PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: מבחן דרכים: מיצובישי פאג'רו דקאר PRO



דרור ברלי
06-12-17, 20:00
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3852-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91%D7%99%D7% A9%D7%99-%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%93%D7%A7%D7%90%D7%A8-PRO

zivo
08-12-17, 09:35
מי שקונה SUV (ולא ררכב שטח יעודי), עושה את זה קודם כל בגלל שהוא מתכוון לנסוע יותר בכביש מאשר בשטח.
נשגב מבינתי למה לוקחים רכב של 335K ש"ח ומקשיחים לו את המיתלים, רק בגלל שרוצים להגביה את הרכב.
אני מבין את הפשרה (איכות נסיעה ואחיזה בכביש) בבחירת צמיגים, אבל למה להקשיח את המיתלים?
במחיר הזה, מה הבעיה לשים משהו מתכוונן (כמו בולם מתכוונן ו\או כרית אוויר)?
למה לשלם 355 אלף שקל על רכב חדש ולקבל פשרה מהיום הראשון?

לגבי שאר הכתבה (דרור תרשה לי) -
מצד אחד הכתבה נ ו ר א ארוכה, אבל מצד שני לא באמת מתמודדת אם השאלה למה פאג'רו ומה האלטרנטיבות (Pathfinder?)
אם כל הכתבה בגלל קיט ההגבהה, אז גם פה, דרור עושה איתם חסד ולא מתמודד באמת עם האלטרנטיבות.

asafk
08-12-17, 16:09
לשאלה השניה אני אענה ברשותכם.
מה האלטרנטיבות? תלוי את מי שואלים.
אנחנו לאורך השנים מקפידים לבחון רכב בפני עצמו חוץ מבמקרים הנדירים של מבחן השוואתי.
שלא כמו שאר עיתונות הרכב אנחנו שואלים בדרך כלל במבחן שטח האם הרכב הנבחן יהיה מוצלח לטעמנו בתור רכב טיולים ולא בהכרח האם הוא הקניה הטובה יותר מול המתחרים.
כי בעיני פלוני המתחרה של פג׳רו חדש הוא גראנד צ׳רוקי ובעיני אחר לנדקרוזר.
האם המתחרים שלו הם כל מה שנופל בקטגורייה שרירותית של suv טורבודיזל 4 צילינדרים 7 מקומות? אם היינו מגזין אנגלי אז כנראה זו היתה הקטגוריה מה ששם אותו כמתחרה ישיר של דיסקברי 4 ובחצי מחיר. אולי הוא בכלל בקטגוריית המכונית הגדולה ב340 אלף שקל מה ששם אותו כמתחרה של מרצדס s משהו היברידית.
בקיצור... יש המון דברים טובים לעשות עם 335 אלף ש״ח. כל אחד והטעם שלו...
אבל האוטו הזה על יתרונותיו וחסרונותיו זה מה שדרור מציג כאן וכמו שכתבתי זה גם הקו שלנו בגדול לאורך השנים. את ההשוואות אנחנו תמיד מציעים שהקונה הפוטנציאלי יעשה בעצמו בין הרכבים שהמבחנים שלנו מכניסים עבורו למבחר רכבי השטח המתאימים לו.

אסף.

eyalski
08-12-17, 17:34
למרות כל הסופרלטיבים ולמרות שאני נהנה מאוד מהרכב הזה, הוא לא שומר על ערך כמו המתחרה הישיר מבית טויוטה. בהיותי בעלים של שניהם (משומשים בני עשר) שניהם מצוינים, אמינים ומהנים. זוהי למעשה הטענה/הבעיה הכמעט יחידה שיש לרכב הזה. מכיוון שמדובר על עשרות אלפי שקלים זה שיקול משמעותי. מצד שני, יש כנראה פונקציה של קאמבק במחירון ויכול להיות שבעתיד כוכבו יזרח.

דרור ברלי
10-12-17, 20:05
מחירי מכוניות חדשות בישראל הם הזויים בגלל מיסוי מטורף שאין לו אח ורע בעולם המתורבת אבל נעזוב פוליטיקה.

זה הופך שיקולים כמו ''שמירת ערך'' לכבדי משקל, יותר מאשר איכות האוטו עצמו. בישראל אנשים קונים רכב ועוד לא קיבלו אותו וכבר מתכננים את מכירתו... באמת לא בא לי להיכנס כאן למי או מה טוב יותר כי זה לא מבחן השוואתי אבל בוא ונאמר שהשיקול הזה הופך בעצם כל מותג שנמכר בישראל ללא ראוי ולא רלוונטי זולת טויוטה - וזה תסכימו איתי, קצת הזוי....

