 אנשים + כלב = גרירת עגלה לשטח.

amirk
23-11-17, 09:31
כבונוס מיוחד על כל הצרות שיש למנוע הזה...

בבדיקה במוסך - המותחן בן פחות משנה. חלק עולה 1700 ש"ח לפני מעמ ועבודה. וכן, זו מחלה ידועה של פטרולים.
רק שכנראה אף אחד לא מדבר על זה...

איזה קשקוש, (סלח לי כן?)
אתה מכיר מיסב של שלא כושל? היתרון של כל מיסב, שהוא מודיע שהוא עומד לכשול מספיק זמן לפני שזה קורה.
והעלות של תחזוקה מונעת במקרה הזה בדיוק היא באזור ה 50 שקל, ואני מגזים. אין אני יודע? כי בדיוק אתמול שיפצתי חלק כזה בדיוק אחרי שהמיסב טרח להודיע לי שמתחיל להיות קשה לו בחיים, לא נהיה אתו קטנונים אחרי 16 שנים של שרות.
החלפת מיסב 30 שקל וחמש דקות עבודה, ואני עוד הגזמתי וייצרתי בעצמי 4 בוקסות חדשות לקפיץ מאוקולון ואלומניום, עוד שעה עבודה ואפס עלות.
אל תבין לא נכון, יש עוד הרבה בעיות לפטרול: משאבת הזרקה VP44 הידועה לשימצה (גם לזה יש פתרון), נרות חימום שנישברים וגומרים בוכנות... מותחן רצועה היא בטח לא אחת מהן

liontamer84
23-11-17, 09:38
איזה קשקוש, (סלח לי כן?)
אתה מכיר מיסב של שלא כושל? היתרון של כל מיסב, שהוא מודיע שהוא עומד לכשול מספיק זמן לפני שזה קורה.
והעלות של תחזוקה מונעת במקרה הזה בדיוק היא באזור ה 50 שקל, ואני מגזים. אין אני יודע? כי בדיוק אתמול שיפצתי חלק כזה בדיוק אחרי שהמיסב טרח להודיע לי שמתחיל להיות קשה לו בחיים, לא נהיה אתו קטנונים אחרי 16 שנים של שרות.
החלפת מיסב 30 שקל וחמש דקות עבודה, ואני עוד הגזמתי וייצרתי בעצמי 4 בוקסות חדשות לקפיץ מאוקולון ואלומניום, עוד שעה עבודה ואפס עלות.
אל תבין לא נכון, יש עוד הרבה בעיות לפטרול: משאבת הזרקה VP44 הידועה לשימצה (גם לזה יש פתרון), נרות חימום שנישברים וגומרים בוכנות... מותחן רצועה היא בטח לא אחת מהן

לא מנומס להגיד על מה שאחרים כותבים קשקוש... גם אם לך זה נראה קל וטריוויאלי.

לא כל אחד מסוגל ליצר בוקסות מאוקולון ואלומיניום בשעה עבודה ואפס עלות. (בהזדמנות זו - אם אכן זה המצב אצלך - אולי יש לך איך לעזור לי עם קונוסים לדרופ קיט של הטרופר?)

ועובדתית, זה מה שחבר שלי שילם וזה מה שהמוסך אמר לו - שזו מחלה של פטרולים.
אין לי פטרול. גם לא יהיה.
ולא - זה לא מוסך של חאפרים.

amirk
23-11-17, 09:45
לא מנומס להגיד על מה שאחרים כותבים קשקוש... גם אם לך זה נראה קל וטריוויאלי.

לא כל אחד מסוגל ליצר בוקסות מאוקולון ואלומיניום בשעה עבודה ואפס עלות. (בהזדמנות זו - אם אכן זה המצב אצלך - אולי יש לך איך לעזור לי עם קונוסים לדרופ קיט של הטרופר?)

ועובדתית, זה מה שחבר שלי שילם וזה מה שהמוסך אמר לו - שזו מחלה של פטרולים.
אין לי פטרול. גם לא יהיה.
ולא - זה לא מוסך של חאפרים.

