צפייה בגרסה מלאה : מה טמפרטורת העבודה של מנוע דיזל והאם זה נמוך יותר ממנוע בנזין?
יש לי BMW X3 שנת 2007 מנוע 2.0 דיזל, גר בגרמניה.
לפני שבועיים החלפתי את נוזל הקירור של הרכב ומבדיקה שעשיתי הרכב לא מגיע לאמצע של מד החום, בחיבור של מכשיר obd שמתי לב שהטמפרטורה שהמנוע מגיע זה בערך 75 מעלות. האם הגיוני שזו טמפרטורת העבודה של המנוע? יש לציין שהמנוע לא מראה סימנים של התחממות או חוסר בביצועים והחימום ברכב עובד מעולה.
בקיץ הרכב כן היה מגיע לאמצע מד החום שברכב.
האם זה הגיוני שעכשיו זה לא מגיע או שאולי החלפת נוזל הקירור לא בוצעה כמו שצריך? והאם באופן כללי מנועי דיזל עובדים על חום נמוך יותר ממנועי בנזין?
boaz avrahami
10-12-17, 19:36
יש סיכוי סביר שהטרמוסטט תקוע פתוח.
בעיקרון זה חלק זול אבל לא מכיר את המחירים של חלפי במוו ולא יודע כמה מסובך להחלפה אצלך.
טמפרטורה נמוכה משפיעה לרעה על צריכת דלק
האם יש פרוצדורה לניקוז אוויר מהמערכת?
החלפת לבד או במוסך?
אם התופעה החלה רק לאחר החלפת הנוזל זה מטריד.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
חורף בגרמניה.. מממ... יכול להיות שקר בחוץ?
יש סיכוי סביר שהטרמוסטט תקוע פתוח.
בעיקרון זה חלק זול אבל לא מכיר את המחירים של חלפי במוו ולא יודע כמה מסובך להחלפה אצלך.
טמפרטורה נמוכה משפיעה לרעה על צריכת דלק
האם יש פרוצדורה לניקוז אוויר מהמערכת?
החלפת לבד או במוסך?
אם התופעה החלה רק לאחר החלפת הנוזל זה מטריד.
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
החלפת הנוזל בוצעה במוסך.
צריכת הדלק לפי המחשב היא כרגיל, ואם הטרמוסטט נותר פתוח זה לא אומר שגם הונטה אמורה לעבוד בלי הפסקה?
- - - Updated - - -
חורף בגרמניה.. מממ... יכול להיות שקר בחוץ?
כרגע ביום בערך 2-4 מעלות, אבל האם זה משפיע עד כדי כך שהרכב לא יגיע ל90 או 100 מעלות?
boaz avrahami
10-12-17, 20:45
להיפך.
יש סירקולציה כל הזמן אז האוטו קר.
הטרמוסטט זה רכיב מכני לחלוטין שפותח וסוגר את צינור נוזל הקירור לפי הטמפרטורה שהוא נמצא בה.
ראה כאן.
החלק שלך מתחיל מדקה 5 אבל כל הסרט שווה צפיה
https://youtu.be/y5p31F_dVJU
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
בקיץ, גם גרמני, יכול להיות שהתרמוסטט פתוח וטמפ המנוע גבוהה יותר מטמפ הפתיחה, זה סביר ונורמלי.
בחורף, בטח במעלות כאלו, יכול להיות שהטמפ המנוע הוא בדיוק או רק מעט מעל טמפ פתיחת התרמוסטט, וזהו.
לא בטוח שיש לך בעיה.
למנוע יש טווח עבודה, לא נקודת עבודה.
תנסה להשוות עם רכב זהה.
טמפ' מנוע דיזל יותר קרה מטמפ' של מנוע בנזין.
יש מצב שבמאמץ הטמפ' כן תגיע ל 85 מעלות בערך שזה מה שחסר למחוג כדי להגיע לחצי, אבל שוב במזג אוויר קר כזה בסיום העליה לדוגמה הטמפ' שוב תרד ל 75 .
קרה לנו דבר דומה בגראנד צ׳ירוקים ששכרנו בגאורגיה, מנועי בנזין שבנסיעה בעיר המחוג עמד על החצי, ובהרים המושלגים בטמפ' חיצונית שבין 3 מעלות ל 5- הטמפ' מנוע היתה מתחת לחצי.
בקיץ, גם גרמני, יכול להיות שהתרמוסטט פתוח וטמפ המנוע גבוהה יותר מטמפ הפתיחה, זה סביר ונורמלי.
בחורף, בטח במעלות כאלו, יכול להיות שהטמפ המנוע הוא בדיוק או רק מעט מעל טמפ פתיחת התרמוסטט, וזהו.
לא בטוח שיש לך בעיה.
למנוע יש טווח עבודה, לא נקודת עבודה.
תנסה להשוות עם רכב זהה.
יש דרך לבדוק האם התרמוסטט תקוע פתוח?
לפרק ולבדוק.
לפני זה, תנסה לאתר רכב זהה ולהשוות.
לפרק ולבדוק.
לפני זה, תנסה לאתר רכב זהה ולהשוות.
כן זה כנראה מה שאעשה, אבל האם יש סימפטומים מסוימים שיכולים לרמז על מצב כזה? כדי שאני לא אפרק סתם
boaz avrahami
11-12-17, 07:45
המנוע לא יכול לעבוד קר יותר מהטרמוסטט זו נקודה מוסכמת?
כל שנותר הוא לבדוק בחנות חלפים או במוסך לאיזה טמפרטורה מיועד הטרמוסטט.
קל פשוט זמין
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
טוב בדקתי, טמפ הפתיחה היא 88 מעלות. האוטו שלי בנסיעה רצופה בכביש מהיר בטמפ בחוץ של 4 מעלות ולאחר מכן נסיעה עירונית של עוד 10 דקות לא מגיע ליותר מ73-75 מעלות
boaz avrahami
11-12-17, 10:55
אז זה לא נראה לכאורה בסדר כי טמפרטורת העבודה האופטימלית של האוטו היא 88 מעלות.
סביר מאוד להניח שגם בטמפרטורה של סביב האפס כשהטרמוסטט סגור המנוע ייצר מספיק חום בשביל להגיע אליה.
תאתר את הצינור העבה שיוצא מבית הטרמוסטט לכיוון הרדיאטור.
אם הוא חם כשהאוטו על 75 מעלות הוא כנראה תקוע פתוח
Jeep Grand Cherokee ZJ 98 V8
Honda TRX300EX
טוב אז בעצתכם בדקתי את התרמוסטט והוא אכן היה תקוע פתוח. תודה לכולכם על העזרה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.