את דעתי על טויוטה לנדקרוזר לא אכתוב כאן ועכשיו כי זה מבחן של פאג'רו. רמזים על איך הוא נוסע תוכל לקרוא במבחן הזה בין השורות... ארחיב על זה כשאעשה מבחן ללנדקרוזר החדש שיגיע בקרוב. שאני בוחן רכב חדש אכפת לי רק איך הוא נוסע ומה הוא יודע לעשות.
שומר ערך או לא ושאר ענייני השקעות?.... זה כבר עניין ללוי יצחק ולבנקאים ולברוקרים ולנדלניסטים ושאר אנשים שכסף הוא מקצועם.

גם אני שמעתי על התחלה של קאמבק במחירי פאג'רו משומשים. כנראה אנשים קיבלו שכל והשוק מתקן את עצמו. אבל שוב - התעסקות במחירונים ובמחירי שוק זה עניין לשמאי רכב ולסוחרי מכוניות. אין לי מושג בזה. בחיי.

KOOKE
10-12-17, 21:00
שמירת ערך של טויוטה כבר לא מה שהייתה פעם. היא גם כבר לא היחידה. גם שוק הרנגלרים דיי מטורף במיוחד המשופרים.

גם בשוק רכבי השטח הקשישים יותר יש כאלו עם רמת סחירות ושמירת ערך גבוהה. דיפנדר, צ׳רוקי, ועוד.

assafy
10-12-17, 21:11
מי שקונה SUV (ולא ררכב שטח יעודי), עושה את זה קודם כל בגלל שהוא מתכוון לנסוע יותר בכביש מאשר בשטח.
נשגב מבינתי למה לוקחים רכב של 335K ש"ח ומקשיחים לו את המיתלים, רק בגלל שרוצים להגביה את הרכב.
אני מבין את הפשרה (איכות נסיעה ואחיזה בכביש) בבחירת צמיגים, אבל למה להקשיח את המיתלים?
במחיר הזה, מה הבעיה לשים משהו מתכוונן (כמו בולם מתכוונן ו\או כרית אוויר)?
למה לשלם 355 אלף שקל על רכב חדש ולקבל פשרה מהיום הראשון?

לגבי שאר הכתבה (דרור תרשה לי) -
מצד אחד הכתבה נ ו ר א ארוכה, אבל מצד שני לא באמת מתמודדת אם השאלה למה פאג'רו ומה האלטרנטיבות (Pathfinder?)
אם כל הכתבה בגלל קיט ההגבהה, אז גם פה, דרור עושה איתם חסד ולא מתמודד באמת עם האלטרנטיבות.לגבי הנקודה זל הקשחת המיתלים בתור מי שעשה את זה על רכב אחר ( פאת'פיינדר ) זה רק עשה טוב ובעיקר להתנהגות הכביש. מצד שני זה נעשה כבר על רכב בן 8 ולא קפיצים ובולמים חדשים.
לגבי השוואה לפאת'פיינדר כרכב חדש כבר אי אפשר לעשות מאחר והוא לא נמכר מאז 2014.
אפשר לעשות כרכב משומש וממה שאני רואה בשטח היכולות דומות למדי לכן מה שיבדיל זה בעיקר כישורי הנהג.
אבל בכל מקרה הכתבה לא נעשתה ככתבה של השוואות רכבים.
אני באופן אישי נהנתי מהאורך ומהפירוט שבדרך כלל לא אופייניים לכתבות מהסוג הזה.

yoni_0000
10-12-17, 23:20
מי שקונה SUV (ולא ררכב שטח יעודי), עושה את זה קודם כל בגלל שהוא מתכוון לנסוע יותר בכביש מאשר בשטח.
נשגב מבינתי למה לוקחים רכב של 335K ש"ח ומקשיחים לו את המיתלים, רק בגלל שרוצים להגביה את הרכב.
אני מבין את הפשרה (איכות נסיעה ואחיזה בכביש) בבחירת צמיגים, אבל למה להקשיח את המיתלים?
במחיר הזה, מה הבעיה לשים משהו מתכוונן (כמו בולם מתכוונן ו\או כרית אוויר)?
למה לשלם 355 אלף שקל על רכב חדש ולקבל פשרה מהיום הראשון?


אם כבר, מערכת המתלים המקורית היא פשרה בשם החסכנות. ההקשחה הזו היא מבורכת. אנחנו נוסעים במסלולי שטח שמערבבים לנו תבטן אז מה זה עוד באמפ בדרום תל אביב..?

לא יודע מתי פעם אחרונה בדקת, אבל בולמים מתכווננים ועל אחת כמה וכמה קפיצי אוויר אלו מערכות מורכבות ויקרות מאוד..

zivo
11-12-17, 00:32
אם כבר, מערכת המתלים המקורית היא פשרה בשם החסכנות. ההקשחה הזו היא מבורכת. אנחנו נוסעים במסלולי שטח שמערבבים לנו תבטן אז מה זה עוד באמפ בדרום תל אביב..?

לא יודע מתי פעם אחרונה בדקת, אבל בולמים מתכווננים ועל אחת כמה וכמה קפיצי אוויר אלו מערכות מורכבות ויקרות מאוד..