אתה לא רוצה לדעת כמה שטויות\שקרים\חוסר מקצועיות קיבלתי ממוסכי יבואן בתי מרקחת ידועים ומכובדים.
אגב,
מעולם לא הושאמתי בכך שאני מנומס. ולגבי השאלה שלך, בשמחה, צור קשר בה"פ

נדב ש.
23-11-17, 10:41
יפה מאוד אמיר, אני מכיר את עופר דרך חבר משותף ולפני שביצע את האוברהול היה לו רגע של שבירה וכמעט רצה למכור ככה, אני כמעט קניתי... :-)

liontamer84 אל תגיד אף פעם לא יהיה... טרופר זה פטרול רק בטיפה קטן יותר :-), לו רק היה לו סרן חי קידמי.....לא שהמצב רע עם ה ifs אבל בכל זאת...אחרי הטרופר אין הרבה מה לקנות...

עפר ג
23-11-17, 11:43
שלום חברים, ראיתי שהשם שלי והנבלה הזקנה שלי עלו פה אז ברשותכם כמה הבהרות ומסקנות מהנסיון שלי לפחות.
אז ככה, שנת 2001 600k בשעון. 508k הלך מנוע עקב איגקטור תקול לפי החרט.
אוברול מלא בניסאן למיטב זכרוני 19000 כולל מעמ תושבות מנוע חדשות.
המנוע הזה מצוין וקיים בלא מעט רכבים ללא כל בעיות (גם אני הייתי מעדיף 4200 מקורי של ניסאן) בפטרול הבעיה העיקרית הייתה בניהול מנוע שגרמה לטמפ שריפה גבוהה מאד וזה בעיקר מה שהתיך את הבוכנות. לאוסטרלים יש לזה פיתרון פשוט במאות בודדות אבל בארץ בודדים התקינו אותו. Egt ירד מ 800 מעלות במאמץ ובערך 550 בשיוט ל 500 במאמץ 350 בשיוט וזה ההבדל.
מעבר לזה הרכב מקורי לחלוטין מבחינת מכלולים. גיר סרנים מרכב אפילו צלבים מקוריים. זה האכב הכי אמין שהיה לי. (לא היה לי טויוטה מצטער)
כן היה לי נק שבירה שנבעה מתסכול מבעלי המקצוע בארץ אבל הסתדרנו בסוף.
לסיכום, לטעמי רכב שטח הכי טוב שקיים בארץ לדעתי. בטח למשפחות. יכולת מופלאה בשטח גדול מרווח נוח וכו. אני נשאר איתו וכשיתקלקל נתקן ונמשיך.
אחלה יום לכולם


Sent from my SM-G531H using Tapatalk

סולי
23-11-17, 11:48
מה עם תושבות קפיצים בשלדה זו לא מחלה בפטרול?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
23-11-17, 11:57
מה עם תושבות קפיצים בשלדה זו לא מחלה בפטרול?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

כשתימצאו רכב(שטח) שאין לו מחלות תגידו לי....

עפר ג
23-11-17, 12:04
מצחיק שנושא התושבת עלה. בדיוק בשבת האחרונה תיקנתי אחת. שעתיים עבודה עצמית. שוב 600k. אני לא מגדיר את זה כמחלה. כמות הצלבים תושבות מנוע גיר קפיצים ועוד כל מיני שטויות שהיו לי בסופות סיקסים ודיפנדר מקולל במיוחד לא נגמרת

Sent from my SM-G531H using Tapatalk

סולי
23-11-17, 12:10
עופר לגיטימי שתגן על הפטרול...
אבל בדיפנדר התושבות קפיצים לא נפרדות מהשלדה.
חיזקת אגב על הדרך או רק תקנת? 2 צדדים?

בכמה עוד פטרולים קרה לידיעתך?