אם אתה שואל...כן בדקתי.
תחפש פה באתר, התייחסתי לזה כמה פעמים, ואני חוזר ומציע לכולם, אני כבר עם רכב שלישי כריות של Airlift
https://www.airliftcompany.com/workshop/air-lift-1000-universal-air-spring-kit/
שהגבהתי את הטרופר בחרתי בכוונה בקפיצים הרכים יותר, ואז אני מוסיף כריות אוויר. שהרכב ריק, ואני בכביש, אני נוסע עם כריות 7-5PSI, שאני מעמיס, לטיול אני עולה עד 15-20PSI, וזה עושה את כל ההבדל.
לגבי בולמים, אם אתה רוצה גם בולם מתכוונן, בוויטארה שהיתה לי השתמשתי ב MX6 עלה לי $85 לבולם! , פחות מכל הבולמים "המקצועיים" שיש בכל הערכות הגבהה הסטנדריות.

דרור ברלי
11-12-17, 19:53
מה זה בולם ''מקצועי''?... יש לו תעודת הסמכה?... שלב?... תואר?... נסיון?....:confused:


גם בבולמי זעזועים יש מותגים.
חלקם אמיתיים כלומר מייצרים בולמי זעזועים.
כל היתר כלומר הרוב המוחלט - הם מותגי מדבקה. רוכשים בולמים מיצרן גדול ומדביקים עליהם תווית. יש מותגי מדבקה איכותיים יותר (והמחרי בהתאם) ופחות (כמובן זולים יותר).

לא מכיר פרוקומפ MX6.
כן יודע שבילשטיין הוא יצרן של בולמים על אמת ולא איזה מחסן שיש בו פינת צביעה שבה מרססים בולמים בצבע זרחני ומדביקים מדבקות.
כן יודע שכלמוביל לא חיפשו דווקא את הקיט הכי זול עבור הפאג'רו PRO.

דרור ברלי
11-12-17, 19:59
שמירת ערך של טויוטה כבר לא מה שהייתה פעם. היא גם כבר לא היחידה. גם שוק הרנגלרים דיי מטורף במיוחד המשופרים.

גם בשוק רכבי השטח הקשישים יותר יש כאלו עם רמת סחירות ושמירת ערך גבוהה. דיפנדר, צ׳רוקי, ועוד.

יש עוד עתיקים עם מחירים גבוהים - סופות, סמוראים ארוכים ועוד ועוד.
אבל אלה כלים ישנים ונדירים. כבר אין מחירון. כל אחד מתמחר את המציאה שלו כטוב בעיניו ולוקח המון זמן למכור כי זו באמת נישה למכורים.


אבל מדברים כאן על כלי רכב חדשים.
בנאדם מתלבט מה לקנות כאשר שמירת ערך וסחירות הם השיקול העיקרי ברכישה.
לא איך נוסע. לא נוחות, לא עבירות ובטח לא בטיחות. רק מה יקרה כשנצטרך למכור?...
אז לא משנה כמה רכב מסויים יהיה טוב ומתאים. אם בסוף קשה למכור אז מוותרים וקונים טויוטה.

מה נשאר לי לומר? אין שום צורך לקרוא מבחני דרכים ובנסיעות הדגמה. הכל מיותר. הכל שטויות. אפשר לסגור את כל תעשיית הרכב חוץ מטויוטה. לכו קנו טויוטה.

zivo
11-12-17, 23:22
מה זה בולם ''מקצועי''?... יש לו תעודת הסמכה?... שלב?... תואר?... נסיון?....:confused:

PRO.

דרור, אתה שואל אותי????
הסיבה שכתבתי "מקצועי" (עם גרשיים!) זה כי בעבר (בטרופר הקודם בוויטארה) שפניתי לסדנאות ושאלתי איזה בולם הם שמים, זו התשובה שקיבלתי :-(
בשעתו שבדקתי קיטים לוויטארה גילתי שסדנה מובילה מתקינה בולם של בילשטיין שלפי המספר שלו, הוא מיועד לטנדר נאברו.
אני לא צריך לספר להסביר לך את ההבדל במשקלים (דרך אגב, תחפש פה טוב באתר, תראה שכתבתי את זה כבר אז).

grand
12-12-17, 08:22
לגבי ה mx6, בולם מונוטיוב מעולה, היו לי בעבר כאלה בשני רכבים שונים שנים ללא שום בעיה, עדיפים בעיניי גם על הבילשטיין 5100 הנוכחיים.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

KOOKE
12-12-17, 09:14
דרור אתה צודק חלקית.

ברכבים החדשים רנגלר יותר סחיר מטויוטה.

גם רכבי נישה ספורטיביים כמו גולף GTI.

zivo
19-01-18, 16:03
https://www.youtube.com/watch?v=vn10rNuMDi4&t=305s

זה ישן (2011), אבל העצבים שהוא חטף על הרכב הזה..... :-)

-->