Sent from my SM-G900F using Tapatalk

עפר ג
23-11-17, 12:25
אני לא מגן על הפטרול בכלל. אני אומר שאין רכב בלי נקודות תורפה. הילקס ישן הרכב הכי אמין שיש אבל בטלן וקשה כמו בטון. טז מה עושים? מחליפים קפיצים ומנוע נכון? לנדקוזר, טרופר סופה סמוראי וכו לכולם יש נקודות תורפה שדורשות התיחסות. מבחינתי הבעיה היום של אנשים כמונו שחוץ מרנגלר אין היום רכב שטח ראוי ורנגלר שגם לו יש חולשות לא בתקציב של צווארון כחול כמו שלי

Sent from my SM-G531H using Tapatalk

נדב ש.
23-11-17, 15:47
רנגלר גם לא בגודל הנכון :-)

עפר ג
23-11-17, 16:21
לגבי הרנגלר צודק לגמרי.
אני הגבתי לגבי הפטרול כי עלו שאלות,בסופו של דבר זה לא הרכב היחידי ולכל אחד מהרכבים שמתאימים כלומר רכב שטח עם 7 מקומות יש יתרונות וחסרונות.אני באופן אישי מעדיף לנסוע ולתחזק את הרכבים הישנים שלי ואני עדיין מסוגל להבין ולתקן אותם ברמה המכנית.
אבל מי שרגיל לרכב כמו הילקס משופר יחפש רכב עם יכולות דומות. מה שאומר לדעתי פטרול,דיפנדר או סופה ארוכה

סולי
23-11-17, 16:25
או סברבן עם הסבה לסרן חי... (:

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

שגיא S
23-11-17, 16:37
או סמוראי טנדר :O
117526

עפר ג
23-11-17, 16:46
האמת ששקלתי בזמנו סאברבן וכמו שכתבת להרכיב לו סרן חי. לדעתי לא מסובך מידי. רכב זול לקניה ואחזקה חוץ מהדלק כמובן, מקום שלא נגמר ואיכות נסיעה מעולה לגילו. תשימו לב שאנחנו כל הזמן מחפשים את הסרן חי הזה

Sent from my SM-G531H using Tapatalk

נדב42
23-11-17, 16:54
או טויוטה 75 ...

סולי
23-11-17, 17:20
גם הדלק פתיר בהסבה לגז... גם לא חסר מקום למיכל גדול.
ובסוף גם מנוע אמין, צפוי, זמין וחזק משמעותית מהפטרול גם במצב המקורי.

כשעשיתי סיבוב על יוקון של חבר חשבתי לעצמי... איזה תחליף נהדר לפטרול בארץ. לא רק באמינות ובחוסן אלא גם בנוחות ובמקום לציוד... כשרואים את התא מטען של היוקון הפטרול נראה כמו פיאסטה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171123/2f4574238debef6a4c623be96fda984b.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171123/944d4aea8fb405a047539b9477de4def.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171123/cb7eb48ca513aee64a2fadd6355548a5.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20171123/400856c2ee3353caf8c578a7d7c9fd8d.jpg

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

עפר ג
23-11-17, 18:48
אורי צודק לגמרי, לעצמאים שבנינו הייתי הולך על סאברבן. הוא מוכר מלא במס חוץ מהבלו

Sent from my SM-G531H using Tapatalk

סולי
23-11-17, 20:07
כמה עולה פטרול היום? המחירים נעים באיזור ה90?

יוקון נגיד .. עולה 30-40... בנוסף בגלל שהם שתיינים... יש פרטים שמורים יחסית שעשו מעט קמ וידיים... אפשר לומר את זה גם על שוק הפטרולים?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

עפר ג
23-11-17, 21:04
זה כבר באמת עניין של ביקוש והצע שאין לו קשר למציאות. בגדול אם תסתכל בגדול כל מה שנדיר או עם סרן חי קדמי או סתם מותג כמו לנד קרוזר מחירים שלא קשורים למציאות. תסתכל כמה עולה דיפנדר ממוצע שחוט שלא לדבר על פומה או סופה במצב הגיוני וכו וכו. לעומת זאת אתה מביא f350 בחצי מחיר אז איפה ההגיון? ההגיון הוא השוק. יש או אין קונים. פטרול 2001 ב 100000? לא הגיוני אבל יש בערך 200 חתיכות בארץ אז אם אתה רוצה בבקשה תשלם. שוב, הבעיה היא שאנחנו חיים בארץ הקודש, האופציות מוגבלות ורכבי השטח הטובים הולכים ומתמעטים.

Sent from my SM-G531H using Tapatalk

roi777
23-11-17, 21:43
...

דרור ברלי
24-11-17, 10:34
מחיר הוא פונקציה של ביקוש והצע - והוא המציאות.

היילקס אספנות
24-11-17, 12:42
ראיתי היום דיסקברי דור 1 ידני דיזל.
הרכב יחסית לגילו שמור מבחינת פחחות.
מכניסה זריזה לבן שמן מרגיש מאוד נוח.
7 מקומות..
יש נזילה מהביצה בסרן האחורי ומחיבור מנוע גיר.
נראה שיש אילתורי חשמל בתא מנוע.
מחיר מפתה של 25-27 שח.
משאיר המון שקליםלישור קו ושיפורי שטח לא?
טסט כל חצי שנה זו חויה לא נעימה אבל זה המחיר כרגע לסרנים חיים שהוא לא רנגלר או פטרול.

עוד תובנות?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

נדב42
24-11-17, 12:53
יש את הדיסקו של סבא שלמה ...

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/104663 (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/104663)

נדב ש.
24-11-17, 13:34
ראיתי היום דיסקברי דור 1 ידני דיזל.
הרכב יחסית לגילו שמור מבחינת פחחות.
מכניסה זריזה לבן שמן מרגיש מאוד נוח.
7 מקומות..
יש נזילה מהביצה בסרן האחורי ומחיבור מנוע גיר.
נראה שיש אילתורי חשמל בתא מנוע.
מחיר מפתה של 25-27 שח.
משאיר המון שקליםלישור קו ושיפורי שטח לא?
טסט כל חצי שנה זו חויה לא נעימה אבל זה המחיר כרגע לסרנים חיים שהוא לא רנגלר או פטרול.

עוד תובנות?

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

ידני בהחלט מצויין, איזה שנה?
לגבי פםחות הכל כמעט אלומיניום, תבדוק טוב את הריצפה היא נוטה להירקב.
ממצליץ ללכת לראות עוד כלים דומים ואז להשוות/להחליט.
קח בחשבון בכל מקרה יישור קו ושיפורים אתה מתקרב לאיזור ה 35-45 אלף.

או שתיקנה דיסקו 2. :-)

ד ו ר ו ן
24-11-17, 15:09
ואז מסתבר שיש עוד מחלות.
בטיול האחרון, חבר עם פטרול מדוגמת למשעי, התחיל לשמוע רעשים מכיוון המותחן של הרצועה...
למזלינו הצלחנו להוציא את הבהמה מהשטח ועוד לעלות את מעלה עקרבים...
אבל אז, מאחורי המפעל טקסטיל, הלך המיסב של המותחן, ונקרעה הרצועה.
5 שעות ביציאה על כלום :(
בבדיקה במוסך - המותחן בן פחות משנה...
מכיר כמה וכמה רכבים מיצרנים שונים, שהתקלה הזו התרחשה בהם.
לא בטוח שזה קשור דווקא לפורטל.

טעות התקנה נפוצה היא מתיחת יתר של הרצועה ובלאי מוקדם של המיסב.

ד ו ר ו ן
24-11-17, 15:21
או סמוראי טנדר :O

אל תשלה את עצמך..
שום סמוראי, גם לא טנדרסמוראי, זה לא תחליף למה שהגדולים מאפשרים.

לא בנוחות, לא ביכולת העמסה, מס׳ הנוסעים ולא בעבירות עם כל המשקל והנוסעים יחד.

סולי
24-11-17, 17:34
אל תשלה את עצמך..
שום סמוראי, גם לא טנדרסמוראי, זה לא תחליף למה שהגדולים מאפשרים.

לא בנוחות, לא ביכולת העמסה, מס׳ הנוסעים ולא בעבירות עם כל המשקל והנוסעים יחד.אני אסכים איתך על הכל כנראה....חוץ מהעבירות. אבל ההשוואה לסמוראי בדיון על רכב 7 מקומות אינה רלוונטית לכאן.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

שגיא S
25-11-17, 00:51
אל תשלה את עצמך..
שום סמוראי, גם לא טנדרסמוראי, זה לא תחליף למה שהגדולים מאפשרים.

לא בנוחות, לא ביכולת העמסה, מס׳ הנוסעים ולא בעבירות עם כל המשקל והנוסעים יחד.

זה היה סתם הלצה...לא מתאים ל-7 אנשים וגם לא לשלושה. ולפעמים גם לא ל-2 אם הם גדולים מדיי

-->